Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Virajlar Hakkında Bir Soru

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    mengüyü moto gp ye yollamalıyız. rossiyi kovalayıp marquezi sıkıştıracağına eminim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bozuk yolda sert sıkıntı olabilir tabi ama bozuk yolda da viraj yapılmayacağını (düşüncede ) varsayarsak yumuşak eyi değildir. amortisör hareketi ön- lastiğe binen yükü devamlı değiştirir o da kayma yapar
    Sert süspansiyon iyi olabilir ama tatlı sert olacak, kütük gibi olunca viraja girmekten soğutuyo insanı. 2 hafta önce Kızılcahamam Kargasekmez'i çıkarken sağ virajda yerdeki 1-2 santimlik pürüzden bile bariyerlere doğru gidecektim. Low side olacakmış gibi bir his veriyor.

  3. #23
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sert süspansiyon iyi olabilir ama tatlı sert olacak, kütük gibi olunca viraja girmekten soğutuyo insanı. 2 hafta önce Kızılcahamam Kargasekmez'i çıkarken sağ virajda yerdeki 1-2 santimlik pürüzden bile bariyerlere doğru gidecektim. Low side olacakmış gibi bir his veriyor.
    aşırı sertse en ufak pürüzde yolla teması kesileceğinden düşersin pilot

  4. #24
    Owl King - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ekim 2016
    Suspansiyonlarin sert mi yumusak mi oldugunu fiziki olarak binmeden anlayabilir miyiz? Bilgi veriliyor mu teknik ozelliklerde filan?

  5. #25
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Owl King adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Suspansiyonlarin sert mi yumusak mi oldugunu fiziki olarak binmeden anlayabilir miyiz? Bilgi veriliyor mu teknik ozelliklerde filan?
    Motorun üzerine oturup süspansiyonları esnetmedikçe anlayamazsınız. Teknik özelliklerde yazmaz.

  6. #26
    serhat207 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda NSS FORZA 300
    Öncelikle o kadar yatmak için doğru motoru seçmek lazım doğru motordan kastım
    -Lastik çapı ve kalitesi
    -ağırlık oranı (yere yakın ve ya yüksekte)
    -süspansiyon ayarı
    -yol durumu
    -güç
    bunlardan birkaçı uygun ise bazı motorlar virajda yere doğru yaklaşır ama diz değdirme mevzusu çoğu motorda olmaz ( Motosikletin doğasından ötürü misal activa ile diz dayamak )

    Dediğin motorlara gelirsek yeri tutacak kadar kalın ve iyi bir lastik taksan bile işin zor. İmkansız değil ama bizim Türkiyemizin yolları belli Pist bulurum dersen de bir yere kadar yatar heyecan yaratmaz yani

  7. #27
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Arkadaşlar bir çok önemli hususu belirtmişler, bir ek yapayım; özellikle yeni başlayan arkadaşların ya da yıllarca motora sadece biyerden biyere gitme maksadıyla binenlerin yaptığı bir hata var. Virajda ki kararsızlık! Şöyle ki, viraja girmeden önce tüm hazırlıkların tam olmalı. Hangi vites, hangi hız, hangi açı ile girmeliyseniz kararınızı verip, vitesi uygun olana atıp, frenlemenizi yapıp (hepsi viraja girmeden) öyle viraja başlanır, ve en önemli husus, yolda aksi bir durum yoksa, virajın başlagıcından itibaren kararlı ve ivmeli bir şekilde gaz açılarak viraj çıkılır. Virajın göbeğinde frene basılmaz, gaz bir açılıp bir kapatılmaz.

  8. #28
    REASON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Breton S125
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnce lastikleri düşük hızda (50km altı) çok fazla yatırırsan Low Side dedikleri ön tekerin tutuşunun kopup gittiği, sürücüyü geride motoru ileride bırakan düşüş gerçekleşiyor. Tecrübe ile sabittir ancak ani gidon hareketi ve vücut ağırlığımı kaydırmayla düşmeden kurtuldum bundan bikaç kere. Düşük hızda gereğinden fazla yatırma, ayrıca anayola çıkışlarda da devrilme çok olur. Kaliteli lastik de kurtarmayabilir çünkü teker boşa çıktığından ağırlık yok yola bastıran. Şehirlerarası yollardaki virajlarda kalın lastikli motorlardan normal sürüş hızları dahilinde hiçbir farkı yok. Belki hafif motor olduğundan daha rahat bile dönersin.
    Aynısı oldu ışıklardan sola dönünce hadi hızımı kesmeyeyim yatırayım dedim tam yatış halinde ön teker salıverdi kaydı gibi oldu , hemen toparladım çok korktum . Bidaha yapmadım öyle :D

  9. #29
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Lastik profili. Yattıkça yerle temas yüzeyi (contact patch) artıyor. Geometrik yapısı öyle. Çoğu motosiklet çok yatamaz zaten. Çarpar bişeyler yere. Trafikte gerek te yok. Motorun yere çok yatabilmesi için başka sorunlar göze alınıyor. Ağırlık merkezi yüksek olmak zorunda kalıyor mesela.

  10. #30
    ufukt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2016
    Şehir
    Hadımköy
    emrekulahli ve Kübra006 bunu beğendiler.

  11. #31
    Owl King - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ekim 2016
    Alıntı REASON adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynısı oldu ışıklardan sola dönünce hadi hızımı kesmeyeyim yatırayım dedim tam yatış halinde ön teker salıverdi kaydı gibi oldu , hemen toparladım çok korktum . Bidaha yapmadım öyle :D
    Cok gecmis olsun.

  12. #32

    Üyelik
    01 Ekim 2015
    Motosikleti
    Yamaha MT-125
    Alıntı Kübra006 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu bende merak ediyordum.Birkaç video izledim.lastik eğim arttıkça yüzeye daha fazla temas ediyor.Balona bastırdığınızı düşünün.Pist dışındaki virajlarda yapılması büyük tehlike.O pistler düzenli temizleniyordur,rutin bakımları yapılıyordur.Dışarıda asfaltta görünürde bişiy olmasa dahi,dengeyi bozabilecek,küçük taş,yola atılmış bir çöp,en ufak bir su şişesi kapağı bile o hızla motosikleti fırlatabilir.Bajaj marka motosiklet alırsanız lastikleri değiştirin diye okumuştum,çok kalitesiz lastikler kullanıyorlarmış..
    Adam videoda lastiklerin yere değen kısmının bir kredi kartı boyutunda olduğunu söylüyor fakat ?

  13. #33
    Salvation - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2006
    Şehir
    Ankara
    Lastik ve asfalt önemli faktör yatırma konusunda ancak yüksek hız ve motor tipi belirgin kriter değil aşağıdaki video malezyadan cubprix yarışı
    Owl King bunu beğendi.

  14. #34
    Owl King - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ekim 2016
    Alıntı Salvation adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik ve asfalt önemli faktör yatırma konusunda ancak yüksek hız ve motor tipi belirgin kriter değil aşağıdaki video malezyadan cubprix yarışı
    https://www.youtube.com/watch?v=9Ljg1zWnWi4
    Bu video anlatılanlara cuk diye oturdu şimdi. Yalnız şu da var sanki lastikler bizim standart CUB'larda normal kullandığımız lastiklerin bi tık farklısı gibi geldi. Bu arada max hızları kaç olur bunların upgrade edilmiş CUB'lardır belli de. Bir de sizce viraja giriş hızları ortalama kaçtır?

  15. #35
    Salvation - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2006
    Şehir
    Ankara
    kardeşim hız önemli değil yatmak için.
    yatmak viraj dinamiği gereği yapılması gereken bir hareket, dengeyle ilgili bir durum motoru o açıya yatırdığın için kendinde yatman icap ediyor kuvveti ters yönde dengelemek için.
    Owl King bunu beğendi.

  16. #36
    Owl King - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ekim 2016
    Alıntı Salvation adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeşim hız önemli değil yatmak için.
    yatmak viraj dinamiği gereği yapılması gereken bir hareket, dengeyle ilgili bir durum motoru o açıya yatırdığın için kendinde yatman icap ediyor kuvveti ters yönde dengelemek için.
    https://www.youtube.com/watch?v=2djKcRX8jEQ
    Hocam durumu anladım zaten şu ana kadar yazılanlardan. Benim merak ettiğim nokta yatarkenki hız sınırı ne kadar mesela. Hız önemli değil dediniz ama... Geçmiş sayfada bir arkadaş ortalama olarak 100-150 KM/H ile, slolom tipi veya çok dar yerlerde ise mecburen 50-60 KM/H'ye kadar düşüyorlar MotoGP'de demişti mesela. Attığınız CUBPrix videosundaki ortalama yatırma hızı merak etmiştim sadece.

  17. #37
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    her tarz motorun yatış açısı farklıdır.
    scooterlar bi supersporta göre daha az açıda yatırılır, çünkü lastikleri küçüktür, kayma ihtimali daha fazladır.
    ayrıca virajda yatma konusunda en önemli faktör lastiktir. isterse rossi olsun bi irc lastikle belli bi açıda yatabilir, sonra yere kapaklanır

  18. #38
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı atheras adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adam videoda lastiklerin yere değen kısmının bir kredi kartı boyutunda olduğunu söylüyor fakat ?
    Yuzey alani, o an motosikletin o tekere ne kadar yuk bindirdigine gore degisir. Gaz verince arka tekerin yolla yuzey alani artar. Ama benim dedigim bu olay:


  19. #39
    Owl King - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ekim 2016
    hocam peki motoru yatirirken hic mi hiz siniri vs yok? Arkadas yukarida hiz onemli degil dedi de o yuzden. Atiyorum bir CBR1000 RR ile mesela 200 KM/H ile motoru yatiramayiz ne kadar iyi lastik, kaymak gibi asfalt olsa da degil mi? Demek istedigim nokta burada max suratimiz ne kadar olabilir? Sacma gelecek ama..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:58 ----------

    @hasmet hocam?....

  20. #40
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Alıntı Owl King adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam peki motoru yatirirken hic mi hiz siniri vs yok? Arkadas yukarida hiz onemli degil dedi de o yuzden. Atiyorum bir CBR1000 RR ile mesela 200 KM/H ile motoru yatiramayiz ne kadar iyi lastik, kaymak gibi asfalt olsa da degil mi? Demek istedigim nokta burada max suratimiz ne kadar olabilir? Sacma gelecek ama..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:58 ----------

    @hasmet hocam?....
    Bu hız olayı virajına göre değişir. Bunu zaten mengü de belirtmiş. Moto gp de zaten pistlerde hangi virajlar , hangi vites hangi hızlar da dönülüyor? Bunun zaten güncel haritaları tüm takımlar da var. Ha sürücü örnek veriyorum en fazla 3. vites 106.4 km/h hızla dönülen virajı sınırları zorlayarak 107 km/h hızla dönmeye çalışır. Ama bu da riski göze alması demektir. Mesela aşağıda ki pistte vites ve hızlar verilmiş.

    Önemli olan nereye gittiğin değil, seni bekleyenlere sağ sağlim dönmektir.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)