Onu, o arkadaşlara sormak lazım aslında "tam olarak neden?" diye.
Bence "Motor yağı belirli bir dereceye kadar viskozitesini korur ve yağlama özelliğini devam ettirir, belli bir değeri aşınca su gibi olur ve yağlamaz. Yazın çok ısınacağı için 30 değeri ince gelir." demeye çalışıyorlardır.
Teknik olarak haklılar da, ama rakamsal değer verseler şahsi görüşlerini kitapçıkla kıyaslayabilmemiz daha kolay olur. Motosikletin soğutma sisteminde bir sorun yoksa ve çok uzun sürüşlerde çok aşırı zorlanmıyorsa kitapçıktaki değer olan 10W30 yeterli gelecektir.
250'de olsa bu sport makine, zorlarım vs. diyorsanız 10W40 da kullanılabilir. Aslına bakarsanız burada uzun uzun konuştuğum kadar büyük bir fark da yoktur. Ben araba'dan kalma bilgim ile "Gerekmedikçe viskozite değiştirilmemelidir." düşüncesinde olduğum için kitapçık değerine sadık kalınmasını önerdim. Yoksa dediğim gibi 10W40'da sorun olmayacaktır.
Motor yağlarının viskozite değerleri belirlenirken yapılan test 0 fahrenayt la 210 fahrenayt arasında yapılır. Bunun C cinsinden karşılığı -17 ve +98'dir.
(Küsüratlarına girmedim)
10W30 yağı:
-17 derece'de 10viskozite değerinde
+98 derece'de 30viskozite değerinde
10W40 yağı:
-17 derece'de 10viskozite değerinde
+98 derece'de 40viskozite değerinde
Yukarıda belirttiğim sıcaklıklarda, yukarıda belirttiğim viskozite değerlerinde olacaktır ve sıvı soğutmalı olan CBR250 için de kitapçıkta belirtilen 30viskozite değeri yazın dahi yeterli olacaktır diye tahmin ediyorum.
Donanımhaber'de jacakal adlı kullanıcının 20 Şubat 2011'de gönderdiği bir mesajdan bilgi alarak açıkladım. Yanılma payım olabilir. Konu tam olarak aynı değil ancak
link'ten ulaşılabilir.
Viskozite ne olursa olsun, tam sentetik olsun
Bak yine uzun oldu, kendimi kısa cümlelerle izah edemiyorum sanırım