Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

vırajlarda hafif motormu yoksa ağır motormu daha güvenli

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    eray123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2017
    Motosikleti
    KAWASAKİ ZX-6R NİNJA
    iyi günler arkadaşlar kafama bir sorun takıldı racing motorlar yenilendıkce hafifliyor buda hız yol tutuş kontrol acısından avantaj sağlanıyor

    diye duyumlar alıyorum bir kaç belgesel izledim şimdi 170 kg makina 200 kg makinadan daha temiz bir virajmı alır yani ağır makina daha kolaymı

    kayar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    bilimsel değil kendi gözlemime göre ben ağır motor daha güvenli

  3. #3
    Eagle7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT
    Viraj kabiliyetleri aslında ağırlıkla değil, makinelerin yapılarıyla alakalı.

  4. #4
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Sert süspansiyonlu, daha kalın ve küçük ön tekerlekli bir motor virajı daha rahat döner.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    bunun cevabını rossi marquez falan verir.sürücüden sürücüye ciddi değişir.hayabusa ile japonyada yapılan slalom testini izle ağzın açık kalır.kazma diye bilinen hayabusa neler yapıyor.ama hafif motor çok daha çevik ve sanırım daha yüksek derecelerde yatırılabiliyor bence.250 400cc lerde yapılanları 1000cc ile yapanları çok görmedim dar alanda daire çizme vs.r25 var bende sanırım 160 kilo kabaca üst baş 85 kiloda ben desek yinede hafif sayılmaz bence 250 kilo gibi bir rakam az değil.100 kilo olsaydı eğer işte o zaman cevabını bulmak çok da zor olmazdı sanırım

  6. #6
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Hafif olan daha kolay yön değiştirir,ağır olan daha stabil düz gitmek ister

  7. #7
    ayetlervaray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Superlight 200
    ağır motor hatayı affetmez toparlayamazsın.

  8. #8
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Kaliteli lastik hangisindeyse o daha iyi viraj alır, tabi birde süspansiyon mevzusu var. Kendi motorum ıslak 206kg bende üstündeyken 275kg oluyoruz, kelebek gibi dalıyorum virajlara

  9. #9

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    1. Faktör : At'ın jokeyi

    2. Faktör : At'ın nalları

    At bunlara göre kişner , arab ingiliş fark etmez , bunlar bence'dir.
    dovahhkin bunu beğendi.

  10. #10
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Daha fazla ağırlık virajlarda lastiğe yanal olarak daha fazla yük bindirir.

  11. #11
    Riptalon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 300
    Fizik kuralları gereği motosiklet ne kadar ağır ise maruz kalacağı merkez kaç kuvveti de o kadar artacaktır. Dolayısı ile hafif motosikletler daha iyi viraj alma potansiyeline sahip olmalı.

  12. #12
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    aks mesafesi de etkiler

  13. #13

    Üyelik
    20 Haziran 2018
    Süspansiyon yapısı çok önemli bir faktör, nispeten yumuşak amortisörlü bir motosiklet veya otomobil virajlarda çok daha güvensizdir o yüzden konfordan ödün verip sert süspansiyonlu motosiklet kullanmak bana göre daha mantıklı

  14. #14
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Motorun ağırlığı,aerodinamik yapısı,süspansiyonun davranışı,lastikler,motorun tekerleklere gönderdiği güç,rüzgarın durumu,kullanıcının oturuş pozisyonu,yolun malzeme yapısı vs vs bunlar hep etkiler viraj olayını sadece ağırlık tek başına bir etken değil.Sakın videolara bakıp aldanma,altındaki 4 teker değil :D

  15. #15
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Bu sorunun öyle tek cümlelik cevabı olamaz. Adam gibi cevap vermek için bir sürü grafik çizip uzun uzun açıklamalar yapmak lazım ki hiçkimse forum köşelerinde kaybolup gidecek bir soruyu cevaplamak için bu kadar büyük bir amme hizmeti yapmaz.

    Yine de kısa bir cevap istiyorsan diyeceğim şudur;
    Ağırlık viraj güvenliğinde fark yaratmaz. Lastiğin sürtünme katsayısı, Taban genişliği, süspansiyon kalitesi, şase rijitliği, gidonun yere temas açısı önemlidir. Motora ağırlık yükleyince viraj dengesinin bozulmasının sebebi lastik ve süspansiyonların hafif motosiklete göre ayarlı olmasıdır.
    zekeriyaimam ve Kural [ Z ] bunu beğendiler.

  16. #16

    Üyelik
    05 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKI gsx r 1000
    Çok profosyenel kullanmayacaksanız,lastikleriniz iyi olsun yüreğin ve bileğin saglam olsun yeter.
    dovahhkin bunu beğendi.

  17. #17
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    O virajlara girince 120-130 ile girip hafiften kararsız kalıp hafiften bariyerler ile uzaktan aşk yaşamaya başlayınca o duyguya yürek dayanmaz :D

  18. #18

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    keskin virajlarda süpermoto daha uzun virajlarda racing motorlar dan hızlısı yok.
    bunların amortisörleri yarış için modifiye edilmiş olanları standart olanlardan çok daha iyidir.
    profesyoneller muhakkak amortisörleri modifiye ettiriyor.
    çok iyi viraj almanın yolu mx parkuru ve yarış pistinden geçer.
    viraj için pistlerde yarışmak şart değil ama eğitim almak sürüşü çok geliştirir.
    bizde genelde herşey motordan beklenir , onun için bu dandik motor viraj da beni nasıl geçti durumları çok olur

  19. #19
    eray123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2017
    Motosikleti
    KAWASAKİ ZX-6R NİNJA
    biraz aydınlanma yaşadım. viraj öncesi konumlanma ve ardından contra ya devam

  20. #20
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı eray123 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    biraz aydınlanma yaşadım. viraj öncesi konumlanma ve ardından contra ya devam
    Aman dikkat et daha geçen 3 arkadaş marmarise gidiyorduk daha sakarın ilk virajında motor ile bariyerler arasında vals yaptı dikkat edin lütfen


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)