Abilerim arkadaşlarım başlığı görüp girdiğinizde büyük ihtimal kızacaksanız çünkü 10 larca konu var bu konuyla alakalı o konulardaki bütün yorumları okudum ama tatmin olamadım tatmin edende tarihi çok eski geldi.Eğer vakti olan varsa değerli bilgisini benle paylaşırsa çok sevinirim.
Öncelikle motorum honda cbr 125 r 5 bin kmdir sürüyorum IRC lastik var üstünde 20 bin km si dolmak üzere lastiğin yani pamuk ipliğinde gidiyorum desem yeridir. Virajlarda dönerken tutmadığını hissediyorum motor kalkışlarda patinaj çekiyor vs. vs. Maddi durumlarımdan dolayı 2 aydır değiştiremiyordum ama şimdi hallettim konuyu.Hangi lastik diye sormadan önce benim motorumun lastiği için gösterilen değerler 130/70-17M/C (62P) böyle yalnız burdaki M/C harfleri neyi temsil ediyor M harfi max:130 km/s hıza dayanıklı diye biliyorum ama ordaki C harfi kafamı karıştırdı ne anlama geldiğini söylerseniz sevinirim.
Lastik konusuna gelince ne kadar çok lastik markası olduğunu farkettim ama çoğunluk olarak pirelli ve michelin üzerine yoğunlaşılmış. Bu sitede eski bir başlıkta aynı şey tartışılmış taa 2008 yılında ve ozaman için 130 luk lastiğin cbr 125r için geniş olacağını ve yol tutuşunu felan düşüreceği felan söylenmiş vs. vs. ama 2017 yılındayız ve zaten orjinali 130 luk lastiğin büyük ihtimal eski kasada daha da ince bir lastik kullanılmış diye tahmin ediyorum. Vel hasıl konuyu açmamın başlıca amacı bu ortamda bilgi var ama güncel değil güncel olmayan bilgide güvenilir sayılmaz.Lastikte tek istediğim şey iyi yol tutması virajlarda güven vermesi ve en kalitelisi olması ucuza kaçmak istemiyorum.21 yaşında öğrenciyim ama emekli adam gibi kullanırım hızı sevmem.Yardımcı olacaklar için şimdiden teşekkür ederim.