Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Motosikletlerde ayaklık neden soldadır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden sinyal,korna,selektor gidonun solunda?En onemli olanlar.

    Sagda sadece,killswicth,far ve marş.butonu mevcut.
    Öhöhöm. Gaz kolu ve ön fren. Öhöhöhöm.


    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Edit;Konu ingilizden,inch olcu biriminin, kralice elizabetin parmak olayina kadar gitmesin de...
    O şehir efsanesi kraliçe Elizabet değil de, bir "İngiliz kralının başparmağı" idi.
    Kral Edgar olabilir, Æthelberht olabilir. Belirsiz oralar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnazuma, Hajoue125 bide cross aldıkmı tamamdır
    şu kilic, kın, suvari meselesini de googleden bakip bakip yazmayin fenalik geldi ruhumuza, özgün olun azcik, sacmalayin ama özgün olun kimse sizi burda ayiplamaz

    mesela inch meselesi kralin bas parmagi iken arşin dan, kariştan metrik sisteme geçisin sebebi Mustafa Kemal ATATURK un avrupa devletlerine gosterdigi orta parmagidir. 🤣
    odo bunu beğendi.

  3. #43
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öhöhöm. Gaz kolu ve ön fren. Öhöhöhöm.




    O şehir efsanesi kraliçe Elizabet değil de, bir "İngiliz kralının başparmağı" idi.
    Kral Edgar olabilir, Æthelberht olabilir. Belirsiz oralar
    Helal helal,bir bardak su iç..

    Tabiki önemli olan siralama mevcut,acil durumda ön fren sikmak??gaz kolu guvenlik olarak 2,planda olabilir.
    Sonuçta sag ayagin altinda´da fren denen bir pedal var,scooterde soldada arka fren mevcut.
    Korna,sinyal,selektor,trafikte oncelik..
    zaten sag ayak frene basma egiliminde oldugu an sag elde on frene gider

  4. #44

    Üyelik
    16 Eylül 2017
    Konuyla alakası yokta bi fazer almayı dusunuyorum 80-85 bın km cokmudur ?

  5. #45

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Ayaklığı durduğunda açacağına göre yokuş bi yerde dursan sağ ayağın frende olacağı için solda olması daha mantıklı

  6. #46
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Bu İngiliz hikayesi şehir efsanesi.Gerçekte ise bir kaç sebebi var.

    -Trafik soldan aktığı için motosikleti yolun sağ tarafına park ettiğiniz için ayaklık kaldırım benzeri yükseltilere denk gelmemesi için solda.
    -Ergonomik olarak sağ elini kullananlara yani beyninin sol tarafını kullananlar (bunlar sayı olarak solaklara çok daha fazla) motosiklete sol taraftan binip sol ayakları ile ayaklığı kaldırmak daha rahat geliyor.Motosikletin debriyaj frenler ve gaz konumu göz önünde bulundurulduğunda bunların kullanımı ayaklığı solda olması ergonomik açıdan daha mantıklı.Beyninizin sol vücdunuzun sağ tarafını kullanan ortalama bir insansanız Motosiklet durduğunuz ilk olarak istemsiz şekilde sağ ayağınızı yere koyarsınız,sol ayağınız boşta kalır bu yüzden hem vites hem de ayaklık soldadır.
    Olcay Avşar bunu beğendi.

  7. #47
    Yolcu0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Izmir - Denizli
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Binerken dengeni kaybedersen sağ ayağında sağlayabilirsin fakat sol ayağınla sağlayamazsın. Lavaboya ve banyoya girerken de aynı kural geçerli esas denge ayağın kaybedersen düşersin ve bir yerini sakatlanma ihtimalin yüksek. Alafranga tuvalete kafanı çarpman gibi mesela motora binerken de denge ni kaybedersen gidon gibi bir yere kafanı çarpmanı kimse istemez. 9.sınıf sağlık dersinden yola çıkarak yorumladım kusur olduysa affola

  8. #48
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Motosiklet,devrildigi zaman,akan trafik yonune(soldan akan trafik mevzusu)devrilerek tehlike oluşturmasin gibi bir yönetmelik olabilir,regulasyonda.

    Ergonominin yaninda sanki trafik guvenligi duşunulmuş olabilir.

    Japonyada,bir donem,tren ve araç trafik kurallari ingiltereden alinmiş,ve japonya ingiliz somurgesinde kalmamasina ragmen trafik soldan akiyor.

  9. #49
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır bunun doğru cevabını bir kişi vermiş.
    Eski çağlarda insalar sağ kolunu daha çok kullanırdi.Kılıçlar sol tarafta olursa sağ eliyle çekmek daha kolay olduğu içindir. Ata bu yuzden soldan binerlerdi..Ve bu bir Roma geleneğidir.
    Doğrudur. Bir öncekinde kılıçla alakasını açıklamamıştı arkadaşımız.
    Sol tarafta kılıç taşındığı için.

    Bazı adetler, nedeni bilinse de bilinmese de nesiller boyu devam edebiliyor. İngiltere'de trafiğin soldan akması gibi.

  10. #50
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Dünya genelinde tasarımlar solak olmayanlara uygun olarak geliştirilir.
    Bu kural standart motosiklet tasarımları için de geçerlidir.
    Solak olmayan insanlarda sağ bacak daha esnek olur.
    Sağ bacağın daha esnek olması demek, motorun bir tarafından diğer tarafına sağ bacağın daha rahat atılacağı anlamına gelir.
    Bu nedenle motorun yan sehpası solda değil de sağda olsaydı motor sağa yatacağı için, solak olmayanlar ya sağ bacağını zorlayacaktı yada sol bacağını.
    Yani o bacaklardan biri zorlanmak zorunda kalacaktı.
    Ancak motor sola yattığında, sağ bacağın sola göre daha esnek olmasından da faydalanarak çok daha rahat bir şekilde bineriz motosiklete.

    eyyorlamam bu kadar.

  11. #51
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Sandığınızın aksine; yeni regülasyon, teknik konular vs. den ziyade, bu tür konuların altında geçmişten gelen alışkanlıklar yer alır.
    (Bu alışkanlıkları destekleyen veya gerekçe oluşturan, dönemindeki insanların dikkat etmediği/bilmediği, bugün bilebildiğimiz fizyolojik durumlar da olabilir.)

    Hadi bir de teknik gerekçe ekleyeyim. Genel sağlak oluşumuz ve kickstart.

  12. #52
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    ağırlık dağılımıyla alakali diye düşünüyorum. bloğun sağ tarafı, sol tarafından daha agirdi diye okumuştum bir yerde. hurafe de olabilir.

  13. #53
    ragnarokkk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2017
    Motosikleti
    Fazer 8
    zamanında ingilizin teki ilk çizimi öyle yapmış öyle üretmiş, bir nanesi yok yani :D

  14. #54

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Şimdi taktım bu konuya.
    Araştırmalarıma göre 1. Dünya savaşında kullanılan motorlarda ayaklık yok. Varsa da sağ ya da solda yok.
    Ne oldu da sanayileşme ve seri üretim başladı bu zıkkım sola geçti.
    Mühendisler solcumuydu.

    Alonedark93: Fransızca zemin ne demektir?
    Yüce google: Sol demektir kardeşim.??

  15. #55
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı -Black- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sandığınızın aksine; yeni regülasyon, teknik konular vs. den ziyade, bu tür konuların altında geçmişten gelen alışkanlıklar yer alır.
    (Bu alışkanlıkları destekleyen veya gerekçe oluşturan, dönemindeki insanların dikkat etmediği/bilmediği, bugün bilebildiğimiz fizyolojik durumlar da olabilir.)

    Hadi bir de teknik gerekçe ekleyeyim. Genel sağlak oluşumuz ve kickstart.
    Mutlaka,geçmişten gunumuze gelen durumlar var,lakin regulasyon kriterlerinde baz alinan tasarim,geometri,uyumluluk,vb.konuyu aciklanir olmasi acisindan otomobillere baglayacagim şoyleki;

    Soldan direksiyonlu manuel bir aracin debriyaj,fren,gaz siralamasi,sagdan direksiyonlu bir araç ile aynidir,hakeza sinyal,silecek vs.kollari,degisiklik,vites konsol kismi farkli,urun tasarimi yapilirken kural sol komple mantigiyla tasarim yapilir,ve urun sag-sol degil ise simetrisi alinip tasarim tamamlanir.
    Projelerimde Ürun agaci siralamam herdaim Sol komple,sol ana braket,Sol govde vs.dikkat edilirse bazi japon,kore grubu araçlarin dashboard tasarimi simetriktir,yani sag airbag ve torpido kismi sagdan direksiyon montajina uyumludur(kalip ve urun maliyeti dusurme calismasi)
    Not:Bir otomobil tasarimi yapilirken,her zaman soldan başlanir.(Sagdan direksiyon farkli)

    Kisaca,Sistemlerin,urunlerin,projelerin entegrasyonunda,regulasyon olmazsa olmazdir.

  16. #56
    TUTITO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2017
    Motosikleti
    Enduro
    Alıntı TUTITO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayaklığı indirebilmek için tek ayak/bacak üzerinde durmak gerekir.
    Sağ bacak daha kuvvetlidir ve dengede daha rahat durulur.
    Dolayısıyla sol ayak ile ayaklık indirilir.
    Bu yüzden ayaklık soldadır.

    Vitesinde sol ayakta olmasının sebebi aynıdır.
    Kazanan cevap zaten belli.
    Ama ödül için nasıl 900 gidiş + 900 dönüş = 1.800 km yol yapıcam onu bilmiyorum.
    En iyisi motoru otobüse atayım, kendimde uçakla geleyim.
    Motorcu ruhu budur işte!

  17. #57
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Aaaa harbiden bu basit soruyu kimse mi bilmiyor?????

    Saka di mi?

  18. #58
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Bu tür konuların bazı geleneksel bağları vardır ama onlar da muhtemelen ergonomi ile ilgilidir.
    Ve tasarımlar da genele göre yapılır.

    Örneğin bir solak iseniz makası kullanmak çok zordur.
    Bilgisayar fareleri çoğu zaman sağ ele göre üretilir.
    Dizüstü bilgisayalarlarda touchpad genelde sağ ele uygun üretilir.
    Pet şişelerin kapaklarını, kavanoz kapaklarını sağ elini kullananlar daha kolay açar vb.

    Sağ elini kullananların genelde sağ bacağı daha güçlü ve daha esnektir.
    Sebep bu olsa gerek.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  19. #59
    GkRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Rr
    Verdiğiniz cevaplar için çok ama çok teşekkür ederim net cevaba yaklaşanlar oldu ancak 3 te 1 i ni söyleyip gectiler musadeniz olursa cevabı vermek ve en çok yaklasana yıkama paketini hediye etmek isteriz ?
    MotorKafa bunu beğendi.

  20. #60
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    yıkama paketinde motorcunun kendisini de yıkıyor musunuz?
    Kızıl pars bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)