Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

ABS li motorda arka tekerleğin kayması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    MT00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2018
    Şehir
    ISTANBUL/KADIKOY
    Motosikleti
    ER6F
    merhaba arkadaşlar,

    cbr500 da sadece arka freni sıktığımda arka tekerleğim bazen kayıyor ve ABS devreye girmiyor. Bazen ise net bir şekilde ABS çalışıyor ve fren pedalı otomobilde olduğu gibi ayağımı tepiyor. Bu arada ön fren de ABS gayet istikrarlı çalışıyor. Yani bu zeminde ABS devreye girer dediğim yerde ön ABS çalışıyor.

    9000 km deki motorumun üzerinde orjinal donlop lar var. Sorun sadece ülkemin kaygan yolları değil lastikdendir o desek ön fren ABS si neden düzgün çalışıyor ?

    Sormak istediğim ön ve arka ABS nin farklı çalışması normal midir ? Bana mantıklı gelmiyor. Sonuçta lastik kaymaya başladığı zaman ön arka lastik farketmez ABS nin devreye girmesi gerekir diye düşünüyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Virajda çok başıma geldi, nasıl bi açıklaması var bilmem ama absli motosikletim virajda 3-5 kez iyi bir şekilde arka teker kaydırmıştı.
    MT00 bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Arka ABS'nin çözünürlüğü düşük. ABS halkasının delikleri daha az ve daha ayrık. Dolayısıyla ön tarafta atıyorum 3 derecede kayma algılanıyorsa, arka tarafta 10 derecede algılanıyor.
    MT00 ve 06Serhat bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    viraj için cornering abs diye bir halt var
    https://youtu.be/hHRWg91hv-M
    MT00 bunu beğendi.

  5. #5
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250

  6. #6
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Alıntı MT00 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba arkadaşlar,

    cbr500 da sadece arka freni sıktığımda arka tekerleğim bazen kayıyor ve ABS devreye girmiyor. Bazen ise net bir şekilde ABS çalışıyor ve fren pedalı otomobilde olduğu gibi ayağımı tepiyor. Bu arada ön fren de ABS gayet istikrarlı çalışıyor. Yani bu zeminde ABS devreye girer dediğim yerde ön ABS çalışıyor.

    9000 km deki motorumun üzerinde orjinal donlop lar var. Sorun sadece ülkemin kaygan yolları değil lastikdendir o desek ön fren ABS si neden düzgün çalışıyor ?

    Sormak istediğim ön ve arka ABS nin farklı çalışması normal midir ? Bana mantıklı gelmiyor. Sonuçta lastik kaymaya başladığı zaman ön arka lastik farketmez ABS nin devreye girmesi gerekir diye düşünüyorum.
    Kaç model bu arkadaş? Mertcan'ın söylediği gibi, viraj ABS'si benim de aklıma geldi. Üstünde bulunduracak kadar teknolojikse viraj ABS'si kapalı olduğu için yapıyor olabilir, veya 500R'da öyle bir seçenek var mı bilmem ama supermoto ABS diye bir şey var; ya arka tekerleğin kayması konusunda çok daha geniş davranıyor, ya da arka tekerlekteki ABS'yi komple devre dışı bırakıyor.

  7. #7
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    arka tekerin sensöründe bi sıkıntı olabilir. taş toprak bişi denk geldiyse ya da temassızlık varsa yapıyor olabilir.
    serviste bi baktırın derim.
    MT00 bunu beğendi.

  8. #8
    Metilen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Denizli
    Mt 07 kullanıcısı olarak ara sıra yaşadığım bir durum. Vites düşürürken zaman zaman yaşadığım arka tekerlekteki kitlenme bazen frenler de oluyor gibi. Özellikle denediğim zaman yapmıyor. Güç aktarımıyla ilgili bir durum da olabilir.
    MT00 bunu beğendi.

  9. #9
    MT00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2018
    Şehir
    ISTANBUL/KADIKOY
    Motosikleti
    ER6F
    2015 model

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:21 ----------

    Alıntı freelancer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaç model bu arkadaş? Mertcan'ın söylediği gibi, viraj ABS'si benim de aklıma geldi. Üstünde bulunduracak kadar teknolojikse viraj ABS'si kapalı olduğu için yapıyor olabilir, veya 500R'da öyle bir seçenek var mı bilmem ama supermoto ABS diye bir şey var; ya arka tekerleğin kayması konusunda çok daha geniş davranıyor, ya da arka tekerlekteki ABS'yi komple devre dışı bırakıyor.
    2015 model.. çok eski değil

  10. #10
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Birisi ABS çözünürlüğü düşük demiş çok güldüm, keyifli bir anlatım olmuş. Genelde düşük hızlarda arka abs 480p olduğundan ötürü kilitlenebilmektedir, tabi bu sizin fren yapmayı biliyor olmanız ile üstesinden gelinebilir bir durum, ama çözünürlük düşük henüz fullhd değil
    MT00, RoofRoof ve oialdemir bunu beğendiler.

  11. #11

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Kombine olarak sıkıldığı zaman ki her zaman en sağlıklısı, arka frenin görevi toplam frenin %20-30 u olduğu için kitleme yapmayacaktır. Ön taraf kitlemiyorsa sorun yok bence. Sonuçta enduro yapmıyoruz.
    MT00 bunu beğendi.

  12. #12
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Alıntı MT00 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2015 model.. çok eski değil
    Cornering ABS sanırım son birkaç yılda üst düzey motosikletlere eklenmeye başladı, 500R bunlardan biri midir emin değilim. Bir de paket seçenekleri olur ya, bazı özellikler eklenir. Bunların herhangi birinin olması durumunda vardır. En temizi kullanma kılavuzunda böyle özellikler olup olmadığına bakın, olmadığına kanaat getirirseniz servisinize doğru yola çıkın, çünkü bir sorun olmalı. Hem teyit etmek için servise de sorabilirsiniz ancak servislerin cevaplarına her zaman güvenilmez.
    MT00 bunu beğendi.

  13. #13
    MT00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2018
    Şehir
    ISTANBUL/KADIKOY
    Motosikleti
    ER6F
    Alıntı wing41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kombine olarak sıkıldığı zaman ki her zaman en sağlıklısı, arka frenin görevi toplam frenin %20-30 u olduğu için kitleme yapmayacaktır. Ön taraf kitlemiyorsa sorun yok bence. Sonuçta enduro yapmıyoruz.
    ben de kombine yapıyorum genelde. sıkıntı yok zaten. teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:43 ----------

    Alıntı freelancer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cornering ABS sanırım son birkaç yılda üst düzey motosikletlere eklenmeye başladı, 500R bunlardan biri midir emin değilim. Bir de paket seçenekleri olur ya, bazı özellikler eklenir. Bunların herhangi birinin olması durumunda vardır. En temizi kullanma kılavuzunda böyle özellikler olup olmadığına bakın, olmadığına kanaat getirirseniz servisinize doğru yola çıkın, çünkü bir sorun olmalı. Hem teyit etmek için servise de sorabilirsiniz ancak servislerin cevaplarına her zaman güvenilmez.
    evet bakım zamanı servise soracağım ilk soru bu zaten

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Mayıs 2018
    Alıntı MT00 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sadece arka freni sıktığımda arka tekerleğim bazen kayıyor ve ABS devreye girmiyor.
    neden sadece arka freni sıkıyorsun (viraj, iniş, acil)
    Erdost bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    27 Mart 2016
    Yanal kaymalarda ABS algılamaz.Sizin durumunuz virajlarda meydana geliyorsa normaldir.Bu esnada tekerlekte ileri yönde dönüş hareketi devam edebilir.Düz yolda frenlemede olmaması lazım...

  16. #16
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Lastik basınçlarini ölçtun mü?

  17. #17
    MT00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2018
    Şehir
    ISTANBUL/KADIKOY
    Motosikleti
    ER6F
    Alıntı (ツ) adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    neden sadece arka freni sıkıyorsun (viraj, iniş, acil)
    genelde kombine yapıyorum ama sakin yavaşlamalarda sadece arka freni kullanıyorum. bu sorunu fark ettikten sonra arada sırada sadece deneme amaçlı arka freni kullanıyorum..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:11 ----------

    Alıntı noz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanal kaymalarda ABS algılamaz.Sizin durumunuz virajlarda meydana geliyorsa normaldir.Bu esnada tekerlekte ileri yönde dönüş hareketi devam edebilir.Düz yolda frenlemede olmaması lazım...
    virajda değil düz yolda oluyor hocam.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:12 ----------

    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik basınçlarini ölçtun mü?
    36 - 42

  18. #18
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı MT00 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    36 - 42
    Bu basınçlar k. kılavuzda yazan mı?

  19. #19
    MT00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2018
    Şehir
    ISTANBUL/KADIKOY
    Motosikleti
    ER6F
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu basınçlar k. kılavuzda yazan mı?
    evet. resmi rakamlar

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Mayıs 2018
    abs aracın durduğunu anlayamadığı için
    10km civarı devreden çıkar
    denemeler bu hıza yakın mı


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)