Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

ilk motorumu ne almalıyım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Eylül 2017
    herkese selamlar arkadaşlar çok uzun süre bisiklete binen 2 teker hayranı olarak motor hevesi sardı beni şimdi scooter e hiç binesim yok vitesli sürmek isyorum bir şekilde başlıcam ilk motor tercihim nasıl olmalı sizce kaç cc lik motora başlangıç seviyesindeki insan binebilir 34 yaşında 110 kg 187 bogda bir insanım yamahanın mt serisi ozellikle mt7 ve 9 hoşuma gidiyor tabi bunlar bana çok korkunç geliyor sadece şekil olarak tam benim istediğim tarz diebilirim uzun lafın kısası ben beni taşıcak guvenli yukarıda soylediğim motorlara binebilicek seviyeye getiricek hngi motora binmeliyim sizce hiç bilmediğim için lop die atlamak istemiyorum açıkcası tecrübe kazanmak istiyorum trafikten de korkuyorum malum bisiklet sürerken bile rahat vermiyolar mümkün mertebe şehir içi kullnmıcam zaten gezmek amaçlı ... önerikiniz benim için tecrübe oluvak teşekkğrler arkadaşlar şimdiden
    Darkin bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Darkin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2014
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-125 ('14), Yamaha MT-25 ('17)
    Biraz klasik bir cevap vereceğim ama önce eğitim ve ekipman, sonra bütçenin kalanıyla uygun bir başlangıç motoru.
    Vergi diliminden dolayı 125-250cc aralığında bir motorla başlamak en iyisi diye düşünüyorum, boy kiloyu da göz önünde bulundurarak naked tarzda bir motor zaten en uygun olanı.
    mombohunter bunu beğendi.

  3. #3
    Machair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda VFR 800X 2018
    Eskiden olsa CBF mi YBR mi kavgası olurdu. Ya da az daha koy YBR al denirdi. Son zam ile YBR listeden çıktı. Başlangıç motoru olarak CBF 150 yi tavsiye ederim. İstanbul'da oturuyorsan ya da kalabilecek bir yer ayarlayabiliyorsan Honda Güvenli Sürüş eğitimlerini tavsiye ederim. Param var dersen enjeksiyonlu motor tadından yenmez. Yakıt tasarrufu, düzenli çalışması ve soğuk havada çalışma kolaylığı olarak. Yeni başlayanlar için kolaylık olması açısından sınır 250 cc civarıdır. Bu sana yakıt, vergi, bakım ücreti olarak da geri döner. Aynı zamanda başlangıç için motor seçimi yaparken mutlaka düşeceğini ve en az hasarı alacak motoru seçmende akıllıca olur. Mesela 2nci el bir CRF gibi.
    CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km

  4. #4

    Üyelik
    14 Eylül 2017
    bana sağdan soldan direk binen insanlarla ( çok tecrübesi olmayan insnlar ) konuşmalarım şu yonde 250 cc bir motor için .... motorun önü kalkar atar fırlatır seni falan gibisinden cümleler kuruyolar hep ki youtubede forumlarda okuduğum bole bir olayla hiç karşılaşmadım malum boy kilom biraz fazla olduğundan altımda makinanın kaybolmasınıda istemiyorum ( bisiklette beden seçimi vardı motorda varmı bilmiyorum ) komik görüntü olmaması açısından şu an için beni kendine aşık eden alabiliceğim sınırlar içinde olan makina yamaha mt25 bundada abs olmayışı biraz kafamı kurcalıyo ne kadar gerekli bilmyorum orasıda ayrı mevzu yani motora binmeyi götürmeyi ordan burdan öğrendikten sonra mt25 savururmu beni atarmı kenara tehlikeli bir durum oluştururmu istanbulda yaşamıyorum trafiğede girmeyi planlamıyorum trafikteki gundelik işlerimi zaten otomobil veya bisiklet ile çözen biriyim

  5. #5
    mc-hot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul
    Yamahata mt 125 den başla
    mt 25 e geç daha sonra
    mt 7 den devam edersin

  6. #6

    Üyelik
    14 Eylül 2017
    Şehir
    İzmir
    Merhabalar size danışmam gereken bir konu var.Bugün arkadaşla konuşurken mevzu yükses cc motora geldi o da dedi ki restrictor kit diye birşey var mesela sen a1 ehliyette 125cc ye kadar kullanabilirsin ancak mesela superlight 200 aldın bu kit sayesinde gücünü 125cc gücüne düşürebilir ve kullanabilirsin dedi.Yaşın büyüdükten sonra da kiti çıkartıp devam edersin dedi.Sizce bu doğrumu restrictor kit diye birşey varmı varsa yasal mı???

  7. #7
    Erky Perky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2016
    Şehir
    Orgrimmar
    Motosikleti
    Mekgineer's Chopper
    Mt 125, boyunuza göre çok iyi bir seçim olacaktır..

  8. #8

    Üyelik
    13 Eylül 2017
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Bence benim önerim (Bana göre) böyle kaliteli yakışıklı ve güzel ses çıkaran bir motor istiyorsan gidip KTM DUKE 125 Alabilirsin Fabrika çıkışlı Aprokovic egzoz kalın lastik güzel bir oturuş pozisyonu ve birazda güçlü torku sizi tatmin etmeye yeter

  9. #9
    M.M - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2016
    Alıntı Khanade35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar size danışmam gereken bir konu var.Bugün arkadaşla konuşurken mevzu yükses cc motora geldi o da dedi ki restrictor kit diye birşey var mesela sen a1 ehliyette 125cc ye kadar kullanabilirsin ancak mesela superlight 200 aldın bu kit sayesinde gücünü 125cc gücüne düşürebilir ve kullanabilirsin dedi.Yaşın büyüdükten sonra da kiti çıkartıp devam edersin dedi.Sizce bu doğrumu restrictor kit diye birşey varmı varsa yasal mı???
    Türkiyede geçmiyor o kit onun için heves yapıp sonra hayal kırıklığına uğraşmayın.

  10. #10
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    250 cc makina ile başlaman daha iyi olur. Ama kendime hakim olurum diyorsan. 150 cc ve 125cc ler bir süre sonra yetmiyor diyorsun

  11. #11
    yeditepely - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    piaggio xevo 250, cf moto 250 sr
    Yaşım 32 boyum 1.78 kilom 82 hayatımda ilkkez motora bındım o da scooter kisbee 50 cc olsada 50kmyi gecmesede 650 km sürdüm ve iyiki bununla baslamısım dıyorum.Şimdilik kaza bela yanyatma yasamadım.İnsallah hıcbırımızde yasamayız ama dikkat etmek lazım.İlerde kısmet olursa bu heyecan sürdüğü sürece en fazla 600cc liğe kademe kademe cıkmayı dusunuyorum.Karar senin inş istediğin motora kavusursun.

  12. #12
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    29 yaşımda, 390 duke ile başladım. bileğini azıcık kontrol edebilirsen, al 390. ABS de var. şekli de iyi, bence. gücü de bayağı bi süre yeter sana.

  13. #13

    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Benelli trk 502 & tvs neo x3i
    O boy ve kilo ile 250 cc piyasasi olan 2 silindirli bir model bak derim. Ilk motorun olacaksa boş yollarda fazla sürat yapmadan binmen lazim ancak söyle bir durum da var sürmek ile sürmek arasinda fark vardır. Motosiklet kullanmak olgunluk ister. Yasınızda iyi. Ben yerinizde olsam gider suzuki inazuma alır en az 20 bin km tecrube kazanır sonrasinda racing ve 4 silindir naked olmamak kaydıyla istedogim motoru alırdım.

    Birde şöyke bir durum var scooter ile başlamanız size büyük avantaj saglar trafikte. Cünkü gaz devir vites vs ugrasmazsınız. Bu nedenle ilk motorunuz scooter olsun mesela pcx ideal olur. Yada daha iri olsun derseniz xmax250 ancak xmax 250 sehir içi pcx kadar kıvrak degil.

  14. #14

    Üyelik
    14 Eylül 2017
    Alıntı sezer aykaç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O boy ve kilo ile 250 cc piyasasi olan 2 silindirli bir model bak derim. Ilk motorun olacaksa boş yollarda fazla sürat yapmadan binmen lazim ancak söyle bir durum da var sürmek ile sürmek arasinda fark vardır. Motosiklet kullanmak olgunluk ister. Yasınızda iyi. Ben yerinizde olsam gider suzuki inazuma alır en az 20 bin km tecrube kazanır sonrasinda racing ve 4 silindir naked olmamak kaydıyla istedogim motoru alırdım.

    Birde şöyke bir durum var scooter ile başlamanız size büyük avantaj saglar trafikte. Cünkü gaz devir vites vs ugrasmazsınız. Bu nedenle ilk motorunuz scooter olsun mesela pcx ideal olur. Yada daha iri olsun derseniz xmax250 ancak xmax 250 sehir içi pcx kadar kıvrak degil.
    gönlümde yatan başlangıç mt25 ama ben duke abs alıcam gibime geliyo sırf abs yuzunden çok uzun süre bisiklete binen biriyim dağ taş bayır tepe o yuzden çok yabancılık çekiceğimi sanmadığım için scoter istemiyorum ayretten beni cezbetmiyo açıkcası guvenlik her zman ön planda benim için o yuzden bu motora heveslenmem hız için değil gezmek için şöle hafta tatillerinde çıkıp turlamak şehir dışında şehir içi zaten bisikletim her türlü yetiyo bana arabada eşim çocuklarımla biryere giderken kullanıyorum öle kapının önünde duruyo gariban :D hiç kullandığım yok gibi


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)