Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklette fren konusu bilmiyorum

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Ekim 2017
    slm arkadaşlar 20 gün önce 2015 model honda 125r alıp motosiklete başladım forumu yeni takipteyim ama fren konusunu düzgün anlatan bulamadım sizler motosiklet kullanmayı bildiğiniz için söyleneni direk anlıyor olabilirsiniz ben anlıyamadım çünkü yeni başladım ilk öğrendiğim kombine fren 20 gündür kombine fren ile kullanıyorum gayet güzel gidiyor ama motosiklette sadece kombinemi kullanılır ön ve arka fren var sadece önün kullanılması gereken yerler arkanın kullanılması gereken yerler nelerdir 2. öğrendiğim uygun süratte viraja gir sabit süratte çık virajda motosiklet yatık iken ön freni kullanma tamam süper şimdi viraja gelirsek viraja gelmeden gazı bıraktım motor yavaşladı viraja girdim önüme birşey çıktı ön fren motor yatık iken kullanmıyoruz tamam araba gibi manevra yaparak kaçış noktası arıycaz ve çıkıcaz bunuda öğrendim sorum burda kardeşlerim fren kullanmam gerekirse ön freni motor yatık iken kullanamıyoruz kesinlikle bu durumdamı arka fren kullanılır hafif arka ile yavaşlayıp kaçışa yönlenicez bu durumdamı arka kullanılır hafifçe bastım arka frene arka frene bassam arka fren kaymazmı bu durumdamı arkayı kullanmam gerek virajda motoru dikleştirebilirsem 2 frenide kullanabilirim dikleştiremedim arka frenimi kullanmam gerek bunu öğrendiğimde motosiklet kullanmaya başlıyabilicem heralde arka ile önü açıklarsanız sevinirim 2.Sorum arkadaşlar şimdi kullanmayı öğrendim 150 200 km hızlara çıkabiliyorum diyelim videoları izliyorum yüksek süratlerde sağlı sollu gidiyolar fren kullanmıyoruz anladığım kadarıyla son derece dikkatli gaz keserek ve manevra ile gidiliyo ama hiçmi fren kullanılmıyo tabiki kullanılıyo yüksek süratte 230 km deyiz yavaşlamak gerekdi gazı bırakıyoruz zaten motor 180 km hıza fln düşer burda işte fren kullanmak gerekirse kombinemi kullanıyoruz birazdaha yavaşlamak için bana mantık olarak düşündüm burdada kombine kullanırsak yüksek hızda arka kilitlenebilir veya arka kayabilir gibi geliyo motoru durduran ön frenmiş yüksek süratte yavşladık 180 düştük birazdaha yavşlamak istersek burdada sadece hafif ön frenemi dokunup yola devam etmek gerekiyo ön frende yüksek hızdamı kullanmak gerekiyo ÖZETLERSEK düz giderken yavaş isek kombine fren virajlarda fren kullanmıyoruz olabildiğince çıkabileceğimiz hızlarda viraja girip stabil çıkıyoruz ama virajda fren kullanmamız gerek ise arka freni kullanıyoruz Yüksek süratlerde fren kullanmak gerekirse hafif ön fren yeterlidir doğrumudur arkadaşlar yanlışım var ise affola kısa sürede öğrendiğim bunlar frenleri tek tek anlatacak arkadaşımıza şimdiden teşekkürler inş öğrenirim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:02 ----------

    Bu arada 20 gündür motosiklet kullanıyorum 20 km hızı geçmedim zaten geçemiyorum korkuyorum yavaş giderken bile ne yapıyoduk diye düşünüyorum hızlı gitsem kaza yapabilirim elimden geldiğince dikkatli kullanıp acemiliğimi atlatıcam 1. ve 2. gün motosikletin üzerinde durabilmek için uğraştım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sadraf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Superlight200
    Hocam ilk işin sağlam bir eğitim almak olsun kafanda çok soru işareti var ve kullanmaya cesaretin yok yerinde olsam iyi bir eğitim alırdım.

  3. #3
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    İyi bir egıtım eger durum yoksa veya uzaktaysan rahmetlı barkın bayoğlu nun vıdeoları ve yayınlarını ızle soruna gelırsek

    Motoru dıklestırıp yanı ters yone kontra verıp arka fren kullanmak gerekır.

    Madem yenı surucusunuz kendınıze kuraller belırleyın mesela 200 km boyunca 60 km/h yı geçmicem gibi

  4. #4
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Kafanda bukadar soru işareti varken sakın gaza gelip saçma bir hareket yapma kolunu bacağını bariyerden toplarlar

  5. #5
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    dozajlamasını becerebilirsen her yerde her açıda iki fren de ayrı ayrı ya da bir arada kullanılır. virajda ön kullanılmaz diye arkaya asılırsan high side olursun, "madem öyle önü sıkayım" dersin, fazla sıkarsan bu sefer de low side olursun.

    motorunda ABS yok, ani frende öne abanırsan, mancınık gibi fırlatır motor seni üzerinden.

    tavsiyem: takip mesafelerine ekstra dikkat et, şehir içinde ve/veya virajlarda ayağın fren pedalına basmaya hazır olsun. bilmediğin yollarda riskli hızlarda seyir etme. boş düzgün bir yolda, motorun ne kadar fren dozajlamasına ne kadar tepki veriyor, ne kadar hızda ne kadar mesafede duruyor anlamaya çalış. mesele kas hafızası edinmek.

  6. #6

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Kardeşim virajlarda ön frene dikkat et, 3 kere kullandım 3 ünde de yere yapıştım haberin olsun.
    Gerçi panik hali cart diye basmıştım muhtemelen ondandır ama :D

  7. #7

    Üyelik
    17 Eylül 2017
    Birazda noktalama işaretlerine dikkat etseydiniz keşke... karışık bir yazı, sonuna kadar tahammül edemedim.
    İyi sürüşler
    hasmet bunu beğendi.

  8. #8
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Virajda fren yapılır. Bir yandan fren gücünü yavaşça arttırırken aynı zamanda motoru dikleştireceksin. Motor dikleştikçe fren gücünü arttıracaksın. En sonunda tamamen dik bir şekilde durmuş olacaksın. Tabii bunu yaparken motorun limitlerini bilmen gerekiyor.

  9. #9

    Üyelik
    26 Ekim 2017
    Aklındaki soru işaretlerini eğitim alarak yok edebilirsin. Yinede bir kaç şey söyliyeyim ;
    1- Motorsiklette virajda motorun ne kadar yatık olduğu ilk etkendir. Ön frene binecek ufak bir baskı ön tekerin kontrolden çıkmasına sebep olabilir. Bu yüzden ön fren virajlardayken veya da yatıkken kullanılmaz. Bak özellikle yatıkken diyorum dönerken demiyorum. 20-30 km gibi hızlarda göbeklerde gidon yamukken %15lik payla ön fren kullanırım ki çoğu kişide kullanır fakat bunu yapmak yine de tehlikelidir. Arkadaşım böyle yaparak motordan düşmüştü.
    2- Limitlerinin sınırındaysan ve viraja girmişsen ve önüne bir şey çıktıysa arka frene arkayı kilitlemeyecek kadar basarsın ve motoru ters kontra vererek düzleştirirsin. Motor düz iken iki frenlemeyi de yaparsın. Fakat sen arabanın dibinde olduğunu görüpde viraja yinede son hız girdiysen kurtuluş imkanın çok az. O yüzden önünü görmediğin viraja , trafiğin olduğu yerde viraj yapmıyacaksın. Böyle bi durumda tek kurtuluş şansın kontra vermektir ve bu şans karşıdan araba geliyorsa senin ölümüne ve karşıdaki arabanın hasar almasına sebep olabilir. O yüzden viraj yapıcaksan her zaman en ilerisine bakılır , yol kontrol edilir , durum analizi yaparsın ve viraja girersin.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    viraja girmeden ön arka frenle yavaşlarsın , virajın içinde ön frene dokunmaz arka frenle hızını düşürür motorun konumunu rahat aldırırsın. Yokuşlarda durunca arka frene basarsın ön fren motoru tutmaz ağırlık arkada olduğu için . Düz yollarda ani duruş yapman gerekirse kombine fren yapman gerekir 2 freni birden kullanıp düzgün bi şekilde durursun , kombine yapmaz ön frene abanırsan ön fren kilitler düşersin arka frene abanırsan arka tekeri kilitler düşersin.Normal şartlarda yine kombine kullanırsın arka fren motoru tam durdurmaz yavaşlatır ön frense motorun tamamen durması için kullanılır. Kazasız belasız sürüşler.

  11. #11
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Durumum yoktu ama zorda olsa çalıştım okudum..

    Bence 150 ikiyuzu bosver honda125r. Ehliyetin var mı bilmiyorum, eğitim ve ehliyet almalısın. Egitim imkanın yoksa videolar ve forumu takip et bol bol.

    Bu arada sanırım kullanmaya devam edeceksin, ehliyetin yoksa kullanma derim.
    Öğrendim diye sakın gaza gelme.
    Mahalle içinde bile virajda, gazla oynama motosikletin dengesini bozarsin.
    Motor dik değilse on frene dokunmayı unut, mecburen arka fren sadece.
    Dikse kombine fren, viraj içinde motor diklestirmeyi şimdilik atla..
    Bol bol yavaş sürüş yap.Motosikleti illa kullanacaksan, yumuşak kullan gazı freni.Devrin ne düşük ne yüksek olsun, böylece gaz kesip yavaslayabilir,gaz açıp hizlanabilirsin ve frenle vitesle daha az uğraşırsın. .

  12. #12

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    (bkz: Fren)

  13. #13

    Üyelik
    17 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R25
    Eğitime git, benim motor markasının başlangıç eğitimleri var. Bizde anamızın karnından motorcu çıkmadık, eğitim al sonra motorunun başına geç her gün eğitimden hatırladıklarını tekrarla, tekarla ve tekrarla eğitim bitmiyor.

  14. #14
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Cok ilginc bir konu Daha once hic rastlamadim Genc bir arkadasimiz motosikletin ozellikle viraj esnasindaki karmasik dinamigi ile bagimsiz on ve arka fren sistemi etkilesimi sorunucu ortaya cikabilecek sorunlar uzerine tavsiye isteğini paylasmis bizimle Forum uyelerinin bu siradisi istek hakkindaki yorumlarini cok merak ediyorum Sahsen cevap vermeden once bi kac gun kendi icimde dusunmem gerekiyor Acaba forumda daha once boyle bir konunun benzeri acilmis mi diye de baksam mi ki Belki oradan fikir alabilirim
    EmirŞengezer ve mfBulut bunu beğendiler.

  15. #15
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    Alıntı thedarkfire adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim virajlarda ön frene dikkat et, 3 kere kullandım 3 ünde de yere yapıştım haberin olsun.
    Gerçi panik hali cart diye basmıştım muhtemelen ondandır ama :D
    aynen ben de bi sağa bi sola yatırdım motoru ikisi de panik fren.

    Konuya gelecek olursak arkadaş önce 125lik motora bir alışmanı tavsiye ederim 180-200km hızı sonra düşünürsün ki o motosikletlerde abs var genelde.
    Ön freni sıkarken de tek veya iki parmak kullanmanı öneririm. limon sıkar gibi sıkın diyorlar. Bunu panik halinde de hatırlamak lazım yoksa yere yapışıyorsun, sen düşmesen de motoru yatırıyorsun. Ön frene dikkat

  16. #16

    Üyelik
    29 Ekim 2017
    gerivites kardeşim 180 200 km hızları düşünmüyorum yukarıdada yazdım şimdi kullanmayı öğrendim 150 200 km hızlara çıkabiliyorum diyelim die devam ediyorum nese 20 gündür kullanıyorum daha 20 km hızı geçmedim öğrenmek için aklıma geleni sordum bende biliyorum sonraki iş motora başladım devam edicem çok zevkliymiş seviyorum ve bir süre sonra herkez gibi bende hız yapmaya başlıycam 250 600 cc die devam edicek ölmez sağ kalırsak inş motora binipde ben hız yapmadan kullanıyorum diyen yalan söyler illaki hız yapar ve ben hız yapmayı seven bir insanım herkeze yorumları için teşekkür ederim dikkate alarak kullanıcam bu arada ehliyetimi tabiki aldım ekipmanlarımda tam

  17. #17

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    viraja girmeden ön arka frenle yavaşlarsın , virajın içinde ön frene dokunmaz arka frenle hızını düşürür motorun konumunu rahat aldırırsın. Yokuşlarda durunca arka frene basarsın ön fren motoru tutmaz ağırlık arkada olduğu için . Düz yollarda ani duruş yapman gerekirse kombine fren yapman gerekir 2 freni birden kullanıp düzgün bi şekilde durursun , kombine yapmaz ön frene abanırsan ön fren kilitler düşersin arka frene abanırsan arka tekeri kilitler düşersin.Normal şartlarda yine kombine kullanırsın arka fren motoru tam durdurmaz yavaşlatır ön frense motorun tamamen durması için kullanılır. Kazasız belasız sürüşler.
    Aynen zaten farkediliyor yokuşta ön fren sıkınca kayarak geri geri gidiyor ön lastik.

  18. #18

    Üyelik
    29 Ekim 2017
    Arkadaşlar motosiklet çok zevkli birşeymiş Ağlıycam çok güzel deliricem daha yeni biniyorum her gün biraz kullanıyorum 2 gündür kendime bi güven geldi trafiğe çıkmaya başladım trafiğin çok az olduğu yerlerde arabanın yanından geçerek gidiyorum ilerde çok yoğun trafik görür isem sağa çekip o trafiğin azalmasını bekleyip devam ediyorum kendimi baya geliştirdiğime inanıyorum 1 ay kadar önce motosikletin üstünde durmaya çalışıyodum şuanda trafiğe çıktım çok güzel birşey şu anda bir sorunla daha karşılaştım. Yavaş giden trafikde düşük süratte kullanamıyorum dengem bozuluyo düşük süratte giderken dengemi nasıl ayarlıyabilirim Altın elbiseli adamın videolarını izliyorum ondanda baya birşey öğrendim ama bu denge konusunu bir kaç kişinin yorumunu dinlemek istiyorum siz ne yapıyosunuz.

  19. #19
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı honda125r adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar motosiklet çok zevkli birşeymiş Ağlıycam çok güzel deliricem daha yeni biniyorum her gün biraz kullanıyorum 2 gündür kendime bi güven geldi trafiğe çıkmaya başladım trafiğin çok az olduğu yerlerde arabanın yanından geçerek gidiyorum ilerde çok yoğun trafik görür isem sağa çekip o trafiğin azalmasını bekleyip devam ediyorum kendimi baya geliştirdiğime inanıyorum 1 ay kadar önce motosikletin üstünde durmaya çalışıyodum şuanda trafiğe çıktım çok güzel birşey şu anda bir sorunla daha karşılaştım. Yavaş giden trafikde düşük süratte kullanamıyorum dengem bozuluyo düşük süratte giderken dengemi nasıl ayarlıyabilirim Altın elbiseli adamın videolarını izliyorum ondanda baya birşey öğrendim ama bu denge konusunu bir kaç kişinin yorumunu dinlemek istiyorum siz ne yapıyosunuz.
    Motor kullanmak gerçekten zevkli evet, çok iyi yapmışsınız. düşük süratlerde kontrol için boş arazida slalom çalışın. Aslında küçük yaşta bisiklete binmiş olanlar pek böyle sorun yaşamaz.

    Yalnız şu aklında bulunsun. Motora yeni başlayanlar o ilk tedirginliği atıp rahat motor kullanmaya başladığı zaman "tecrübe kazandım artık iyi sürüyorum" gereksiz özgüvenine kapılır. O evreyide bi kaç ufak kaza atlatmadan geçerse artık kendini usta şöför zannederek gerekli gereksiz her yerde gazlamaya başlar. Sonra sağlam bir kaza geçirir.

    Kendinizi geliştirmeye devam edin, durumunuz müsaitse eğitim alın, değilse internetten vidyolar izleyin. Gereksiz özgüvene kapılmayın.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)