Ateşleme bobini güçlendirme hk. Fire storm
-
Reklamlar
-
Statörü değiştirmedikten sonra verim alamazsın. Senin yaptıklarının çoğunu bende yaptım hatta tofaş bobini takıp denedim hiç bir değişiklik yok. Ateşlemeden ziyada mekanik modifiyeye gitmen daha mantıklı. Büyük karbüratör,kapak taşlama vs. Modifiyeye merakın çoksa satıp cg al onda imkan daha faZla
-
boora adlı üyeden alıntı
Statörü değiştirmedikten sonra verim alamazsın. Senin yaptıklarının çoğunu bende yaptım hatta tofaş bobini takıp denedim hiç bir değişiklik yok. Ateşlemeden ziyada mekanik modifiyeye gitmen daha mantıklı. Büyük karbüratör,kapak taşlama vs. Modifiyeye merakın çoksa satıp cg al onda imkan daha faZla
Maalesef motorun cub tarzı olması gerekiyor. bu modellere uygun 5 sargıdan fazla statör bulunmamakta. Bu arada İgnition timing light denilen ateşleme zamanı göstericisi tabanca benzeri aletle doğru zamanlamada ateşleme yapıp yapmadığını kontrol ettim o konuda sıkıntı çıkmadı. Cihaz bu Timing light (zamanlama göstericisi)
*
-
-
-
Harika bilgiler , bende çok araştırmış idim , nihayetinde o'dönem kullandığım motor modelinde vardığım sonuç : iridium buji ile düşük devirler ve ilk çalışma bariz güzel iken , yüksek devirde zayıf , buna mukabil standart bujisi tam tersi ilk çalışma ve düşükte zayıf , yüksek devirde canavardi.
Sonuç olarak , benzinin kalitesi ve iyi ayarlı karbüratör ve hava girişinin daha masrafsız ve performansa dönük olduğunu anladım.
Güzel parçalar güzel proje , kolay gelsin.
-
Teşekkürler arkadaşlar sanırım daha kaliteli bir buji arayışına gireceğim.ilerki dönemlerde zaten kapak taşlama karbüratör gibi konulara ayrıntılı bir şekilde gireceğim.burdaki amaç silindir içindeki sıkıştırma oranı artınca standart ateşleme sistemi yetersiz gelecek bu yüzden kıvılcım artırmak istemiştim
-
Sniper64007 adlı üyeden alıntı
Teşekkürler arkadaşlar sanırım daha kaliteli bir buji arayışına gireceğim.ilerki dönemlerde zaten kapak taşlama karbüratör gibi konulara ayrıntılı bir şekilde gireceğim.burdaki amaç silindir içindeki sıkıştırma oranı artınca standart ateşleme sistemi yetersiz gelecek bu yüzden kıvılcım artırmak istemiştim
Doğru, ancak yüksek sıkıştırma oranı, bujide aynı kıvılcımı yaratabilmek için daha fazla voltaja ihtiyaç duyar ki her bir tırnak o voltajın bölünmesi demektir. O yüzden kaliteli tek tırnaklı buji sonuna kadar tercih edilmeli, yetmediği yerde ateşleme voltajına da müdahale edilerek çok tırnaklı bujilere terfi edilmelidir. Tabi bu durumda sıkıştırma oranını değiştirdiğiniz için avans değerlerini de değiştirmeniz gerekecek. Açıkçası o motosiklette buna ne kadar müdahale edebilirsiniz, ateşleme sistemi o konuda ne kadar esnek bilmediğimden daha fazla yorum yapamıyorum.
Modifikasyon zevk meselesi, hobi dendiğinde akan sular durur. Sınırlar da imkanlar da zorlanır kimi zaman. O yüzden o işe para harcamayın diyemiyorum ama unutmayın ki bunun sonu yok. Sizi tatmin ettiği yerde kendinizi tutup daha fazla zorlamamak iyi olacaktır
-
birara buji plazması nasıl güçlendirilir diye araştırmıştım. ilgini çekebilir
motosiklet için 50 pF veya 70 pF 30 kV kapasitör ile denenmesini önermiş.
-
-
Bu cuplar zaman ve para kaybı
-
snappy x adlı üyeden alıntı
Bu cuplar zaman ve para kaybı
Teşekkürler Mondial snappy x cub cu kardeşim. Giden zaman ve para olsun mühim olan canımız sağolsun
-
Sen bilirsin hocam bende. Sana tavsiye sadece stres sahibi olursun bende cup hızlandırmayı düşündüm öncelikle telli jant ve ince lastik Lazım,gereksiz aksesuarları sökmek lazım,içi boş bi egzoz yüksek deviri rahatlatır,gerisi karbüratör ve piston oynamasıyla bişeyler yapabilirsin
-
Sniper64007 adlı üyeden alıntı
Bu fikri Carbondioxid nickli kullanıcıdan aldım kendisine teşekkür ederim.
Yarasın ,
-
17 Haziran 2018, 00:29
#15
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Doğru, ancak yüksek sıkıştırma oranı, bujide aynı kıvılcımı yaratabilmek için daha fazla voltaja ihtiyaç duyar ki her bir tırnak o voltajın bölünmesi demektir. O yüzden kaliteli tek tırnaklı buji sonuna kadar tercih edilmeli, yetmediği yerde ateşleme voltajına da müdahale edilerek çok tırnaklı bujilere terfi edilmelidir. Tabi bu durumda sıkıştırma oranını değiştirdiğiniz için avans değerlerini de değiştirmeniz gerekecek. Açıkçası o motosiklette buna ne kadar müdahale edebilirsiniz, ateşleme sistemi o konuda ne kadar esnek bilmediğimden daha fazla yorum yapamıyorum.
Modifikasyon zevk meselesi, hobi dendiğinde akan sular durur. Sınırlar da imkanlar da zorlanır kimi zaman. O yüzden o işe para harcamayın diyemiyorum ama unutmayın ki bunun sonu yok. Sizi tatmin ettiği yerde kendinizi tutup daha fazla zorlamamak iyi olacaktır
Bilmediğimden soruyorum acaba sıkıştırılmış yakıt daha düşük güçte bir ateşlemeye ihtiyaç duymaz mı? Yani minimum ateşleme seviyesinin azalması gerekmez mi? Benzinin 12:1 oranından sonra erken yanması mantığından yola çıkarak konuşuyorum.
-
Sonuca ulaşabildin mi merak ettim gelen parça işe yardı mı
-
70 pF 30 kv kondansatör bulamıyorum ki :D
1 .................. uf (mikrofarad)
1000 ............ nf (nanofarad)
1000000 ...... pf (pikofarad)
.1k63 = %10 toleranslı 63 volt 0,1 uf
684k = 680 nf 400 volt
Kondansatör çeşidi çok, telefondan araştırmak bunaltıyor.
-
Bir faydası oldu mu bende yapmayı düşünüyorum
-
Üç tırnaklı bujilerde düşündüğünüz gibi aynı anda üç kıvılcım gerçekleşmiyor , tırnaklardan hangisi elektroda yakın ise yani en az deforme olandan akım atlıyor ve tek bir kıvılcım gerçekleşiyor , çok tırnağın amacı ateşleme avansını daha uzun süre normal değerde tutmaktır , eğer çalışma sıcaklık değeri motorunuza uygun değilse çok tırnaklı buji hiçbir fayda sağlamadığı gibi orijinal tek tırnak bujiden daha kötü performans verir..
-
işte daha güçlü bir motosiklet alamayınca millet elindekini hayabusa ya çevirmeye çalışıyor..
şöyle bir video buldum abiler, videodaki uygulamayı benim motosiklete yapsam 200 km hızı görür müyüm?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)