Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Asgari ücret < Çin Malı < Japon Malı Tavsiye :\

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Motorizm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2016
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 ESD
    Herkese merhabalar.
    Uzun zamandır hayalim olan motosiklet almak sonunda nasip oldu. Asgari ücretimle para biriktirdim ve alabilme şansı doğdu bana da. Yalan yok hayalim CRF250L idi ama zamlar, piyasa...
    Bir kaç km mondial drift kullanmak dışında motosiklet tecrübem yok. 22 yaşındayım, 174 boyundayım.
    Tarzım enduro daha çok, dağ taş dere tepe gezmek istiyorum çadırımla. Ama şehir içinde de rahatça sürmek istediğim bir motosiklet istiyorum.
    Ama ne kötüdür ki çok kararsız kaldım. Ayıptır söylemesi, 7 bin TL gibi birikmiş bir param var. Ehliyetim olduğundan bu para sadece ruhsat, ekipman ve motosiklet için.

    İkinci el Japon almayı çok düşündüm ama baktığım bütün ikinci eller ya kazalı yada km düşürülmüş haldeydi. Soğudum ikinci el almaktan.. Güvenim kırıldı açıkçası. Acemiyim, sağa sola yatırırsam parçaları zarar görecek. Aynaları bile çok pahalı kaliteli motorların. Mondialde 5 lira... Doğal olarak Çinlilere yöneldim bende, asgari ücretle geçinmeye çalışan biri olarak.. Tavsiyelerinize ihtiyacım var...

    Araziye uygun olarak bir tek mondial X treme max 200 var seçeneklerim arasında. Sıfır fiyatı 6 bin tl. Bayide üzerine oturduğumda iki ayağımda parmak uçlarımdaydı. tek ayak arka frende durduğumda ise topuğum daha da yaklaşıyor tabi yere. Biraz alçaltılabilir belkide bilemiyorum.
    Diğerleri ise; Mondial Vulture ve Z-One 150 modelleri...
    Vulture sürdüm, tam custom yapmalık motor. Onuda alıp sağını solunu kesip custom yapasım var.
    Z-One 150 ise tasarımı çok güzel, göstergeleri, kumanda paneli çok daha iyi diğer ikisine göre.
    Yerimde olsanız ne yapardınız, sizce zam gelmeden xtreme max alınmalı mı? Yada vulture, z-one...
    (Ekipman tavsiyelerine de açığım. Ekipman ücretine sadece kask ve eldiven dahil kalanı var)
    Teşekkür ederim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Yan Yan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-25
    Bence ekipmanları al ondan sonra tekrar motor seçimi için fikir danışırsın.

  3. #3
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Km düşürülmüş, yağ yakan japon, sıfır alınacak çinliden iyidir. Tüm samimiyetim ve tecrübem ile ve özellikle belirtmek isterim ki ön yargısız söylüyorum. Çinli göze gönle hoş gelir, ilk fırsatta pişmanlıktır. Alacağın japona çinli aynası takar kullanırsın birşey olmaz. Yağ eksiltse de sorun değil, ilk motosiklet için ekipman dahil o bütçe ile onlara takılma, yağı 250km' de bir kontrol eder tamamlar devam edersin. Mekaniğinde sorun olmasın yeter ki.

    Çinli ile başlarsan birçok konuda sorun yaşayacağını ve hatta motosikletten soğuyacağını belirterek en azından hintliye bakmanı, onun yerine de 10-15 yaşında japonu tercih etmeni öneririm.

  4. #4
    35Türk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F650 Gs Dakar & Mr Vulture 150
    Merhaba dostum.

    Çin motoru alınmaz edilmez yok japondu yok hintti bilmem neydi diyenlere kulak asma kesinlikle. Çin motoru tamamen fiyat performans amaçlı alıp kullanılır. Parçası ucuzdur, kaza yaptığında perte çıksa bile 1000-1500 liraya toplarsın. Bugün baktığın zaman bajaj'ın motorları bile tek tek patlıyor millete binlerce lira fatura çıkarıyor servisler.

    Motor seçimine gelecek olursak,

    Mondial 150 Mr Vulture başlangıç için iyi torklu az yakan bir motor hele ki ilk motorun olacaksa kesinlikle tavsiye ederim. Ben 2015'te almıştım vulturemi 3 yılda yaklaşık 40 bin km sorunsuz kullandım, defalarca artçılı 300-500 km uzun yol yaptım vulture ile bir kez bile yolda bırakmadı gitmem demedi ve hatta öksürmedi bile. Şuan BMW F650 Gs Dakar kullanıyorum ve farkettim ki çin motoru bir japonun, almanın yerini tutmuyor. Çinliler ıvır zıvır ufak parçalardan sorun çıkarıyor fakat bunlar zaten motosikleti ruhuyla kullanan, bakımını yapan, parçaları değiştirmesini seven kişiye keyif veren şeyler. Çinli alınmaz diyenlere kulak asma ekipmanlarını al kalan paranla da alırsın motorunu bakımını eksik etmediğin sürecede yıllarca kullanırsın.

    Hala daha duruyor vulture sorunsuz kullanıyorum arada.

  5. #5
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Şimdi senin o bütçeyle alacağın geçmişini bilmediğin 10-15 senelik motorlar emin ol seni sanayide ustalarla kanka edecektir ve senin de bu işlerde yeni olduğunu sezen usta olmayacak şeyler için senden para talep edecektir. Hava soğutmalı, tek silindirli Çinli motorların hemen hemen hepsinin bakım periyodu 2000 km.dir. Bu bakım aralıklarını atlamazsan, değişmesi gerekli parçaları zamanında değiştirtirsen, motoru da limitlerini bilerek kullanırsan seni uzun kilometreler üzmez. Japon motorlarının kalitesi tartışılmaz ama senden önceki(ler) acaba bakım periyotlarına uydu mu? Sürekli redline mı gezdi? Kaza, hasar durumunda orijinal parça mı kullandı yan sanayinin de en ucuzunu mu kullandı? Bu sorular daha da artar. 2 sene önce senin konumundayken bütçeme uygun 2. el YBR ve CBF'lerin hemen hemen hepsinin canı alınmıştı. Ustayla uğraşıp motordan soğumamak adına gittim sıfır Çinli aldım, zamanla şehirdışlarına çıktım, 17000 km.yi bitirdim, doğru karar verdiğimi düşünüyorum. Senin düşündüğün motorları kullanmadım bilemem ama listene sıfır Hero Hunk, Hero Thriller Sport ve RKS Titanic 150 Sport'u eklemeni tavsiye ederim.

  6. #6

    Üyelik
    24 Aralık 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    crf1000 , R80gs basic , fzs600 , winggo
    cbf150 al 2015 üzeri temiz az kullanılmış bulabilirsin. Çok abartmamak şartı ile her yere vurabilirsin.

  7. #7
    EnvEng - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2018
    Şehir
    Bursa
    Ben sıfır tecrübe ve kısıtlı bütceyle 2016 model 2500 km de mondial 125 znu aldım. Gelirim çok şükür pcx - nmax alabilecek düzeyde ancak ağustosta dügün yapacağım için ucuza kaçtım ve tip olarak en begendigim scooterı aldım.

    Ihtiyacım yoktu açıkçası, sadece iş yerimle evim arası 3 km ve ben de hem bunu hem de nostaljik şeyleri sevdiğim için bahane ederek satın aldım.

    Sonraki aşama motorun kronik sorunlarını araştırıp öğrenmem oldu. Karbüratör, manifold, hava filtresi, varyatör, hareketli parçalara WD-40 uygulamak gibi atraksiyonlara kafa yordum ve bu parçaları çok cuzzi fiyatlara ( japon mikuni gy6 karbüratör=80 TL, ön varyatör=40 TL, bando marka kayış = 35 TL vs vs) satın alarak kendim değiştirdim.

    Çok şükür sıkıntısız bir şekilde kullanıyorum, 4 gözle yazı bekliyorum

    Özetle, eğer sen de benim gibi sağa sola kisa mesafelere giderim diyosan, elim anahtar tutuyor diyorsan, hor kullanmam bakimini takip ederim diyorsan çinli motorlar alınabilir.

    Benim ihtiyacımı 125lik scooter karşılıyor.
    Sen de cross tarzında çinli motosikletlerin kronik hatalarıyla ve yedek parçalarıyla alakalı bir araştırma yaparak karar verebilirsin.

  8. #8

    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Alıntı Motorizm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese merhabalar.
    Uzun zamandır hayalim olan motosiklet almak sonunda nasip oldu. Asgari ücretimle para biriktirdim ve alabilme şansı doğdu bana da. Yalan yok hayalim CRF250L idi ama zamlar, piyasa...
    Bir kaç km mondial drift kullanmak dışında motosiklet tecrübem yok. 22 yaşındayım, 174 boyundayım.
    Tarzım enduro daha çok, dağ taş dere tepe gezmek istiyorum çadırımla. Ama şehir içinde de rahatça sürmek istediğim bir motosiklet istiyorum.
    Ama ne kötüdür ki çok kararsız kaldım. Ayıptır söylemesi, 7 bin TL gibi birikmiş bir param var. Ehliyetim olduğundan bu para sadece ruhsat, ekipman ve motosiklet için.

    İkinci el Japon almayı çok düşündüm ama baktığım bütün ikinci eller ya kazalı yada km düşürülmüş haldeydi. Soğudum ikinci el almaktan.. Güvenim kırıldı açıkçası. Acemiyim, sağa sola yatırırsam parçaları zarar görecek. Aynaları bile çok pahalı kaliteli motorların. Mondialde 5 lira... Doğal olarak Çinlilere yöneldim bende, asgari ücretle geçinmeye çalışan biri olarak.. Tavsiyelerinize ihtiyacım var...

    Araziye uygun olarak bir tek mondial X treme max 200 var seçeneklerim arasında. Sıfır fiyatı 6 bin tl. Bayide üzerine oturduğumda iki ayağımda parmak uçlarımdaydı. tek ayak arka frende durduğumda ise topuğum daha da yaklaşıyor tabi yere. Biraz alçaltılabilir belkide bilemiyorum.
    Diğerleri ise; Mondial Vulture ve Z-One 150 modelleri...
    Vulture sürdüm, tam custom yapmalık motor. Onuda alıp sağını solunu kesip custom yapasım var.
    Z-One 150 ise tasarımı çok güzel, göstergeleri, kumanda paneli çok daha iyi diğer ikisine göre.
    Yerimde olsanız ne yapardınız, sizce zam gelmeden xtreme max alınmalı mı? Yada vulture, z-one...
    (Ekipman tavsiyelerine de açığım. Ekipman ücretine sadece kask ve eldiven dahil kalanı var)
    Teşekkür ederim
    Önce ekipmanını al ondan sonra bu Japon, Çin, Hint vs ayrımı yapanları görmezden gel sen motoruna iyi bakarsan motorunda sana üzmez 120.000 km yol yapan Çinli gördüm ben. Hatta Japon alma fiyatlar ortada

  9. #9
    Motorizm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2016
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 ESD
    Öncelikle cevaplarınız için çok teşekkürler... 2013 model bir YBR 125 ESD alarak aranıza katıldım İşlerimin yoğunluğundan yeni imkan buldum cevap vermeye...
    Motoru ikinci el aldım, alırken servisine gösterdim ter temiz dediler. Tek bir sorunu vardı oda devir göstergesinin çalışmaması.
    İnternette biraz araştırma yaptım. Konjektör, statör arızası veya akü yetersizliği üzerinde duruyorum. Servise gösterdiğimde kablolarda sorun olmadığını muhtemelen göstergenin bozuk olduğunu söylediler ama pekte dikkatli baktıklarını sanmıyorum... YBR 125 Türkiye grubundan kimisi akü kimisi konjektör arızası dedi. Daha önce böyle bir sorun yaşayan var mıdır diye merak ettim..

    Akünün voltaj değerlerini ölçtüm.
    Çalıştırmadan önce: DC 11,81 Volt
    Çalıştırdıktan sonra gaz vererek voltajın arttığını gözlemledim. Fakat 12 voltu geçemedi: DC 12,43 Volt
    Stop ettikten sonra akü değeri: DC 11,94 Volt

    Stok akü değişmiş motordaki. Şuan takılı akü jel bir akü ve markasıda Sapurai.. Değerlerine bakmayı unuttum maalesef :(

    [IMG][/IMG]
    yilmazozkan bunu beğendi.

  10. #10
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Hayırlı olsun. YBR ile Dünya turu yapan bi çift var. Facebook ve instagramdan bakabilirsin. ride2world diye arat.

    Karı koca Amerika kıtasını gezdiler. Şimdide Asya'ya geçtiler. YBR hakikaten mükemmel bi motor. Birde baya yüklü geziyorlar. Kaç bin km yok yaptılar bilmiyorum.

    Yani doğru bi seçim yapmışsın.



    Devir saati arızasına gelince. Saat bozuktur. Başka şeylerle alakası olduğunu düşünmüyorum.

    Devir saatinde üç tane kablo olur. Artı eksi ve devir bilgisini aldığı kablo. Bu kabloda genelde bobine bağlıdır. Yani ya kablolarda sorun vardır yada saat bozulmuştur. Daha önceden başıma gelmişti çinli bi motorda. Onda saati değiştirdim düzelmişti.

  11. #11
    fkambay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cb125e-mt 03 -cbr 250-ybr125-pcx125
    hayırlı olsun kazasız belasız bin inşallah
    Kesinlikle doğru bir seçim yapmışsın gerçekten temiz bir motorsa seni uzmez


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)