Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Fren Yaparken Debriyaja Basılır mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    07 Ekim 2017
    Çok ani bir fren yapmaniz gerektiğinde debriyaj basıp vites küçültecek zamani buluyorsaniz birşeyler eksik demektir ,normal kullanımda ben frene basıp devir azalınca hafif aragazla vites küçülturum önünüzde yakınlarda arac varsa önce debriyaja basip sonra fren yapmak gibi bir hata yapmayın motor hızlanır ondeki araca girerseniz mazallah


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Japon ekolü ve ingiliz ekolü diye 2 muhabbet var. Ani yavaşlamalarda ingilizi yapmak daha kolay lakin ben japona alıştım

  3. #23
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnazuma, Hajoue125 bide cross aldıkmı tamamdır
    usta olmayan yeni baslamis bir surucu icin (zaten hiz dusuktur) debriyaja once basmak iyidir. Cunku acemiligin verdigi refleks ile yapilan iki olumcul hatadan birini önler. İstemsizce gidona abanip fren manetini cekerken gazi döndürmek. İkincisi ayaklari yere koymaya calismak. İlerleyen zamanlarda zaten kapasitesinin farkinda olan, motorunun limitlerine alisan surucu sadece fren ile tatli tatli yavaşlar, devriyaj ike durusu tamamlar. Panik yapmaz, ciddi güç ile fren yapmasina gerek olan surus dinamiklerinden de kacinir, trafik hizi, yol tipi, yolun durunu,hava ve gorus sartlarina gore davranir.

    Aslinda guzel bir baslik, birakiniz tartisilsin. Derim ki, acemiler ( ben dahil) fikir mantik yurutsun. En son da bir hocamiz dayanamayip öyle değil, böyledir desin yada kaynak verip okuyun desin. Noktayi koysun.😎
    Angrypower bunu beğendi.

  4. #24
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    senin çok eksiğin var bence bi kursa git

  5. #25
    Tank4Life - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul-Fethiye
    Arabada debriyaj fren aynı anda yaparım sebebi basit : panik freni gereken durumlarda ugraşmamak için. Bana göre motordada yapılmalı,yeni başlayan biri yanlışıkla gaz kolunu çeviripde patlayacağına,debriyajla fırlayarak kurtarma payı olsun daha iyi. Debriyajı çabuk bitirirsiniz diyenlerde olucak, boşverin para kimsenin canından kıymetli değildir saygılar.

  6. #26

    Üyelik
    21 Aralık 2016
    Hangi hız ile gidiyorsan ona uygun vites seçmelisin düz mantık.
    50 km hız ile giderken istediğin gibi yapabilirsin. Ben önümde rampa varsa depriyaj'a basıp firenliyorum hız düştükçe vites küçültüyorum.
    Eger önümdeki yol iniş'li bir yolsa önce firen kullanıyorum iyice yavaslıyorum öyle vites düşüyorum. Eger hızım yüksek ise zaten taak diye vites değistirme sesi geliyor. Oyüzden vites küçülmeyi iniş'li yolda daha daha geç küçülkmeliyiz.
    Benim fikrim bu ve yıllardır böyle yapıyorum

  7. #27
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    mesajları okuyarak zaman kaybetmeyeyim.

    debriyaja ne için basılır? devir çok düştü ve alt vitese geçeceksin işte o zaman debriyaja basılır. yani 110 km hızla 5. vites gidiyorsun ve bu durumda 30 km hıza kadar 5. viteste yavaşlayıp sonra debriyaja asılıp çat çat 2. vitese kadar inebilirsin tek seferde.

    debriyajla bir işin yok.

    ........

    motorun rolanti devri 1500 olsun ve 5. vites 1500 devire kadar düşmende sakınca yok fakat hızlanmak için gaza bastığın an çok büyük yanlış yapmış olursun.

    maksat motorun kompresyonu ile daha iyi frenleme yapmanız için debriyajı sıkmayın diyorum.

    debriyajı sıkmak motor ile arka tekerin bağını keser ve debriyajı tekrar bıraktığınızda motor arka tekerden daha hızlı yada daha yavaş olacak ve her halükarda tekerin anlık olarak kaymasına sebep olabilir.

    oyuncak değil bu, habire sıkıp bırakmayın debriyajı. çok düşük devirde vites düşürmeden de gazlamayın ayrıca.

    ooofff of ne biçim ehliyet veriyorlar kimse nasıl kullanacağını bilmiyor.
    zekeriyaimam bunu beğendi.

  8. #28

    Üyelik
    21 Aralık 2016
    İnişli bir yola girerken düşük vites seçmen gerekiyorsa bunu erken hallet çünkü düşük vites yüksek devir olsa daha çabuk yavaslayabilirsin. Aslında vites değisimi yol'a, rüzgar'a ve motorsikletin yol tutuşu ile ilgili konularına bile bağlanabilir. Yani daha vs vs konuları da var bağlanacak

  9. #29
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Kendı yaptığım baktım ılerde trafik yogunlasmıs veya kırmızı yandı vıtes düşürüyorum takı durana veya trafikte aralara gırene kadar sonra debrıyajı çekiyorum en güvenlısı

  10. #30
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Yanlış debriyaja basılmaz çükü motorlda kompresör vardır ve motoru hemen durdurmaz debriyaja basarsan motor daha da hızlanır önce fren sonra gerkeyorsa debriyaj

  11. #31
    kalidor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    Atlanta / Peachtree
    fren yaparken debriyaj manetini sıkmana gerek yok...zaten sıkarsan senkromenç dişlisi devreye girmez ve aksine kendini az da olsa ileri iter.Bu yüzden durmana yakın vites küçültmelisin. Baktın duramadın ani fren gerekiyorsa eğer; arka frene yumuşakça bas ve durmana yakın ön freni sık. Bu durum tabiki eğitimle gelişir. Her frende debriyaj manetini sıkarsan tele zarar verirsin. 3-4 ayda debriyaj teli değiştirenleri tanıyorum. Kısacası fren kabiliyeti için vites olayını çözmelisin.

  12. #32

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Böyle şeyleri sorarak veya video izleyerek öğrenemezsin. Eğitime gitmelisin pratik yapmalısın.

  13. #33

    Üyelik
    14 Eylül 2017
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    Kuba Çıta 150 CG
    Dengeli vites düşürürseniz arka freni sıkıp daha sonra debriyaja basıp balataları zorlamadan durursunuz

  14. #34
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    yavaşlamak için debriyaj kullanmıyorum şahsen.
    Örneğin kırmızı ışık geldiyse aragaz vererek kademe kafeme vites düşürürüm ve durmaya yakın boşa alırım.

  15. #35
    EthanHunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2015 Honda Cbf 150
    Debriyajın motorun dengeli gitmesini de sağladığını düşünüyorum. Hızlı giderken debriyaj çekince biraz denge bozuluyor ve o kısa zaman içinde biraz daha hızlanıyor bu da panik yaratıp istemsiz fazla frenle arka tekerin kitlenmesine ve kazaya sebep olabilir. Bence önce fren ve yeterince yavaşladıktan sonra debriyaj kullanılmalı ve durmaya yakınken kalkışa hazırlık için vites düşürülmeli..

  16. #36
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Kendi bakis acimla anlatmaya calisayim.

    Debriyaj neye yarar dostlar? Sanzimani rahatlatip degistirilecek vitese yol acmaya degil mi. Dolayisiyla debriyaji bu islem icin lazim oldugunda kullaniyoruz. Frene dokundugumuz anda debriyaj da lazim diye bir kural hic uretilmedi.

    Motor kompresyonu da bir nevi frendir, gaz kestiginiz anda hep vardir o da. Dolayisiyla frenlemeye basladiginiz anda debriyaja da baski uygularsaniz sanziman bosa cikar, yani bostaymis gibi ilerlersiniz, motor freni devre disi kalir. Bu ne demek? Biraz daha vakit alacak yavaslamaniz.

    Ozellikle agresif bir surus anindaysaniz ya da motor devriniz yuksekse ara gaz verip vites indirdiginiz anla beraber frenleme yapiyorsunuz, motor devri 2000 devirlere geldiginde de buyrun debriyaj sizin. Hele bir de kaydirmali debriyajiniz var al 5ten 2ye parti baslasin.

    Motor kompresyonuyla isim yok dumduz fren yapiyorum ben diyorsaniz da, dedigim gibi debriyaja ihtiyac duyacaginiz ana kadar dokunmayin onun frenle bir isi yok. Motoru da stop ettirmeyin tabii.

  17. #37

    Üyelik
    01 Kasım 2017
    Kardeşim ben acemiyim mesela 50km hızdan 40km hıza düşerken sadece arka frene ufak temas ediyorum.

    Duracaksam kaç km hizda olursa olsun devriyaj+fren yapiyorum alışkanlık oldu arabadan kalma kendini bir şeye alıştır beyin otomatik yapsın.

    Şimdiye kadar hiçbir sıkıntı çıkmadı yolda önüne acil birşey çıkar stop ettirirsen daha çok sinirlenirsin gerek yok.

  18. #38

    Üyelik
    29 Kasım 2016
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 RS
    Debriyaja gerek yok denmiş ama anlamadığım şey şu benim. Tamam hadi fren mesafeniz var farkında bir sürücüsünüz eyvallah vites düşürerek frenliyorsunuz. Peki bir acemiye bunun böyle olması gerekiyor derken ya beşden bire bi anda düşeceğinde yine arka tekerin kitleyeceğini, bire düşmesin üçe düşsün yine kitleme ihtimali var ve fren yapmıyorum tavrı var kontrolsüz bir kitlemeyle karşılaşacak. Daha tehlikeli olmadığını kimse söyleyemez. Eğer birisi fren esnasında debriyaj kullanılmalı mı diye soruyorsa bırakın kullansın. En güvenlisi o olur kişinin kendisi açısından. (benim görüşüm) Fren ayrıca anlık bir durum olduğundan ne bulursanız basarsınız kimse çıkıpta kusura bakmasın fakat ben ani frende vitesi tek tek düşürüyorumda debriyaja basmıyorum demesin )

  19. #39

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Ben durmaya yakın debriyaja basıyorum, eğer basmayınca zincirden tak tak diye ses geliyor sonrasına da zaten stop ediyor.

  20. #40
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Mart 2017
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Yokuş aşağı fren yaparken debriyaj A mecbur kalmadıkça kullanmam debriyaj A basma durumunda motor rolanti devrine geleceğinden yokuş aşağı hızlanır motor


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)