zincir attı nasıl takabilirim?
-
bikaç gün önce bir kaza yaptım ön takımda mesnet değişimi gidon değişimi bikaç işlem daha yapıldı, motoru aldığımda çat çut sesler gelmeye başladı ustayı aradığımda olur öyle esneme payı bıraktım toparlar dedi. bikaç saat önceyse önce çatırtı ve zincir attı. elimle takarım zannettim uğraştım ama anladım ki bisiklet zinciri gibi basit bişey değilmiş, haliyle beceremedim. ustayı aradım açmadı oralarda bi motorcudan usta numarası aldım onu aradım o da uzağım gelemem dedi ve motoru kadıköyde bırakmak zorunda kaldım. youtube a giriyorum zincir takmayla lgili bir video da bulamadım, aranızda bu konuyla ilgili bilgi sahibi olan biri var mıdır?. hatta kadıköy civarında olan biri varsa yardımcı olursa makbule geçer
Reklamlar
-
Geçmiş olsun zincirr bolluktan kolay kolay atmaz büyük ihtimal tekerlek biraz çapraz bakıyor haliyle dişlide aslında sıkışmadıysa zinciri üstten verip geri çevirince yerine oturması gerek
-
sağolasın, sabaha kaldı artık dediğini tekrar bi deneyecem.
-
Eğer bolluktan dolayı attiysa bisiklet gibi takilabilir fakat 2 kişilik bir iş ve motoru rampa bir yerde bu işi yapmak daha kolay olur.
Bir keresinde arazide oldukça dik bir yerde başıma gelmişti ve arkadaşımla takmıştık.
-
Zincir atmış değilde kırılmış olabilir mi ? Aynı durum benim başıma gelmişti , çat çut sesleri çıkarıp ön dişlinin bulunduğu kısımda yan dönüp kırılmıştı ve o kısımda sıkışmıştı. Baya uğraştırmıştı. Durumu iyi tespit edip ona göre hareket etmenizi tavsiye ederim. Eğer sadece attıysa arka lastiği anahtar ile gevşetip zinciri rahatlıkla dişliye yerleştirip düzeltebilirsiniz.
-
Çin malı vitesli motorun varsa, 17,18 veya 18,19 anahtar bul civatayı gevşet , zincir gergisini gevşet , zincir gergisi de ya 10 numara olur yada 12,13 anahtar uyar gevşettikten sonra jantı ileri ittir zinciri dişliye oturttur .Sonra ;jantı geri çek zincire biraz esneme payı bırak , jantı ortala çapraz durmasın zincir gergisini eşit olarak sağdan ve soldan sık.En son olarak jant milinin somonlarını sık işlem tamamdır.Bazı arka dişliler , dişli çapı aynı olduğu halde yanlardan bombelidir çıkıntı olur. Tekerlek döndükçe takırtı yapar. Spiral testere gibi dümdüz olanlar daha sağlıklı oluyordu benim motorda.İnşaAllah zincirin kopmamıştır bu arada.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)