Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Cb650f affedici bir motosiklet midir ? Bu kadar tecrübeden sonra alınır mı ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Ağustos 2017
    Öncelikle herkese merhaba. Yaşım 20, 2 yıldır a2 ehliyetim var. 2 yıldır wr125r ile gerek offroad olsun gerek asvalt olsun çok güzel şeyler yaşadık. Toplam 7000-8000km tecrübem var ve honda gs2 eğitimini almış bulunmaktayım. 1 aya kadar A ehliyetimi alacağım. 1 yıldır aklımda olan bir motosiklet cb650f. SS merakım yok, öyle aman aman hep 200 le gideyim 250 ile gideyim merakımda yok. Sadece 4 silindir o tatlı sesini seviyorum ve istediğim zaman istediğim yerden kaçmak istiyorum. Daha önce hiçbir 600 lüğü kullanmadım sadece artçı oldum fakat internetten araştırdığım kadarıyla 4 silindirlerin en uysalı bu makine. Kullananlardan veya bu motosiklet hakkında fikri olanların yorumlarını merak ettiğim için açıyorum bu konuyu. Sizin fikriniz nedir acaba ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    mt25,duke390 falan bişeyler bak, 125 e benzemez
    Dewwit bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    14 Ağustos 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    14 CBR 250R HRC (eski) CBR 650F 2017 RED (YENİ)
    CBR 650 F kullanıcısı olarak söylüyorum gerek frenlemesi gerek virajları gerek ABS sistemi mükemmel fakat çok ağır bir motosiklet bir 250cc veya 300 cc den sonra size uygun olacaktır
    Dewwit ve OğuzÖztürk bunu beğendiler.

  4. #4
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    çabuk helvanı yerizciler gelmeden
    Dewwit ve MotoRR bunu beğendiler.

  5. #5
    MotoRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2017
    Şehir
    Kırşehir
    Motosikleti
    -YOK-
    Bi motorla daha tecrübe edinsen dah iyi olur ama cb650f alabilirsin sağ eline hakimsen.
    OğuzÖztürk ve Dewwit bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Honda gs3 artık cb650f ile yapılıyor. En güzeli katılıp kendin görmen.
    Graywolf, killingroad, zaferce ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Bende yeni bir cb650f kullanıcısı olarak bir şeyler eklemek isterim.

    Öncelikle doğrudan sorunuza cevap vereyim: Hayır cb650f hatanızı asla affetmez. Tepkileri oldukça sert ve seri bir makine. Motosiklet oldukça ağır bu nedenle düşük hızlarda dönüşü, kontrolü ve hakimiyeti zor. Yüksek hızlardada durum aynı. Örneğin 80 le giderken eğer sağ bileğine hakim değilsen hapşırsan bile başını ağrıtabilir.

    Virajlarda ani gaz kesme ve biraz gazı açmak dahi çok büyük bedellere neden olabilir. (Yeni başlayan veya az tecrübeliler açısından)

    Bir diğeriyse ehliyetiniz ve yaşınız açısından YASAL olarak bu motosikleti süremezsiniz. Ehliyet sınıfı A ve yaşınızında sanırım 24-25, veya 2 yıllık A2 ehliyetinizin lazım yeni ehliyet yasasına göre.

    Bu motosiklette fren debriyaj vb önemli değil önemli olan sizin bileğinizdeki yetenektir.

    Kişisel görüşüme göre az tecrübe, oldukça genç yaşınız ile bu motosiklet sizin için hiç iyi olmaz.

    Umarım faydalı olur.
    Dewwit bunu beğendi.

  8. #8
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Şakaya gelmez zımba gibi makine daha düşük birşey tavsiye ederim
    Dewwit bunu beğendi.

  9. #9
    Wolverine, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2017
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Discover 150F>Cbr 600RR
    150cc ile 15.000km sonra 600 rr a geçtim bi sıkıntım yok 1aydır birlikteyiz hatta küçük cc trafikte daha tehlikeli bence trafikte saygım bile değişti ama hata affetmezler ben sakin kullanıyorum hız tutkumda çok yok bileğine hakimsen hemen geç derim.
    Dewwit bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6N 2014 - HONDA CRF250L 2013
    Bu iş kendine güvenmek ve hazır olduğunu hissetmekle ilgili bence. Hazır olduğunu düşünen, kendine güvenen kişi zaten onaylanma beklentisi ile gelip sormuyor burada. Sen sorduğuna göre şüphelerin var ve eğer şüphen var ise hazır değilsin demektir. Sürekli aynı konuda aynı tavsiyeleri vermekten sıkıldı insanlar. Lütfen daha fazla kan kaybetmeyelim. Keyfini çıkara çıkara adım adım uzun yıllar sürelim şu aleti.
    Dewwit bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    13 Kasım 2015
    Şehir
    Philippines
    Motosikleti
    DavidmipAJ
    acemiliğimi 125cc ile attım, şuan 400cc kullanıyorum. ha 400cc ha 600cc deme, ben sana tavsiye verecek durumda değilim, ama bana verilen tavsiyeleri aktarayim, 50cc bile fark yaratır. 600lük bmw gs ile 650 lik arasında bile fark var.
    Harbi motorcuların tavsiyesi genelde şu yöndedir, iyi bir sürücü olmak istiyorsan kademeli olarak arttır motorun gücünü.
    650cc alma, ölürsün vs denmedi bana, dikkatli kullanırsan, altındaki motorun tek bilek hareketinde "bak kardeş, bende sağlam hp var aklını alırım." diyeceğini bilerek kullanacaksan, ölmezsin. Ölen adam 125cc ile de ölür, 250 ile de. O konuya girmiyorum.
    650cc'i yalayıp yutunca, 1000cc aramaya başlayacaksın, hatta bir kere 1000cc kullanınca da sarmayacak bir daha 650cc. bu nedenle kademeli olarak arttır derler genelde.

    Açıkçası 400cc bana şuan yetiyor, artıyor da, sadece arazide keşke iki zamanlı 200cc falan olsaydı diyorum, ama yolda fazlasıyla yetiyor. Ona rağmen, - arkadaşın bmw 650gs yi kullandığım için- acaba 600cc mi alsaydım dediğim çokça oluyor, o gücü istiyorsun. Hız belki gereksiz de, tork ve ivmelenme, 90 ile giderken öndeki sıkıntı 4-5 arabayı tek bilek hareketiyle sollamayı istiyor insan. Hiç 650cc sürmemiş olsaydım 400cc ile 650cc arasında bu kadar fark olacağını asla bilemezdim ve hayıflanmazdım.

    Fakat keyfin ne istiyorsa onu yap, eğitim almışsın zaten, 650cc alma ölürsün diyenleri de dinleme. Sadece 125 ten 650 ye atlarsan, bir sonraki sıçrayış 1000-1200'e olur, bunu düşün sadece.
    Dewwit bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    21 Ağustos 2017
    Herkese ayrıntılı cevapları için teşekkür ediyorum. Gs3 ü aldıktan sonra baktım beklediğim kadar korkunç bir alet değil, satın alıp yol eğitimi aldıktan sonra ki düşüncelerimi aktarırım buraya Tekrardan cevaplar için teşekkürler..

  13. #13

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Cbf 150 ile 10-15000 km yol yapan biride 600cc kullanabilir. Asıl sorun aslında cc de değil. Her motosiklet sürücüsü kim olursa ne olursa olsun bir yerde rahatlamaya ve bu rahatlıkla orantılı olarak iyi derecede motosiklet kullanmaya ve reflekslerine güvenmeye başlayacaktır.

    İşte asıl sıkıntı tamda burada başlıyor. Herkes diyorki ben zaten hız yapmam, sakin sürerim vs...

    Kimse kendini kandırmasın motosiklet hele birde artık üzerinde kendinize güven kazandıysanız siz fark etmeden kanınızı ateşler. Bir anda kendinizi abuk sabuk sürerken bulmanız işten bile olmaz.

    Bu süreç çok büyük olasılıkla ciddi bir kaza ile sonuçlanır. Dikkat edin bir kaza atlatıp hayatta kalan sürücü bu deneyimden sonra terbiye olur. Bundan sonraki süreçte kolay kolay kazaya karışmaz. Bu tesadüf olabilir mi?

    Bana göre bu en önemli adımın sırrı "beyninizi yapmadığınız kazaya karışma hissiyle tanıştırmaktan" geçer. Bunu başardığınız sürece daha garantili sürersiniz. Hep öğrenme sürecinin ortasında yaşarsınız. Öğrenme sürecinin sonu döngüyü başa alacaktır.

    Binince başka biri olmaya başlarsınız. Burada yazarken verilen cevaplar yapılan paylaşımlar motosikletin üzerindeyken hayal oluyor.

    Eminim bir yolu olsa forumda yazılanlar motosiklet üzerindeyken yazılsa cevaplar çok daha başka olurdu.

    İşte bu dönemde devreye aklınız giriyor. Eğer aklı başında biriyseniz gereken tedbirleri almanız şarttır.

    Bu konuda tektabanca gayet başarılı yolda görünüyor. Ama dikkat edin sürekli kendisini, duygularını bastırarak sürüyor. İçindeki canavarı ehlileştirmeye çalışıyor.

    İçinizdeki canavar ehlileşmez ama eğitilebilir. Eğitilmiş olması ehlileştiği anlamınada gelmez.

    İşte bunu başarabilen çok ama çok az sayıdaki sürücü zaten burada sormaz gider alır ve biner.

    Arabada sürücü siz olabilirsiniz ama motosikleti süren gerçekte ne kadar sizseniz o kadar iyi demektir. Sen eğer sen kalabileceksen ve sen gerçekten bilinçliysen bu mümkün.

    Ama 20 li yaşlarda da bu zor. Ne kadar efendi olursanız olun yaşın gereği risk daha fazla alınır. Bi'şey olmaz duygusu, ölümü fark etmemek, sorumluluk olmayışı işinizi çok ama çok zorlaştıracaktır.

    Bana göre bu iş önce kendinizi deli kabul edip sonra durumu gerçekten anlamaya çalışmaktan geçer. Eğitimlerle, tecrübe ve zamanla deli ne kadar akıllanırsa o kadar iyi olur.

    En akıllı insan bile motosiklet üzerinde kendini iyi anlamak zorundadır.

    Motosikletin felsefesini, öğretisini anlamadan motosiklet sürmek tehlikeli bir maceradan öteye geçmez.

    Çoğu insan sanıyor ki motosiklet sürenler deli, serseri hatta ölümü göze almış insanlardan oluşuyor.

    Halbuki ben biliyorum ki gerçek bir motosiklet sürücüsü kadar ölümün farkında ve ondan korkan yoktur. Çünk teknik olarak motosiklet sürücüsü normal bir otomobil sürücüsünden çok ama çok daha yüksek zeka puanına, reflekslere sahiptir. Öyle olmak zorundadır. Öyle olmazsa zaten o motosiklet sürücüsü o zeka ve mantıksal seviyelere asla ulaşamaz.

    Döngü tamamlandığında o sürücü kendi beyin kapasitesi dahilinde çok üst düzeyde akıllı, mantıklı bir canlıya dönüşmüş demektir.

    Bu konu çok uzunda şimdi uzatmayalım.
    nanis61 bunu beğendi.

  14. #14
    ..YaNKee.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 650F
    sorduğun için bilinçli bir kullanıcısın bence.. çok km tecrüben olsada ben sana böyle bir makinayı tavsiye etmem kardeşim.. ben gençlere yüksek cc tavsiye etmem onu net söyleyim.. binen varmıdır? tabiki vardır.. yarışan varmıdır? elbette vardır.. ama onları yapabildiklerini bizlerinde yapabileceğinin garantisi varmıdır? YOKTUR.. gençken motor sürüşümle şuan ki sürüşüm arasında dağlar kadar fark var.. o zamanlar bu makina bende olsa şimdi gravat olmuştum bir kamyonun arkasında falan dermişim ha bundan sonra olmayacağımızın garantisi yok sonuçta Türkiye burası her an herşey çıkabilir önüne.. ama bu makinayı alma be kardeşim.. 250-300 cc birşeyler al onlarda senin tatmin eder hem biraz daha deneyimlenirsin hemde yaşın ilerlesin 2-3 yıl sonra 600 cc makinalara çık.. sen sakindindir ama biri gelir sinirlendirir, bu makina hata affetmez.. hata affeden makina diye adını çıkartmışlar ama herşey debriyajı erken bıraktım ama makine topladı durumu demekle bitmiyor. onu affettirir ama diğer hataları affetmez.. Alma kardeşim..
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  15. #15
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Kullandım, hem cb650f hem de R versiyonu. Kesinlikle hata affedecek motorlar değil. Gayet seri,kuvvetli makinalar. Alın veya almayın kısmına birşey yazmıyorum.

    Genel olarak yüksek cc motorlarla ilgili kendi değerlendirmemi her fırsatta yazıyorum.Kişinin motoru kullanma,hakim olma; yani teknik anlamda sürüş yetenekleri yerinde ve yeterli olabilir fakat hep ikinci planda ve daha geride kalan durum Mental Kontrol ve yeterlilik. Yüksek cc ve düşük cc arasındaki en önemli farklardan biri. Yüksek cc sizi daha agresif ve riskli sürüşe sevk etme gücünü taşıyor. Çok baska bir ruh haline ve moda sokuyor. Yüksek cc alacak arkadaşlar bunu unutmasın. Düşük cc motorda yapmayacağınız , daha doğrusu yapamayacağınız hareketleri yuksek cc de yaparken bulabilirsiniz kendinizi ve kötü sonu yazmak istemiyorum. Bunu unutmayın motor alırken.
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    bence önemli olan kendini bilmen ve bilinçi olman.sihir yapmıyoruz burda dünya üzerindeki herkes motorsiklet sürebilir o kadar araştırıp eğitim aldıysan ne istediğininde farkındaysan kaldıki motor tecrübende var bence sıkıntı yok.tek sıkıntı bu motor bencede yaşına göre olgun.bence bulabiliyorsan ki test sürüş günleri oluyor hondada cb650 serisini açıyorlar teste bir otur dene.bu motor 30 bin ve üzeri km yapmış adamlara göre bence.imkansız değil tehlikeli

  17. #17
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    "Millet CB650F icin agir diye yazip duruyor, 600cc makina ne kadar agir olabilir ki?" diye sordum kendi kendime, merak edip baktim, 1300cc Superduke'tan agirmis yahu. Yuh. Hadi onu birak, bizzat Honda'nin taa 15 sene once urettigi 919cc CB900F Hornet'ten bile agir yahu. Ne bicim 600cc motosikletse?

    Al kardesim al. Gitmiyodur o zaten

    Saka yaptim yahu. Hemen derimi yuzmeyin


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)