Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

arka amartisör ayarı nasıl yapılır ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Ağustos 2017
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    cbr 250r
    pulsar ns 200 um var ya motorda bı anormallık var arka amartısor ayarını nasıl yapmalıyım sanırım 5 tane yer var amartısorde hangisinde durmalı yanı ? hızlandıgımda cok motor sallanıo gbi oluyo hiç hoş deil bu korkuyorum artık yardım eden olursa sevınırım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    CrazyBullet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Assen
    Motosikleti
    Honda RCV213, Yamaha YZR500
    Sanırım pulsarda önyükleme ayarını yapabiliyorsun. Çok yumuşaksa ve virajda yaylı yatak sürüyormuş hissi varsa serleştir. Çukurlarda belini kıracak gibi sertse ve virajda gaz verdiğinde arkayı kolay bırakıyorsa yumuşat. 70-80 kilo arası sürücü için fabrika ayarı (genelde orta kısım) ideali oluyor.

    https://www.youtube.com/watch?v=IysrCFDf8EM

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı CrazyBullet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ......önyükleme ayarı....... Çok yumuşaksa ve virajda yaylı yatak sürüyormuş hissi varsa serleştir......

    ön yükleme ayarı amortisörü ne sertleştirir nede yumuşatır... sadece motorun geometrisini değiştirir , yani yolcu varsa arkayı yükseltebilirsin.
    levend84 bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    yay: darbeyi salınıma çevirir
    amortisör: salınımı söndürür

    galiba yay sertlik kademelerinden bahsediliyo
    sorun başka

  5. #5
    CrazyBullet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Assen
    Motosikleti
    Honda RCV213, Yamaha YZR500
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön yükleme ayarı amortisörü ne sertleştirir nede yumuşatır... sadece motorun geometrisini değiştirir , yani yolcu varsa arkayı yükseltebilirsin.
    Önyüklemeyi arttırmak yayı bastırmak anlamına gelir, dolayısıyla sertleşir. Kaynaklar aşağıda.

    https://www.amazon.co.uk/Motorcycle-.../dp/1430308613

    http://www.sportrider.com/technicali...te-and-preload

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    gösterdiğin kaynağı sen okudun mu ?

    bak ne yazmış adamcağız " çatalın üstündeki ayarlayıcıyı sıkıştırarak ön yükün uzunluğunu arttırırsınız "

    ön yükleme ayarı amortisörlerin çalışma karakterini değiştirmez , bu hassas bir değişimdir , öyle iki vida çevirmeyle kullanıcının insiyatifine bırakılamaz..

  7. #7
    CrazyBullet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Assen
    Motosikleti
    Honda RCV213, Yamaha YZR500
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gösterdiğin kaynağı sen okudun mu ?

    bak ne yazmış adamcağız " çatalın üstündeki ayarlayıcıyı sıkıştırarak ön yükün uzunluğunu arttırırsınız "

    ön yükleme ayarı amortisörlerin çalışma karakterini değiştirmez , bu hassas bir değişimdir , öyle iki vida çevirmeyle kullanıcının insiyatifine bırakılamaz..
    Progresif bir yay var o motorda. Progresif ve linear coil diye aratırsan önyüklemenin etkilerini yazan siteler bulabilirsin. Bu yaya basınç uygularsan sertliği artar çünkü linear değil.

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    tamam orada doğrusun ama karıştırdığın yer şurası , ön yükleme ile yaya ekstra basınç binmez , sadece yay ile şasenin mesafesini artırır veya düşürürsün , motorun üzerine biri binerse ancak o zaman yaylar basınç altına girer ve farklı davranırlar..

  9. #9
    CrazyBullet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Assen
    Motosikleti
    Honda RCV213, Yamaha YZR500
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamam orada doğrusun ama karıştırdığın yer şurası , ön yükleme ile yaya ekstra basınç binmez , sadece yay ile şasenin mesafesini artırır veya düşürürsün , motorun üzerine biri binerse ancak o zaman yaylar basınç altına girer ve farklı davranırlar..
    Son bir kez daha anlatayım, bajajda Nitox süspansiyon var, bunda da 3 kademeli progresif yay var. Ön yüklemeyi arttırdığında yay sıkıştırılmış oluyor ve 3 kademenin en yumuşağı ilk olarak egale edileceği için yay sertleşiyor.

    Ön yükleme aşırı arttırılırsa; ani gaz açmada arka süspansiyon yükselmek isteyeceği ancak bunu karşılayacak süspansiyon mesafesi olmayacağı için arka teker kayar. Ön yüklemeyi aşırı azaltırsan virajda altından halı çekiliyormuş hissi yaşarsın. Arkadaşın anlatımından anladığım ön yüklemesi gereğinden düşük seviyede. Motosiklet üreticileride bu ayarı yapalım diye motorla birlikte ayar yapmak için anahtar veriyorlar. Uzay mekaniği değil yani.

    Aynı konuyu aynı motosiket için birisi paylaşmış.

    http://sgbikerboy.com/2017/04/21/pul...hock-settings/

  10. #10
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    oo Bajaj da Nitox süspansiyon mu var , vay arkadaş BMW de bile yok yahu Nitox dediğin şey bir tüpün içine sıkıştırılmış 50 ml gazdan ibaret , amaç amortisörün içindeki yağın ısınıp deforme olmasını engellemek , bu konuyla ne alakası var..

  11. #11

    Üyelik
    12 Aralık 2016
    Şehir
    Mersin
    sırtına çanta takıyorsan da yapar yüksek hızda.

  12. #12
    CrazyBullet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Assen
    Motosikleti
    Honda RCV213, Yamaha YZR500
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    oo Bajaj da Nitox süspansiyon mu var , vay arkadaş BMW de bile yok yahu Nitox dediğin şey bir tüpün içine sıkıştırılmış 50 ml gazdan ibaret , amaç amortisörün içindeki yağın ısınıp deforme olmasını engellemek , bu konuyla ne alakası var..
    Yahu Bilale anlatır gibi anlattım yine anlamadın. Yarı cahillik resmen.

  13. #13
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı CrazyBullet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu Bilale anlatır gibi anlattım yine anlamadın. Yarı cahillik resmen.
    sağol anlattığın için kusura kalma 46 yaşındayım makina mühendisiyim yirmi yıldır hidrolik ve pnömatik sistemler üzerine çalışıyorum yarı değil tam cahilim..

  14. #14
    CrazyBullet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Assen
    Motosikleti
    Honda RCV213, Yamaha YZR500
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sağol anlattığın için kusura kalma 46 yaşındayım makina mühendisiyim yirmi yıldır hidrolik ve pnömatik sistemler üzerine çalışıyorum yarı değil tam cahilim..
    Makina mühendisi olman durumu daha da vahimleştiriyor.

  15. #15
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön yükleme ayarı amortisörü ne sertleştirir nede yumuşatır... sadece motorun geometrisini değiştirir , yani yolcu varsa arkayı yükseltebilirsin.
    Kesinlikle katiliyorum.

    Ilave olarak,önyukleme ayari,hareket halinde yoldaki dinamik yukleri,absorbe ederek,şasi rijitliği saglar,kisacasi duragan haldeki şasi geometrisini,hareket halindeyken bile,surekli korumaya calisir,karşi direnç gösterir.sonuç olarak,daha iyi yol tutuş,hareket kolayligi,daha az surtunme ve rahat ivme kazandirir.

  16. #16

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Amortisörünüzün sağlıklı çalıştığını kabul edersek kendinize uygun SAG ayarı yapmanız faydalı olacaktır.
    Şuradaki alıntıya bir bakın derim. http://www.motosiklet.net/forum/arch...p/t-54580.html
    Ayrıca internette bol bol ingilizce video var SAG ayarı için.
    Kolay gelsin.

  17. #17
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    aslında bu "preload" kelimesine yanlış anlam verilmekte, preload ön yükleme değil motoru yüke hazırlama demektir yani extra yükleme (ardçı,çanta vs) öncesinde yapılması gereken bir ayarı belirtir..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)