Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Hız, beygir ve kw konusunda bilmediklerimiz

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı MUSTAFA KIR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar r25 ile cbr 500 r nin son hız konusuna bakacak olursak. Cbr 500; tam olarak 35kw ve 47 beygir olmasına rağmen kendinden epey kw ve beygiri düşük görünen r25 in son hızları aynı, belki daha az.
    Şimdi motosiklet hız'ı kw ve beygir gücü ile doğrudan bağlantılı olduğunu düşünürsek neden iki farklı güçteki motor aynı hız ile gidiyor?
    Benim göremedigim ney?
    İkiside supersport
    Dişli oranlarını da hesaba kat.
    r25 in son hızını bilmiyorum ama 500r daha seri hızlanıyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    R25'in son hızı 500R ile falan aynı değil Mustafa kardeşim.

    250cc günümüz motorları 160'a çıkarken bile düşünüyor. Daha üstü hızlar için ciddi mesafe ve eğim ihtiyacı var. Yani o youtube'da gördüğün videolara kanma.

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Ağustos 2017
    Şehir
    GB
    1kW=1,341 HP (beygir)

  4. #24
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Bu cbr 500 de ciddi ciddi uyuz bir makina.Böyle saçma tartışmalara yol açıyor. Bildiğin az gitsin az yaksın broadwayin motor versiyonu.Tipine cbrsine bakınca biraz gitsin istiyor insan tabi. cbf olsaydı bu tartışmalar çıkmazdı. .

  5. #25

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Oturup uzun uzun anlatacak gücüm yok. Bu mevzulardan ve bilmeyenlerin yazdığı anlamsız yorumlardan sıkıldım. Şu malzemeleri vereyim siz çözün :

    - Bir aracın yolda giderken rüzgara karşı harcadığı gücün formülü
    - Aracın motor güç eğrisi

    Yardımcı olarak :

    - Aracın ağırlığı
    - Tork eğrisi
    - Dişli oranları
    - Karşıdan rüzgar varsa bunun hızı
    - Dişli kutusunun güce etkisinin olmadığı gerçeği (sürtünme kayıplarını ihmal ediyoruz)

    Sonra oturun, düşünün bulursunuz.
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  6. #26
    serconline - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Mt25 ABS
    Bu konuları aştık zannediyordum

    Yanılmışım

  7. #27
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sevgili Kardeşlerim,

    190 km hıza zorlanmadan çıkabilen 500 cc hacminde , az yakan, uzun ömürlü motorun nesini beğenmiyorsunuz. Memlekette motosiklete verilen en yüksek hız limiti 110 km/s. Hadi millet bunu takmıyo basıyo desen otoyolda en baba araba bile ara ara 160 a çıkıp sonra yavaşlamak zorunda kalıyor çünkü yol kalabalık. İstanbul parkı motorculara bedava açtılarda benimmi haberim yok. Sürebilen adam için 190 km hız fazla fazla yeterli . Yok illa hız istiyorsanız trene binin. Eskişehir Ankara arası tapagaz +250 ile gidiyor makina , hemde siz portakal suyu içip motosiklet dergisi okurken yapabiliyor bunu.

    Sevgilerimle
    YasinC, zekeriyaimam, YAHYaONUR ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  8. #28
    ..YaNKee.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 650F
    Almadığın yada sürmediğin bir motor için bu kadar çok düşünmene gerek yok.. aklını bunlarla meşgul etme.. adam topspeed için alıyorsa gider daha güçlüsünü alır zaten sen kendini meşgul etme bunlarla kendine daha iyi birşeyler bul..
    zekeriyaimam bunu beğendi.

  9. #29
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Motosikleti
    Duke 250 17
    Ara hızlanmaya bakmadan top speed'e bakan zihniyet hayattan zevk almasını bilmeyen insandır.

  10. #30
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Son hız beygir gücü ile oranlıdır aslında. Tork sadece son hıza ulaşma süresini etkiler. Dişli oranları izin veriyorsa yapmalı. Eğer yapmıyorsa aerodinami ve sürücü farklı olabilir, gösterge hatası ve farkı olabilir. Aklıma da başka bir şey gelmiyor.

    Bu arada tork güzel şey ama çok virajlı yollarda yüksek devir çeviren makina da büyük avantaj.

  11. #31

    Üyelik
    27 Nisan 2010
    Şehir
    Gemlik
    Motosikleti
    Yamaha xt 600
    R25 cilere torku hangi devirde veriyor motorun desek avel avel suratımıza bakarlar muhtemelen.Sözüm meclisten dışarı tabi.
    Böyle ön yargılı yorumlar yapmamda uzun süre suzuki gs 500 ve kawasaki er-5 kullanmanın etkili olduğu düşünüyorum.

  12. #32

    Üyelik
    21 Aralık 2016
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence gelişmiş bir soru sandım çok basit, 1000rr ın dişlileriyle oynarsam onunda son hızı r25'inkine düşebilir

    asıl benim merak ettiğim; kw ile hp arasında sadece birim farkı mı var yoksa farklı şekiller mi ölçülüyor fark varmı arasında?
    Burda az bilen var, çok bilen var ve birde hiç bilmeyen var oldugunu düşünürsek benim sualim yeterince gelismiş.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:32 ----------

    Alıntı zabuzaretta adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ara hızlanmaya bakmadan top speed'e bakan zihniyet hayattan zevk almasını bilmeyen insandır.
    Ben sadece durumu öğrenmek için yazdım. Cbr 500 ü sadece örnek vermek amaçlı yazdım

  13. #33
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Motosikleti
    Duke 250 17
    Alıntı MUSTAFA KIR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burda az bilen var, çok bilen var ve birde hiç bilmeyen var oldugunu düşünürsek benim sualim yeterince gelismiş.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:32 ----------



    Ben sadece durumu öğrenmek için yazdım. Cbr 500 ü sadece örnek vermek amaçlı yazdım
    Peki aldığın cevaplardan tatmin oldun mu? Ne öğrendin?

  14. #34
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Arkadaşlar Km de yazana da aldanmayın, Japon motorların çoğu fazla gösteriyor.

    Bunu bizzat da deneyip gördük.

    Benim motorum Km'de ne gösteriyorsa Gps de de aynı km gösteriyor %1 oynuyor.

    Birgün üç motor yola çıktık, üçümüz de aynı yerde sıfırladık ve fulledik.

    Honda Nc750x
    Aprilia Scarebeo
    Aprilia Pegaso

    Bir süre gidip tekrar fulledik, Kmye bakınca
    Nc750x 186
    Scarabeo 171
    Pegaso 170

    Bunu başka Nc ile de denedik sonuç değişmedi.

    Bmw Gs ile de denedik Benim motoruma göre %5 fazla gösteriyordu, Japon motorlara göre daha insaflı davranmış mühendisler.

    Yani özellikle Japon motorlar Km de oldukça manipülasyon yapıyor.Bu hem daha az yaktığı anlamına geliyor(sözde) daha hızlı gittiğini sanıyorsun, Bakım aralığıda daha kısa oluyor..

  15. #35
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı Erdost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar Km de yazana da aldanmayın, Japon motorların çoğu fazla gösteriyor.

    Bunu bizzat da deneyip gördük.

    Benim motorum Km'de ne gösteriyorsa Gps de de aynı km gösteriyor %1 oynuyor.

    Birgün üç motor yola çıktık, üçümüz de aynı yerde sıfırladık ve fulledik.

    Honda Nc750x
    Aprilia Scarebeo
    Aprilia Pegaso

    Bir süre gidip tekrar fulledik, Kmye bakınca
    Nc750x 186
    Scarabeo 171
    Pegaso 170

    Bunu başka Nc ile de denedik sonuç değişmedi.

    Bmw Gs ile de denedik Benim motoruma göre %5 fazla gösteriyordu, Japon motorlara göre daha insaflı davranmış mühendisler.

    Yani özellikle Japon motorlar Km de oldukça manipülasyon yapıyor.Bu hem daha az yaktığı anlamına geliyor(sözde) daha hızlı gittiğini sanıyorsun, Bakım aralığıda daha kısa oluyor..
    KTM'de filan da böyle bişi var.%10 filan fazladan gösteriyor diyorlardı.Neredeyse her marka yapıyordur.

  16. #36
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı MUSTAFA KIR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kw'nın hp karsılığını yazdım anlamayan anlasın diye.
    Ayrıca aynı amaç için motosikletten bahsediyoruz. Tork fazla ise yüksek hızlara cıkması beklenenler arasında olmalı.
    aynı amaç değil işte. aynı amaç olsa cbr500r nin redline si 8000 gücü 48 hp olmaz. ayrıca herşey rüzgar direnci değildir. çap strok oranı da önemlidir. strok arttıkça yüksek devirlerde motor iç sürtünmeleri artar ve son hızı düşürür.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  17. #37
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova


    Bunları anlattık hep.
    Birkan07, oialdemir ve zabuzaretta bunu beğendiler.
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  18. #38
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    KTM'de filan da böyle bişi var.%10 filan fazladan gösteriyor diyorlardı.Neredeyse her marka yapıyordur.
    Tam %10 fazla gösteriyor. Özel daha az delikli ABS halkası aldım sırf düzeltmek için. Kıl herifler...
    emremm bunu beğendi.

  19. #39
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam %10 fazla gösteriyor. Özel daha az delikli ABS halkası aldım sırf düzeltmek için. Kıl herifler...
    Abs okuyucu flanşından bahsediyoruz değilmi?

    Daha az delikli ve slot(boşaltma) ölçüleride farklımı?

    Bkz.





    Ben boşuna driveline tasarımıyla uğraşmışım neyse bırakayım bu mesleği,hatta kaynakçı ustama söyleyim okuyucu üzerindeki fazla olan delikleri gazaltı kaynakla doldursun


    Neyse siz bildiğiniz gibi yapın diyeceğim ama bilmeyen arkadaşlar aynısını uygulayıp frenlemeden kaynaklı sorun yaşayıp ciddi riskler yaşamasın.

  20. #40
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abs okuyucu flanşından bahsediyoruz değilmi?

    Daha az delikli ve slot(boşaltma) ölçüleride farklımı?
    Aynen. On ve arka tekerlerdeki halkalar birlikte degistirilmeli. Sadece 1 deligi kapatmak cozum degil. Delikler azaltilarak homojen dagitilmali. Yani yeni sirf bunun icin uretilmis yeni halka gerekli. ABS ve MTC sorunsuz calisiyor. Ayrinti icin:
    http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?f=1&t=25207
    http://www.ktmsmt.com/viewtopic.php?t=7729
    Ebay'de satiliyor halkalar...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)