Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

YAĞ MUHABBETİ ÖZELLİKLE MOTUL ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Şubat 2017
    Motosikleti
    honda cbr 600 f
    MERHABA ARKADAŞLAR. CBR 250 MOTORUMDA 500 KM SONRA GELECEK YAĞ DEĞİŞİMİMDE MOTUL KULLANMAK İSTİYORUM. FAKAT BU TAM SENTETİK MOTUL YAĞLARINDA 3100-5100-7100 SERİLERİ VAR. BUNLAR NE ANLAMA GELİR_? DAHA ÖNCE CBR 125 MOTORUMDA MOTUL 5100 10W40 KULLANMIŞTIM VE ÇOK MEMNUN KALMIŞTIM. MOTOR OLDUKÇA RAHATLADIĞINI VE VİTES GEÇİŞLERİNİN MÜKEMMEL OLDUĞUNU KULLANARAK GÖRMÜŞ TECRÜBE ETMİŞTİM.MOTUL 7100 SERİSİ NEDİR VE AÇIKLAMALARI NELERDİR?
    VE ŞUAN VALVOLİNE TAM SENTETİK 10W40 KULLANIYORUM. MOTOR BAKIMINDAN BİRAZ ZORLADIĞINI HİSSEDİYORUM VE VİTES GEÇİŞLERİNDEKİ SERTLİK TAVAN YAPMIŞ VAZİYETTE. VALVOLİNE KULLANICIARININDA YORUMUNU ALIRSAM MEMNUN OLURUM. KAZASIZ GÜNLER )


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Sorularınızın cevaplarını şu linkte bulabilirsiniz:

    https://www.motul.com/tr/tr/community/286
    halilom bunu beğendi.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  3. #3
    balamir01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2016
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    Suzuki VanVan
    Ben suzuki vanvan'a 7100 10w 40 kullanıyorum. Kullanım kılavuzunda bahsedilen değelere sahip olduğu için. Ayrıca 5100 de kılavuzuma uygun ama 7100 le vites geçişlerini zerremiktar hissetmiyorum.

  4. #4
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    7100 10w-30 kullanın...
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  5. #5
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
     MT Site yönetimi uyarı mesajı.
    Uyarı Sebebi:   Tamamı büyük harfler ile başlık açmak ve mesaj yazmak yasaktır.
     Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
     Foruma üye olan herkes forum kurallarını kabul etmiş sayılır.
     Forum Kurallarını okumak için tıklayın..
     Şikayetleriniz için tıklayın

  6. #6

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    3100 mineral
    5100 yarı sentetik
    7100 tam sentetik
    shruikan, cenkyenmez ve Salurbey bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    03 Şubat 2017
    Motosikleti
    honda cbr 600 f
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    7100 10w-30 kullanın...
    sizde cbr250 kullanıcısı olarak motorunuzda 10w30 mu kullanmaktasınız ? ben şahsen genelde 10w40 kullanıyorum ama fark nedir

  8. #8

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    HD Sportster 883R
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3100 mineral
    5100 yarı sentetik
    7100 tam sentetik
    Ben de böyle biliyorum ve her zaman en kaliteli yağın tam sentetik olduğunu okuyoruz. Bugüne kadar yarısentetik kullanılmış sanırım. En azından bundan sonrasında tam sentetik olanı yani 7100 kullanılması daha iyi olacaktır.

    Cub'da debriyaj olmadığı için kaydırma yapmaması gerekçesiyle mecburen yarı sentetik kullanıyorum ancak cbr'da kesinlikle tam sentetik olmalı.

  9. #9
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    500 cc ve üzeri yüksek cc makina için 7100 öneririm bunun altı cc ye sahip makineler için 5100 al malum yaz geldiği için motora 10w40 yerine 15w40 gibi biraz kalın yağ koymanı öneririm

  10. #10

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    HD Sportster 883R
    Tekrar inceledim biraz uzun oldu, kusura bakmayın.

    Öncelikle kitapçığında (2014 sonrası CBR 250),
    JASO T 903 standardına göre MA, SAE standardına göre 10w30 ve API sınıflandırmasına göre SG veya üstü yağ gerektiği yazıyor.

    Tam olarak şöyle yazıyor:
    "Honda 4-zamanlı motosiklet yağı API servis Sınıfı SG veya daha yüksek,
    "Enerji Tasarruflu" veya "Kaynak Tasarruflu" olarak işaretlenmiş yağlar hariç,
    SAE 10W-30,
    JASO T 903 Standart MA


    Çok bilgim yoktu, bu konuyla birlikte bu kadar detaylı araştırdım ve motosiklet cc'si ile alakalı değil kitapçığındaki değerler ile alakalı bir durum.
    Yazanlara bakınca:
    SAE konusunu geçiyorum Motul 5100 de bu koşulu karşılıyor Motul 7100'de.
    MA standardını inceleyince, Motul 10W-40 5100 yağı MA standardını karşılıyor, kitaçığa göre uygundur sorun yok.

    Ancak,
    Kitapçıkta 10W-40 ile ilgili bir viskozite değeri yazmıyorken 10W-30 ile ilgili bir değer yazıyor. (SAE'nin yanında) Bu nedenle viskozite olarak ben de 10W-30 öneriyorum, yanlışım varsa arkadaşlar düzeltsinler lütfen.

    10W-30 7100 yağı MA2 standardında. Benim anladığım kadarıyla daha kaliteli. Hem fiyatlarından hem de tam sentetik olduklarından böyle düşünüyorum.

    Özetle kitapçığa göre Motul 5100 10W-30 uygundur, ek olarak ben tam sentetik oluşundan dolayı Motul 7100 10W-30 öneriyorum.

    Kitapçığa buradan ulaşabilirsiniz.

  11. #11

    Üyelik
    03 Şubat 2017
    Motosikleti
    honda cbr 600 f
    Alıntı cenkyenmez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekrar inceledim biraz uzun oldu, kusura bakmayın.

    Öncelikle kitapçığında (2014 sonrası CBR 250),
    JASO T 903 standardına göre MA, SAE standardına göre 10w30 ve API sınıflandırmasına göre SG veya üstü yağ gerektiği yazıyor.

    Tam olarak şöyle yazıyor:
    "Honda 4-zamanlı motosiklet yağı API servis Sınıfı SG veya daha yüksek,
    "Enerji Tasarruflu" veya "Kaynak Tasarruflu" olarak işaretlenmiş yağlar hariç,
    SAE 10W-30,
    JASO T 903 Standart MA


    Çok bilgim yoktu, bu konuyla birlikte bu kadar detaylı araştırdım ve motosiklet cc'si ile alakalı değil kitapçığındaki değerler ile alakalı bir durum.
    Yazanlara bakınca:
    SAE konusunu geçiyorum Motul 5100 de bu koşulu karşılıyor Motul 7100'de.
    MA standardını inceleyince, Motul 10W-40 5100 yağı MA standardını karşılıyor, kitaçığa göre uygundur sorun yok.

    Ancak,
    Kitapçıkta 10W-40 ile ilgili bir viskozite değeri yazmıyorken 10W-30 ile ilgili bir değer yazıyor. (SAE'nin yanında) Bu nedenle viskozite olarak ben de 10W-30 öneriyorum, yanlışım varsa arkadaşlar düzeltsinler lütfen.

    10W-30 7100 yağı MA2 standardında. Benim anladığım kadarıyla daha kaliteli. Hem fiyatlarından hem de tam sentetik olduklarından böyle düşünüyorum.

    Özetle kitapçığa göre Motul 5100 10W-30 uygundur, ek olarak ben tam sentetik oluşundan dolayı Motul 7100 10W-30 öneriyorum.

    Kitapçığa buradan ulaşabilirsiniz.
    detaylı yazınız için çok teşekkürler. çok faydalı oldu... saolun fakat 10w30 bildiğim kadaryla biraz daha ince bu motoru yaz aylarında haddinden fazla ısındırır diyor arkadaşlarımız forumda. o kısmını anlayamadım

  12. #12

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    HD Sportster 883R
    Onu, o arkadaşlara sormak lazım aslında "tam olarak neden?" diye.

    Bence "Motor yağı belirli bir dereceye kadar viskozitesini korur ve yağlama özelliğini devam ettirir, belli bir değeri aşınca su gibi olur ve yağlamaz. Yazın çok ısınacağı için 30 değeri ince gelir." demeye çalışıyorlardır.

    Teknik olarak haklılar da, ama rakamsal değer verseler şahsi görüşlerini kitapçıkla kıyaslayabilmemiz daha kolay olur. Motosikletin soğutma sisteminde bir sorun yoksa ve çok uzun sürüşlerde çok aşırı zorlanmıyorsa kitapçıktaki değer olan 10W30 yeterli gelecektir.

    250'de olsa bu sport makine, zorlarım vs. diyorsanız 10W40 da kullanılabilir. Aslına bakarsanız burada uzun uzun konuştuğum kadar büyük bir fark da yoktur. Ben araba'dan kalma bilgim ile "Gerekmedikçe viskozite değiştirilmemelidir." düşüncesinde olduğum için kitapçık değerine sadık kalınmasını önerdim. Yoksa dediğim gibi 10W40'da sorun olmayacaktır.

    Motor yağlarının viskozite değerleri belirlenirken yapılan test 0 fahrenayt la 210 fahrenayt arasında yapılır. Bunun C cinsinden karşılığı -17 ve +98'dir.
    (Küsüratlarına girmedim)

    10W30 yağı:
    -17 derece'de 10viskozite değerinde
    +98 derece'de 30viskozite değerinde

    10W40 yağı:
    -17 derece'de 10viskozite değerinde
    +98 derece'de 40viskozite değerinde

    Yukarıda belirttiğim sıcaklıklarda, yukarıda belirttiğim viskozite değerlerinde olacaktır ve sıvı soğutmalı olan CBR250 için de kitapçıkta belirtilen 30viskozite değeri yazın dahi yeterli olacaktır diye tahmin ediyorum.

    Donanımhaber'de jacakal adlı kullanıcının 20 Şubat 2011'de gönderdiği bir mesajdan bilgi alarak açıkladım. Yanılma payım olabilir. Konu tam olarak aynı değil ancak link'ten ulaşılabilir.

    Viskozite ne olursa olsun, tam sentetik olsun

    Bak yine uzun oldu, kendimi kısa cümlelerle izah edemiyorum sanırım

  13. #13

    Üyelik
    03 Şubat 2017
    Motosikleti
    honda cbr 600 f
    Alıntı cenkyenmez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Onu, o arkadaşlara sormak lazım aslında "tam olarak neden?" diye.

    Bence "Motor yağı belirli bir dereceye kadar viskozitesini korur ve yağlama özelliğini devam ettirir, belli bir değeri aşınca su gibi olur ve yağlamaz. Yazın çok ısınacağı için 30 değeri ince gelir." demeye çalışıyorlardır.

    Teknik olarak haklılar da, ama rakamsal değer verseler şahsi görüşlerini kitapçıkla kıyaslayabilmemiz daha kolay olur. Motosikletin soğutma sisteminde bir sorun yoksa ve çok uzun sürüşlerde çok aşırı zorlanmıyorsa kitapçıktaki değer olan 10W30 yeterli gelecektir.

    250'de olsa bu sport makine, zorlarım vs. diyorsanız 10W40 da kullanılabilir. Aslına bakarsanız burada uzun uzun konuştuğum kadar büyük bir fark da yoktur. Ben araba'dan kalma bilgim ile "Gerekmedikçe viskozite değiştirilmemelidir." düşüncesinde olduğum için kitapçık değerine sadık kalınmasını önerdim. Yoksa dediğim gibi 10W40'da sorun olmayacaktır.

    Motor yağlarının viskozite değerleri belirlenirken yapılan test 0 fahrenayt la 210 fahrenayt arasında yapılır. Bunun C cinsinden karşılığı -17 ve +98'dir.
    (Küsüratlarına girmedim)

    10W30 yağı:
    -17 derece'de 10viskozite değerinde
    +98 derece'de 30viskozite değerinde

    10W40 yağı:
    -17 derece'de 10viskozite değerinde
    +98 derece'de 40viskozite değerinde

    Yukarıda belirttiğim sıcaklıklarda, yukarıda belirttiğim viskozite değerlerinde olacaktır ve sıvı soğutmalı olan CBR250 için de kitapçıkta belirtilen 30viskozite değeri yazın dahi yeterli olacaktır diye tahmin ediyorum.

    Donanımhaber'de jacakal adlı kullanıcının 20 Şubat 2011'de gönderdiği bir mesajdan bilgi alarak açıkladım. Yanılma payım olabilir. Konu tam olarak aynı değil ancak link'ten ulaşılabilir.

    Viskozite ne olursa olsun, tam sentetik olsun

    Bak yine uzun oldu, kendimi kısa cümlelerle izah edemiyorum sanırım
    ne güzel ne güzel... teşekkürler
    yani 10w30 da olabilir kitapçığında yazan... 10w40 da kullanabilriz.
    bakalım 7100 seri koyacağım umarım eski rahatlığı özellikle vites geçişlerinde alırım.

  14. #14
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    10 50 hakkında teknik bilgisi olan var mi ?

  15. #15
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı kemal_hilal1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sizde cbr250 kullanıcısı olarak motorunuzda 10w30 mu kullanmaktasınız ? ben şahsen genelde 10w40 kullanıyorum ama fark nedir
    10w-30 kullanmaktayım, bu motor yazın da kışın da sıcaklık göstergesi 3 te duryorsa yazın kışın ne önemi var? Hava soğutmalı değil ki bu... 10w-30 10w-40 tan biraz daha ince davranır ve daha dar aralıklara sızarak daha iyi yağlama sağlar.

    Kitapçığı yazan adamlar, aynı zamanda da bu motoru yapan adamlar. Kitapçığa uy, başkasına uyma...
    MoRFy ve kemal_hilal1 bunu beğendiler.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  16. #16

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    HD Sportster 883R
    Alıntı brooklynnn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10 50 hakkında teknik bilgisi olan var mi ?
    Teknik olarak aynı sıcaklıklarda, yukarıda konuştuğumuz iki yağdan daha az akışkandır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------

    Kitapçık 10W30 diyor, başka bir CBR 250 kullanıcısı da 10W30 diyor.

    Var mı arttıran

  17. #17
    MoRFy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2016
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    HONDA CBF 600 - BMW R25/3
    1 galon 7100 10w-30 bitti. 8.000km bakımına tekrar 7100 10w-30 diyorum. 7100 10w-30 hakkında CBR250 kullanıcıları konu başlığı altında biraz tartışma yapmıştık. oradan inceleyebilirsiniz.
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  18. #18
    designserhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XJ6 N
    Bende dün Motul 7100 10*40 aldım 4 litre.Pulsar 200 Ns kullanıyorum ve 5000 km değiştirsem yağ 15000 km gider.İnşallah yazın sıkıntı çıkarmaz.

  19. #19

    Üyelik
    03 Şubat 2017
    Motosikleti
    honda cbr 600 f
    birde çok karışık şeyler duydum. biraz agresif kullanımda cbr250 için net olarak yağ deiğişim kaç km de yapılmalıdır?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler