Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Motosikletlerde geri vites neden yok?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Pistonlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir tanıdıktan eğitim aldım
    Dediklerini uyguladım
    Fakat frenleme parmak tekniği var misir bilin
    Sağ el debriyaj üç parmak sağ el ön fren iki parmak
    Bu tekniği pek uygulamıyorum fakat uygulanması lazım
    Genellikle şehir içi trafiğinde bu tekniği uyguluyorum çok faydasını gördüm
    Ön ve arka freni kombine sürekli ayağım arka frenini üstünde kullanıyorum
    Yukarıda yazdığım parmak tekniği ve kombine frenleme harika kısa mesafede duruş sergiliyor
    Panik frene limon sıkma tekniğinin uyguluyorum
    100 kmh hızda test ettim bir sıkıntı yaşamadım
    Hemde orjinal berbat lastikler kaymadıda bu önyargıya nereden vardın?

    Bu arada motorum yokuş aşağı stop etmedi
    Bu arada boyum kısa motora yetmiyor
    Motora alışkın olduğum için pek sıkıntı yaşamadım fakat uzun süre beklemekte bacakları baya yoruyor boyum kısa olmasından dolayı


    Açıkçası dar olan mesafeden geçerim diye sandım orasını hesap edemedim orada haklısın

    Gelmişik 2017 yılına hala arka vites yok abs yok

    Bunlar olmazsa olmaz
    Otomobiller euro7 ye geçecek biz daha euro 4 e yeni geçiyoruz

    Biraz ileriye bakın
    Teknolojiden geri kalmayı kabullenmemek gerekir
    Adam haklı, yokuş yukarı ya da yokuş aşağı farketmeksizin, motorunu sabit tutmak için kuvvet harcıyorsan ciddi bir eksiklik var demektir. 1100RT ve F650 de kullandım, hadi 1100 nispeten alçak sele yüksekliği ile sıkıntı değil, ama F650 bildiğin at gibi. Durdun ya, motoru sola yatırıyorsun hafiften, sol ayak yerde, bu arada sağ ayak fren pedalına basılı olduğu için motor kaymıyor.
    Eğer o şekilde uzun süre bekleyeceksen, ön freni sıkıyorsun, motoru sağa doğru yatırıyorsun, vitesi 1'e takıyorsun ve motoru stop ediyorsun. Yan ayaklığı açıyorsun, motoru tekrar sola yatırıp ayaklığa yaslıyorsun. Sonra iki ayağını da peg (ayaklık) lere koyuyorsun, sağ ayak yine arka frene basıyor tedbiren. Ben genelde kaskımı da çıkarıp sigara yakıyorum öyle bir bekleme durumu söz konusu ise.

    Yani millete boşa laf sokuşturmaya çalışma, adam iyiliğin için yazmış.

    Bu arada

    Alıntı Pistonlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir tanıdıktan eğitim aldım
    Dediklerini uyguladım
    Fakat frenleme parmak tekniği var misir bilin
    Sağ el debriyaj üç parmak sağ el ön fren iki parmak
    Sağ el ile debriyaja nasıl basıyon? Bir açıklar mısın?

    Bu arada, ne kadar kuvvet uyguladığını hissedebiliyorsan, manette kaç parmak olduğu detayı önemsiz. Ben çoğunlukla parmak fren 4 parmak debriyaj kullanıyorum. Toplamda 40 bin km'dir de motor kullanıyorum, ilk 3 bin km'deki fren çalışmalarımı saymazsak, daha hiç istemeden lastiği kitlemedim.

    Ayrıca, debriyaj manetinin tam olarak çekilmesi önerilir ki 2 veya 3 parmak kullanımında, açıkta kalan parmak manet ile elcik arasında kalacağından, yarım debriyaj ile vites değiştirmiş olursun.

    Frende ise, çarpmaktan sa lastikleri kitleyip devrilmeyi tercih edeceğin durumlar olacaktır, o durumda, açıkta kalan 2 parmağımın fren manetim ile elciğin arasında olup, engel teşkil etmesini istemem. Nasıl dersen, geçen sağ şeritte gidiyor olmaya rağmen, sağımdan geçmekte ısrarcı olup sıkıştıran tofaşa odaklanınca görüşü bir iki saniyeliğine kaçırdım. Önüme bir döndüm, bildiğin herkes durmuş, bi ben gidiyorum Çarpmamak için bilinçli olarak kademeli şekilde artırdım frenlere uyguladığım gücü. Sonuçta motoru devirmek, önünde duran araca çarpmaktan iyidir. Frenlemenin son anlarında artık tekerlekleri kitledim, ön kaydı, ama müdahale ettim, devrilmedim. Yani bilerek ve isteyerek kitledim iki tekeri de, yoksa durmayacaktı.

    O 2 parmak fren 2 parmak debriyaj işi, ancak uzun yolda rahat oluyor, şehir içinde riskli.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:45 ----------

    Alıntı Akhunturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motora göre kişiye göre zor ya da kolay oluyor. SS hiç kullanmadığımdan nasıl olur bilemiyorum ama gidon yere daha yakın olduğu için bence daha kolay olur gibime geliyor. Ayrıca elciklerin açısı ters V şekline yakın olması bence biraz daha avantaj ama tam bilemiyorum.

    Eğim çok dik değilse 182 boyum 94 kiloyum ve benim motorumla ben yapabiliyorum. Hafif motorun avantajı.Tahmin ediyorum ki bazı motorlara çok zor olabilir ama Vstrom650 ile bunu yapanı gözlerimle gördüm. Tabii adamın amortisör kallavi.

    Mantık şu amortisörler açılırken doğan itme kuvvetini yakalamak.

    Anlatırken altı kaymayan güçlü tabanlı ortalama bir motosiklet botunuzun zaten olduğunu var sayıyorum. Zemini kontrol etmek lazım! Hafif minik kum gibi taşların minicik bir çalı parçacığı ile ayağınızı Fatih'in kütükler üzerinde gemileri yürüttüğü gibi yürütebilir aman dikkat.

    Ön freni sıkıp gidon yardımıyla ve tüm vucut ağırlığımızı (Göbek olması tercihtir ben de var ) depoya kapanarak veriyoruz, ön amortisörleri mümkün olduğunca kapatıyoruz. Ayak pençeleri pegler hizasında mümkünse biraz daha geride, yerden kuvvet almayı yani yeri itmeye hazır bekliyoruz. Allah ne verdiyse kollarla gidonu yukarı doğru çekerken ayak pençeleri ile (kesinlikle ayak parmak uçlarıyla değil) ve kalca ile geriye yükleniyoruz. Ama ön freni tam hamlede bırakıp hareket tam tamamlandığında tekrar öne gidip tüm emeyi boşa götürmeden sıkmak gerekiyor. Bunu tekrar tekrar yaparak her seferinde 5-10 cm geri geri çıkıyoruz..

    Anlatılması yapmasından daha zor.
    1,80 boy, 100 kg ağırlık, şu an bilgisayar masasının başında, yanımda duran, bağımsızlığını ilan etmiş kocaman bir göbek, kaymayan bir bot (ama genelde spor ayakkabı ile sürüyorum, yalan yok ) mevcut. Demekki her şeye sahibim. Deneyelim bakalım sonuç ne olacak.


    Not: Lütfen spor ayakkabı tehlikelidir konusuna girmesin kimse, biliyorum, tehlikeli. Ama ayaklar yarım düz taban, taraklı, ve biraz ortopedik sorunlu. Full ortopedik ayakkabılar bile rahatsız edebiliyor. Son 15 yıldır giydiğim spor ayakkabı'nın ne markası ne modeli değişmedi desem yeridir. Hep gidip aynı ayakabının farklı renklerini alıyorum. Sadece yağışlı havalarda, uzun yolda, ve trafiğin yoğun olduğu şehir içine gireceksem bot giyiyorum. Yoksa spor ayakkabı.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Eski ruslarda geri vites varmış. Aslında orjinalinde yok ama farklı bi çalıştırma şekliyle motor tersine çalışırmış geri vites olurmuş. Öyle birşey duymuştum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:59 ----------

    Eski ruslarda geri vites varmış. Aslında orjinalinde yok ama farklı bi çalıştırma şekliyle motor tersine çalışırmış geri vites olurmuş. Öyle birşey duymuştum.

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Mart 2017
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adam haklı, yokuş yukarı ya da yokuş aşağı farketmeksizin, motorunu sabit tutmak için kuvvet harcıyorsan ciddi bir eksiklik var demektir. 1100RT ve F650 de kullandım, hadi 1100 nispeten alçak sele yüksekliği ile sıkıntı değil, ama F650 bildiğin at gibi. Durdun ya, motoru sola yatırıyorsun hafiften, sol ayak yerde, bu arada sağ ayak fren pedalına basılı olduğu için motor kaymıyor.
    Eğer o şekilde uzun süre bekleyeceksen, ön freni sıkıyorsun, motoru sağa doğru yatırıyorsun, vitesi 1'e takıyorsun ve motoru stop ediyorsun. Yan ayaklığı açıyorsun, motoru tekrar sola yatırıp ayaklığa yaslıyorsun. Sonra iki ayağını da peg (ayaklık) lere koyuyorsun, sağ ayak yine arka frene basıyor tedbiren. Ben genelde kaskımı da çıkarıp sigara yakıyorum öyle bir bekleme durumu söz konusu ise.

    Yani millete boşa laf sokuşturmaya çalışma, adam iyiliğin için yazmış.

    Bu arada



    Sağ el ile debriyaja nasıl basıyon? Bir açıklar mısın?

    Bu arada, ne kadar kuvvet uyguladığını hissedebiliyorsan, manette kaç parmak olduğu detayı önemsiz. Ben çoğunlukla parmak fren 4 parmak debriyaj kullanıyorum. Toplamda 40 bin km'dir de motor kullanıyorum, ilk 3 bin km'deki fren çalışmalarımı saymazsak, daha hiç istemeden lastiği kitlemedim.

    Ayrıca, debriyaj manetinin tam olarak çekilmesi önerilir ki 2 veya 3 parmak kullanımında, açıkta kalan parmak manet ile elcik arasında kalacağından, yarım debriyaj ile vites değiştirmiş olursun.

    Frende ise, çarpmaktan sa lastikleri kitleyip devrilmeyi tercih edeceğin durumlar olacaktır, o durumda, açıkta kalan 2 parmağımın fren manetim ile elciğin arasında olup, engel teşkil etmesini istemem. Nasıl dersen, geçen sağ şeritte gidiyor olmaya rağmen, sağımdan geçmekte ısrarcı olup sıkıştıran tofaşa odaklanınca görüşü bir iki saniyeliğine kaçırdım. Önüme bir döndüm, bildiğin herkes durmuş, bi ben gidiyorum Çarpmamak için bilinçli olarak kademeli şekilde artırdım frenlere uyguladığım gücü. Sonuçta motoru devirmek, önünde duran araca çarpmaktan iyidir. Frenlemenin son anlarında artık tekerlekleri kitledim, ön kaydı, ama müdahale ettim, devrilmedim. Yani bilerek ve isteyerek kitledim iki tekeri de, yoksa durmayacaktı.

    O 2 parmak fren 2 parmak debriyaj işi, ancak uzun yolda rahat oluyor, şehir içinde riskli.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:45 ----------



    1,80 boy, 100 kg ağırlık, şu an bilgisayar masasının başında, yanımda duran, bağımsızlığını ilan etmiş kocaman bir göbek, kaymayan bir bot (ama genelde spor ayakkabı ile sürüyorum, yalan yok ) mevcut. Demekki her şeye sahibim. Deneyelim bakalım sonuç ne olacak.


    Not: Lütfen spor ayakkabı tehlikelidir konusuna girmesin kimse, biliyorum, tehlikeli. Ama ayaklar yarım düz taban, taraklı, ve biraz ortopedik sorunlu. Full ortopedik ayakkabılar bile rahatsız edebiliyor. Son 15 yıldır giydiğim spor ayakkabı'nın ne markası ne modeli değişmedi desem yeridir. Hep gidip aynı ayakabının farklı renklerini alıyorum. Sadece yağışlı havalarda, uzun yolda, ve trafiğin yoğun olduğu şehir içine gireceksem bot giyiyorum. Yoksa spor ayakkabı.
    Düşünebilirsen anlıyacan
    İki defa sağ el demişim
    Yazım yanlışı yaptığım besbelli

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:51 ----------

    Alıntı Akhunturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman durmak yok yola devam ! Eyy dünya daha geri vites yapamadın ama ben size gösteririm geri vitesi, 2023 te görüşürüz diyip konuya kendi noktamı koyuyorum.

    Ben yine de sana bir tavsiye daha vereyim haddim olmayarak, kornanı da yaptır motorun korna her şeyidir.
    Hatta yarın sabah ilk iş kornanı monte edildiği demirle beraber biraz öne eğmeye çalış belki arkaya doğru yamulup bir yere değiyordur. Kornalar bir yere temas ederse titreşim yapamayım çalmazlar. Belki bir ihtimal.
    Bu anlattığım çok eski bir anımdı
    Kornamı yaptıralı çok uzun zaman oldu

    Laf bulamayınca işin ucunu hemen siyasete bağlamışsın

    2023 demişsin
    Şu kadar söylüyorum sana meyve veren ağaç taşlanır

    Devletimizi yıpratan yıpratmak isteyenlerden ve Başkomutanımızı Allah korusun

  4. #24
    Ranay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    Motosikleti
    Cbr250r + Transalp
    hocam motor yan ayaktayken geçin yanına.

    Motoru ayağın açıldığı yana yani sola doğru eğip sadece ayakta yere çapraz durmasını sağlayın.
    Ayağın üstünde motorun yönünü değiştirin ve gidin dersem muhtemelen işinizi görecektir.
    ikinci seçenek bundan sonra çapraz park yapın.

    motoru iktirmekte zorlanacağınız bir yokuşta motor devrilir diye korkmadan nasıl park ediyorsunuz

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Mart 2017
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Alıntı Ranay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam motor yan ayaktayken geçin yanına.

    Motoru ayağın açıldığı yana yani sola doğru eğip sadece ayakta yere çapraz durmasını sağlayın.
    Ayağın üstünde motorun yönünü değiştirin ve gidin dersem muhtemelen işinizi görecektir.
    ikinci seçenek bundan sonra çapraz park yapın.

    motoru iktirmekte zorlanacağınız bir yokuşta motor devrilir diye korkmadan nasıl park ediyorsunuz
    Hocam öyle bir girdim ki motor yan ayakları açsam soldaki araca sürecek motor


    İnşallah böyle birşey bir daha yaşamam

  6. #26

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Pistonlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düşünebilirsen anlıyacan
    İki defa sağ el demişim
    Yazım yanlışı yaptığım besbelli
    Medeni ol medeni. Düşünebilirsen ne demek? Sen mi karar veriyorsun düşünemediğime?

    Bak standart agresif forum kullanıcısı olmaya başladın. Bana bile sarabiliyosun ki bu güne kadar sana hep yapıcı/olumlu yaklaştım.

    Ben üniversite mezunu, ana dilim gibi ingilizce bilen, yabancı forumlar da dahil, birbirinden farklı konularda forum takip eden, her gün gazete takip eden, köşe yazısı okuyan, yakın siyasi tarih, dünya edebiyatı falan okuyan, bir dönem bilgisayarcılık ve üniversitede bilgi işlem şefliği yapacak düzeyde bilgisayar bilen, eletrik ve mekanikten kendime yetecek kadar anlayan, yıllarca öğretmenlik yapmış, ismi iyi bilinen, Türkiyede 100 küsür şubesi bulunan bir özel eğitim kurum zincirinin bana yakın şubesinde öğretmen olarak işe başlayıp 6 ay içinde sırasıyla müdür yardımcısı, ve müdürlüğe yükselip, 8 ay sonra müdürlükten istifa etmiş, müdürlükten ve eğitim kurumundan istifa ettiğim duyulunca, daha ihbar süremi çalışırken eski işyerimin müdürü tarafından telefon ile aranıp "kardeş tekrar bizimle çalışır mısın?" sorusuna muhattap olmuş, evet çalışırım deyince, "tamam sigortanı bu gün başlatıyorum, sen orayı toparla, sonra birkaç gün dinlen, gel işe başla" cevabını alacak kadar eski idarecilerim tarafından sevilen ve güvenilen, 30 küsür personeli olan bir havayolu şirketinde idari pozisyonda çalışan, vardiya amiri olarak görev yapan, bununla beraber çalıştığım şirketin, iş yaptığı şirketler ile diyaloğunu sağlayan bir bireyim. Ben iş görüşmesine giderken, sadece bir dosya götürürüm, o dosyayı işveren temsilcisi kimse, ona verir, ve incelemesini rica edip kahvemi içerim. Bu güne kadar hiçbir iş başvurum geri çevrilmedi.

    Eğer buraya kadar okudun ve anladın ise, ya sen? Hangi sıfatla, hangi özelliğin ile bana "düşünebilirsen" diyorsun?

    Merak ediyorsan, düşünebiliyorum. O kadar yazının içinden sadece o kısmı görüp anlayabiliyorsan, boşa anlatmışım demektir.


    Unutmuşum, tembelimdir. Çok çalışıp çok para kazanıp, harcayacak vakit bulamamaktansa, ya da 40 bin liraya motor alıp, senede 3 bin km yapabilmektense, az çalışır, bana yetecek kadar kazanır, bol bol gezerim. Sanırım kötü özelliğim bu.
    Akhunturk ve BatuhanK bunu beğendiler.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  7. #27
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    geri vites ihtiyacı hasıl olduğu vakitler, arkadan hanımı indirip motoru geri geri çekmesini emrediyorum. adını da "sultan geri vites" koydum, çok hoşuna gitti.
    cenkyenmez bunu beğendi.

  8. #28
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Mart 2017
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Medeni ol medeni. Düşünebilirsen ne demek? Sen mi karar veriyorsun düşünemediğime?

    Bak standart agresif forum kullanıcısı olmaya başladın. Bana bile sarabiliyosun ki bu güne kadar sana hep yapıcı/olumlu yaklaştım.

    Ben üniversite mezunu, ana dilim gibi ingilizce bilen, yabancı forumlar da dahil, birbirinden farklı konularda forum takip eden, her gün gazete takip eden, köşe yazısı okuyan, yakın siyasi tarih, dünya edebiyatı falan okuyan, bir dönem bilgisayarcılık ve üniversitede bilgi işlem şefliği yapacak düzeyde bilgisayar bilen, eletrik ve mekanikten kendime yetecek kadar anlayan, yıllarca öğretmenlik yapmış, ismi iyi bilinen, Türkiyede 100 küsür şubesi bulunan bir özel eğitim kurum zincirinin bana yakın şubesinde öğretmen olarak işe başlayıp 6 ay içinde sırasıyla müdür yardımcısı, ve müdürlüğe yükselip, 8 ay sonra müdürlükten istifa etmiş, müdürlükten ve eğitim kurumundan istifa ettiğim duyulunca, daha ihbar süremi çalışırken eski işyerimin müdürü tarafından telefon ile aranıp "kardeş tekrar bizimle çalışır mısın?" sorusuna muhattap olmuş, evet çalışırım deyince, "tamam sigortanı bu gün başlatıyorum, sen orayı toparla, sonra birkaç gün dinlen, gel işe başla" cevabını alacak kadar eski idarecilerim tarafından sevilen ve güvenilen, 30 küsür personeli olan bir havayolu şirketinde idari pozisyonda çalışan, vardiya amiri olarak görev yapan, bununla beraber çalıştığım şirketin, iş yaptığı şirketler ile diyaloğunu sağlayan bir bireyim. Ben iş görüşmesine giderken, sadece bir dosya götürürüm, o dosyayı işveren temsilcisi kimse, ona verir, ve incelemesini rica edip kahvemi içerim. Bu güne kadar hiçbir iş başvurum geri çevrilmedi.

    Eğer buraya kadar okudun ve anladın ise, ya sen? Hangi sıfatla, hangi özelliğin ile bana "düşünebilirsen" diyorsun?

    Merak ediyorsan, düşünebiliyorum. O kadar yazının içinden sadece o kısmı görüp anlayabiliyorsan, boşa anlatmışım demektir.


    Unutmuşum, tembelimdir. Çok çalışıp çok para kazanıp, harcayacak vakit bulamamaktansa, ya da 40 bin liraya motor alıp, senede 3 bin km yapabilmektense, az çalışır, bana yetecek kadar kazanır, bol bol gezerim. Sanırım kötü özelliğim bu.
    Sağ elinle debriyaj nasıl basıyon? Bir açıklar mısın?

    Böyle uslüp mü olur
    Resmen alay konusuna almışsın beni

    Senden böyle bir cümle beklemezdim açıkta
    O kadar samimiyetimizi var sonuçta
    Yeri geldi özür diledim yeri geldi hatamı kabul ettim
    Benim aleyhime küçük düşürecek beğendiğin
    yorumların haddi hesabı yok

    Bu arada okumak bilim sahibi olmak ile iyi bir insan zeki bir insan olunacağı anlamına gelmez

    Ben öyleyim söyleyim diye yazmışsın uzun uzun açıklamışın kendinle öğünmüşsün ergenler gibi

    Kusura bakma yakıştıramadım sana bu hareketleri

    Neyse iyi forumlar
    Allah a emanet ol

  9. #29
    kanoburda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2007
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    Bajaj Rs 200
    Takintiliiii

  10. #30

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Pistonlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağ elinle debriyaj nasıl basıyon? Bir açıklar mısın?

    Böyle uslüp mü olur
    Resmen alay konusuna almışsın beni

    Senden böyle bir cümle beklemezdim açıkta
    O kadar samimiyetimizi var sonuçta
    Yeri geldi özür diledim yeri geldi hatamı kabul ettim
    Benim aleyhime küçük düşürecek beğendiğin
    yorumların haddi hesabı yok

    Bu arada okumak bilim sahibi olmak ile iyi bir insan zeki bir insan olunacağı anlamına gelmez

    Ben öyleyim söyleyim diye yazmışsın uzun uzun açıklamışın kendinle öğünmüşsün ergenler gibi

    Kusura bakma yakıştıramadım sana bu hareketleri

    Neyse iyi forumlar
    Allah a emanet ol
    Bir oku eski yazılarımı, bir kez kendim hakkımda böyle bir yazı yazmış mıyım?

    Zorluyorsunuz. Zorla yazdırıyorsunuz.

    Neyse, haklısın, kabahat bende ki, sana şaka yaptım. Takınacağın tavrı tahmin edip, yapmamalıydım.

    Orada alıntı yaptığın yazının devamını okuma lütfunda bulunsaydın, kendimle de dalga geçtiğimi görecektin.

    Ama uyarmışlardı, dinlemedim. Hata bende. Tahammülü sıfır adamla samimi olursan, böyle gecenin bir yarısı dert anlatmak zorunda kalırsın.

    An itibarı ile, ne yazdıklarını okurum, ne başlıklarına bakarım, ne de sana cevap veririm. Benim mizah anlayışından yoksun adama anlatacağım bir şey yok...
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  11. #31
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geri vites ihtiyacı hasıl olduğu vakitler, arkadan hanımı indirip motoru geri geri çekmesini emrediyorum. adını da "sultan geri vites" koydum, çok hoşuna gitti.
    muahaha beygir gibi iki arkadaş bulup ileri ittirtseniz ne derdiniz

  12. #32
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Yorumları okuduğum kadarıyla sorduğun soruya kimse cevap vermemiş.

    açıklıyorum, motosikletlerde sıralı sistem şanzıman olduğu için geri vites yoktur. Sıralı sistemde iki mil ve bir sürü dişliden oluşan bir yapı vardır geri vites için buraya 3. bir mil eklemek gerekir, buda büyük ihtimalle yüksek maliyettir yada yapması mümkün değildir. bu yüzden yok, goldwingte bile elektronik geri vites var adamlar mekanik olarak yapmıyorlar.
    redlion999 bunu beğendi.

  13. #33

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yorumları okuduğum kadarıyla sorduğun soruya kimse cevap vermemiş.

    açıklıyorum, motosikletlerde sıralı sistem şanzıman olduğu için geri vites yoktur. Sıralı sistemde iki mil ve bir sürü dişliden oluşan bir yapı vardır geri vites için buraya 3. bir mil eklemek gerekir, buda büyük ihtimalle yüksek maliyettir yada yapması mümkün değildir. bu yüzden yok, goldwingte bile elektronik geri vites var adamlar mekanik olarak yapmıyorlar.
    İyi de soruda mekanik geri vites sorulmamış ki, sadece geri vites denmiş. Elektronik de olsa olur aslında. Ama yine de maliyet maliyettir.

    Maliyet kısmak için naylon lastikle motor satan firmalar, geri vites koyar mı? Tabiki hayır...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:50 ----------

    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eski ruslarda geri vites varmış. Aslında orjinalinde yok ama farklı bi çalıştırma şekliyle motor tersine çalışırmış geri vites olurmuş. Öyle birşey duymuştum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:59 ----------

    Eski ruslarda geri vites varmış. Aslında orjinalinde yok ama farklı bi çalıştırma şekliyle motor tersine çalışırmış geri vites olurmuş. Öyle birşey duymuştum.
    Onlar 2 zamanlı hocam. 2 zamanlı motor, ilk hareketin verildiği yöne göre, ters çalışabiliyor prensipte. Ama 4 zamanlılarda mümkün değil.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  14. #34
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Yazıldı mı bilmiyorum görmedim ama; bizde geri vites olmaz. Gerekirse ilerden döneriz.

  15. #35

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazıldı mı bilmiyorum görmedim ama; bizde geri vites olmaz. Gerekirse ilerden döneriz.
    Ama o İzmir'de değil, Adana'da diye biliyordum ben. Yanlış mı hatırlıyorum
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  16. #36
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    motosiklet sürmek matematik gibidir iyi hesap yapmak lazım

  17. #37

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    HD Sportster 883R
    Alıntı kanoburda adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Takintiliiii
    Ben de çok merak ediyordum gerçekten böyle mi diye ve bir konuda ben de sormuştum bunu ancak, takiintili adlı üyenin üstün yetenekleri var ve hayat görüşü olarak daha açık
    Pulsar 200ns büyük bir muamma yaratıyor ama olsun o kadar.

    Not:5Ağustos1921-29Ekim1923 tarihleri arasında Türkiye tarihinin tek bir başkomutanı oldu, bu başkomutanlık ünvanı cumhurbaşkanlığına seçilene kadar sürdü ve ayrıca kendisini de 1938 yılında sonsuzluğa uğurladık.

  18. #38
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Trike'larda, Goldwing'de, Ural'da standart olarak vardır. Harley-Davidson da motosikletlere opsiyonel olarak elektrikli veya mekanik olmak üzere 2 farklı seçenekte geri vites ekler.

    Temel olarak ağır ve ayaklarla itmesi zor motorlarda geri vites uygulanır. Pulsar gibi hafif bir makine için gereği yok. Benim motor 286 kg. Yokuş yukarı zorlansam bile geri geri itebiliyorum. Biraz bacaklarınızı kuvvetlendirmeniz veya bu gibi durumları öngörerek sürmeniz lazım. En olmadı motoru boşa alıp kontağı kapatıp belinize yüklenmeden kuvveti bacaklarınızdan alarak el ile itmeniz mümkün.

    Onun dışında şu kısımdaki detaya istemsizce çok güldüm : )

    Alıntı Pistonlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonunda adam geldi bağırsağın geri geri gitsin dedi
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  19. #39
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ama o İzmir'de değil, Adana'da diye biliyordum ben. Yanlış mı hatırlıyorum
    Adanada çok farklı şeyler de var karıştırma kanka ahahahaha
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  20. #40

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı Pistonlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düşünebilirsen anlıyacan
    İki defa sağ el demişim
    Yazım yanlışı yaptığım besbelli

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:51 ----------



    Bu anlattığım çok eski bir anımdı
    Kornamı yaptıralı çok uzun zaman oldu

    Laf bulamayınca işin ucunu hemen siyasete bağlamışsın

    2023 demişsin
    Şu kadar söylüyorum sana meyve veren ağaç taşlanır

    Devletimizi yıpratan yıpratmak isteyenlerden ve Başkomutanımızı Allah korusun
    Baş komutan hic gulecegim yoktu gcgvvcfg


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)