Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Acı Tablo: 2015 Yılı Ölümlü ve Yaralanmalı Trafik Kazaları İstatistikleri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    oggomoggo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2015
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 (Honda CB125e-Pulsar 200 ns)
    Merhaba Arkadaşlar.

    Bugün Karayolları Trafik Güvenliği Daire Başkanlığının hazırladığı 2015 yılına ait Ölümlü ve Yaralanmalı Trafik Kazalarına ait istatistik Raporununu inceledim.
    Ne yazık ki 2015 yılında Toplam 78,198 Kazanın 6,596 sı Motosiklet sürücüleri tarafından yapılmış. Bu sayı toplam kazaların %8,36 sına tekabül ediyor.
    Asıl acı olan ise bu 6,596 kazada 331 motosiklet sürücüsünün vefat etmiş olması. Bu şekilde çok anlam ifade etmese de yüzde olarak %19,84 gibi yüksek bir orana karşılık geliyor.

    Sonuç olarak kaza sonucu en yüksek ölüm oranının ne yazık ki biz motosiklet kullanıcıları olduğunu istatistiki olarak da görmek acı ama ne yazık ki gerçek.

    Lütfen ekipmansız kullanmayalım. Kurallara uyalım. Risk almayalım. Defansif olalım.
    SweentLy, caglar48, doghouse ve 2 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    03 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    dominar
    %5 filan ölüm olmuş, %19'larda değil. yine de önemli konu.

  3. #3
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    O istatistiklere bir daha bakın bence.
    2015 yılında 70-80 bin kaza hiç inandırıcı değil.
    Tıpkı 6-7bin motosiklet kazasının inandırıcı olmadığı gibi.
    Sadece yaralanmalı kaza sayısı 200bin civarı ve ülkemizde yılda bir milyondan fazla kaza oluyor.
    oggomoggo bunu beğendi.

  4. #4
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    2 teker üzerindeyiz maximum risk her daim var
    Bu bilinçte olmayip da motosiklet kullanırken bunlari kafa ya takmayan fazla yaşamıyor zaten kendisinin hayati kendi tasarrufunda
    oggomoggo bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Tablo-7: Taşıt cinslerine göre kayıtlı taşıt, ölümlü yaralanmalı kazaya karışan taşıt, ölen ve yaralanan sürücü sayısı

    2015'te 150 bin araba, 46 bin de motosiklet kazaya karışmış. Tablodaki sayıları motosikletçiler ve araba sürücüleri için yorumlarsak şu noktalar ortaya çıkıyor.

    1. Trafikte dolanan araç başına rakamlar göz önüne alındığında motosikletlerin kazaya karışma durumu % 12 daha fazla.

    2. Motorcular kaza yaptığında yaralanma olasılıkları araba sürücülerinin iki katından fazla.

    3. Motorcular kaza yaptığında ölme olasılıkları araba sürücülerinin iki katından fazla.

    4. Kazada ölen motorcuların % 40'ı kaza yerinde, % 60'ı ise kazadan daha sonra ölmüş. Arabacılar için kaza yerinde ölmek daha yaygın.

    Sonuç olarak, daha çok kazaya karışıyoruz, daha çok yaralanıyoruz, daha çok ölüyoruz. Ama teslim olmak için daha çok, en azından hastaneye kadar direniyoruz.

    Not: Birinci madde için, RoadCraft kaynaklarında olduğu gibi, yapılan 100 bin km başına kaza rakamları daha açıklayıcı olur ve muhtemelen motosikletçilerin aleyhine artar.
    oggomoggo bunu beğendi.

  6. #6
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Zafer hocam,
    Ölümlü ve yaralanmalı kaza tutanllarıdır o.
    Ben cepten tabloyu görüntülüyemiyorum eve gidince bakacağım.
    Ama bir istatistik paylaşmıştım önce.
    Hatırladığım kadarıyla 30bin civarı motosiklet kazasında 700 civarında ölüm olması lazım.
    oggomoggo bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zafer hocam,
    Ölümlü ve yaralanmalı kaza tutanllarıdır o.
    Ben cepten tabloyu görüntülüyemiyorum eve gidince bakacağım.
    Ama bir istatistik paylaşmıştım önce.
    Hatırladığım kadarıyla 30bin civarı motosiklet kazasında 700 civarında ölüm olması lazım.
    Doğru. Tablonun başlığı da o şekil zati. 2015 yılında 880 motorcu ölmüş.

    Metni "2015'te 150 bin araba, 46 bin de motosiklet ölümlü yaralanmalı kazaya karışmış." diye düzeltmek lazım. Dı ama yetiişemedim.
    oggomoggo bunu beğendi.

  8. #8
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    valide hep laf eder sat onu, öleceksin bigün, korkuyorum der.
    peder de der ki, ölüm birdir değişmez. nerede geleceği de belli olmaz. yayayken, arabada, evde, motorda. korkma evlat, bakma anana. bin sen motoruna..

    bkz.
    jimi_hendrix, oggomoggo ve Riptalon bunu beğendiler.

  9. #9

    Üyelik
    28 Haziran 2011
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    XT 660z Tenere
    sığır araba sürücülerimiz sokaklarda dolaştıkça daha çok ölümler olacak

  10. #10

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tablo-7: Taşıt cinslerine göre kayıtlı taşıt, ölümlü yaralanmalı kazaya karışan taşıt, ölen ve yaralanan sürücü sayısı

    2015'te 150 bin araba, 46 bin de motosiklet kazaya karışmış. Tablodaki sayıları motosikletçiler ve araba sürücüleri için yorumlarsak şu noktalar ortaya çıkıyor.

    1. Trafikte dolanan araç başına rakamlar göz önüne alındığında motosikletlerin kazaya karışma durumu % 12 daha fazla.

    2. Motorcular kaza yaptığında yaralanma olasılıkları araba sürücülerinin iki katından fazla.

    3. Motorcular kaza yaptığında ölme olasılıkları araba sürücülerinin iki katından fazla.

    4. Kazada ölen motorcuların % 40'ı kaza yerinde, % 60'ı ise kazadan daha sonra ölmüş. Arabacılar için kaza yerinde ölmek daha yaygın.

    Sonuç olarak, daha çok kazaya karışıyoruz, daha çok yaralanıyoruz, daha çok ölüyoruz. Ama teslim olmak için daha çok, en azından hastaneye kadar direniyoruz.

    Not: Birinci madde için, RoadCraft kaynaklarında olduğu gibi, yapılan 100 bin km başına kaza rakamları daha açıklayıcı olur ve muhtemelen motosikletçilerin aleyhine artar.
    Motosiklet daha çok kazaya karışmıyor.. Yaralanmalı ve Ölümlü kazaya karışıyor.. Bunun nedenide kaportanın insan olması..

    Yılda 4 milyondan fazla trafik kazası oluyor. Çoğu maddi hasarlı.. Sigorta şirketlerini zaten zorlayan bölümde burası..

    Motosiklet kazaya karışınca arabada çamurluk bile çizilse motosiklet yere yapıştığı için bu oran yüksek görünüyor..

    Totale baktığınızda motosikletin kazaya karışma oranı ( maddi hasarlılar dahil ) Arabalardan çok çok düşüktür...
    zaferce ve oggomoggo bunu beğendiler.

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    1 Senede 4 tanıdığımı kaybettim, ister uzak , ister yakından olsun.Her birine ayrı üzüldüm.Her birine ayrı kızdım motosiklet sürerken yeteri kadar dikkatli olmadıkları için. Fakat yine motorun üstüne olmak isteyen de benim. Nasıl aldıysa zehiri insan,bırakamıyor bu illeti...
    oggomoggo bunu beğendi.

  12. #12
    oggomoggo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2015
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 (Honda CB125e-Pulsar 200 ns)
    İşim gereği görüp paylaştığım Karayollarının yaptığı bir çalışmadır. Doğruluk payı konusunda yorum yapamayacağım. Ancak sonuç yine değişmiyor ne yazık ki. Sonuçta kaza sonucunda bizim ölme ihtimalimiz çok daha yüksek. Bunu anlatmak için paylaşmıştım ama yanlış yapmışım demek ki.
    Biz hala .... otomobil sürücüsü diye düşünürsek ölmeye devam edeceğiz. Üzücü.

  13. #13
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Arkadaşlar şuan yapılan polemik çokta dişe dokunur değil.Nasıl biryerde yaşadığımızı bilmiyorsunuz sanki.Ülkemizi kötülemek için söylemiyorum ama gerçek bu.

  14. #14

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Ben de bir sonuç çıkarayım. Oransal olarak;

    100 motosikletliden 20 tanesi kaza yapıyor, 10 tanesi ölüyor.
    100 arabacıdan 40 tanesi kazaya karışıyor 5 i ölüyor.

    Bu da istenildiği gibi yorumlanır.
    oggomoggo bunu beğendi.

  15. #15
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    mevcut şartlar içerisinde rakamları yüksek bulmadım.
    nihayetinde rakamdır.
    COQ bunu beğendi.

  16. #16
    Uğur Gündüz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2013
    Şehir
    Mersin-Konya
    Motosikleti
    askerden sonra olacak
    Bende çok yüksek bulmadım rakamları.. Bunun yarısı heralde cg cidir... Allah ailelerine sabır versin ne diyelim..

  17. #17
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Geçtiğimiz yıl istatistikleri paylaşmıştım.
    Şurda
    Orda daha geniş bir değerlendirme yapmıştım ama bir tabloyu buraya asayım.



    Bu tabloya göre ülkemizde yaklaşık 20milyon araç trafikte.
    2015 yılında bu araçlardan 290bin tanesi ölümlü ve yaralanmalı kaza yapmış.
    Toplam kaza sayısı ise 1.313.359 adet.
    Anlayacağınız bizim trafik lunaparktaki çarpışan arabaların performansına sahip.

    Ölümlü ve yaralanmalı kazalarda araçların kazaya karışma oranlarına baktığımızda ise oldukça ilginç sonuçlarla karşılaşıyoruz.
    Mesela en güvenli görünen otobüsler %3,2 oranla en tehlikeli araçlar olarak başı çekiyor.
    Arkasından %2 oranla minibüsler geliyor.
    Kamyonlar %1,9 oranla üçüncü sırada.

    İlginç olan sanılanın aksine motosikletler ölüm ve yaralanmalı kazaya daha az karışıyor. Oran %1,6
    Yani bir motosikletle ölümlü ve yaralanmalı kazaya karışma ihtimaliniz otobüsün yarısından daha az.
    Otomobillerde bu oran %1,4
    yani mevzu sakata gelecek kaza yapmak olunca Otomobil ve kamyonet %1,4 oranla en güvenli araçlar olurken ardından motosiklet geliyor.

    Kaza yapma oranı düşük olabilir ama kaza yapınca ayvayı yeme oranı olarak baktığımızda motosiklet ne kadar güvenli?

    İşte bizim yıllardır aman korumalarınızı ihmal etmeyin,aman dikkat! diye bir yerlerimizi yırtmamızın asıl sebebi burda ortaya çıkıyor.

    Koruma derken sadece kasktan bahsetmiyorum.
    Bakın 2015 yılında motosiklet kazalarında tam 895 arkadaşımızı kaybetmişiz ve bunların sadece 170 tanesinde kask yokmuş.
    Yani ölen arkadaşlarımızın ezici bir çoğunluğu kask takıyormuş.

    Ülkemizde yaklaşık 3milyon kayıtlı motosiklet var.
    2015 yılında bunların 46.310 tanesi acı sonuçlanan kazalar yapmış.
    Bu 46.310 kazanın sonucunda neredeyse 900 arkadaşımız ölmüş.
    Kask tek başına sizi korumuyor.
    Korumalarımız eksiksiz olmalı ve en önemlisi motosiklet kullanmayı öğrenmeliyiz arkadaşlar.
    Bir yerden bir yere bu sefer kazasız varabilmiş olmanız,motosiklet kullanmayı bildiğiniz anlamına gelmediği gibi bir daha ki seferin de aynı olacağını garanti etmez.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  18. #18

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Yaw, ölümsüz yaralanmasız kazadan bize ne kardeşim, diyeceğim sigorta primlerini ödeyenlerin de biz olduğu aklıma geliyor susuyorum. Şöyle yumuşatayım. Ölümlü veya yaralanmalı kazalar sanki güvenlik açısından daha önemli gibi.

    Polemik mi yapıyorsunuz yaw? Sözlükten baktım, polemik söz dalaşı demekmiş. Ortada dalaş filan görmüyorum ben. İnsanlar önemli bir konuda bulgu ve yorum beyan ediyor. Bunlardan bazıları birinden farklı doğal olarak. Sıkıntı olmamalı. Her görüş ayrılığını polemik sanıp huzursuz olmamak lazım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:12 ----------

    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani bir motosikletle ölümlü ve yaralanmalı kazaya karışma ihtimaliniz otobüsün yarısından daha az.
    Aslında bunu trafikteki araç sayısına bakarak oranladığımızda bu sonuç çıkıyor. Ama daha açıklayıcı olan veri; yapılan yüz bin km başına ne kadar kaza yapıldığı oranı. Bir kişi düşünün normal günlük ulaşımını arabada geçiriyor. Bir kaç haftada bir hava güzel olursa motoruyla şöyle yarım günlük bir sürüş yapıyor. Bu kişinin arabası yılda 20000 km, motoru ise 5000 km yol yapıyor. Bu kişinin bir yılda bir araba bir de motor kazası yaptığını düşünelim. Trafikte araç sayısına oranla bakarsan 1 araba, 1 kaza; 1 motor, 1 kaza. Oranlar eşit gibi görünüyor. Oysa, bu kişinin motor ile kazaya karışma olasılığının araba ile aynı olduğu söylenebilir mi? Yaptığı yol hesaba katılırsa motorla kaza yapma olasılığı 4 katı.

    Şimdi bu örnekteki adamın motorcuların çoğunluğu olduğu iddia edilebilirse; trafikteki araç sayısına oranladığımızda bulunan, motorcuların daha az kazaya karıştığı verisi gerçek durumu çok iyi yansıtmayacaktır. Yapılan km bakımından kaza sayıları motorcular için daha kötümser bir tablo çizecektir diye tahmin ederim. Elde tabii ki böyle bir veri yok.

    Bence daha önemli olan, ölümlü ve yaralanmalı kazalara bu açından baktığımızda durumun motorcular için çok çok daha vahim görüneceğini söyleyebiliriz.
    oggomoggo ve newmoto76 bunu beğendiler.

  19. #19

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Bence tehlikeye dikkat çekmek açısından SS 600 cc ye çok meraklı arkadaşlar için.. Her 1000 SS 600 cc üzerinde motosiklet kullanan sürücünün Türkiye trafiğinde kaçının ölümlü kazaya karıştığına ayrıca bakılmalı .. Burası en çok meraklı olunan yer ama Türkiye de çok tehlikeli olduğunu genç arkadaşlara anlatamıyoruz maalesef..

  20. #20
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Eskiden ben de senin gibi düşünüyordum Zafer.
    Yanlışta değil ama trafiğin canlı olduğu gerçeğini ve kendi yaptığımız yolu hesaba kattığımızda işler biraz karmaşık bir hâl alıyor.

    Bir otobüs yılda kaç km yaparsa yapsın ben belli bir km yapıyorum.
    Otobüsün kazayı ne zaman yapacağı belli değil.
    Benim bindiğim otobüsün kaza yapacağı da garanti değil.
    Aynı şey motosiklet için de geçerli.
    Daha ilk binişte kaza yapabilirsin.
    Bir daha motora hiç binmezsen senin kaza istatistiğin %100 oluyor.


    Açmak gerekirse istatistikler bir gerçeği işaret ediyor ama kişiselleştirmek yanlış oluyor.
    Diyelim ki ben yılda 50.000 km yol yapıyorum.
    Bu istatistiklere göre bunu otobüsle yaparsam otobüsün kaza yapma ihtimali %3,9
    Daha önce 1 milyon km kaza yapmamış olması beni kurtarmıyor.
    Ya da daha önce 3,9 oranında kaza yapmışsa sırasını savmış olmuyor.
    Benim gideceğim 10kmlik yolda da kaza yapabilir.
    Yanlış anlaşılmasın bu yazdıklarım motosiklet için de geçerli.

    Şimdi ben otobüsle o 50bin kmyi yaparsam %3,9 luk kaza riskini almış oluyorum.
    Çünkü kaza zaman ve mekandan baya bağımsız.(baya dedim çünkü çok kaza olan güzergahlar olduğu gibi arttığı mevsimler de var)

    Şimdi ben bir motosiklet alır, bu yaptığım50bin kmye motosikletle bir 10bin km eklersem %3,8+%1,6 daha risk almış oluyorum.
    Fakat otobüsle yaptığım kmyi 40bine düşürüp kalan 10bin kmyi motosikletle yaparsam riski %3,9-%1,6 oranında düşürmüş oluyorum.

    Yani istatistikler araca göre yapılıyor ama yansıması insana oluyor.
    Eğer bir insan yılda 20bin km yaparsa bunun %1,5'inde mutlaka kaza yapıyor diye bir istatistik tutulsaydı tercihlerimizi buna göre belirlerdik.

    Kısaca hangi araca binersek binelim kaza riski var.
    Bizim bakmamız gereken asıl done kazayı hangi araçla yaparsak daha az hasar alırız.

    Burda motosiklet gayet sabıkalı bir araç.

    Geçtiğimiz yıl meydana gelen kazaların 1.200.000 kadarını motosiklet harici araçlar yapmış.
    Ölü sayısı yaklaşık 5000
    Motosikletler ise sadece 40.000 kaza yapmış ama ölü sayısı neredeyse 1000

    Yani her 40 kazadan birinde ölüm var.
    Diğer araçlarda ise 240 kazada 1

    Yani motosikletlerin kazaya karışma oranı düşük ama öldürme potansiyeli diğerlerinin 6 katı.

    Uçak örneği var mesela.
    Bir düştü mü 200-300 kişi birden götürüyor.
    Fakat çok nadir kaza yapıyorlar ve bu nedenle en güvenilir ulaşım aracı olarak görülüyorlar.
    Yinede inene kadar bildiğimiz dua sayısına biz bile şaşırıyoruz
    Çünkü uçakların az kaza yaptığı gerçeği bindiğimiz uçağın düşmeyeceğini garantilemiyor.

    Ben istatistkleri bireysel olarak riski minimuma nasıl indirebiliriz diye düşünerek okuma taraftarıyım.
    Motosiklette kontrol bizde.
    Diğer araçlarda kullanan biz değilsek olaylar bizim dışımızda gelişiyor.

    2015 yılında bir tane bile motosiklet kazası olmamış olsaydı, motosiklete gönül rahatlığıyla binebilecekmiydik?
    Tabi ki hayır.
    İstatistikler bizi kurtarmaz.
    Dediğim gibi trafik canlı bişey.
    oggomoggo bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)