Gsr 750 elektriksel sorunlar
-
Öncelikle herkese iyi akşamlar.
Gsr 750 motorumda geçen hafta gazı tam açtığımda gaz yemediği ve yığılma olduğu gerekçesiyle buji değişimi yaptırdım. Aynı zamanda yağı suyu kontrol edildi. Yağın içinde su kaçağı var mı diye de bakıldı. Ve orjinal akü değeri 12v 10 amper olan motora 12v 9 amper akü takıldı. Motor ustadan çıktığında gayet iyi redline devirleri görebilen gaz yiyen stabil bi konumdaydı ancak 15 km kadar gittikten sonra aynı sorun tekrarlamaya devam etti. Bugünde motorda inceleme yaparken benzin hortumu daki kırılmayı farkederek değişim yaptım ancak motor boş vitesteyken gazı tam açtığımda gösterge panelindeki ışıklar yanıp sönüyordu ve motor 6-8 bin devir arasında gidip gelmekte , 8 bin devir üzerine çıkamadım. Sorunun elektriksel olduğu görüşündeyim. Daha önce böyle bir sıkıntı yaşayan ya da bilgisi olanlar yardımcı olurlar ise sevinirim.
Reklamlar
-
bujilere ateşleme gidiyor mu peki. silindir borularından ısınmayanları var mı
-
Titreşimden dolayı müşürlerden biri temassızlık yapıyor olabilir. Ayaklık müşürünün yaptığı temassızlık devir kesici gibi çalışabiliyor.
-
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/111690-efsanevi-problem-bir-motor-neden-7500de-cakilir.html
şu konuyu detaylıca okumanızı öneririm. Kesin hüküm vermek uzaktan zor.
-
kayhan10 adlı üyeden alıntı
bujilere ateşleme gidiyor mu peki. silindir borularından ısınmayanları var mı
Bujileri değiştirdiktensonfa silindir boruları kontrol edildi. Bujilerde ateşleme hepsinde var bi sıkıntı yok buji ateşlemesi ile ilgili hocam.[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:40 ----------
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
Titreşimden dolayı müşürlerden biri temassızlık yapıyor olabilir. Ayaklık müşürünün yaptığı temassızlık devir kesici gibi çalışabiliyor.
Olabilir motosikletin titreşiminden kaynaklı ayaklık müşüründe oynama olmuş ya da temazsızlıktan dolayı bi sıkıntı çıkıyo olması bi ihtimal yarın trafımdan kontrol edilecek. Ancak elektrik dalgalanması yaratır mı?[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:42 ----------
matrax33 adlı üyeden alıntı
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/111690-efsanevi-problem-bir-motor-neden-7500de-cakilir.html
şu konuyu detaylıca okumanızı öneririm. Kesin hüküm vermek uzaktan zor.
Hocam konuyu detylıca okudum arkadaş sorunu eksantrik zincirinde çözmüş. Bi sürü de çözüm üretilmiş gönddrmiş olduğunuz konuda ancak benim kafama takılan elektrik devresinde meydana gelen dalgalanma. Örneğin biraz önce uğraşırken tam gaz verdiğimde sinyal sistemi çalışmadı sonrasında kapatıp gekrar tam gaz verdiğimde çalışmaya başladı.
-
motora gaz verince 8 bin devire kadar gelip gerisini neden getirmesin ki
ben de bugün kaçak var mı diye kontrol ettigimde motorumda kaçak var gözüküyor
-
Elektirikle ilgili gözden geçirmeniz gereken herşeyi gözden geçirin ama takılı kalmayın. Bu egzantrik sorunu 40 senelik ustayı bile yanıltıp sorunu elektirikte aratıyor. Benimde başıma geldi.
-
velizrsln adlı üyeden alıntı
motora gaz verince 8 bin devire kadar gelip gerisini neden getirmesin ki
ben de bugün kaçak var mı diye kontrol ettigimde motorumda kaçak var gözüküyor
Orasını bende çözemedim bujileri komple değiştirdim yine de sorun devam ediyor. Yakıt tankından gelen boruyu değiştirdim yine aynı hala emin olamadım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:57 ----------
matrax33 adlı üyeden alıntı
Elektirikle ilgili gözden geçirmeniz gereken herşeyi gözden geçirin ama takılı kalmayın. Bu eksantrik sorunu 40 senelik ustayı bile yanıltıp sorunu elektirikte aratıyor. Benimde başıma geldi.
Hocam elektrik ilgili olarak gözden geçirilmesi gerekenlere tekrar tekrar bakıyorum. Hava filtresindeki sensörlerden tutunda fan müşürüne kadar . Eksantrik zinciri ile ilgili bi sorun var ise yandığımızın resmidir. Çünkü afrikadayım ve motosiklet ustası yok denecek kadar az. Eksantrik sorununu olup olmadığını tam olarak anlayabileceğimiz bi yöntem var mı?
-
hsndmrcn adlı üyeden alıntı
Orasını bende çözemedim bujileri komple değiştirdim yine de sorun devam ediyor. Yakıt tankından gelen boruyu değiştirdim yine aynı hala emin olamadım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:57 ----------
Hocam elektrik ilgili olarak gözden geçirilmesi gerekenlere tekrar tekrar bakıyorum. Hava filtresindeki sensörlerden tutunda fan müşürüne kadar . Eksantrik zinciri ile ilgili bi sorun var ise yandığımızın resmidir. Çünkü afrikadayım ve motosiklet ustası yok denecek kadar az. Eksantrik sorununu olup olmadığını tam olarak anlayabileceğimiz bi yöntem var mı?
Külbütör kapağını söküp bakabilirsin. Zincirin tüm baklalarını, egzantirik dişlilerini kontrol et. Belki dişin 1 tanesi kırılmış olabilir motorun sentesi kaçmıştır. Eğer sorun varsada zincir değiştirmek çok zor değil. Sen sorunu bul yeterki. Zinciri getirtip değiştirirsin.
-
matrax33 adlı üyeden alıntı
Külbütör kapağını söküp bakabilirsin. Zincirin tüm baklalarını, egzantirik dişlilerini kontrol et. Belki dişin 1 tanesi kırılmış olabilir motorun sentesi kaçmıştır. Eğer sorun varsada zincir değiştirmek çok zor değil. Sen sorunu bul yeterki. Zinciri getirtip değiştirirsin.
Hocam kapağı açtık diyelim sonrasında kapatırken contayı yenilemek gerekmeyecek mi?
-
hsndmrcn adlı üyeden alıntı
Hocam kapağı açtık diyelim sonrasında kapatırken contayı yenilemek gerekmeyecek mi?
Sıvı conta iş görür. Çok elzem bir aksam değil külbütor kapağı içinde basınç yok ağır şekilde yağ yok. Oringli ise zaten contaya gerek yok kendi oringi olur üzerinde.
-
hsndmrcn adlı üyeden alıntı
Orasını bende çözemedim bujileri komple değiştirdim yine de sorun devam ediyor. Yakıt tankından gelen boruyu değiştirdim yine aynı hala emin olamadım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:57 ----------
Hocam elektrik ilgili olarak gözden geçirilmesi gerekenlere tekrar tekrar bakıyorum. Hava filtresindeki sensörlerden tutunda fan müşürüne kadar . Eksantrik zinciri ile ilgili bi sorun var ise yandığımızın resmidir. Çünkü afrikadayım ve motosiklet ustası yok denecek kadar az. Eksantrik sorununu olup olmadığını tam olarak anlayabileceğimiz bi yöntem var mı?
peki birde kaçak var mı bakar mısınız? alakası yokturda zaten olmaması gereken bir şey ya, malesef benim sizin kadar teknik bilgim yok şuanki çözmeye çalıştığım sorunları araştırırken rastladım sizin konunuza, devir kesici falan mı bozuldu acaba
-
matrax33 adlı üyeden alıntı
Sıvı conta iş görür. Çok elzem bir aksam değil külbütor kapağı içinde basınç yok ağır şekilde yağ yok. Oringli ise zaten contaya gerek yok kendi oringi olur üzerinde.
Hocam mazur gör ama külbütör kapağı bildiğimiz yağ doldurduğumuz ve yağ tapasının olduğu haznenin oradaki kapak değil mi? User manual e baktığımda kapağın contası olduğu ve saplamaların olduğu görülüyor. Söktük sıvı conta ile kapattık diyelim. Sonrasında bizim başımıza bir de yağ kaçağı sorunu çıkmasın ne dersin?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:03 ----------
velizrsln adlı üyeden alıntı
peki birde kaçak var mı bakar mısınız? alakası yokturda zaten olmaması gereken bir şey ya, malesef benim sizin kadar teknik bilgim yok şuanki çözmeye çalıştığım sorunları araştırırken rastladım sizin konunuza, devir kesici falan mı bozuldu acaba
Ne demek Hocam yardımcı olmaya çalışman bile büyük incelik teşekkür ederim. Kaçağı bugün kontrol etme fırsatım olmadı iş yoğunluğundan dolayı. İlk bakmak istediğim ayaklık müşürü aslında eğer problem o da değil ise komple elektrik tesisatını gözden geçiricem. Sorun tesisatta değil ise yapıcak bişey kalmıyor motoru kapalı bi alana alıp sökerek komple silindir kapağı dahil açıcam ve değişimini düşündüğün sıkıntı çıkarabilecek parçaları sipariş vererek kendi imkanım ile yapmak için uğraşmaya devam edicem.
-
hsndmrcn adlı üyeden alıntı
Ne demek Hocam yardımcı olmaya çalışman bile büyük incelik teşekkür ederim. Kaçağı bugün kontrol etme fırsatım olmadı iş yoğunluğundan dolayı. İlk bakmak istediğim ayaklık müşürü aslında eğer problem o da değil ise komple elektrik tesisatını gözden geçiricem. Sorun tesisatta değil ise yapıcak bişey kalmıyor motoru kapalı bi alana alıp sökerek komple silindir kapağı dahil açıcam ve değişimini düşündüğün sıkıntı çıkarabilecek parçaları sipariş vererek kendi imkanım ile yapmak için uğraşmaya devam edicem.
vay baya dağıtıcaksınız yani, benim motorda da kaçak var, nerden olduğunu immobilizer falan iptal edip bulmaya çalışıcam tabi ondan önce de yarın bir motorcuya gidip şarj sistemini kontrol ettiricem normal düzeyde aküyü şarj etmiyor gibi, bize kolay gelsin :=)
-
Bugün sabah işe giderken motorun çalışmasına dikkat ettiğimde, motor soğuk iken çalıştırdığımda ve tam gaz açtığımda hiç bir problem olmadan redline ı görebiliyorum ancak motor ısınmaya başladıkça bahsetmiş olduğum problem tekrarlıyor. Acaba ayaklık müşürü oynayıp sistemde hataya mı neden oluyor ya da sorun başka bir bölümde mi? Düşündüğümde ısındığı zaman daha rahat olması gereken sistem neden böyle bir arıza çıkarsın çözebilmiş değilim açıkçası, bu konuda bir fikri olan var mı?
-
ya hava almiyorsa hava filtresi bence bizimde basımıza geldi
-
4KORSAN adlı üyeden alıntı
ya hava almiyorsa hava filtresi bence bizimde basımıza geldi
Aslında hava filtresi baya bir tozlu durumdaydı hava tutup temizledim. Değiştirip durumuna bakmak lazım ama neden ısındıktan sonra problem oluyor hava almasa hep aynı sorun devam etmez mi?
-
hsndmrcn adlı üyeden alıntı
Hocam mazur gör ama külbütör kapağı bildiğimiz yağ doldurduğumuz ve yağ tapasının olduğu haznenin oradaki kapak değil mi? User manual e baktığımda kapağın contası olduğu ve saplamaların olduğu görülüyor. Söktük sıvı conta ile kapattık diyelim. Sonrasında bizim başımıza bir de yağ kaçağı sorunu çıkmasın ne dersin?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:03 ----------
Ne demek Hocam yardımcı olmaya çalışman bile büyük incelik teşekkür ederim. Kaçağı bugün kontrol etme fırsatım olmadı iş yoğunluğundan dolayı. İlk bakmak istediğim ayaklık müşürü aslında eğer problem o da değil ise komple elektrik tesisatını gözden geçiricem. Sorun tesisatta değil ise yapıcak bişey kalmıyor motoru kapalı bi alana alıp sökerek komple silindir kapağı dahil açıcam ve değişimini düşündüğün sıkıntı çıkarabilecek parçaları sipariş vererek kendi imkanım ile yapmak için uğraşmaya devam edicem.
külbütör kapağı, silindir üst kapağının üstündeki parça. sırasıyla gidersek silindir>üst kapak>külbütör kapağı. yani orada egzantrik var subap ayarlarıda o kapak sökülerek yapılıyor. Yani endişelenecek bir durum yok rahatlıkla söküp takabilirsin. Motorda sorun varsa üst kapağa kadar sökmene gerek yok. Üst kapağı sökersen eğer işte o zaman orjinal conta gerekir.
Sen sadece külbütör kapapağını sökerek egzantrik, egzantrik zinciri, subap şimlerini kontrol edeceksin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:46 ----------
4.46 dk da takılmış olan siyah parça.
Bu vidyoda motoru senteye nasıl getirdiğide görülüyor. Kendi motorunuda buna göre kontrol edebilirsin kaçıklık varmı.
Motorunuz kaç km de ve en son ne zaman egzantrik zinciri değişti ? hangi marka kullanıldı ?
-
matrax33 adlı üyeden alıntı
külbütör kapağı, silindir üst kapağının üstündeki parça. sırasıyla gidersek silindir>üst kapak>külbütör kapağı. yani orada egzantrik var subap ayarlarıda o kapak sökülerek yapılıyor. Yani endişelenecek bir durum yok rahatlıkla söküp takabilirsin. Motorda sorun varsa üst kapağa kadar sökmene gerek yok. Üst kapağı sökersen eğer işte o zaman orjinal conta gerekir.
Sen sadece külbütör kapapağını sökerek egzantrik, egzantrik zinciri, subap şimlerini kontrol edeceksin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:46 ----------
https://www.youtube.com/watch?v=k0cNA6XAfok
4.46 dk da takılmış olan siyah parça.
Bu vidyoda motoru senteye nasıl getirdiğide görülüyor. Kendi motorunuda buna göre kontrol edebilirsin kaçıklık varmı.
Motorunuz kaç km de ve en son ne zaman egzantrik zinciri değişti ? hangi marka kullanıldı ?
Anladım Hocam, bilgiler için teşekkür ederim. Fırsat bulduğumda sökerek bahsetmiş olduğumuz eksantrik zincirine bakıcam.
Motor 40.000 km de şu an ve eksantrik zincirinin daha önce değişip değişmediğine dair hiç bilgim yok açıkçası açıp bakıp görmek lazım.
-
hsndmrcn adlı üyeden alıntı
Anladım Hocam, bilgiler için teşekkür ederim. Fırsat bulduğumda sökerek bahsetmiş olduğumuz eksantrik zincirine bakıcam.
Motor 40.000 km de şu an ve eksantrik zincirinin daha önce değişip değişmediğine dair hiç bilgim yok açıkçası açıp bakıp görmek lazım.
Kaç kilometredir motor sende ? servis kitapçığı kaç kilometrede zincir değişim öneriyor ? motor soğukken sorun olmuyorsa ben elektiriksel olduğunu düşünmüyorum.
Motorda yabancı sesi tespit edecek kadar kulağınız var mı ? Subap şimleri en son ne zaman değişti ? servis kitapçığı kaç km de şimlerin ölçülüp yenilenmesini öneriyor ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)