arka amartisör ayarı nasıl yapılır ?
-
pulsar ns 200 um var ya motorda bı anormallık var arka amartısor ayarını nasıl yapmalıyım sanırım 5 tane yer var amartısorde hangisinde durmalı yanı ? hızlandıgımda cok motor sallanıo gbi oluyo hiç hoş deil bu korkuyorum artık yardım eden olursa sevınırım
Reklamlar
-
Sanırım pulsarda önyükleme ayarını yapabiliyorsun. Çok yumuşaksa ve virajda yaylı yatak sürüyormuş hissi varsa serleştir. Çukurlarda belini kıracak gibi sertse ve virajda gaz verdiğinde arkayı kolay bırakıyorsa yumuşat. 70-80 kilo arası sürücü için fabrika ayarı (genelde orta kısım) ideali oluyor.
https://www.youtube.com/watch?v=IysrCFDf8EM
-
CrazyBullet adlı üyeden alıntı
......önyükleme ayarı....... Çok yumuşaksa ve virajda yaylı yatak sürüyormuş hissi varsa serleştir......
ön yükleme ayarı amortisörü ne sertleştirir nede yumuşatır... sadece motorun geometrisini değiştirir , yani yolcu varsa arkayı yükseltebilirsin.
-
yay: darbeyi salınıma çevirir
amortisör: salınımı söndürür
galiba yay sertlik kademelerinden bahsediliyo
sorun başka
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
ön yükleme ayarı amortisörü ne sertleştirir nede yumuşatır... sadece motorun geometrisini değiştirir , yani yolcu varsa arkayı yükseltebilirsin.
Önyüklemeyi arttırmak yayı bastırmak anlamına gelir, dolayısıyla sertleşir. Kaynaklar aşağıda.
https://www.amazon.co.uk/Motorcycle-.../dp/1430308613
http://www.sportrider.com/technicali...te-and-preload
-
gösterdiğin kaynağı sen okudun mu ?
bak ne yazmış adamcağız " çatalın üstündeki ayarlayıcıyı sıkıştırarak ön yükün uzunluğunu arttırırsınız "
ön yükleme ayarı amortisörlerin çalışma karakterini değiştirmez , bu hassas bir değişimdir , öyle iki vida çevirmeyle kullanıcının insiyatifine bırakılamaz..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
gösterdiğin kaynağı sen okudun mu ?
bak ne yazmış adamcağız " çatalın üstündeki ayarlayıcıyı sıkıştırarak ön yükün uzunluğunu arttırırsınız "
ön yükleme ayarı amortisörlerin çalışma karakterini değiştirmez , bu hassas bir değişimdir , öyle iki vida çevirmeyle kullanıcının insiyatifine bırakılamaz..
Progresif bir yay var o motorda. Progresif ve linear coil diye aratırsan önyüklemenin etkilerini yazan siteler bulabilirsin. Bu yaya basınç uygularsan sertliği artar çünkü linear değil.
-
tamam orada doğrusun ama karıştırdığın yer şurası , ön yükleme ile yaya ekstra basınç binmez , sadece yay ile şasenin mesafesini artırır veya düşürürsün , motorun üzerine biri binerse ancak o zaman yaylar basınç altına girer ve farklı davranırlar..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
tamam orada doğrusun ama karıştırdığın yer şurası , ön yükleme ile yaya ekstra basınç binmez , sadece yay ile şasenin mesafesini artırır veya düşürürsün , motorun üzerine biri binerse ancak o zaman yaylar basınç altına girer ve farklı davranırlar..
Son bir kez daha anlatayım, bajajda Nitox süspansiyon var, bunda da 3 kademeli progresif yay var. Ön yüklemeyi arttırdığında yay sıkıştırılmış oluyor ve 3 kademenin en yumuşağı ilk olarak egale edileceği için yay sertleşiyor.
Ön yükleme aşırı arttırılırsa; ani gaz açmada arka süspansiyon yükselmek isteyeceği ancak bunu karşılayacak süspansiyon mesafesi olmayacağı için arka teker kayar. Ön yüklemeyi aşırı azaltırsan virajda altından halı çekiliyormuş hissi yaşarsın. Arkadaşın anlatımından anladığım ön yüklemesi gereğinden düşük seviyede. Motosiklet üreticileride bu ayarı yapalım diye motorla birlikte ayar yapmak için anahtar veriyorlar. Uzay mekaniği değil yani.
Aynı konuyu aynı motosiket için birisi paylaşmış.
http://sgbikerboy.com/2017/04/21/pul...hock-settings/
-
oo Bajaj da Nitox süspansiyon mu var , vay arkadaş BMW de bile yok yahu Nitox dediğin şey bir tüpün içine sıkıştırılmış 50 ml gazdan ibaret , amaç amortisörün içindeki yağın ısınıp deforme olmasını engellemek , bu konuyla ne alakası var..
-
sırtına çanta takıyorsan da yapar yüksek hızda.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
oo Bajaj da Nitox süspansiyon mu var , vay arkadaş BMW de bile yok
yahu Nitox dediğin şey bir tüpün içine sıkıştırılmış 50 ml gazdan ibaret , amaç amortisörün içindeki yağın ısınıp deforme olmasını engellemek , bu konuyla ne alakası var..
Yahu Bilale anlatır gibi anlattım yine anlamadın. Yarı cahillik resmen.
-
CrazyBullet adlı üyeden alıntı
Yahu Bilale anlatır gibi anlattım yine anlamadın. Yarı cahillik resmen.
sağol anlattığın için kusura kalma 46 yaşındayım makina mühendisiyim yirmi yıldır hidrolik ve pnömatik sistemler üzerine çalışıyorum yarı değil tam cahilim..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
sağol anlattığın için kusura kalma 46 yaşındayım makina mühendisiyim yirmi yıldır hidrolik ve pnömatik sistemler üzerine çalışıyorum yarı değil tam cahilim..
Makina mühendisi olman durumu daha da vahimleştiriyor.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
ön yükleme ayarı amortisörü ne sertleştirir nede yumuşatır... sadece motorun geometrisini değiştirir , yani yolcu varsa arkayı yükseltebilirsin.
Kesinlikle katiliyorum.
Ilave olarak,önyukleme ayari,hareket halinde yoldaki dinamik yukleri,absorbe ederek,şasi rijitliği saglar,kisacasi duragan haldeki şasi geometrisini,hareket halindeyken bile,surekli korumaya calisir,karşi direnç gösterir.sonuç olarak,daha iyi yol tutuş,hareket kolayligi,daha az surtunme ve rahat ivme kazandirir.
-
Amortisörünüzün sağlıklı çalıştığını kabul edersek kendinize uygun SAG ayarı yapmanız faydalı olacaktır.
Şuradaki alıntıya bir bakın derim. http://www.motosiklet.net/forum/arch...p/t-54580.html
Ayrıca internette bol bol ingilizce video var SAG ayarı için.
Kolay gelsin.
-
aslında bu "preload" kelimesine yanlış anlam verilmekte, preload ön yükleme değil motoru yüke hazırlama demektir yani extra yükleme (ardçı,çanta vs) öncesinde yapılması gereken bir ayarı belirtir..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)