Honda CBF150 Elektrik Devre Şeması Yardım Lütfen
-
Reklamlar
-
Güncel...
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Güncel...
Belki faydası dokunur
Anf125 ile ortak bir tesisat kullanılıyor olabilir,incelemek lazım
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Teşekkürler, inceledim ancak oldukça farklı. Artık nerede ne olduysa, sistem normal şartlarda farları yakmıyor, sadece marş esnasında yakıyor, ön aydınlatma ışıklarının tamamında şase görebiliyorum, ateşleme yok (ateşleme sinyalini henüz ölçmedim ve sorun kesinlikle bobin ile ilgili değil, elektronik ateşleme modülünü test edebilmem için gerçek giriş çıkış voltajlarını bilmem gerek), vites konum müşirinden doğru sinyal alamıyorum (konum müşiri yok gibi davranıyor, sorun kesinlikle müşirde değil). Saçma ve komik, ama büyük ihtimalle tek noktadan gerçekleşen bir sorun. Olası ortak noktaları incelediğimde sorun göremiyorum. Problem de orada başlıyor
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Teşekkürler, inceledim ancak oldukça farklı. Artık nerede ne olduysa, sistem normal şartlarda farları yakmıyor, sadece marş esnasında yakıyor, ön aydınlatma ışıklarının tamamında şase görebiliyorum, ateşleme yok (ateşleme sinyalini henüz ölçmedim ve sorun kesinlikle bobin ile ilgili değil, elektronik ateşleme modülünü test edebilmem için gerçek giriş çıkış voltajlarını bilmem gerek), vites konum müşirinden doğru sinyal alamıyorum (konum müşiri yok gibi davranıyor, sorun kesinlikle müşirde değil). Saçma ve komik, ama büyük ihtimalle tek noktadan gerçekleşen bir sorun. Olası ortak noktaları incelediğimde sorun göremiyorum. Problem de orada başlıyor
Cbf kaç model?manyeto sistemine baktınmı?far bağlantısı ile arasındaki kablolara vs.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Cbf kaç model?manyeto sistemine baktınmı?far bağlantısı ile arasındaki kablolara vs.
2007 model, haşat moddan topladım. Manyeto sistemi dahil herşeyi sökülüp tek tek incelendi, ne var ki krank konum sinyalini ateşleme modülünün alıp almadığını henüz kontrol edemedim (haftada bir ilgilenebilirsem ilgileniyorum, yoğun iş temposundan fırsat oldukça...). Tabi onu kontrol edebilmem için avometrenin osiloskop fonksiyonunu kullanmam gerekecek ki, benim dandik alette çalışacağından bile emin değilim. Olmadı yeni ve iyi bir avometre/multimetre almak gerekecek. Şemsiyenin binbir çeşidi var nede olsa.
Kaba tahminim;
Ya alternatör tesisatının yanından çıkan krank konum müşir sinyali hatalı veya yok (nedenine bakılır),
Ya ateşleme modülünde bir arıza söz konusu,
Ya ateşleme modülü/krank konum sinyali/ateşleme bobini üçlüsü arasında elektrik tesisatında bir kısa devre veya birden fazla kopukluk var.
Sorun özellikle tesisat üzerindeki bağlantı şeklini tam bilmediğim için sağlıklı kontrol, modül giriş çıkış değerlerini bilmediğimden de doğru ölçüm yapamamam. Far olayı ise ayrı bir komedi zaten.
Bu kadar basit bir motosiklette elektrik arızasını çözememek canımı sıkıyor açıkçası. Bir elektrik devre şeması olsa fazla söküm yapmadan kağıt üzerinde nokta atışıyla sorunu çözücem. İşin komik kısmı bu kadar çok üretilmiş bir modelin elektrik devre şeması internet ortamında bulunmuyor malesef. Onarım kataloğu satıyorlar ancak satılan katalogların içeriğini indirebiliyorum ve onlarda da şema yok. Şaka gibi.
Son çare dediğim gibi yapıcam, Şekerpınar fabrikaya ders vermeye gittiğimde oradan bir şekilde rica minnet kataloğu alıp devre şeması ve ilgili ne varsa resmini çekicem. O da olmazsa kaba düzen gidip tüm tesisatı açıp üşenmeyip sorunu çözdükten sonra kendim diyagram çizip, kenarda tutucam.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)