Başçalanın birisi kuyuya bir taş attı 40 vatandaş çıkaracam diye uğraşıyor..
Başçalanın birisi kuyuya bir taş attı 40 vatandaş çıkaracam diye uğraşıyor..
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
Bu sigorta konularının hepsine aynı şeyi yazıyorum ama hala aynı muhabbetler dönüyor.
Arkadaşlar trafik sigortası eskiden 3. kişilerin zararını kapsardı. Yani kazaya karışmamış ancak kaza sonucu zarara uğramış kişilerin zararını kapsardı.
Hukukta "içtihat" adı verilen bir durum var. Buna göre bir mahkemenin kararı benzer durumlarda örnek teşkil eder. Kaza sonucu anlaşmazlıklarda kişiler mahkemelik olduğunda hakkını alamayan kişi davalının sigorta şirketini de mahkemeye verip zararının tazminini talep edebiliyor. Geçmişte bazı mahkemeler böyle karar verip "Madem ki bu aracı sigortaladın öyleyse bu kazanın can ve mal zararlarını tazmin etmek sana düşer." demiş.
Dolayısiyle bu kararlar içtihat kabul edilir ve kanun gibi değerlendirilir. Bu durumda trafik sigortasına aracın sahibinin, aracının, yada kaza yaptığı 2. kişilerin zararları da dahil oldu.
Trafik sigortası sadece 3. kişilerin, yani kaza sonucu bozulan asfaltın, yada kırılan tabelanın zararını üstlenirken artık herkesin zararından sorumlu. Bu riski epey arttırıyor. Sizin, vasıtanızın, vasıtayı kullandığınız çevrenin, kaza yapma yada kaza sonucu oluşan zararın büyüklüğüne oranı hep hesaba dahil.
Özellikle can kaybı ve yaralanmalardan oluşacak zararlar bu hesabı altüst ediyor. 1500 liralık motoruna 2000 lira sigorta teklifi veren şirketlerin nedeni bu yüzden.
Bu risk hesapları epey karmaşık matematik hesaplamalarından oluşmakta. Devlet bu hesaplama aşamasında devreye girmez. Ancak bu şirketlerin aralarında anlaşıpta hep beraber piyasayı yükseltmelerine de müsade etmez.
Yüksek fiyat veren şirket riski daha yüksek görüyor. Ancak 10 kat yüksek fiyat veren şirketin manası "Benim tıpam yemiyor, başkasından yaptırın." demek.
Devlet bu tıpası yetmeyen şirketlere "Ben anlamam, piyasadaysan adam gibi fiyat vereceksin." diyebilir. Ancak listenin en sonundaki şirkete müdahale edemez. Çünkü bu şirket zaten riskin bir bölümünü üstlemiş durumda.
Devlet fiyatları düşürebilmek için müdahale edecekse şirketleri bazı risk unsurlarından muaf tutmak zorunda. Piyasa durulmaya başlayınca da fiyatlar düşme eğilimine girer ama bu bir anda olacak bir şey değil.
Ha ne olur. Tavan fiyatların düşürülmesi çekimser kalan firmaları piyasaya girmeye zorlar. Bu rekabeti arttırır. Rekabet üstünlüğü kazanmak için bazı firmalar fiyat kırma yoluna gidebilir. Tabi bu yine zamanla olacak bir şey.
Dolayısiyle bugün 600 liraya yaptırdığınız sigortayı ne gelecek ay ne yazın 200 liraya yaptırmanız mümkün olmayacak. Bu fiyatlar düşecektir. Yılbaşında yaptırdığım sigorta bugün %5 daha ucuz. Ancak birkaç ayda öyle yarı fiyatına düşecek diye beklemeyin.
Benim marcedese 230 tl trafik sigortasi cikiyor motora 420 tl cikiyor benim anlamadigim su mercedes tank gibi araba olasi bir durumda karsi tarafa cok daha fazla zarar verir sigorta sirketinin odeyecegi para cok olur bu risk demektir. Oysa motor kucuk allah korusun motorla bir araca carpsam olan bana olur. Bu mantikla arabanin sigortasi 230 iken motorunkinin 50 tl olmasi gerekmez mi?
bir kaza olayında motosiklet sürücüsünün ölme veya yaralanma riski otomobil sürücüsünden daha fazladır. sigorta firmaları zorunlu trafik sigortası ile
Kişi başına verilecek ölüm ve tedavi tutarları
Kaza başına verilecek ölüm ve tedavi tutarları
Kaza başına karşı araç için ödenecek maddi zararları karşılar. sen kaza gecirerek sigorta firmasına daha fazla masraf oluyorsun.
bu işten bi cacık çıkmaz,ben gidiyorum..
650den düşük çıkmıyor simdilik. 10 gün önce 800den düşmüyordu. Bekleyelim bakalım biraz daha.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)