Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosikletin soğumasını beklemek mi? Kontak anahtarını kapat mı? Hangisi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    sdt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2010
    Şehir
    Diyarbakır
    Motosikleti
    Benelli TRK502
    Merhaba Arkadaşlar;
    Motosiklet ile bu sıcak günlerde yol yaparken hepimizin başına gelen bir konu hakkında kafama takılan bir soru var!
    Belirli bir süre yol aldıktan sonra motosiklet, motoru soğuması için açılan fan sistemi devreye girmektedir.
    Tam işimiz bitti indiğimiz zaman motosiklet fan açıyor ise fanın kapanmasını beklememiz mi gerekiyor.
    Yoksa fan çalışır durumda iken motosikletin kontak anahtarını kapatmak herhangi bir zarar verir mi motora?
    Bu konu hakkında teknik veya tecrübe bilgisi verebilecek arkadaşların bilgi paylaşmasını rica ederim.
    Kullandığım motosiklet Dominar 400.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Motosikletin kontağı açık kalsın. Fan çalışsın. Suyu soğutsun. Sonra marşa bas. Su devirdaim yapsın bi kaç saniye. Motoru tekrar kapat. Fan kapandıysa motoru kapat. Kapanmadıysa tekrarla.

    Dipnot: fan çalışırken motoru rölantide bırakırsan su sürekli devirdaim olur tam soğumadan. Fan kapanır bi süre sonra ama yukarıdaki anlattığım da daha erken kapanır fan.

    Sonuç olarak fan kapanmadan motoru kapatıp gitme.
    ersinisdj ve sarpgray bunu beğendiler.

  3. #3
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Direkt kapatabilirsiniz. Soğutma sıvısı yeterince hızlı soğuyan bir madde. Metal, o kadar kolay soğuyabilen bir madde değil. Isınmasın yeterli olur

  4. #4

    Üyelik
    04 Temmuz 2014
    bence fanin durmasini beklemeye gerek yok. fanin amaci yeterli hava sirkulasyonunun olmadigi durumda ekstra hava akisi saglamaktir. motor calismadiginda hali hazirda yanma olmadigi icin motor daha fazla isinmayacaktir ve havanin sicakligi motor sicakligindan epey dusuk olacagi icin motor kendi halinde soguyacaktir.

  5. #5
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Eger oyle bir gereklilik olsaydi, kontagi kapattiktan sonra da fanin calismasini saglayan bir sistem kurarlardi, ki bazi arabalarda bu sistem var.
    (Opel Astra'da vardi mesela)

  6. #6

    Üyelik
    07 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr250R -> Yamaha MT-07
    Çalışmaya devam eden motor nasıl soğuyacak? Kapat gitsin soğutma suyu da motor da hızla ısı kaybetmeye başlayacaktır.

  7. #7

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Ben hava soğutmalı kullandığımdan gelir gelmez kapatıyorum

    Teknik bilgimi ve mantığımı kullanarak şöyle yapmanızı öneririm; Geldiniz fan çalışıyor. Fan durana kadar bekleyin. Fan zaten termostatdan aldığı bilgiye göre duruyor. O arada motor çalıştığı için su da devirdaim yapıyor olacak. Fan durduktan sonra motoru kapatabilirsiniz.

  8. #8
    Whitehair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul/Levent
    Motosikleti
    CBF 600 SA
    Kapatiniz. Yanma olmadigibicin isi artisi olmayacak ve sogutma sivisi ozelligi geregi hizla soguyacaktir.

  9. #9
    Aspava38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2017
    Motosikleti
    kawasaki Z250SL
    Kontağı kapattıktan sonra sicaksa fan devreye giriyor zaten

  10. #10

    Üyelik
    30 Ocak 2017
    motosiklet te nasıl oluyor bir fikrim yok ama bildiğim turbo dizel araçlarda hemen kontagi kapatmak iyi değil.

  11. #11
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Motor çalıştıkça ısınır = yani çalışmazsa ısınmaz = yani motoru soğutmak istiyorsan kontağı kapatmalısın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------

    Alıntı sarpgray adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklet te nasıl oluyor bir fikrim yok ama bildiğim turbo dizel araçlarda hemen kontagi kapatmak iyi değil.
    Neden ? Motorun ahını mı alıyorsun hemen kapatınca ? Start-stop özelliği olan turbo dizel otomobiller kırmızı ışıkta stop etmek için önce motorun soğumasını mı bekliyorlar ?. İnsanda azıcık mantık olur yaw !!!

  12. #12
    sdt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2010
    Şehir
    Diyarbakır
    Motosikleti
    Benelli TRK502
    Cevaplar için teşekkür ederim arkadaşlar.
    Kapat diyen de var, bekle diyen de.
    Ben de şu şekilde yapmaya karar verdim.
    Motoru park ettikten sonra eldiven kask falan filan çıktıktan sonra kapatacağım.
    Yani bir müddet zaman geçecek. Bu halde bile çalışıyorsa kapatırım.
    Bir sıkıntı çıkmayacağını düşünüyorum.
    Tekrar teşekkür ederim.

  13. #13
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı sdt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevaplar için teşekkür ederim arkadaşlar.
    Kapat diyen de var, bekle diyen de.
    Ben de şu şekilde yapmaya karar verdim.
    Motoru park ettikten sonra eldiven kask falan filan çıktıktan sonra kapatacağım.
    Yani bir müddet zaman geçecek. Bu halde bile çalışıyorsa kapatırım.
    Bir sıkıntı çıkmayacağını düşünüyorum.
    Tekrar teşekkür ederim.
    O motor bloğunun tasarımcısı,malzeme mühendisi,o hesapları,analizi/testi yapmıştır,dert etme,kapat kontağı geç..bak keyfine..

  14. #14
    Phoenixs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2012
    Şehir
    Ankara :)
    Motosikleti
    S1000RR
    Şakın kontağı hemen kapatma hocam
    Galiba yukarı da yorum yapan kimse 4 silindir kullanmadı
    Mesela fan 105 de açıp 99 da kapanıyor
    Normalde sen 105 de motoru kapat tekrar çalıştır ısı 107/110 oluyor 99-100 de kapat tekrar çalıştır 105 civarı olduğunu görürsünüz eğer durduğunuz da motor fan açtı ise fan durana kadar bekleyin sonra kapatın bu olay sizin motorunuzun ÖMRÜNÜ UZATACAKTIR.

  15. #15

    Üyelik
    10 Şubat 2016
    Motosikleti
    honda cb500f
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor çalıştıkça ısınır = yani çalışmazsa ısınmaz = yani motoru soğutmak istiyorsan kontağı kapatmalısın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------



    Neden ? Motorun ahını mı alıyorsun hemen kapatınca ? Start-stop özelliği olan turbo dizel otomobiller kırmızı ışıkta stop etmek için önce motorun soğumasını mı bekliyorlar ?. İnsanda azıcık mantık olur yaw !!!
    Bende arkadasin arabsinda yaziliydi okudum. Dizel arabm var servisinden de duydum dizel arac hemen kapatmamak daha iyi.kapatinca yaglama duruyor sogutamiyor.start stop ta ise geri calisacagindan sogutma devam edebiliyor.

  16. #16
    sadraf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Superlight200
    Dizel araclar konusunda dogru soyluyor yalniz bilgi tam net degil soyle soyleyeyim: dizel araclarda araci calistirdiktan sonra 1dk kadar beklenmeli sebebi turbonun yaglanmasi. Yine ayni sekilde araci stop etmeden 1dk beklenmeli turbonun yagi suzulsun.

    Kilavuzlarda da bu bilgi yer alir. Dizeller nazlidir iyi bakacaksin benzinliler gibi degil

  17. #17

    Üyelik
    02 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Bu konu kendim de yaşayıp beni de düşündürdüğü için mantık çerçevesinde karar vermiştim.Kapatılan motor daha fazla ısınamaz böylece ekstra sogutma ihtiyacı duymamış olur.Yani sonuç olarak bekleme kapat sıkıntı olmaz.

  18. #18
    korkmazunal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBF150
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor çalıştıkça ısınır = yani çalışmazsa ısınmaz = yani motoru soğutmak istiyorsan kontağı kapatmalısın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------



    Neden ? Motorun ahını mı alıyorsun hemen kapatınca ? Start-stop özelliği olan turbo dizel otomobiller kırmızı ışıkta stop etmek için önce motorun soğumasını mı bekliyorlar ?. İnsanda azıcık mantık olur yaw !!!
    Start stop olan arabalar durduğu zaman sadece motor bloğu duruyor elektrik aksamı kapanmıyor. Elektrik aksamı kapanmadığı içinde turbo şarj içşn gerekli yağlama ve soğutma işlemi yapılabiliyor. Ama kontağı komple kapattığında elektrik aksamı da kapandığı için gerekli soğutma yapılamıyor ve bir süre sonra turbo şarj arızası oluşuyor.

    Azıcık mantık derken bu durumları da düşünün. Azıcık düşünce yahu !!!
    Fr.Sante bunu beğendi.

  19. #19
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Bilende konuşuyor bilmeyende.

    Hararet göstergesine bak. Hararet yüksekse sıvı soğutmalı hangi araç olursa olsun stop edilmez.

    Yüksek ısıdaki motor stop edilirse parçalar birbirine kilitlenir kalır. O olmasada ömrünü azaltır motorun.

    Hava soğutmalı motorlar hariç. Onlar kapatılınca soğur.

    Turbolu araçlar stop edilmeden önce bi dakika rölantide çalışır. Turbo dönüş hızı düşer. Motor ilk çalıştırmada gaz verilmez. Turbo yağsızken zorlanmaz.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler