Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Vitesi nasıl değiştiriyorsunuz

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    04 Ağustos 2017
    Merhaba ya biri yardım edebilirmi ybr125 marka bir motosiklete sahibim bende de bu vites konusunda sıkıntı var yada benim aşırı acemiliğimden kaynaklı 1. viteste kalkarken biraz gaz istiyor motor az gaz verirsem stop ediyor kalkmıyor ve 1. vitese atıp kalktığım zaman zincir tarafı sanki boşa kaçıyor sonra tutunuyor

    not : motorun zinciri yağsız birkaç gündür yağmur yağdı ben geri yağlamadım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    14 Temmuz 2017
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İş arkadaşınız yemiş sizi. Binek arabaların hemen hemen hepsinde şanzıman önde, aşağıda, motora bitişiktir.
    Şanzıman olmayabilir belki ama aracı tavanında delikle kendim gördüm.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:23 ----------

    Alıntı GoldHeart adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba ya biri yardım edebilirmi ybr125 marka bir motosiklete sahibim bende de bu vites konusunda sıkıntı var yada benim aşırı acemiliğimden kaynaklı 1. viteste kalkarken biraz gaz istiyor motor az gaz verirsem stop ediyor kalkmıyor ve 1. vitese atıp kalktığım zaman zincir tarafı sanki boşa kaçıyor sonra tutunuyor

    not : motorun zinciri yağsız birkaç gündür yağmur yağdı ben geri yağlamadım
    Bence size forum kullanıcılarından ziyade sanayideki motorcu Abdurrahman abinin yardımı dokunur
    Motor bakımı ve tamiri önemlidir. Motorunuzun bakımını aksatırsanız sizi yolda bırakır. Otomobilinizin bakımını aksatırsanız o da sizi yolda bırakır. Fakat aralarında bir fark var. Otomobil sizi canlı bırakır.

  3. #63
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    bu aragaz verme konusunda yanlış bilinen bir detay var ,

    ara gaz verilmesinin sebebi vites değişiminin yani mekanik hareketin rahat gerçekleşmesi değildir , siz ara gaz versenizde vermesenizde hatta debriyajı kullanmasanız bile vites rahatlıkla yükseltilebilir veya küçültülebilir ,

    ara gaz vererek aslında vites değişiminden SONRA debriyajı bırakırken meydana gelebilecekleri engelleyebilirsiniz ,

    bir çok genç arkadaş şimdi alırsın eline şanzımanı diyecek ama senkromençsiz sıralı şanzımanlarda en sağlıklı ve rahat vites değişimi ara gaz ile değil yarım debriyaj veya hiç debriyaj kullanmadan gerçekleşir..

  4. #64
    R3dBull - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2016
    Motosikleti
    YZF - R6
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu aragaz verme konusunda yanlış bilinen bir detay var ,

    ara gaz verilmesinin sebebi vites değişiminin yani mekanik hareketin rahat gerçekleşmesi değildir , siz ara gaz versenizde vermesenizde hatta debriyajı kullanmasanız bile vites rahatlıkla yükseltilebilir veya küçültülebilir ,

    ara gaz vererek aslında vites değişiminden SONRA debriyajı bırakırken meydana gelebilecekleri engelleyebilirsiniz ,

    bir çok genç arkadaş şimdi alırsın eline şanzımanı diyecek ama senkromençsiz sıralı şanzımanlarda en sağlıklı ve rahat vites değişimi ara gaz ile değil yarım debriyaj veya hiç debriyaj kullanmadan gerçekleşir..

    Eğer dediğiniz gibi debriyajsiz vites değiştirmek sağlıklı olsaydı quickshifter olmazdi sanirim, yanlışsam düzeltin

  5. #65
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Bu quick shifter ve kaydırmalı debriyaj teknolojilerini bilenlere soruyorum. Şimdi bu tarz motorlarda vitesi debriyajsız düşürürken otomatik aragaz veren hangisi?

    Sorumdaki mantık şu:
    Eğer bunu yapan kaydırmalı debriyaj ise gerçekten vites ile alakası olmayıp lastiğin kilitlenmesini önlemek için yapılan bir şey gibi geliyor bu aragaz olayı. Yok eğer bunu sağlayan quick shifter ise bu da sanırım vitesi düşürürken lastik kilitlenmesi ile alakasız da gaz vermemiz gerektiği anlamına gelir.

    Mantığım doğru mu yanlış mı bilmiyorum ama bu konuda fikirlerinizi merak ediyorum.

  6. #66
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Muzdarip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İş arkadaşlarımdan biri otomobilde vites değiştirirken şanzıman dişlisi fırlayıp tavanı delmiş.
    Motorda dişli fırlarsa nereyi deler düşünmek bile korkunc.

    Haşmet Bey in dediği gibi o arkadaş yemiş seni

    hani piston kolu karteri delip yere fırlamış dese ok olur o ama bir şanzıman dişlisi yerinden çıkıp , 1 . şanzımanı delecek 2 . aracın taban sacını,izolasyon malzemesini ,halısını,birde tavan sacını delecek ???

    o derece hasar alan bir şanzıman tekerlekleri kilitler , takla atar..

    çünkü şanzımana ağır bir darbe gelirde ezilirse, mevcut vites boşa geçmeden başka bir dişlide vitese geçer yani iki dişli aynı anda vitese geçerse şanzıman kilitlenir..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:13 ----------

    Alıntı R3dBull adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer dediğiniz gibi debriyajsiz vites değiştirmek sağlıklı olsaydı quickshifter olmazdi sanirim, yanlışsam düzeltin
    kuikşiftır da debriyaj kullanılmıyor , amaç bu..

  7. #67
    R3dBull - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2016
    Motosikleti
    YZF - R6
    Debriyajsiz vites degistirmek nasil saglikli oluyor bi aciklayiver..

  8. #68
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı R3dBull adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyajsiz vites degistirmek nasil saglikli oluyor bi aciklayiver..
    sorunu şimdi gördüm ,

    senkromeçsiz şanzımanlarda vites değişimi ne kadar hızlı yapılırsa o derece sağlıklı bir kullanım olur , en hızlı değişimde debriyaj kullanmadan olur..

    tabi quickshifter de debriyaj kullanılmamasının amacı saniyenin bilmem kaçta biri kadar vakit kazanmaktır..

  9. #69

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    evet gaz veriyoruz ama o gaz hep aynı ayarda olmuyor ayarsız oluyor bazen az bazen çok artistik, direk 1 e alırken fren yaparken aynı zamanda düşürebilirsin olmuyorsa zamanla olur zaten direk dursanda sorun olmaz 5. viteste duruncada düşürürsün no problemm

  10. #70
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    çok seri bi şekilde , arka ön frene beraber basarak 3 , yine aynı şekilde 2 , debriyaj fren durur 1 e yada boşa alır beklerim.

  11. #71

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Şanzumanı çok zorluyosun. Fren kullanmaya çalış en fazla 1 vites düşür bence.

  12. #72
    toreador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2010
    Şehir
    Samanyolu
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Zaten şu freni koyup neden motosikletin ağırlığını artırırlar bilmem. Motor freni ile zaten her şey mümkün.


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)