Bajaj Dominar, Test Sürüşü, İlk İzlenimler
-
Yaklaşık 30.000 km, 100-200 cc arası makinelerle tecrübeden sonra cc yükseltmek amacı ile Dün Muğla'nın bir ilçesinden sıfır Bajaj Dominar aldım. Yola çıkmadan önce zorunlu ve kasko sigortalarını yaptırdım. İkamet Çanakkale olduğu için zorunlu sigorta 333 TL, kasko ise 1100 TL tuttu. Öğle saatlerinde depoyu fulledim ve plakasız olarak yola çıktım. Birkaç trafik ve jandarma ekibinin yanından geçtiğim/solladığım halde, plakasızlık nedeni ile durduran olmadı.
Rodaj amacıyla ara hızlanmalar hariç, 4.500 devir, 85 km/s hızla seyrettim. İzmir Selçuk ilçesine geldiğimde akaryakıt 2 dişe düştü ve 44,47 TL.ye fulledim. 265 km yol için yakıt sarfiyatı 8,7 lt oldu. Akaryakıtın pompa fiyatı 5,10 TL idi, yani km.ye 16,8 krş yaktı. Başka bir deyişle 100 km.de 3,3 litre yaktı. Veya başka bir deyişle 1 lt benzin ile 30,5 km gitti. İkinci etapta ortalama sürati 5.700 devir, 110 km/s civarında tuttum. Balıkesir Ayvalık ilçesine geldiğimde akaryakıt yine 2 dişe düştü ve tekrar 43,95 TL.ye fulledim. 200 km yol için yakıt sarfiyatı 8,6 lt oldu. Akaryakıtın pompa fiyatı 5,11 TL idi, yani km.ye 22,0 krş yaktı. Başka bir deyişle 100 km.de 4,3 litre yaktı. Veya başka bir deyişle 1 lt benzin ile 23,3 km gitti. Üçüncü etapta ortalama sürati 6.500 devir, 120 km/s civarında tuttum. Çanakkale Ezine ilçesine geldiğimde akaryakıt yine 2 dişe düştü ve tekrar 41,04 TL.ye fulledim. 165 km yol için yakıt sarfiyatı 8,0 lt oldu. Akaryakıtın pompa fiyatı 5,13 TL idi, yani km.ye 24,9 krş yaktı. Başka bir deyişle 100 km.de 4,8 litre yaktı. Veya başka bir deyişle 1 lt benzin ile 20,6 km gitti.
Daha önce 3 kez Pulsar almış ve yaklaşık 8 km yol yapmıştım. Bu nedenle kıyaslamalarımı genellikle Pulsar ile yapacağım.
500 km yol yaptıktan sonra Ayvalık civarında tapa gaz gittim, yaptığı son hız 8.500 devirde 150 km/s idi. Elbette makinenin rodajı henüz tamamlanmadı ancak bu değer rodajı tamamlanmış Pulsar ile aynı. Motorun ilk kalkış hızlanması, top speed hızlanması ve ara gazlar hemen hemen Pulsar ile aynı. Dominar Pulsardan 10 BG fazla ancak yaklaşık 40 kg daha ağır. Bu nedenle Dominar ile Pulsar'ın sürüşü arasında hemen hemen hiç bir fark hissetmedim.
Motorda iddia edildiği gibi bir titreşim yok. Aynalardaki görüntü, gidiş sırasında hemen hemen net ve bozulmuyor. Bilhassa trafik ışıkları önünde, diğer araçlar arasında yapılan manevralar olsun, seyir sırasında ki manevralar olsun, makinenin manevra kabiliyeti Pulsar ile aynı ve yeterli.
Sele rahatlığı orta seviyede. 50 km.den sonra çömlek rahatsız olmaya başlıyor. Belki bunda benim yaşımın 55 olmasının rolü var. Siz gençler belki daha rahat bir sele hissedebilirsiniz.
Çanakkale'mim Küçükkuyu ile Ayvacık arasındaki meşhur virajlı rampada çok rahat ettim. Kaydırmalı debriyaj ve ABS burada çok iyi iş gördü. Bu rampayı, yolun da fazla kalabalık olmamasından istifade ederek, oldukça seri çıktım. Virajlarda riskli şekilde vites küçültmeme ve ön fren yapmama rağmen, hiç sıkıntı yaşamadım. Bu konuda benden tam not aldım.
Tüm rota boyunda ön ve arka (çok nadir kullandım) frenler çok iyi iş yaptı. Üzerindeki orta kalite lastiklere rağmen, sıkıntı yaşamadım. Önüme ıslak zemin hiç çıkmadı. Buralarda sürme şansım olmadı.
Not: 50 yaşımdan sonra başladığım motosiklet tutkusu için tecrübem henüz 3 yıl ve yaklaşık 30.000 km.dir. Yukarıdaki izlenimlerin, usta bir motosikletçinin değil, yeni başlamış acemi sayılabilecek bir sürücünün izlenimleri olduğunun dikkate alınmasını rica ederim.
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
Reklamlar
-
Rodajda iken 90 la gitmek i, hızlanmak ve topspeed denemek, rodajı uzun yolda yapmak bunlar doğru bişeymi ?
-
hayırlı olsun güle güle kullanın.
Yalnız pulsardan 10 beygir fazla ama 40 kg ağır, ilk hızlanma ve son hız şuan aynı demişsiniz. pulsar 17.5 nm tork dominar 35 nm tork neredeyse 2 katı fark var. Bu şuna benziyor. 1600cc benzinli araba 110 beygir, 150nm (3700 devir) tork ile hantal hissettirirken, 90 hp 220 tork(1750 devir) dizel araç ara hızlanma ve yokuşlarda çok istekli oluyor.
Benim kullandığım pulsar 200 ns 4-5-6 viteste deviri 5 bine düşürünce yürümüyordu, dominarsa vites küçültmeden rahatça gidiyor.
Ama şu var 7000-7500 tl ye 24 beygir bajaj satılmış memlekette 17-18 bine 35 beygir motor satamassınız, önce bajajın kitlesi müşterisi bunu tatminkar bulmaz. ayrıca 125 cc den dominara geçince tatminkar ama 200ns ten sonra dominar biraz hayal kırıklığı. şu ktm motorunu detune(hp düşürüp devir bandını geniş tutmak) işini 40 hp de bıraksalardı. böyle ahım şahım güçlü olmayan küçük/ orta hacim motosikletlerde o 5 beygir önemli. önce torklu güzel geliyor 120-130 dan sonra hayal kırıklığı yaratıyor(fiyatına göre)
-
Merhaba.
Sizi forumda sever sayardım. Lakin bugün itibariyle sizinle ilgili yanıldığımı fark ettim. Pulsar cs400 nicki de size aitmiş meğer.
Nedense kullanıcı yorumlarını bu nickten yapıyorsunuz. Ama milletle çekiştiğiniz, bir şeyleri ispatlama çabasına girdiğiniz konuları pulsar cs 400 hesabınızdan yapıyorsunuz. Sizin bu tavrınız bende Bajaja karşı güvensizlik oluşturuyor, antipati yaratıyor.
Yapmayın.
-
"Motorun ilk kalkış hızlanması, top speed hızlanması ve ara gazlar hemen hemen Pulsar ile aynı."
%100 katılmıyorum.
-
Rodaj konusunda internette okuduğum izlediğim bi dünya video ve yazıyı göz önünde bulundurursak eğer, sizin rodaj işi olmamış fikrine kapılıyorum.
Yanlış biliyorsam düzeltin. Rodaj aşamasında vitesler debriyaj piston vs... bol bol değişken bir şekilde farklı devir aralıklarında zorlanmadan çalışıp birbirine alışması gerekiyor.
Bu alışma süresi boyunca motorda rodaj yağı denilen yağ bulunuyor.
Siz ilk 500 km,yi uzun yolda muhtemelen 4-5-6 vites aralığında gittiniz. 500 km'den sonra rodaj bakımını bile yaptırmadan tapa gaz gittim diyorsunuz.
Motorunuzla alakalı olarak kendi şahsi fikir ve görüşüm tamamen motoru mundar ettiğiniz yönündedir...
-
400 cc alacam ve 250ccler beni tokatlayacak olacak şey deyil
-
GP500-1st adlı üyeden alıntı
hayırlı olsun güle güle kullanın.
Yalnız pulsardan 10 beygir fazla ama 40 kg ağır, ilk hızlanma ve son hız şuan aynı demişsiniz. pulsar 17.5 nm tork dominar 35 nm tork neredeyse 2 katı fark var. Bu şuna benziyor. 1600cc benzinli araba 110 beygir, 150nm (3700 devir) tork ile hantal hissettirirken, 90 hp 220 tork(1750 devir) dizel araç ara hızlanma ve yokuşlarda çok istekli oluyor.
Benim kullandığım pulsar 200 ns 4-5-6 viteste deviri 5 bine düşürünce yürümüyordu, dominarsa vites küçültmeden rahatça gidiyor.
Ama şu var 7000-7500 tl ye 24 beygir bajaj satılmış memlekette 17-18 bine 35 beygir motor satamassınız, önce bajajın kitlesi müşterisi bunu tatminkar bulmaz. ayrıca 125 cc den dominara geçince tatminkar ama 200ns ten sonra dominar biraz hayal kırıklığı. şu ktm motorunu detune(hp düşürüp devir bandını geniş tutmak) işini 40 hp de bıraksalardı. böyle ahım şahım güçlü olmayan küçük/ orta hacim motosikletlerde o 5 beygir önemli. önce torklu güzel geliyor 120-130 dan sonra hayal kırıklığı yaratıyor(fiyatına göre)
Ktm 390 motor bloğunun oyun hamuru ile yapılmışı evet bu kadar benziyor... o motor 35 bg in üstünde erimesin diye o güçte biraz yurtdışı inceleme kaynak okuyun...
-
Uzun yolda rodaj yapılmayacağını dusundüğüm halde. Rodajin her şeyden önce kullanıcı güvenliği için olduğunu düşünüyorum. Fabrikadan kaynaklı hataları yüksek hızlarda yakalanmak sizi riske atmazken motor da üretimden kalma pürüzleri atıyor ama bir iki kere top speed denendiği içinde Rodajin mahvolacagini sanmıyorum. Hatta motosikleti her vites ve devir aralığında yavaş yavaş limiti yukarıya göre cekmenin bir parçası sonuçta.
-
23 Temmuz 2017, 01:58
#10
miracle1 adlı üyeden alıntı
Ktm 390 motor bloğunun oyun hamuru ile yapılmışı evet bu kadar benziyor... o motor 35 bg in üstünde erimesin diye o güçte biraz yurtdışı inceleme kaynak okuyun...
duke 200 24 hp 200cc pulsar 23.5 hp. aradaki fark yüzde 3-4 bile degil. bajaj aynı hacimden güç çıkaramasa pulsar 19 beygir olurdu. aynı firmanın benzer segmentte iki motoru var biri ucuz biri pahalı. yüzde 40-50 daha ucuz olan model, daha prestijli olan 400cc segmentinde aynı gücü verip daha rahat ve konforlu olsa?
bu yüzden duke ve dominar arası max hp farkı yüzde 20. adamlar ticaret yapıyor ve aynı güçte iki motordan birini yüzde 50 ucaza satacak kadar salak değil.
biraz daha kaynak araştırsan dominar motoru maraş dondurmasından yapıldı diyecek kadar teknik bilgin var.
detune nedir önce onun ne olduğunu öğren. yamaha 100 hp lik fazer 600 ü detune edip 80 hp ye indirdi. eski 100 hp lik motorun çok dengesiz bir devir bandı vardı. gücü orta devirlere dağıtarak bunu düzeltti daha iyi gaz tepkisi aldı. ama sana sorsak yamaha fazerda sonradan oyun hamuru kullandı ondan oldu dersin
-
23 Temmuz 2017, 03:16
#11
Geceyi de domine ettin mi abi
-
23 Temmuz 2017, 03:41
#12
Sj's adlı üyeden alıntı
Geceyi de domine ettin mi abi
Mexico adlı üyeden alıntı
Merhaba.
Pulsar cs400 nicki de size aitmiş meğer.
Yapmayın.
Allahallah. Siz bu bilgiye nasıl ulaştınız pıki ? Çok ciddi bir iddia bu. Adamı külliyen uçururlar vallaha.
-
23 Temmuz 2017, 08:17
#13
Shrieker adlı üyeden alıntı
Allahallah. Siz bu bilgiye nasıl ulaştınız pıki ?
Çok ciddi bir iddia bu. Adamı külliyen uçururlar vallaha.
Buyurun çoklu üyelik ihlali
http://www.motosiklet.net/forum/cokl...k-uyarisi.html
-
23 Temmuz 2017, 16:15
#14
GP500-1st adlı üyeden alıntı
duke 200 24 hp 200cc pulsar 23.5 hp. aradaki fark yüzde 3-4 bile degil. bajaj aynı hacimden güç çıkaramasa pulsar 19 beygir olurdu. aynı firmanın benzer segmentte iki motoru var biri ucuz biri pahalı. yüzde 40-50 daha ucuz olan model, daha prestijli olan 400cc segmentinde aynı gücü verip daha rahat ve konforlu olsa?
bu yüzden duke ve dominar arası max hp farkı yüzde 20. adamlar ticaret yapıyor ve aynı güçte iki motordan birini yüzde 50 ucaza satacak kadar salak değil.
biraz daha kaynak araştırsan dominar motoru maraş dondurmasından yapıldı diyecek kadar teknik bilgin var.
detune nedir önce onun ne olduğunu öğren. yamaha 100 hp lik fazer 600 ü detune edip 80 hp ye indirdi. eski 100 hp lik motorun çok dengesiz bir devir bandı vardı. gücü orta devirlere dağıtarak bunu düzeltti daha iyi gaz tepkisi aldı. ama sana sorsak yamaha fazerda sonradan oyun hamuru kullandı ondan oldu dersin
Anladım yamaha frazer bla bla duke 390 dominar aynı motor o yüzden 2 yılı arızasız çıkaran bajaj yok zaten motorda karbon kağıdında çoğaltılıyor dacia mercedeste aynı zaten dci motor var ikisinde de sen git önce ticari sır teknik farklar vs vs ya da sadece git ya...
-
23 Temmuz 2017, 16:36
#15
Denemedim nasıldır bilmem ama size hayırlı olsun.
-
24 Temmuz 2017, 11:24
#16
miracle1 adlı üyeden alıntı
Anladım yamaha frazer bla bla duke 390 dominar aynı motor o yüzden 2 yılı arızasız çıkaran bajaj yok zaten motorda karbon kağıdında çoğaltılıyor dacia mercedeste aynı zaten dci motor var ikisinde de sen git önce ticari sır teknik farklar vs vs ya da sadece git ya...
Hem bir şeyden anladığın yok, hem de sallayarak yorum yapıyorsun. Sizlerin motosiklet bilgisi kafanızdaki marka imajlarından ibaret. Ayrıca evet Mercedes ile Dacia'da aynı motor var ve o motorlar Bursa'dan gidiyorlar. Bak tüm söylediklerime itiraz et ama sonuncusuna etme lütfen çünkü %100 doğru bilgidir. Bir bildiğim var ki konuşuyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:19 ----------
nat675 adlı üyeden alıntı
Rodaj konusunda internette okuduğum izlediğim bi dünya video ve yazıyı göz önünde bulundurursak eğer, sizin rodaj işi olmamış fikrine kapılıyorum.
Yanlış biliyorsam düzeltin. Rodaj aşamasında vitesler debriyaj piston vs... bol bol değişken bir şekilde farklı devir aralıklarında zorlanmadan çalışıp birbirine alışması gerekiyor.
Bu alışma süresi boyunca motorda rodaj yağı denilen yağ bulunuyor.
Siz ilk 500 km,yi uzun yolda muhtemelen 4-5-6 vites aralığında gittiniz. 500 km'den sonra rodaj bakımını bile yaptırmadan tapa gaz gittim diyorsunuz.
Motorunuzla alakalı olarak kendi şahsi fikir ve görüşüm tamamen motoru mundar ettiğiniz yönündedir...
Doğrudur. Motorun rodajının nasıl olacağı kitapta yazar ve buna uyulması gerekir. Ancak eski jenerasyon (ki buna ben de dahilim) kılavuzu okumak yerine kafasındaki doğruyu uygular. Bu kötü rodajın sonuçlarını Dominar başlığında "boşa geçmeme" sorunu şeklinde okumaya başladık bile.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)