Pulsar değil Ybr ile yaşadım. Ki haliyle yere düştüm. Neden yapmış olabilir ?
Pulsar değil Ybr ile yaşadım. Ki haliyle yere düştüm. Neden yapmış olabilir ?
elektrık gidince LASTIK KILITLENMEZ,
Başka bişiy olmalı,,,
Çukura girmiş olabilir misin ? Ybr ile bir defa başıma geldi Ataşehir'de bir çukura girdim motor stop etti ve teker kilitlendi , bereket anında debriyajı sıkabildim.
Bu havalarda yeni model ybr'lerde aküler sıkıntılı oluyor ek olarak.
Motor karburatorlu oldugu icin elektrik gidince buji calismayip motor stop eder, dolayisiyla debriyaja basmiyorsan teker kitlenir.
debriyaja basmadın mı?
2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25
sigorta atmıştır
elektrikle lastiğin kitlemesi çok alakasız. elektrik gidince sadece motor kapanır ama süratin düşene kadar gitmeye devam edersin.
İlk düşüşünden sonra motoru kontrol etmeden biraz çalışmasını beklemeden gaz açıp kapamadan binersen yani hava yapmıştır benzin akıtmıştır bu gibi şeyleri tölere edemeden kullanırsan öksürür aksırır. Birinde kasistten istemli olarak gaz açarak zıpladım. Motor 1 km öksürdü ve sonunda durdu. Bir süre çalışmadı benzin deposunu açtım hava aldırdım ardından öksürerek çalıştı ve düzeldi. Yarım depo benzin vardı bu arada. Yolda da buji başlığına su girmiş veya dediğim gibi saniyelik istop etmiş olabilir. Debriyajı sıksaydınız birşey olmazdı.
Son birşey daha var başıma gelen bir olay.
Yağmurun yeni yağdığı anlarda sağanak başladı evime de çok kısa bir mesafe kaldığı için kenara çekip beklemek istemedim. Lakin yerler çok kaymaya başlamıştı çok dik bir yokuştan aşağı inerken dedim bu fren tutmaz lastiklerde yazın dişli naylon lastikleri takmıştım toprakta parçalanmıyor ama su da fena kayıyordu sonbaharın başı gibi oldu bu olay. Neyse yokuş aşağı inerken fren tutmaz diye motor frende ineyim dedim. 2.vitese aldım motoru Debriyajı bıraktım, bir süre lastik döndü sonra birden kitledi. Ağırlığın tamamı önde düşün. Arka lastik üzerinde bir ağırlık yok ve tutuş naylon olmasından dolayı çok düşük ve yağmurun başlangıcı her yer sabun gibi. Dolayısıyla dönmediği için stop etti durduk yere. Kitledi. Debriyajı çekmem bir işe yaramadı ön tarafta kaymaya başladı kenara doğru yatırdım motoru yokuşun altı cadde olduğu için. Başınıza bunlara benzer birşeyler gelmiş olabilir sıkıntı edecek birşey yok geçmiş olsun. Bu düşüşler hep tecrübe point..
rs 200 de ateşlemeyi kapatıp yani elektirği kesip debriyajı bırakınca lastik kilitleniyor valla
Adının hakkını ver hakkını, sen nasıl bilirkişisin.
Şehir içinde yayalara yol vereyim diye 2 ye düşüp debriyajı bırakınca benimde kilitlendi arka ve motor stop kayarak durdum.
Yayalarda beni görünce korkudan durdu
Onlar beni bekliyor geçsin diye ben onları.. Baktım yola inmeye niyetleri yok marşa basıp yürüdüm artık.
Sanırım lastikler ile asfaltın soğukluğu ve motor kompresyonunun yüksekliği sebep oldu arkanın kilitlenmesine, soğuk havalarda motor freni kullanırken dikkat..
bazıları kilitlenmez demiş ama, şunu bi denediniz mi?
duran bir motosikleti çalıştırıp 1. vitese alın, sonra kill switchten motoru kapatın ve debriyajı bırakıp motoru ileri veya geri götürmeye çalışın.
eğer boş vitesteki gibi gidiyorsa, dediğiniz gibi arka tekerin kilitlenmemesi gerekir.
ama gitmiyorsa, arka tekerin kilitlenmesi kadar doğal bir durum olamaz.
Koruma demirine rağmen manetin yamulması ?
İlginç
pulsar olsa tü kaka YBR ya şimdi herkes seni suçlu çıkarır karbüratorlu motor 7000 tl ya hani :D
Önceki motora taktırdığım alarmın sigortayı attırmasın nedeniyle çok yaşadığım bir hadise. Yüksek hızlarda korktuğum gibi olmadı yani sigorta atınca arka teker kilitlenmiyor. Ama düşük hızlarda gerçekten düşmeye sebebiyet verebilir. Teknik olarak nasıl olduğunu merak ediyorum. Bilen varsa açıklasın lütfen.
geçmiş olsun
elektrik geldimi
egerki iyi bir lastiginiz varsa kitlenme isi pek olmuyor ama nylonlarla bayir assagi inerken hemen kitleniyor , debriyaja bastiginiz halde kitli kaliyorsa farkinda olmadan arka frene basiyor olabilirsiniz veya arka fren sıkı olabilir
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)