Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Tek silindirin avantajı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Temmuz 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial r3xi evo
    Arkadaşlar gördüğüm kadarıyla yüksek cc enduro lar bile tek silindir bunun nedenini merak ettim bende.Konu hakkında teknik bilgisi olan bi arkadaş açıklarsa sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Yüksek hacim = yüksek tork = kolay engel aşabilme = enduro

  3. #3
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    ayrıca hafiflik, sadelik, bakım kolaylığı ve dolayısıyla dayanıklılık.
    ferhatkars bunu beğendi.

  4. #4
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    İki cevapta olayı anlatmışlar..
    Bana da, her konuda ekonomik (zaman, maddiyat, pratiklik ) demek düşüyor..

  5. #5

    Üyelik
    24 Temmuz 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial r3xi evo
    Çokta ekonomik değil çift silindir gibi yakıyor yani. Merak ettiğim 700cc makine yapıyorlar tek silindir neden tek silindir bakımı masrafı felan bunlarla ilgilenmiyorum mekanik avantajları neler tek silindirin arkadaşlar mesela yüksek torksa neden çift silindir den yüksek olyor tek silindirin torku. Yani mekanik bilgi manasında sordum.

  6. #6

    Üyelik
    19 Mart 2016
    Düşük devirde yüksek tork diyelim.

  7. #7
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    tek silindirin avantajını çok okuyan değil çok gezen bilir
    *Heka bunu beğendi.

  8. #8
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Düşük devirde de torkludur, patlamalar arasında uzun boşluklar olduğu için lastikler daha zor patinaja düşer. Asfaltta, özellikle arazide çok silindirli motosikletlere göre daha iyi yol tutuş sağlanmış olur. Motor bloğu ve dolayısıyla motosiklet ince olur.
    Bir de en önemlisi, güzel teker yapılır
    Az silindir, çok iş

  9. #9

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Torku yüksek falan değil, sadece aynı torku daha düşük devirlerde veriyor. Ayrıca yakıt tüketimi de güçle alakalıdır. Tek silindirliler daha güçsüz olduklarından daha az yakarlar.

  10. #10
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Bir de konuyla alakalı "çap x strok" meselesi var sanırım. Bu konuda da bilgi verecek arkadaşları bekleyelim.
    Sanirim ayni hacimden farkli guc ve torklarin elde edilmesinde bir etken de bu. Yaniliyor da olabilirim.

  11. #11
    freewill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400 Youtube: Sucuk Ekmek MotoVlog
    Kısaca az yakar çok kaçar

  12. #12
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    PAT PAT PAT PAT

  13. #13
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Torku yüksek falan değil, sadece aynı torku daha düşük devirlerde veriyor. Ayrıca yakıt tüketimi de güçle alakalıdır. Tek silindirliler daha güçsüz olduklarından daha az yakarlar.
    Aynı hacimde daha az silindirli motorların devri daha düşük olur, maximum piston hızını korumak için, onun için de genelde daha yüksek torklu olurlar. Bu 'stroke' mesafesi ile ilgili.

    Yüksek devirle güç üretmek her zaman fazla benzin harcar, çünkü havanın hızı yeterli olmadığı için subaplar aynı anda açık olurlar, motorun boğulmaması için, o da verimi acaip düşürür.

    Yoksa araba motorlarını da motosiklet motorları gibi yüksek devirde çalışacak şekilde yapabilirlerdi.
    burakcvck bunu beğendi.

  14. #14
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Torku yüksek falan değil, sadece aynı torku daha düşük devirlerde veriyor. Ayrıca yakıt tüketimi de güçle alakalıdır. Tek silindirliler daha güçsüz olduklarından daha az yakarlar.
    Tek silindir makine daha güçlü olur. Aynı hacimi yakalamak için yanma odasının (silindirin) çapı da boyu da daha büyük olur. Dizel arabalarda strok benzinliye göre daha uzundur bundan mütevellit benzinliye göre daha güçlüdür aynı hacimde. Tek silindir motosikletler de böyle, en azından hacmine silindir sayısı yakıştırılmayan motorlar.

    *güç denince düşünülmesi gereken şey tork, beygir sayısı değil.

  15. #15
    burakcvck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2015
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha XSR 700 Xtribute
    Kısaca Braaap!

  16. #16
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tek silindir makine daha güçlü olur. Aynı hacimi yakalamak için yanma odasının (silindirin) çapı da boyu da daha büyük olur. Dizel arabalarda strok benzinliye göre daha uzundur bundan mütevellit benzinliye göre daha güçlüdür aynı hacimde. Tek silindir motosikletler de böyle, en azından hacmine silindir sayısı yakıştırılmayan motorlar.

    *güç denince düşünülmesi gereken şey tork, beygir sayısı değil.
    Tork güç degildir ama. Güç deyince anlasilan sey maximum beygir gucudur. O da torkla devrin carpimidir.

    Bir motosikletin torku digerinden az bile olsa, eger devir sayisi digerinden fazlaysa daha fazla guc uretebilir. Mesela CB500F, VLX600'dan daha az torka sahip, ama maximum devri daha fazla, onun icin daha guclu. Kalkista VLX600 daha atak olabilir ama otoyolda CB500F'in tozunu yutar. Hatta debriyaji kaydirsa CB500F daha hizli kalkar.

    Aynisi dizel, hatta cok daha bariz sekilde elektrikli arabalar icin de gecerli. 70 beygir elektrikli araba kalkista benzinli 3 litre V6 gibi nerdeyse. Ama biraz hizini alinca, mesela 90km'den 110 km'ye hizlaniyorken, 70 beygir oldugunu anliyorsunuz. Kalkistaki tork avantaji durumu farkli gosterebiliyor.

  17. #17
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    newton'la ifade ediliyo diye güç, tork olmuyo mu?

  18. #18
    kuvvetmira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2015
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    Ktm Exc250+vstrom 650
    Benimki de 650cc tek silindir al devirlerde yüksek tork vark istemsiz teker falan ama uzun yolda 150 den sonra vibrasyon başlıyo
    Birde çok ısınıyor makina şehir içi dur kalk dolayıdan olsa gerek
    HAYAT KIZGIN BOĞA BEN KIRMIZI PELERİN: ::

  19. #19
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    newton'la ifade ediliyo diye güç, tork olmuyo mu?
    Birimlerden hiç bahsetmedim ki. Açık şekilde yazmaya çalıştım. Yeterli gelmediyse wikipedia'ya bakıp öğrenebilirsiniz tork nedir, güç nedir.

  20. #20

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Fizik terk seviyesinde anlatmak isterseniz, daha bir anlama ihtimalimiz olabilir ...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)