Karbüratörü enjeksiyona çevirme...
-
11 Ağustos 2017, 01:44
#1
Hayırlı geceler arkadaşlar.Gecen hafta hurdaya çıkardığım bir çinli cruisser motosikletin üzerinde hem tecrübe kazanmak,hemde bir hobi olarak biraz değişiklik yapmak istiyorum.Motosikletin blok kısmında ağır bir hasar mevcut ve motor kısmının komple yenilenmesi gerekli.Blokta hasar mevcut.
Bende hal böyle olunca yavaş yavaş acele etmeden üzerinde ufak değişiklikler yaparak hem tecrübe kazanmak istiyorum mekanik açıdan,hemde işten artan zamanımı bu şekilde değerlendirmek istiyorum.Az çok kafamda şekil olarak belli ama bu karbüratör ve enjeksiyon olayından pek anlamıyorum. Karbüratör yerine enjeksiyon takılır mı? Boyle bir sistem nasıl olmalı? Bu konuda bana yardımcı olur fikir verirseniz sevinirim...
Reklamlar
-
11 Ağustos 2017, 01:47
#2
çok iyi bilmemekle birlikte bunun olması imkansız olarak düşünüyorum
-
11 Ağustos 2017, 01:49
#3
Forumu aratın , eskiden benzer konular açılmış , pahalı bir işlem olduğun , ancak benzin tasarrufu sağlanabileceği yazıl mış idi , bunun dışında " Efi kit " diye gıgıl hazretlerinede danışın.
Kişisel yorumum - pahalı fantazi.
-
11 Ağustos 2017, 01:55
#4
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
Forumu aratın , eskiden benzer konular açılmış , pahalı bir işlem olduğun , ancak benzin tasarrufu sağlanabileceği yazıl mış idi , bunun dışında " Efi kit " diye gıgıl hazretlerinede danışın.
Kişisel yorumum - pahalı fantazi.
Forumda arattım,daha önce açılan konularda birbirinden tutarsız bir çok bilgi verilmiş. Kimi ucuz,kimi masraflı, kimi imkânsız, kimi performans arttırır yakıt değişmez demiş o yüzden güncel olarak sonra istedim.Google da bir çok kit çıktı ama bu sistemi direk hic bir şeye dokunmadan karbüratörü iptal ederek mi yoksa dahilinde bir ek yaparak mi kullanicaz...Biraz karışık
-
11 Ağustos 2017, 02:03
#5
Dark-ghost adlı üyeden alıntı
Forumda arattım,daha önce açılan konularda birbirinden tutarsız bir çok bilgi verilmiş. Kimi ucuz,kimi masraflı, kimi imkânsız, kimi performans arttırır yakıt değişmez demiş o yüzden güncel olarak sonra istedim.Google da bir çok kit çıktı ama bu sistemi direk hic bir şeye dokunmadan karbüratörü iptal ederek mi yoksa dahilinde bir ek yaparak mi kullanicaz...Biraz karışık
Zamanında bende karburatörlü motorum için düşünüp , araştırmış idim , "Kit" olduğunda değişecek tüm parçalar içeriğinde diye hatırlıyorum , bildiğim şey ise efi'nin benim 34mm'lik karbüratörden performans olarak geride ancak yakıt ekonomisine katkılı olduğu idi .
Değişim ile ilgili birkaç video izlediğimi sanıyorum , yutup hazretlerinde aratın .
-
11 Ağustos 2017, 08:52
#6
Normalde yapılamaz, yapılabilse bile o motora tam uygun olarak geliştirilmiş bir sistem olmalıdır. Aksi halde çalışır mı veya çalışırsa hangi durumda ne yapar bilinmez.
-
11 Ağustos 2017, 09:06
#7
***Yapılır yapılmaz diye bir şey yok ama , ama degmez ..
***Küçük cc motorlarda öyle aman aman yakıt tasarufu da olmaz..
***Yaptıgın masrafa karşılık elde edecegin fayda ihmal edilecek kadar azdır..
***Tek faydası ne olur gazı açtgın za o zaman boşluk olmaz , karbüratör de çok az da olsa yakıtın gitmesi için bir boşluk oluyor..(hatta bunu önlemek için TEK SİLİNDİRLİ MOTOR ÇİFT KARBÜRATÖR KOYARSIN). Eh işte o boşlugu az da olsa alır elde edecegin fayda hepi top odur..
***keihin pahalı olur ama uygun mikuni karbüratör al çiçek gibi olur yani biraz kaliteli bir karbiratör işini çok iyi çiçek gibi görür..
-
11 Ağustos 2017, 10:41
#8
shooter1 adlı üyeden alıntı
çok iyi bilmemekle birlikte bunun olması imkansız olarak düşünüyorum
İmkansız diye birşey yok. Önce araştıralım.
Her karbüratörlü motor enjeksiyonluya çevrilebilir.
Buraya bakmalı. Bu adamlar 35CC den 300CC ye kadar tek silindirli küçük motorlar için enjeksiyon kitler satıyorlar.
http://www.ecotrons.com/products/sma...injection_kit/
Yurtdışında MSX125 leri vs enjeksiyonlu yapan çok. Değermi değmezmi orası ayrı konu. Sırf öğrenmek için bile alınıp uğraşılabilir. Yazılım desteği fena görünmüyor. Hava yakıt haritasında oynamalar yapılabiliyor. Bu şekilde motor üzerinde farklı seneryolar yazılabilir. Güzel bir uğraş olurdu aslında
-
11 Ağustos 2017, 22:32
#9
Mucit23 adlı üyeden alıntı
İmkansız diye birşey yok. Önce araştıralım.
Her karbüratörlü motor enjeksiyonluya çevrilebilir.
Buraya bakmalı. Bu adamlar 35CC den 300CC ye kadar tek silindirli küçük motorlar için enjeksiyon kitler satıyorlar.
http://www.ecotrons.com/products/sma...injection_kit/
Yurtdışında MSX125 leri vs enjeksiyonlu yapan çok. Değermi değmezmi orası ayrı konu. Sırf öğrenmek için bile alınıp uğraşılabilir. Yazılım desteği fena görünmüyor. Hava yakıt haritasında oynamalar yapılabiliyor. Bu şekilde motor üzerinde farklı seneryolar yazılabilir. Güzel bir uğraş olurdu aslında
Türkiye şartlarında eski bir bmwye(1987-1989) misfiring sistemi yapmayı düşündük çıkan maliyetleri hesapladık sonra stock lancer evo ile aynı fiyatlara çıktığını görüyorsun
ülkemizdeki yaşam olanaklarına bakarsanız imkansız oluyor, bu nokta tartışılır
-
11 Ağustos 2017, 22:42
#10
Mucit23 adlı üyeden alıntı
İmkansız diye birşey yok. Önce araştıralım.
Her karbüratörlü motor enjeksiyonluya çevrilebilir.
Buraya bakmalı. Bu adamlar 35CC den 300CC ye kadar tek silindirli küçük motorlar için enjeksiyon kitler satıyorlar.
http://www.ecotrons.com/products/sma...injection_kit/
Yurtdışında MSX125 leri vs enjeksiyonlu yapan çok. Değermi değmezmi orası ayrı konu. Sırf öğrenmek için bile alınıp uğraşılabilir. Yazılım desteği fena görünmüyor. Hava yakıt haritasında oynamalar yapılabiliyor. Bu şekilde motor üzerinde farklı seneryolar yazılabilir. Güzel bir uğraş olurdu aslında
msx zaten enjeksiyonlu
-
11 Ağustos 2017, 23:02
#11
Yaparsin yapmasina. Ama bir sekilde be*****ek olursan o ana kadar harcadigin para ve efora ragmen sikinti cikaran emme subap problemlerinin sonunda "uhauahuah mal." lafi yersin.
-
12 Ağustos 2017, 00:13
#12
sonradan enjeksiyon oluyor eskilerden bir konu vardı bende msj yazmıştım ama bulamadım horizantal veye vertical motor seciyorsun kaç gram yakıt enj. yapıcanı seçiyorsun bütün sensörleriyle beraber veriyorlar ufak bir ücret karşılığında bluetooth ile bilgisayardan eko-mormal-sport yazılım atıcağın bağlantı aparatınıda veriyorlar ama eski konuyu bulmak çok zor
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:01 ----------
bir site buldum linkini atayım
http://www.ecotrons.com/wp-content/u...ection-Kit.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:05 ----------
şöyle yazarsan siteye ulaşırsın ;
http://www.ecotrons.com/products/small_engine_fuel_injection_kit/
-
12 Ağustos 2017, 11:25
#13
Ezbere olmaz hesap kitapla olur maliyeti yüksek olur enjektör beyin lambda sensörü vs gerekir hava yakıt değerleri ölçülüp tekrar enjektör püskürtmesi yazılması gerekir.
-
14 Ağustos 2017, 11:54
#14
shooter1 adlı üyeden alıntı
Türkiye şartlarında eski bir bmwye(1987-1989) misfiring sistemi yapmayı düşündük çıkan maliyetleri hesapladık sonra stock lancer evo ile aynı fiyatlara çıktığını görüyorsun
ülkemizdeki yaşam olanaklarına bakarsanız imkansız oluyor, bu nokta tartışılır
Sistemin ortama herşeyiyle 700 dolar gibi bir fiyata alındığını varsayalım. Şuanki kur ile neredeyse 2500TL civarına bu sistem mal oluyor.
CBF gibi bir motorun ortalama 6000TL ye satıldığını düşünürsek bu sistemin CBF'e uygulanması durumunda 8500TL'ye enjeksiyonlu motora sahip olunabilir. Çok basit bir örnek. Bana bu işler asla imkansız gelmiyor. Ki zaten Honda CBF'e enjeksiyon sistemi taksaydı Motorun fiyatı en az 10000TL olurdu.
Bahsettiğiniz hesapları nasıl yaptınız bilmiyorum. Belki haklısınızdır. Fakat şuan internet çağında yaşıyoruz. Yurtdışından hangi parçayı istesem en geç 2 hafta içinde elimde oluyor. Tekrar söylüyorum Türkiyede yaşıyor olmamız maddiyatı bir kenera bırakırsak bu işleri ekstra zorlaştırmıyor. Yeterki ne yaptığınızın farkında olun.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)