Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Trafikte üzerlerine nur inmiş gibi ultra güçlü led far ve çakar kullananlar hakkında!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    Şimdi makul ve mantıklı düşünebilen herkese soruyorum;

    Ayarı iyi yapılmadan takılmış yeri göstermesi gerekirken göğü gösteren olması gerekenden 100 kat güçlü çakarlarınız ve led farlarınız açıkken ben veya diğer sürücüler karşıdan geliyoruz sen yanımızdan geçiyorsun o çakarların ve ultra mega güçlü o led farların gözümüzü kör ediyor rahatsız ediyor kazaya davetiye çıkarıyor!!

    Kanunda açıklar var diye bu ülkede her istediğini yapabileceğini zanneden barzo doldu etraf!! Plakasızlar, ekipmansızlar, her yerde teker yapmayı deneyenler.. Özgür bir ülkede yaşıyoruz fakat bu her istediğinizi yapabileceğiniz anlamına gelmiyor.

    Egzos takar üç mahalle öteden sesi duyulur hiç düşünmez bebeklisi, hastası, yaşlısı var mıdır diye! Sonra sorarsın neden böyle bir şeye gerek duydun diye emniyetim için fark edilmek için yapıyorum der bir kılıf bulur. On bin watt gücünde led takar disko topu gibi çakar takar kendimi diğer sürücülere gösteriyorum der yine bir kulp bulur.

    Arkadaşım ortak olarak kullandığımız dünya dediğimiz bu platformda senin ne kadar özgürlüğün varsa benim de o kadar var. Senin özgürlüğünün bittiği yerde benimki başlar. Bir gün birilerinin o çakarlarını o vidalı olarak bulundukları yerden söküp müsait bir yerlerine monte edeceğim de dur bakalım şimdilik sabır ediyoruz Allah da sabır versin ben ve benim gibi rahatsız olanlara.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    yolun geçtiği yerlerde bulunan,
    reklam, ışıklandırma ve benzeri dikkat dağıtıcı unsurlardan daha fazla dikkat dağıttığına ve kazaya davetiye çıkardığını düşünmüyorum.

    o kadar garip ışıklandırmalar yapıyorlar ki dikkat çekilmesi gayesi ile,
    ciddi anlamda dikkat dağınıklığına yol açıyor.
    zaten her dem değişen yolu algılamaya çalışırken ciddi efor sarf ediyoruz,
    üzerine bir de bu tür ışıklandırmalar gelince konsantrasyon kalmıyor,
    bağzı yerler las vegas edası ile tasarlanmış.


    çevreyolu üzerinde ve bağzı farklı yerlerde asfalt yamaları yapılmış,
    yamam mı yapılmış enduro pisti mi tasarlanmış anlamak zor,
    kıytırık bir yamayı beceremeyenlerden ne bekleyeyim ?
    İstanbul koca bir inşaat sahası,
    park yeri yok.

    sulama mevsimi açıldı,
    malum laleler zaten devrini sürüyor.

    bunlar bir tek benim dikkatimi çeken ayrıntılar mı ?

    belirttiğin konu canı sıkılan ve konu bulamayanların girdiği standart konulardan bir tanesidir.
    belirli zaman aralıkları ile açılır,
    yazılır, çizilir, devam edilir.

    bir fark yaratmak istiyorsanız,
    fark yaratabilecek potansiyeliniz olması gerekir.
    fark yaratılabilecek bir iklimde olmanız gerekir.
    Kızıl pars ve Metehan07-70 bunu beğendiler.
    can't be worried about that shit. life goes on man.

  3. #3
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    Foruma yazmak dışında farklı bir farkındalık yaratmak fikrin varsa benimle paylaşırsan beraber hayata geçirebiliriz?

    Bu çakarlar ve ledler insanoğlunun standart göz yapısını rahatsız edecek kadar güçlü cinsten.. Ha yok benim gözlerim artık durumu kanıksadı bu tacize uğrayarak trafikte seyir etmeyi kabul ediyorum varsın diğer sürücüler benim kişisel haklarımı ve özgürlüğümün üstüne basıp geçsin ve kendi keyiflerini sürsünler diyenler varsa da onlara diyecek tek bir kelimem zaten olamaz.

    Sulama konusu, boyasız kasis konusu, hendek kıvamındaki çukurlar konusunda da ben aylardır bir tane açılmış konu veya yapılan toplu bir hareket, imza kampanyası görmedim? Led konusunu bilerek açtım çünkü burada da cahil ve duyarsız bu tür kullanıcılar var. Biliyorum, görüyorum.

    Sürekli korna tuşuna basılı şekilde trafikte gitsem mesela? Soran olunca da sanane kardeşim zevk benim desem? Ne karışıyorsun bundan zevk alıyorum desem? Kendimi fark ettiriyorum desem? Aynı kapıya çıkar mı acaba.. Biri göze, diğeri de kulağa hitap ediyor sonuçta.
    birbilent ve aokuyumcu bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    19 Nisan 2018
    Böyle haklı bi isyan görmemiştim tebrikler

  5. #5
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Bir de bu araçlara bi far takıyorlar.Geçen gün karşımdan gelen bi audi mi ne fark edemedim bi selektör attı bana arka arkaya, durdum gözlerim gitti resmen.. Hadi bi kere selektör at, gelme gibisinden manyak gibi arka arkaya o kadar açıp kapatmana ne gerek var?

  6. #6
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    Alıntı atalayalper adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Foruma yazmak dışında farklı bir farkındalık yaratmak fikrin varsa benimle paylaşırsan beraber hayata geçirebiliriz?

    Bu çakarlar ve ledler insanoğlunun standart göz yapısını rahatsız edecek kadar güçlü cinsten.. Ha yok benim gözlerim artık durumu kanıksadı bu tacize uğrayarak trafikte seyir etmeyi kabul ediyorum varsın diğer sürücüler benim kişisel haklarımı ve özgürlüğümün üstüne basıp geçsin ve kendi keyiflerini sürsünler diyenler varsa da onlara diyecek tek bir kelimem zaten olamaz.

    Sulama konusu, boyasız kasis konusu, hendek kıvamındaki çukurlar konusunda da ben aylardır bir tane açılmış konu veya yapılan toplu bir hareket, imza kampanyası görmedim? Led konusunu bilerek açtım çünkü burada da cahil ve duyarsız bu tür kullanıcılar var. Biliyorum, görüyorum.

    Sürekli korna tuşuna basılı şekilde trafikte gitsem mesela? Soran olunca da sanane kardeşim zevk benim desem? Ne karışıyorsun bundan zevk alıyorum desem? Kendimi fark ettiriyorum desem? Aynı kapıya çıkar mı acaba.. Biri göze, diğeri de kulağa hitap ediyor sonuçta.
    günlük hayattaki davranış biçimi farklılık ihtiva eder,
    bu dediklerini yapmayarak farkındalık yaratmaya başlamışsındır,
    seferberlik ilan etmek istiyorsan senyör kesada'nın yanında işbaşı yapalı uzun zaman oldu.

    belirttiğim konular ile ilgili aralıklı olarak yetkili olduğunu düşündüğüm yerlere dilekçe ile müracaat ediyorum,
    düzeltilir, düzeltilmez ayrı mesele.
    çoğunluk bu durumu normal karşılıyor,
    zira başka coğrafyalar hakkında fikir edinebilecek kadar dünya insanı olma gayeleri bulunmuyor.
    ülkenin içerisinde bulunduğu genel örgütlü cehaletin sonuçlarını sebep olarak göstermek mantıklı değil.
    dikkat çekmek istediğim nokta belirttiklerinin esas olarak düşük öneme sahip sorunlar olması,
    kişisel bir eleştiri değil,
    sadece pencereyi öznel olarak biraz daha açmak istedim.

    fark yaratmak kavramı trafik içerisinde görünür olmak anlamında değil,
    daha çok birey olarak kendini fark etmek ve orada olduğunu, yığının asgari oranda parçası olduğunu fark ettirebilmek.
    sıkışık trafikte yaya kaldırımına girmemek,
    iyi bir örnektir.

    gece sürüşü için tasarlanmış gözlüklerden bir süre kullandım.
    faydası olanlar var.
    tavsiye ederim.
    can't be worried about that shit. life goes on man.

  7. #7

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Far konusunda en bilinçsiz, apaçi, başıboş ve denetimsiz ülkelerden biri olduğumuza eminim.

    Ön sis farı olan herkes sisler açık geziyor. Bununlada kalmayıp o sisleri xenon yapıyor, bununlada kalmayıp mercek koymuyor. Hadi ön sisleri biraz geçtim, arka sisleri yakıyor. Daha beter. Gözünüze kıpkırmızı bir ışık geliyor. Yüzünün kıpkırmızı geziyorsunuz.

    Uzun yola çıkıyorum sıklıkla, karşıdan her gelen çok farklı bir far konsepti yapıyor. Hele karanlık yolda merceksiz xenonlar... Bir de yağmur yağarsa... Neler çekti bu gözler. Arkamdan gelenler daha beter. Arabada kendinden kararan dikiz aynam var pek koymuyor. Adam arabanın "poposunu" çökertmiş gece gece yola çıkmış, farlar gökleri aydınlatıyor. Olum içerden bir düğme ile 3 saniyede iniyor o farlar aşağı. Bilmiyor ki. Haberi yok. En ezilmiş, en barzo, en aç ama en mutlu çoğunluk içerisinde adam. Ne farlardan haberi var, ne içeriden far ayarından. Yokuşta stop ettirmeden manuel araba kaldırmayı matah birşey sanıyor, tamam ben oldum diyor.

    O kadar çok manyak, saçma sapan bir trafik ve denetimsizlik var ki o bahsedilen kişi benim. "Sen de benim çakarlarımı ye o zaman" diyorum. "Görmedim abi seni" lafını geçersiz kılıyorum. Göme de göreyim.

    Ha arkasından uzun uzun, karşıdan uzun uzun gözüne de dikilmiyor. Zaten trafikten bir miktar daha hızlı gidiyorum. "Çakarımı yedikleri" süre 10 saniye.

    Benim yaşıyor olduklarım, yaptıklarım ve görüşlerim bu dostlar. Yorumlara açığım. Hakarete kızarım.

    Ve her şeyin özü imza;
    Stock Sever bunu beğendi.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  8. #8
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    TüvTürk muayenelerinde yeni kıstaslar getirilebilir. Işık gücü limiti belirlenip aşan araçlar ağır kusurlu sayılabilir. Bu konuda tabii ki bazı kurallar var ama yetersiz. Mesela fazladan bir stop lambası nedeniyle motosikletim muayeneden geçmemişti. Konuyla ilgili kurum ve kuruluşlar bu konuda girişimlerde bulunmalı ve sonuç alınmalı. Gerçekten tehlikeye davetiye çıkaran aydınlatmalar var.

    İstanbul-İzmir arası gece motosikletle sık sık yol yaparım. Savaştepe'nin tenha yollarında sırf zevk için yanımdan geçene kadar uzunları yakan psikopatlar gördüm. Bunun da bir çözümü olmalı ama henüz keşfedemedim.

  9. #9
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Motosikletimde led sis farı ve led çakarlar var.
    Kısa farlar klasik halojen sarı ampul.
    sisler gece gündüz açık.
    Zaten motor bloğunda olduğu için tamamen yeri aydınlatıyor göz alma ihtimali yok. Öndeki arabanın lastik hizasında.
    Ancak görünürlüğü inanılmaz arttırıyor.
    Çakarlar ise gece gündüz sabit modda yakıyorum. Farın altında sislerin üstünde konumu sanmam ki göz alsın.
    Ancak gündüz yoğun trafikte çakarları strobe moda alıyorum duran trafikte değilsem, çevre yolda yoğun ve akıcı trafikte isem.
    Bunu yapmakta amacım çekilsinler bana yol versinler değil, tamamen görünür olmak ve çakarlar dramatik bir fark yaratıyor.
    Çakma xenon, led xenon merceksiz led ampül rezilliktir katılıyorum ancak standart içi aydınlatma elemanları motosiklette ne kadar fazla ise o kadar güvenlik sağlıyor.
    İlk fırsatta led stoplu bir spoiler da monte edeceğim arka çanta üstüne.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:40 ----------

    Alıntı The Dude adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yolun geçtiği yerlerde bulunan,
    reklam, ışıklandırma ve benzeri dikkat dağıtıcı unsurlardan daha fazla dikkat dağıttığına ve kazaya davetiye çıkardığını düşünmüyorum.

    o kadar garip ışıklandırmalar yapıyorlar ki dikkat çekilmesi gayesi ile,
    ciddi anlamda dikkat dağınıklığına yol açıyor.
    zaten her dem değişen yolu algılamaya çalışırken ciddi efor sarf ediyoruz,
    üzerine bir de bu tür ışıklandırmalar gelince konsantrasyon kalmıyor,
    bağzı yerler las vegas edası ile tasarlanmış.


    çevreyolu üzerinde ve bağzı farklı yerlerde asfalt yamaları yapılmış,
    yamam mı yapılmış enduro pisti mi tasarlanmış anlamak zor,
    kıytırık bir yamayı beceremeyenlerden ne bekleyeyim ?
    İstanbul koca bir inşaat sahası,
    park yeri yok.

    sulama mevsimi açıldı,
    malum laleler zaten devrini sürüyor.

    bunlar bir tek benim dikkatimi çeken ayrıntılar mı ?

    belirttiğin konu canı sıkılan ve konu bulamayanların girdiği standart konulardan bir tanesidir.
    belirli zaman aralıkları ile açılır,
    yazılır, çizilir, devam edilir.

    bir fark yaratmak istiyorsanız,
    fark yaratabilecek potansiyeliniz olması gerekir.
    fark yaratılabilecek bir iklimde olmanız gerekir.
    Merak ettim devamlı "bağzı" yazmışsınız, bilinçli bir seçim mi ?

  10. #10
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    motosiklete takılan çakar led xenon hatta arka çantaya takılan led stoplardan bende çok muzdaribim.. ama araçların arka sis farı yanık gitmelerine daha çok kızıyorum.. motosiklet 15 saniye sonra görünürden kayboluyor ama kilit trafik önündeki dallama araç sahibi sisleri açmış mecbur arkasında kalıyorsun .. vall aben arabadada motordada önümde sis açık birini görünce bende yakıyorum uzunları el kol yapıncada sislerini kapat bende kapatayım diyorum .. sonra bir dövüyorlar aklın durur :D
    Kızıl pars ve arndiol bunu beğendiler.

  11. #11
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    Aracının farının gücü yüksek olunca sürücüsünün kudreti mi artıyor acaba? 7000k - 10000k - 500000k gücünde ampül takmanın mantıklı izahını yapsa keşke birileri de biz de öğrensek.

    Ayarı iyi yapılmış tamamen yolu gösteren kararında bir güce sahip donanıma zaten lafımız yok. Bahsettiğimiz arkadaşlar ayarsız ledler ve merceksiz disko topu gibi çakarlar takan ayarsız arkadaşlardı.

  12. #12

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Sen Beşiktaş Ulus’tasın die üstüne fazla araba kırmıyor. Gel seni akşam iş çıkışı Beşiktaş’tan Beylikdüzü’ne götüreyim. Tüm atıfta bulunduğun lafları geri alıyor musun? Almıyor musun? Ulustan in Ortaköy’e geç, oradan Arnavutköy -> Bebek. En fazla hemen dibindeki köprüden karşıya geç. Ben sana bir öneride bulunayım. Sevmiyorsan takma. Lakin günde max 5-10km motor sürüp, ona buna ahkam kesmen komik olmuş. CSR’den çakarlarım var ve çok memnunum. Sayemde senin gibi yolda tırtırtır giden sürücüleri, benim çakarlarım sayesinde görüp hafiften yol veriyor diğer çok tekerli araçlar.

  13. #13
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Rahatsız edici aydınlatmayı gören aklıevvel kişiler. "Görüyorum ve arttırıyorum" diyor. Bu durum kısır döngüye dönüşüyor. Olan bizim gibi kurallara bağlı ve egosu normal sürücülere oluyor.
    Bu ego müdavimlerine birisi lazer ışığı tutsa nasıl velveleye verirler ortalığı?

  14. #14
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merak ettim devamlı "bağzı" yazmışsınız, bilinçli bir seçim mi ?

  15. #15
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    Yanlış yorumlamak ve yanlış cevaplamak adına bir örnek cevap daha.. Geçen hafta iki kere bahçeşehire gittim, dün akşam şirinevlere gittim. Efendi efendi gittim fark edilmek istediğimde korna çaldım. Yüksek rahatsız etme kapasiteli çakarlarım olsaydı daha kudretli giderdim hatta diğer sürücülerin beni fark etmeleri için sürekli onlara ateş eder gibi selektör yapardım 50.000k Ledli uzunlarımla.. Hem belki böylece eğlenirdim de.

    Günde kaç km yol yaptığımı tahmin ederek ve ne demek istediğimi anlamadan yapılmış bir yoruma ben de ancak bu türden bir cevap veririm. 15 yıldır araba, 10 yıldır da motor kullanıyorum. Neyin gerekli olup neyin gereksiz hava civa şekil şemal için olduğunu az çok bilirim sana da böyle bir ithamda bulunmadım neden gocundun ki? Ultra güçlü çakarları var xenonu var ledleri var diye bir motoru fark etmişliğim yok aksine rahatsız olmuşluğum çok var.. Ama makul güçte extra aydınlatmaları ve egzosları olan motorları her daim fark ediyorum trafikte.

    Söylemek istediğim şeyi senin için bir kere daha tekrar edeyim;

    Derme çatma düzeneklerle bilinçsizce yapılmış merceksiz gereksiz kuvvetli ve insanın gözünün içine içine giren xenonlar, çakarlar, ledler diğer insanları rahatsız ediyor ve bu da bir risk unsuru oluşturuyor. Yağmurlu havada vizörüm kapalı giderken böyle bir motorla karşılaşmak görüşümü sıfıra indiriyor. Bunu yapmaya kimsenin hakkı yok. Doğru dürüst bir güçte doğru dürüst ve doğru bir işçilikle yapılmış ekipman zaten kendini belli ediyor ve rahatsız da etmiyor. Umuyorum anlamışsındır.
    birbilent ve AzÇok bunu beğendiler.

  16. #16
    aokuyumcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2017
    Şehir
    Kandilli/İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA CBF280 mod
    günde gebze - kavacık 130 km yol yapıyorum, motorum standat aydınlatmaya sahip , çakar yok, sis farı yok, sarı ışık 45 wat farlarım la kimse beni sıkıştırmıyor, sıkıştıramıyor yoldaki bütün araçları geçeceğim diye stresim yok . yavaşta gitmiyorum yol durumuna göre 60 130 km arası ortalama 85-90 km hızımda var, kimsenin motor kullanıcılarına yol verme mecburiyeti yok . herkes bizim gibi evine işine emniyet ile gitmeye çalışıyor, adam gibi apaçilik yapma dikkat ederek sürdün mü , yoldaki diğer şöförler de seni gözetiyor. ama herkes beni görsün bana yol versin diyorsan yok öyle dünya üzerine üzerine kırarlar..
    ben arkadaşın şikayetine, fikrine katılıyorum. haa şehirler arası yolda gece yolculuk yapıyorsan o zaman lafım yok, şehir içinde o kadar ışık lüzumsuz.

  17. #17

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Of off ne çok seviyorsunuz boş konuşmayı. Uzun yolda bizde kullanmıyoruz ekstra ışık vs. Tabi sıkıştırmazlar. O 15yıllık araba 10yıllık da motor süren arkadaşa da senin toplamda yaptığın km tecrübelerini katlarım da derim de neyse. Arkadaş seversin sevmezsin. Sevmezsen yol verir geçmesini beklersin. Burası artık işin içinden çıkılmaz bir Hindistan trafiğinden farklı değil.

    Ha sana yapabileceğin tek şeyi de söyleyeyim. Gerekli mercilere şikayet etmek. Onun dışında ne diğer taşıtların bana saygı göstermesini bekliyorum. Ne telefonlarına bakıp yolda arabalarını sağa sola kırmalarını yadırgıyorum ne de sizin gibi sağa sola saldırıyorum.

    Anlayabilirseniz de bir olayı anlatacağım. 1tane trafik polisi sabah motorla yola çıktı ama çakarlarını kapatarak. Birşey deniyordur die bende çakarları kapattım ve standart H4 ampullerimizle gittik. 10dk ya oldu ya olmadı 10kez polisi sıkıştırdı araçlar. Israrla ne siren ne çakar açtı. 10dk nın sonunda ise tüm ikaz ışıklarını açıp arabaları yardı geçti. Göreve gitmediğini söyleyeyim size. En son yeter be die söylendiğini duydum çünkü.

    Sen 50000 değil 150000k led uzunlarınla selektör yap istersen. Arabamda 2numara film mevcut. Mıymıy yapacağıma önlemini aldım. Ha arkadan ben selektör yapıyorsam da en fazla 3 kez yaparım ondan sonra önüne kırıp çat die frene basarım. Arabam yok ve ticari aracım varsa da direk üstüne kırarım. Daha öncede açıkladım diğer konularda. İstanbul'da orman kuralları geçerli. Sen ne konuşursan konuş burada. Ben çakarlarımı çaktırmaya devam edeceğim Hemde CSR'den aldım. Çaktı mı hakkını da veriyorlar.

  18. #18
    EthanHunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2015 Honda Cbf 150
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    TüvTürk muayenelerinde yeni kıstaslar getirilebilir. Işık gücü limiti belirlenip aşan araçlar ağır kusurlu sayılabilir. Bu konuda tabii ki bazı kurallar var ama yetersiz. Mesela fazladan bir stop lambası nedeniyle motosikletim muayeneden geçmemişti. Konuyla ilgili kurum ve kuruluşlar bu konuda girişimlerde bulunmalı ve sonuç alınmalı. Gerçekten tehlikeye davetiye çıkaran aydınlatmalar var.

    İstanbul-İzmir arası gece motosikletle sık sık yol yaparım. Savaştepe'nin tenha yollarında sırf zevk için yanımdan geçene kadar uzunları yakan psikopatlar gördüm. Bunun da bir çözümü olmalı ama henüz keşfedemedim.
    Fazladan bir stop lambası derken çok mu absürt bir şeydi de geçemedin muayeneden.
    Bende maxem sl45 çantanın reflektör kısımlarına led ile park, stop, ve sinyalleri bağladım.
    Muayeneden geçer miyim acaba?

  19. #19
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    Sana ve motorundaki çakarlara ithafen açılmış bir konu değildi zaten ayrıca istediğini yapmakta da özgürsün kimseye açıklama yapmak mecburiyetinde değilsin.

    Benim motor tecrübemi katlayadabilirsin bu son derece olası bir durum buralarda ben senden veya başka birilerinden daha uzun süredir motora biniyorum da demedim. Okuduğunu anlayanlarla başka cevaplar gelirse konuyu tartışmaya ve fikirlerimi paylaşmaya devam edeceğim, sana bol çakarlı günler diliyorum. Fikirlerini paylaştığın için teşekkür ederim. Kazasız belasız sürüşler dilerim ama şunu da söylemeden geçemiyorum sen yine de çakarlarına çok güvenme trafikte pimi çekilmiş el bombası gibi gezen ayna kullanmadan şerit değiştiren dalgın uykusuz yorgun karısıyla arası bozuk borcunu harcını düşünen bir çok araç var hatta yayalar ve hayvanlar bile potansiyeli yüksek tehlike unsurları.

  20. #20
    Fr.Sante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Jet X
    Alıntı EthanHunt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fazladan bir stop lambası derken çok mu absürt bir şeydi de geçemedin muayeneden.
    Bende maxem sl45 çantanın reflektör kısımlarına led ile park, stop, ve sinyalleri bağladım.
    Muayeneden geçer miyim acaba?
    Şu F1 stop dedikleri şeyden bırakıyorlar. Muayeneye gittiğimde görmüştüm. Teknisyen uyardı. Adam kabloyu kesti lambayı da cebine attı. Muayeneden sonra bağlamıştır tekrar. Şunun aynısıydı.



    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler