Motosikletin soğumasını beklemek mi? Kontak anahtarını kapat mı? Hangisi?
-
29 Haziran 2017, 00:52
#1
Merhaba Arkadaşlar;
Motosiklet ile bu sıcak günlerde yol yaparken hepimizin başına gelen bir konu hakkında kafama takılan bir soru var!
Belirli bir süre yol aldıktan sonra motosiklet, motoru soğuması için açılan fan sistemi devreye girmektedir.
Tam işimiz bitti indiğimiz zaman motosiklet fan açıyor ise fanın kapanmasını beklememiz mi gerekiyor.
Yoksa fan çalışır durumda iken motosikletin kontak anahtarını kapatmak herhangi bir zarar verir mi motora?
Bu konu hakkında teknik veya tecrübe bilgisi verebilecek arkadaşların bilgi paylaşmasını rica ederim.
Kullandığım motosiklet Dominar 400.
Reklamlar
-
29 Haziran 2017, 01:06
#2
Motosikletin kontağı açık kalsın. Fan çalışsın. Suyu soğutsun. Sonra marşa bas. Su devirdaim yapsın bi kaç saniye. Motoru tekrar kapat. Fan kapandıysa motoru kapat. Kapanmadıysa tekrarla.
Dipnot: fan çalışırken motoru rölantide bırakırsan su sürekli devirdaim olur tam soğumadan. Fan kapanır bi süre sonra ama yukarıdaki anlattığım da daha erken kapanır fan.
Sonuç olarak fan kapanmadan motoru kapatıp gitme.
-
29 Haziran 2017, 01:41
#3
Direkt kapatabilirsiniz. Soğutma sıvısı yeterince hızlı soğuyan bir madde. Metal, o kadar kolay soğuyabilen bir madde değil. Isınmasın yeterli olur
-
29 Haziran 2017, 01:49
#4
bence fanin durmasini beklemeye gerek yok. fanin amaci yeterli hava sirkulasyonunun olmadigi durumda ekstra hava akisi saglamaktir. motor calismadiginda hali hazirda yanma olmadigi icin motor daha fazla isinmayacaktir ve havanin sicakligi motor sicakligindan epey dusuk olacagi icin motor kendi halinde soguyacaktir.
-
29 Haziran 2017, 09:22
#5
Eger oyle bir gereklilik olsaydi, kontagi kapattiktan sonra da fanin calismasini saglayan bir sistem kurarlardi, ki bazi arabalarda bu sistem var.
(Opel Astra'da vardi mesela)
-
29 Haziran 2017, 09:35
#6
Çalışmaya devam eden motor nasıl soğuyacak? Kapat gitsin soğutma suyu da motor da hızla ısı kaybetmeye başlayacaktır.
-
29 Haziran 2017, 09:39
#7
Ben hava soğutmalı kullandığımdan gelir gelmez kapatıyorum
Teknik bilgimi ve mantığımı kullanarak şöyle yapmanızı öneririm; Geldiniz fan çalışıyor. Fan durana kadar bekleyin. Fan zaten termostatdan aldığı bilgiye göre duruyor. O arada motor çalıştığı için su da devirdaim yapıyor olacak. Fan durduktan sonra motoru kapatabilirsiniz.
-
29 Haziran 2017, 14:32
#8
Kapatiniz. Yanma olmadigibicin isi artisi olmayacak ve sogutma sivisi ozelligi geregi hizla soguyacaktir.
-
29 Haziran 2017, 15:19
#9
Kontağı kapattıktan sonra sicaksa fan devreye giriyor zaten
-
29 Haziran 2017, 15:48
#10
motosiklet te nasıl oluyor bir fikrim yok ama bildiğim turbo dizel araçlarda hemen kontagi kapatmak iyi değil.
-
29 Haziran 2017, 15:58
#11
Motor çalıştıkça ısınır = yani çalışmazsa ısınmaz = yani motoru soğutmak istiyorsan kontağı kapatmalısın
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------
sarpgray adlı üyeden alıntı
motosiklet te nasıl oluyor bir fikrim yok ama bildiğim turbo dizel araçlarda hemen kontagi kapatmak iyi değil.
Neden ? Motorun ahını mı alıyorsun hemen kapatınca ? Start-stop özelliği olan turbo dizel otomobiller kırmızı ışıkta stop etmek için önce motorun soğumasını mı bekliyorlar ?. İnsanda azıcık mantık olur yaw !!!
-
01 Temmuz 2017, 01:17
#12
Cevaplar için teşekkür ederim arkadaşlar.
Kapat diyen de var, bekle diyen de.
Ben de şu şekilde yapmaya karar verdim.
Motoru park ettikten sonra eldiven kask falan filan çıktıktan sonra kapatacağım.
Yani bir müddet zaman geçecek. Bu halde bile çalışıyorsa kapatırım.
Bir sıkıntı çıkmayacağını düşünüyorum.
Tekrar teşekkür ederim.
-
01 Temmuz 2017, 01:34
#13
sdt adlı üyeden alıntı
Cevaplar için teşekkür ederim arkadaşlar.
Kapat diyen de var, bekle diyen de.
Ben de şu şekilde yapmaya karar verdim.
Motoru park ettikten sonra eldiven kask falan filan çıktıktan sonra kapatacağım.
Yani bir müddet zaman geçecek. Bu halde bile çalışıyorsa kapatırım.
Bir sıkıntı çıkmayacağını düşünüyorum.
Tekrar teşekkür ederim.
O motor bloğunun tasarımcısı,malzeme mühendisi,o hesapları,analizi/testi yapmıştır,dert etme,kapat kontağı geç..bak keyfine..
-
01 Temmuz 2017, 01:58
#14
Şakın kontağı hemen kapatma hocam
Galiba yukarı da yorum yapan kimse 4 silindir kullanmadı
Mesela fan 105 de açıp 99 da kapanıyor
Normalde sen 105 de motoru kapat tekrar çalıştır ısı 107/110 oluyor 99-100 de kapat tekrar çalıştır 105 civarı olduğunu görürsünüz eğer durduğunuz da motor fan açtı ise fan durana kadar bekleyin sonra kapatın bu olay sizin motorunuzun ÖMRÜNÜ UZATACAKTIR.
-
01 Temmuz 2017, 01:59
#15
kurubuz adlı üyeden alıntı
Motor çalıştıkça ısınır = yani çalışmazsa ısınmaz = yani motoru soğutmak istiyorsan kontağı kapatmalısın
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------
Neden ? Motorun ahını mı alıyorsun hemen kapatınca ?
Start-stop özelliği olan turbo dizel otomobiller kırmızı ışıkta stop etmek için önce motorun soğumasını mı bekliyorlar ?. İnsanda azıcık mantık olur yaw !!!
Bende arkadasin arabsinda yaziliydi okudum. Dizel arabm var servisinden de duydum dizel arac hemen kapatmamak daha iyi.kapatinca yaglama duruyor sogutamiyor.start stop ta ise geri calisacagindan sogutma devam edebiliyor.
-
01 Temmuz 2017, 05:05
#16
Dizel araclar konusunda dogru soyluyor yalniz bilgi tam net degil soyle soyleyeyim: dizel araclarda araci calistirdiktan sonra 1dk kadar beklenmeli sebebi turbonun yaglanmasi. Yine ayni sekilde araci stop etmeden 1dk beklenmeli turbonun yagi suzulsun.
Kilavuzlarda da bu bilgi yer alir. Dizeller nazlidir iyi bakacaksin benzinliler gibi degil
-
01 Temmuz 2017, 05:39
#17
Bu konu kendim de yaşayıp beni de düşündürdüğü için mantık çerçevesinde karar vermiştim.Kapatılan motor daha fazla ısınamaz böylece ekstra sogutma ihtiyacı duymamış olur.Yani sonuç olarak bekleme kapat sıkıntı olmaz.
-
01 Temmuz 2017, 07:00
#18
kurubuz adlı üyeden alıntı
Motor çalıştıkça ısınır = yani çalışmazsa ısınmaz = yani motoru soğutmak istiyorsan kontağı kapatmalısın
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------
Neden ? Motorun ahını mı alıyorsun hemen kapatınca ?
Start-stop özelliği olan turbo dizel otomobiller kırmızı ışıkta stop etmek için önce motorun soğumasını mı bekliyorlar ?. İnsanda azıcık mantık olur yaw !!!
Start stop olan arabalar durduğu zaman sadece motor bloğu duruyor elektrik aksamı kapanmıyor. Elektrik aksamı kapanmadığı içinde turbo şarj içşn gerekli yağlama ve soğutma işlemi yapılabiliyor. Ama kontağı komple kapattığında elektrik aksamı da kapandığı için gerekli soğutma yapılamıyor ve bir süre sonra turbo şarj arızası oluşuyor.
Azıcık mantık derken bu durumları da düşünün. Azıcık düşünce yahu !!!
-
01 Temmuz 2017, 07:12
#19
Bilende konuşuyor bilmeyende.
Hararet göstergesine bak. Hararet yüksekse sıvı soğutmalı hangi araç olursa olsun stop edilmez.
Yüksek ısıdaki motor stop edilirse parçalar birbirine kilitlenir kalır. O olmasada ömrünü azaltır motorun.
Hava soğutmalı motorlar hariç. Onlar kapatılınca soğur.
Turbolu araçlar stop edilmeden önce bi dakika rölantide çalışır. Turbo dönüş hızı düşer. Motor ilk çalıştırmada gaz verilmez. Turbo yağsızken zorlanmaz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler