Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

MOTOR HACMİ ( cc ) / TORK / HP - KW - ÇAP - STROK VE SIKIŞTIRMA ORANLARI ÇELİŞKİSİ

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Arkadşlar, bugün iki motor arasında teknik verileri karşılaştırırken fark ettiğim bir konuya cevap arıyorum.
    yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürler.

    HERO HUNK :

    Motor
    Tip : Hava Soğutmali 4 Zamanlı Tek Silindir
    Silindir çapı ve strok: 57.3 mm x 57.8 mm
    Motor Hacmi : 149.2 cc
    Maximum Güç : 15.6 Hp @ 8500Rpm
    Maximum Tork: 13.5 Nm @ 7000Rpm
    Sıkıştırma Oranı: 10:01

    YUKİ DRAG 200 :

    Silindir Hacmi (cm³) 199cc
    Silindir Çapı ve Strok (mm) 56.50×49.50
    Silindir Sıkıştırma Oranı 9.0±0.1 : 1
    Max. Tork 11,3 kw at 8500min
    Max. Güç 15,14 Hp/7000r/min
    Max. Hız (km/h) 100 Km/h

    Ayrıca Yuki'de 11,3kw * 1,36 yapınca 15,3hp eder. yani yukinin uygunluk belgesini incelediğimde nm adına bir bilgi yok.
    ayrıca web sitesinde de tork : kw cinsinden verilmiş. oysa nm olmalıydı.

    şimdi sorum şu,
    yuki 199cc olmasına rağmen neden silindir ve strokları 149 cc hero Hunk'tan küçük. diyelim ki piston kol mesafesi uzun, o zaman da tork olarak daha yüksek çıkmalıydı. ve sıkıştırma oranı da buna pararlel olarak yükselmeliydi.ama yuki drag 200 daha düşük sıkıştırma oranlı, strok ve çap küçük..

    buna sebep nedir?
    değerler gerçeği yansıtmıyor mu?

    ayrıca her ikisini yahut birini kullanmış olan varsa da yorum almak isterim.
    BLUERAY bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    yusufkalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2017
    Şehir
    İstanbul/Kağıthane
    Motosikleti
    YAMAHA MT 07
    Beni aştı,var mı boy vericek birileri ?

  3. #3

    Üyelik
    24 Kasım 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 500R-CB650F
    Şöyle başlayalım. Bir 4 zamanlı Otto çevrimi ile çalışan içten yanmalı motor yanma sonucu ortaya çıkan ısının ne kadarını mekanik enerjiye çevirebiliyor? Yada kısaca ısıl verimi ne kadar? İkincisi motorun biyel krank mekanızmasında ayarlamalar nasıl yapıldı? Kranka etki eden sürtünme kuvvetleri hangisinde daha az? Bir içten yanmalı motorda yaktığın yakıtı harekete çevirmek o kadar zordur işte. Kolay olsa bir Japon ile Çinlinin farkı ne olurdu?

  4. #4
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Torkun birimini KW yazan adamı niye kafaya takıyoruz ki?

  5. #5
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Cevaplar için teşekkürler.
    Bu sorunun cevabı benim için önemli.
    Yardımlarınızı bekliyorum.

  6. #6

    Üyelik
    20 Ekim 2015
    Şehir
    Adana
    Yuki Drag’daki çap ve strok verileri muhtemelen yanlış. Bu verilere göre silindir hacmi 125cc çıkıyor. Ya da her ne kadar model adı 200 sayısını içerse de pazarlama hilesi olarak bu bir 125cc’lik bir motordur. Bir ihtimale göre de bu verileri aldığınız sitede/kaynakta 125cc’lik başka bir motorun teknik verileri kopyala-yapıştır yapılmış.

    Bu arada bir düzeltme: 1kW=1,341hp
    KTMADDICTED ve myagdi bunu beğendiler.

  7. #7
    surcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/küçükyalı
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125 Esd
    Yuki'nin verileri sallama.

    1. Tork degeri 'kw' olamaz.
    2. Yuki'nin verilerinde cap × strok orani 125 cc'lik bir motora ait. O cap×strok 200 cc etmiyor.
    yürekçe bunu beğendi.

  8. #8
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Yuki'nin değerleri tamamen sallamasyon.

    Silindir hacmi = Taban alanı x yükseklik.
    Taban alanı = pi x r x r
    Silindir çapı 56,50
    yarı çapı = 28,25
    Taban alanı = 3.14 x 28,25 x 28,50
    =2.505 mm kare
    Burada yükselik stroke oluyor.
    2.505 x 49,50 = 123.997 mm küp = yaklaşık 124-125 cm küp

    Yani bu motor 125 cc

    Tork değeri de bence tamamen sallamasyon.Sonuç olarak ya 200 cc diye satılan bu motor 125 cc yada bu değerler bu motosiklete ait değil.
    yürekçe bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    atkinson döngüsü mü kullanmış diyeceğim ama
    verileri ciddiye alamadım
    yürekçe bunu beğendi.

  10. #10
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Bu motor 200cc...

    Peki diyelim ki bu motor 200cc, ama hero hunk ile arasındaki fark çok küçük.
    Hero hunk için kaç cc değer veriyor?

  11. #11

    Üyelik
    28 Nisan 2017
    valla hero kullanmadım ama ama yuki 200cc olduğunu hissettiriyor yani güçlü bir motor ama asla asla önermiyorum paranıza yazık olur gerçekten üzülürsünüz

  12. #12
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Hunk yaklaşık 149cc.

  13. #13
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Bana da veriler yanlış gibi geldi. Tork birimi olarak Kw kesin yanlış zaten.

  14. #14
    aokuyumcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2017
    Şehir
    Kandilli/İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA CBF280 mod
    stroke pistonun yukarı aşağı hareketinde aldığı mesafe değildir, pistonun boyudur. sıkıştırma oranı pistonun ileri geri harekette emdiği hava-yakıt karışımını ne kadar sıkıştırdığının göstergesidir, ne kadar fazla ise pistonun krank kolu boyu o kadar daha uzundur ve piston o oranda daha fazla aşağı yukarı hareket eder.

    sıkıştırma oranı fazla olan motorlar daha devirli çalışan yüksek devirde daha fazla tork ve beygir gücü veren motorlardır,,
    örneklemek gerekir ise aynı markanın aynı cc ve farklı modellerinden bir örnekleme yaptım.

    bunun yanında karbüratörlü veya enjeksiyonlu olması da motor güçünde farklılıklara sebep olabilmekte,

    honda cbf 250 karbüratörlü

    piston çapı Q73 mm x boy(stroke)59,5 mm

    sıkıştırma oranı 9,3/1 249,0 cc

    compresyon 11,5kg/cm2 400 rpm

    Motor Gücü 20 hp @ 8000 rpm.

    Tork 22 Nm @ 6000 rpm.

    Maksimum Hız 128 km/h

    honda cbr 250 enjeksiyonlu

    piston çapı Q76 mm x boy(stroke)55,0 mm

    sıkıştırma oranı 10,7/1 249,6 cc

    compresyon 13,2kg/cm2 490 rpm

    Motor Gücü 27.5 hp @ 8500 rpm.

    Tork 23.3 Nm @ 7500 rpm.

    Maksimum Hız 170 km/h
    yürekçe bunu beğendi.

  15. #15
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Bu örnekte düşük stroke oranı dafa dazla güç üretiyor.
    Anlatımınıza ters bir örnek olmadı mı?

  16. #16
    aokuyumcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2017
    Şehir
    Kandilli/İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA CBF280 mod
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu örnekte düşük stroke oranı dafa dazla güç üretiyor.
    Anlatımınıza ters bir örnek olmadı mı?
    önemli olan stroke boyu değil, piston çapı ve sıkıştırma oranı yüksek ise daha devirli, güçlü ve torklu oluyor.
    hero hunkta da görebilirsiniz, 149 cc az ama piston çapı ve sıkıştırma oranı yüksek o yüzdende 200 cc yuki ile hemen hemen aynı güçü veriyor.

  17. #17
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Sn. aokuyumcu, CBF-CBR'ı karşılaştırması ile elmayla armutları aynı sepete koymuşunuz.

    Piston boyu ile strokun bir alakası yok. Strok aşağıdaki resimde görülüyor.
    Pistonun silindir içinde taradığı alana strok denir. Eskiden KURS da denirdi. Bu alana silindir hacmi denir.

    Ayrıca, motorun karb. veya enjektörlü olmasının güce etkisi azdır. Karb. de verirsin benzini, uygun havayı patlama gerçekleşir.
    Ama emisyon değerleri kontrol edilemez.

    Enjektörün asıl olayı yakıt tüketimi ve silindire verilen benzinin kontrolü, ortamı daha az kirleten motorlar.
    Strok, hacim hesaplama burada anlatılmış. İsterseniz okuyunuz. Çizimide buradan aldım.

    https://otomobilteknoloji.blogspot.c...-iliskisi.html



    Ayrıca çap-strok oranını anlatan bir animasyon koyalım.


  18. #18
    aokuyumcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2017
    Şehir
    Kandilli/İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA CBF280 mod
    yukarıda katalog değeri olarak verilenler aslında piston çapı ve boyunu gösteriyor, benim verdiğim cbf-cbr örneklemesindeki değerler de buna dahil.
    burada piston çapından sonraki verilen ölçülere "strok" denmesi yanlış, katalogda yazanlar pistonun ölçüleri, Qçapı ve boyu. (kafa karıştırmamak adına aynı hatalı tabiri örneklemem de bende kullanmıştım )

    doğru olan
    motor güçü ve tork değerini belirleyen baz alınması gereken kabaca iki değer var piston çapı ve sıkıştırma oranı (stroke)dır. çap ve sıkıştırma oranı (stroke) büyüdükçe güç ve tork değeri artar .

  19. #19
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadşlar, bugün iki motor arasında teknik verileri karşılaştırırken fark ettiğim bir konuya cevap arıyorum.
    yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürler.

    HERO HUNK :

    Motor
    Tip : Hava Soğutmali 4 Zamanlı Tek Silindir
    Silindir çapı ve strok: 57.3 mm x 57.8 mm
    Motor Hacmi : 149.2 cc
    Maximum Güç : 15.6 Hp @ 8500Rpm
    Maximum Tork: 13.5 Nm @ 7000Rpm
    Sıkıştırma Oranı: 10:01

    YUKİ DRAG 200 :

    Silindir Hacmi (cm³) 199cc
    Silindir Çapı ve Strok (mm) 56.50×49.50
    Silindir Sıkıştırma Oranı 9.0±0.1 : 1
    Max. Tork 11,3 kw at 8500min
    Max. Güç 15,14 Hp/7000r/min
    Max. Hız (km/h) 100 Km/h

    Ayrıca Yuki'de 11,3kw * 1,36 yapınca 15,3hp eder. yani yukinin uygunluk belgesini incelediğimde nm adına bir bilgi yok.
    ayrıca web sitesinde de tork : kw cinsinden verilmiş. oysa nm olmalıydı.

    şimdi sorum şu,
    yuki 199cc olmasına rağmen neden silindir ve strokları 149 cc hero Hunk'tan küçük. diyelim ki piston kol mesafesi uzun, o zaman da tork olarak daha yüksek çıkmalıydı. ve sıkıştırma oranı da buna pararlel olarak yükselmeliydi.ama yuki drag 200 daha düşük sıkıştırma oranlı, strok ve çap küçük..

    buna sebep nedir?
    değerler gerçeği yansıtmıyor mu?

    ayrıca her ikisini yahut birini kullanmış olan varsa da yorum almak isterim.
    Bak şimdi motor hacmi öyle alınmaz hocam..

    Forumda trilyar tane başlık var ..

    Honda al honda..
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  20. #20
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı aokuyumcu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    önemli olan stroke boyu değil, piston çapı ve sıkıştırma oranı yüksek ise daha devirli, güçlü ve torklu oluyor.
    hero hunkta da görebilirsiniz, 149 cc az ama piston çapı ve sıkıştırma oranı yüksek o yüzdende 200 cc yuki ile hemen hemen aynı güçü veriyor.
    Devir ile sıkıştırma oranının bir alakası yok, daha doğrusu korelasyonu söz konusu değil. SDR'ın 10000 rpm redline'i var ve sıkıştırma oranı 13.6. CBR600RR ise 12 sıkıştırma oranıyla 14000 devri geçiyor.

    Devir ile stroke'un alakası var. Yüksek stroke'u olan makine yüksek devir yapamaz, çünkü maksimum piston hızı belli bir sınırı geçemez.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)