Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Jant boyama hakkında.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    frankestayn1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS
    Selam dostlar. Motosikletimin jantları boyamak istiyorum. Ama herkes farklı bişey diyor...
    Sprey boya ile boyamayı düşünüyorum uygun mudur? Uygunsa hangi markayı önerirsiniz? Bide boyadıktan sonra ekstra yapmam gereken bir şey var mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Birkan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yzf R-125 / Honda Today 50 / Ninja 250r / Xmax 250
    Youtube'u kullanman.

  3. #3
    efemontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2016
    Şehir
    Muratpaşa,Antalya
    Motosikleti
    2018 Mondial Extreme Maxx 200
    Boyama yapmadan önce balata spreyi gibi bir şeyle jantı güzelce temizle. Parlak bir renk istemiyorsan ısıya dayanıklı boya kullanmanı öneririm çünkü çok sağlam oluyorlar. Lastik kenarlarını, fren disklerini ve jant kollarını maskeleme bandıyla kapattıktan sonra çok ince katlar halinde 15-20 cm uzaklıktan 3-4 kat boya sık. Her kat arasında 15-20 dk boyanın kurumasını bekle. Boyama işlemi bittikten sonra en az 3-4 saat motoru kullanma.
    Yanmaz boya olarak motip markasını öneririm, illa parlak istiyorum dersen de akçalı veya güngörür markasının metalik boyaları iyidir. Kolay gelsin 👍🏼

  4. #4
    frankestayn1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS
    Eyvallah hocam çok teşekkür ederim. Peki ısıya dayanıklı boyadan sonra vernik vs atmam gerekir mi üzerine?

  5. #5
    kalidor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    Atlanta / Peachtree
    sprey boya ile jant boyanmaz. Boyasan da 1-2 ay içinde boya çıkmaya başlar. En temizi janta kumlama yaptırıp, üzerine astar çektirdikten sonra fırın boyadır. Spreyle kalıcı olmaz. Hatta bazı fırın boyalara astar bile lazım olmuyor.

  6. #6

    Üyelik
    26 Nisan 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial - Sentor 150
    Fırın ısısı metalin yapısını bozabilir,bu işlemi yapmanın sağlıklı olmayacağını düşünüyorum.

  7. #7
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    kalidor dostum da yazmis, yinelemekte fayda var.

    jant sprey boyayla boyanmaz.

    ha boyarsin, ama kalici olmaz.

    uygulanacak adimlari da yazmis dostumuz cok net bir sekilde.

    egzoza, janta yanmaz sprey boya ile dalarsaniz, 2 3 yikama sonra her yerinden dokulen, sakil duran, at kuyruğuna kelebek konmus misali bir motorunuz olur.

    ha ben illaa boyayacagim derseniz, once 1200-2000 zimpara ile zimparalayip parlakligini alin, sonra sprey boya ile boyayin. boya bittikten sonra uzerine tercihe gore mat yada parlak vernik atin (onu da sprey bulabilirsiniz). bu kadar.

    kolay gelsin.
    kalidor bunu beğendi.

  8. #8
    frankestayn1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS
    Teşekkür ederim hocam da boyacıyla falan uğraşmak istemiyorum o yüzden sprey boya ile boyamak istiyorum çünkü bizim buralar da pek yok zaten

  9. #9
    efemontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2016
    Şehir
    Muratpaşa,Antalya
    Motosikleti
    2018 Mondial Extreme Maxx 200
    Scooter egzozunu 1 sene önce motip yanmaz boyayla boyadım, hala ilk günkü gibi duruyor. Tabi normal motorlara göre daha az ısınması da etken.
    Geçen hafta arkadaşımın jantlarını akçalı metalik gümüş ile 3 kat boyadık, yağmurda çamurda sürdü şimdilik sorun yok.
    Motorla uğraşmayı seviyorum diyorsan spreyle boya, olsa olsa 1-2 ay sonra dökülen bozulan bir yeri olursa rötuş atarsın üzerine.
    Tabiki de fırın boya en sağlamı ama bizim paragöz ustalar sökme takma benden olduğu halde jant başı 100-150 kağıt istedikleri için asla gidip boyatmam. Sonuçta ömür boyu o motora binmeyeceğim..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:17 ----------

    Arkadaşımın motorundan örnek:


  10. #10
    frankestayn1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS
    Eyvallah teşekkür ederim hocam ben ustayla falan uğraşmak istemiyorum açıkcası en iyisi kendin yapmak.

  11. #11

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Plastidip sprey boya da alternatif

  12. #12
    efemontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2016
    Şehir
    Muratpaşa,Antalya
    Motosikleti
    2018 Mondial Extreme Maxx 200
    Alıntı drtayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Plastidip sprey boya da alternatif
    Değil, neden bu kadar marka yaptığını anlamadım bu spreyin. Hemen pul pul dökülmeye ve fırsatını bulduğu ilk boşluktan soyulmaya başlıyor. Tek iyi yanı soyulabilir olması sanırım.

  13. #13
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Uygulama şeklini arkadaşlar zaten anlatmış. Esasen doğru boyayı doğru şekilde uygularsanız atma sorunu yaşamazsınız. Bir iki küçük tavsiye;

    * Jantlarınızı oto yıkamacıda motor temizleme spreyi veya güçlü bir çözücü ile iyice yıkatın, her kenar köşesine iyice yakından basınçlı sıcak su vursun.

    * Jantlarınıza kesinlikle boya öncesi balata spreyi uygulamayın. Spreyin uçucu olduğunu düşünerek yapacağınız bu işlem, balata spreyinin kimyası gereği janta uygulayacağınız boyanın kabarmasına veya çok kısa sürede atmasına neden olacaktır. Sadece boyadan önce sıcak sabunlu suyla iyice yıkayıp durulayıp iyice kurutun. Aceleniz varsa selülozik tiner ve fırçayla yıkayabilirsiniz.

    * Kullanacağınız boya ısıya dayanıklı olmak zorunda değil. Ancak jant boyamadaki ön hazırlık zordur. Astar boya ve zımpara ile de fazla uğraşmayacağınızı düşünerek size boya konusunda tek bir seçenek sunucam. "HAMMERİTE" marka boya almalısınız, ki bu boya doğrudan yüzeye uygulanabilmekte ve astar ihtiyacı duymamakta, pas üzerine dahi doğrudan vurularak kullanılabilmektedir. Sprey formunda da satılmakta. Benim CBF Cafe Racer Projesinde "http://www.motosiklet.net/forum/moto...r-project.html" kullanacağım bu boya (birkaç farklı renk ve çeşitte, tabanca ile uygulamak için aldım).

    Alırken dikkat edeceğin iki şey var; birincisi Boyanın "çekiçlenmiş" mi "düz" mü olduğuna dikkat et, görüntüsü farklıdır. İkincisi ise galvaniz üzerine değil metal için pas üstü olmasına dikkat etmelisin.

    Yakınındaki nalburlara bak, standart spreyden pahalıdır ama çok kaliteli üründür. Eğer bulamazsan n11' den bakabilirsin, örnek link olarak https://urun.n11.com/dis-cephe/hamme...-ml-P207561642

    Şimdiden kolay gelsin

  14. #14

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Alıntı efemontana adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değil, neden bu kadar marka yaptığını anlamadım bu spreyin. Hemen pul pul dökülmeye ve fırsatını bulduğu ilk boşluktan soyulmaya başlıyor. Tek iyi yanı soyulabilir olması sanırım.
    Aynen öyle, istediğin zaman soyulabilmesi en iyi tarafı, diğerleri atmaya başlayınca kalanı da soymak için sinir ilacı almaya başlaman lazım.

  15. #15
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    plastidip öyle bi tırnak atayım da şurdan yırtayım gibi basit bi boya değil eğer düzgün yapılırsa


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)