Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Harley Davidson çok masraflı mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Amerikan mali ise neden dolar degil de euro para birimini kullaniyorlar acaba?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    uçanmotor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2014
    Motosikleti
    aynı anda iki motor kullanıyorum
    madem elinde şu an meslek yok doktor ol masrafı çok tutarmı falan bu sıkıntıları düşünüp delirmezsin

  3. #23
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Amerikan mali ise neden dolar degil de euro para birimini kullaniyorlar acaba?
    avrupada satış şekli eurı bazında yapılıyor.Ona bakarsan japonlarda euro bazında,ingilizlerde.O işin ekonomik tarafı ancak harley almak ve kullanmak türkiyede külfetli bir zevk.Hiç harley kullanmayan,cruiser makinelere uzak ve bu tarza bilinçsizce zıtlaşıp "o makine kötüdür" demesi bir kere mantıksız bir yaklaşım.Amerikan malı sevmiyor olabilirsiniz,karşıtta olabilirsiniz ama bu ortadaki malın kötü ve kullanışsız olduğu anlamı taşımaz.

    Ülkemizdeki harley servisleri çok pahalı,zaten bu ülkede pahalı olmayan bir motor söyleyin artık? bir ybr 125 bile 10bin bandına gelmiş ise bu ülkenin ekonomik anlamdaki bozukluğun bir göstergesidir.Aynı mantık harley markası içinde geçerlidir.yurtdışında 5-6 bin euro olan bir modeli ülkemizde 15-18 bin euro bandından satışa çıkarılıyor ise bunun ayıbı üretici firmadan değil,ülkenin saçma sapan vergi anlayışından kaynaklıdır.

    ben bir chopper kullanıcısı olarak ileride imkanlarım el verirse elbette almayı düşünürüm harleyi ancak harleyinde avukatı filan değilim.Ben malın kalitesine ve yolda verdiği keyife bakarım.harley davidson markası,sattığı her model için,gerekli kullanım koşullarını zorlamadan,rutin bakımlarını yaptırdığınız sürece motor kapağını "150 bin km" öncesi açmama garantisi verir.şasesi ve mekanik motor bloğu her türlü koşul için sağlam materyallerden üretiliyor.harleye eş değer bu kalitede motorları japon cruiser makineler takip ediyor (bir noktada bazı modelleri daha sağlam japonların).Harley davidson servis planlama ve ücretlendirme politikası kısaca "uzun ömürlü bir motorun bakımları az olacağından,servisleri biraz katmerlidir" mantığından geliyor.ülkemiz harley servisleri yerine AEA'ın motor ustası levent ustayı bu konuda tavsiye edebilirim.Her türlü mekanik ve elektirik işlerini kendisi yapmakta ancak yeni modellrin beyinsel bazı problemlerini harley servisleri bakabilir ancak aküydü,rulmandı,debriyaj balatası vs gibi işler için parçasını temin edin,levent usta yapsın uygun maliyete,her işin bir çözümü var illaki harley servisine esir olmanıza gerek yok.

    Herhangi bir harley modeli "8 bin km de bir" yağ değişimine girer ve tüm harleylerin 3 farklı yağ değişimi mevcuttur çünkü vrod modelleri hariç hepsi yağ soğutmalıdır.kronik herhangi bir mekanik sorunu "hakkıyla kullanım" şartları bozuladığı sürece ülkemiz şartlarında "100 bin km" kapağı açılmadan sürülebilir.tek dezavantajı iron ve street modelleri hariç üst segmentleri yüksek cc oladuğundan şehir içi 7-11 lt gibi bir benzin tüketimi yapmaktadır.harleyi olanda bunu dert etmiyor zaten.

    velhasıl iron ve street modeli haricinde "ikinci el" piyasası 40-90 bin tl arası olmakla birlikte avrupaya göre çok pahalı satılan makineler.ancak kış ayı sürecinde nispeten daha uygun fiyatlara güzel harleyler bulmak mümkün ama harley için "pancar motor,taş devirinde kalma" tabirleri bence yanlış.herhangi bir harleyi 50-100 km kullanan bir kişinin ömründe bir harley sahip olma düşüncesine ciddi şekilde gireceğine şüphem yok ancak bu konular tamamen bütçesel denge ile doğru orantılı,hesabı kitabı iyi yapmak lazım.

    Bu arada bir ekleme daha yapayım,2005 öncesi harleyler nispeten daha pahalı ve aranan modellerdir zira 2005 öncesi tüm harleyler karbüratörlü idi ve harleyin özünde "karbüratörlü motor kullanımı" her daim kabul görmüştür.Ne yazıkki bu noktada harleyde kapitalizmin çarkları içerisinde 2005 itibari ile enjeksiyon dünyasına geçtiğinden "hakiki harley gücünü" bir hayli kırmıştır.
    Gerçek bir harley tutkunuda ya ikinci harleyini karbüratörlü alır yada sadece karbüratörlü olan modelini kullanır.kısaca harley dünyası hiçbir markanın dünyasına benzemez.
    Erkan344 ve fazil bunu beğendiler.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  4. #24
    Bthndmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    PCX150
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hehe prestijli markalar boyle, gecen hafta 5 serisi bmw aracimin yag bakimi borusanda 1600 tl tuttu... 2 ay once on balatalar degisti 1300 tl.. on silecek lastigi 430 tl
    Antalya da kosifler e gittim yağ için 1800 tl bide diyorlar bu fiyata hediye silecek suyu dahil 😂
    5 6 litre yağ alıyor da 1800 tl çok be


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)