Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Karbüratörü enjeksiyona çevirme...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Hayırlı geceler arkadaşlar.Gecen hafta hurdaya çıkardığım bir çinli cruisser motosikletin üzerinde hem tecrübe kazanmak,hemde bir hobi olarak biraz değişiklik yapmak istiyorum.Motosikletin blok kısmında ağır bir hasar mevcut ve motor kısmının komple yenilenmesi gerekli.Blokta hasar mevcut.
    Bende hal böyle olunca yavaş yavaş acele etmeden üzerinde ufak değişiklikler yaparak hem tecrübe kazanmak istiyorum mekanik açıdan,hemde işten artan zamanımı bu şekilde değerlendirmek istiyorum.Az çok kafamda şekil olarak belli ama bu karbüratör ve enjeksiyon olayından pek anlamıyorum. Karbüratör yerine enjeksiyon takılır mı? Boyle bir sistem nasıl olmalı? Bu konuda bana yardımcı olur fikir verirseniz sevinirim...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    çok iyi bilmemekle birlikte bunun olması imkansız olarak düşünüyorum
    mavellen bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Forumu aratın , eskiden benzer konular açılmış , pahalı bir işlem olduğun , ancak benzin tasarrufu sağlanabileceği yazıl mış idi , bunun dışında " Efi kit " diye gıgıl hazretlerinede danışın.
    Kişisel yorumum - pahalı fantazi.

  4. #4

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumu aratın , eskiden benzer konular açılmış , pahalı bir işlem olduğun , ancak benzin tasarrufu sağlanabileceği yazıl mış idi , bunun dışında " Efi kit " diye gıgıl hazretlerinede danışın.
    Kişisel yorumum - pahalı fantazi.
    Forumda arattım,daha önce açılan konularda birbirinden tutarsız bir çok bilgi verilmiş. Kimi ucuz,kimi masraflı, kimi imkânsız, kimi performans arttırır yakıt değişmez demiş o yüzden güncel olarak sonra istedim.Google da bir çok kit çıktı ama bu sistemi direk hic bir şeye dokunmadan karbüratörü iptal ederek mi yoksa dahilinde bir ek yaparak mi kullanicaz...Biraz karışık

  5. #5

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı Dark-ghost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumda arattım,daha önce açılan konularda birbirinden tutarsız bir çok bilgi verilmiş. Kimi ucuz,kimi masraflı, kimi imkânsız, kimi performans arttırır yakıt değişmez demiş o yüzden güncel olarak sonra istedim.Google da bir çok kit çıktı ama bu sistemi direk hic bir şeye dokunmadan karbüratörü iptal ederek mi yoksa dahilinde bir ek yaparak mi kullanicaz...Biraz karışık
    Zamanında bende karburatörlü motorum için düşünüp , araştırmış idim , "Kit" olduğunda değişecek tüm parçalar içeriğinde diye hatırlıyorum , bildiğim şey ise efi'nin benim 34mm'lik karbüratörden performans olarak geride ancak yakıt ekonomisine katkılı olduğu idi .

    Değişim ile ilgili birkaç video izlediğimi sanıyorum , yutup hazretlerinde aratın .

  6. #6

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Normalde yapılamaz, yapılabilse bile o motora tam uygun olarak geliştirilmiş bir sistem olmalıdır. Aksi halde çalışır mı veya çalışırsa hangi durumda ne yapar bilinmez.
    ilkerabi bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    20 Mart 2017
    ***Yapılır yapılmaz diye bir şey yok ama , ama degmez ..

    ***Küçük cc motorlarda öyle aman aman yakıt tasarufu da olmaz..

    ***Yaptıgın masrafa karşılık elde edecegin fayda ihmal edilecek kadar azdır..

    ***Tek faydası ne olur gazı açtgın za o zaman boşluk olmaz , karbüratör de çok az da olsa yakıtın gitmesi için bir boşluk oluyor..(hatta bunu önlemek için TEK SİLİNDİRLİ MOTOR ÇİFT KARBÜRATÖR KOYARSIN). Eh işte o boşlugu az da olsa alır elde edecegin fayda hepi top odur..

    ***keihin pahalı olur ama uygun mikuni karbüratör al çiçek gibi olur yani biraz kaliteli bir karbiratör işini çok iyi çiçek gibi görür..
    diablof bunu beğendi.

  8. #8
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Alıntı shooter1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok iyi bilmemekle birlikte bunun olması imkansız olarak düşünüyorum
    İmkansız diye birşey yok. Önce araştıralım.

    Her karbüratörlü motor enjeksiyonluya çevrilebilir.

    Buraya bakmalı. Bu adamlar 35CC den 300CC ye kadar tek silindirli küçük motorlar için enjeksiyon kitler satıyorlar.
    http://www.ecotrons.com/products/sma...injection_kit/

    Yurtdışında MSX125 leri vs enjeksiyonlu yapan çok. Değermi değmezmi orası ayrı konu. Sırf öğrenmek için bile alınıp uğraşılabilir. Yazılım desteği fena görünmüyor. Hava yakıt haritasında oynamalar yapılabiliyor. Bu şekilde motor üzerinde farklı seneryolar yazılabilir. Güzel bir uğraş olurdu aslında
    ilkerabi bunu beğendi.
    www.arectron.com

  9. #9
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    Alıntı Mucit23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İmkansız diye birşey yok. Önce araştıralım.

    Her karbüratörlü motor enjeksiyonluya çevrilebilir.

    Buraya bakmalı. Bu adamlar 35CC den 300CC ye kadar tek silindirli küçük motorlar için enjeksiyon kitler satıyorlar.
    http://www.ecotrons.com/products/sma...injection_kit/

    Yurtdışında MSX125 leri vs enjeksiyonlu yapan çok. Değermi değmezmi orası ayrı konu. Sırf öğrenmek için bile alınıp uğraşılabilir. Yazılım desteği fena görünmüyor. Hava yakıt haritasında oynamalar yapılabiliyor. Bu şekilde motor üzerinde farklı seneryolar yazılabilir. Güzel bir uğraş olurdu aslında
    Türkiye şartlarında eski bir bmwye(1987-1989) misfiring sistemi yapmayı düşündük çıkan maliyetleri hesapladık sonra stock lancer evo ile aynı fiyatlara çıktığını görüyorsun
    ülkemizdeki yaşam olanaklarına bakarsanız imkansız oluyor, bu nokta tartışılır

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    Alıntı Mucit23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İmkansız diye birşey yok. Önce araştıralım.

    Her karbüratörlü motor enjeksiyonluya çevrilebilir.

    Buraya bakmalı. Bu adamlar 35CC den 300CC ye kadar tek silindirli küçük motorlar için enjeksiyon kitler satıyorlar.
    http://www.ecotrons.com/products/sma...injection_kit/

    Yurtdışında MSX125 leri vs enjeksiyonlu yapan çok. Değermi değmezmi orası ayrı konu. Sırf öğrenmek için bile alınıp uğraşılabilir. Yazılım desteği fena görünmüyor. Hava yakıt haritasında oynamalar yapılabiliyor. Bu şekilde motor üzerinde farklı seneryolar yazılabilir. Güzel bir uğraş olurdu aslında
    msx zaten enjeksiyonlu

  11. #11
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Yaparsin yapmasina. Ama bir sekilde be*****ek olursan o ana kadar harcadigin para ve efora ragmen sikinti cikaran emme subap problemlerinin sonunda "uhauahuah mal." lafi yersin.

  12. #12
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    sonradan enjeksiyon oluyor eskilerden bir konu vardı bende msj yazmıştım ama bulamadım horizantal veye vertical motor seciyorsun kaç gram yakıt enj. yapıcanı seçiyorsun bütün sensörleriyle beraber veriyorlar ufak bir ücret karşılığında bluetooth ile bilgisayardan eko-mormal-sport yazılım atıcağın bağlantı aparatınıda veriyorlar ama eski konuyu bulmak çok zor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:01 ----------

    bir site buldum linkini atayım
    http://www.ecotrons.com/wp-content/u...ection-Kit.jpg

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:05 ----------

    şöyle yazarsan siteye ulaşırsın ;
    http://www.ecotrons.com/products/small_engine_fuel_injection_kit/

  13. #13
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Ezbere olmaz hesap kitapla olur maliyeti yüksek olur enjektör beyin lambda sensörü vs gerekir hava yakıt değerleri ölçülüp tekrar enjektör püskürtmesi yazılması gerekir.

  14. #14
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Alıntı shooter1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Türkiye şartlarında eski bir bmwye(1987-1989) misfiring sistemi yapmayı düşündük çıkan maliyetleri hesapladık sonra stock lancer evo ile aynı fiyatlara çıktığını görüyorsun
    ülkemizdeki yaşam olanaklarına bakarsanız imkansız oluyor, bu nokta tartışılır
    Sistemin ortama herşeyiyle 700 dolar gibi bir fiyata alındığını varsayalım. Şuanki kur ile neredeyse 2500TL civarına bu sistem mal oluyor.
    CBF gibi bir motorun ortalama 6000TL ye satıldığını düşünürsek bu sistemin CBF'e uygulanması durumunda 8500TL'ye enjeksiyonlu motora sahip olunabilir. Çok basit bir örnek. Bana bu işler asla imkansız gelmiyor. Ki zaten Honda CBF'e enjeksiyon sistemi taksaydı Motorun fiyatı en az 10000TL olurdu.


    Bahsettiğiniz hesapları nasıl yaptınız bilmiyorum. Belki haklısınızdır. Fakat şuan internet çağında yaşıyoruz. Yurtdışından hangi parçayı istesem en geç 2 hafta içinde elimde oluyor. Tekrar söylüyorum Türkiyede yaşıyor olmamız maddiyatı bir kenera bırakırsak bu işleri ekstra zorlaştırmıyor. Yeterki ne yaptığınızın farkında olun.
    www.arectron.com


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)