Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Motorun ağırlığını motora taşıtmak ne demek?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    SolidSnake - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Merhaba, benim motosikletlerden korkmamın asil sebebi ( zaten hız yüzünden altima işeyen biri olarak gezi tipi motorlara yönelen birisiyim ) ağırlık.

    AEA videolarinda barkın sürekli bir şeyden bahsedip duruyor. Motorun ağırlığını ayaklara yüklemeden motorun kendi ağırlığını kendisine taşıtmaktan söz ediyor. İlk duyduğumdan beri hep aklima takılır, bu ne demek?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Motorun üzerine çuval gibi oturup motoru olabildiğince yere dik tutup motorun kendi ağırlığını taşımasıdır.

  3. #3
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    allspark'la haşır-neşir edecen motoru, artık autobot mu olur decepticon mu şansa, sonra kendi kendini taşır da uçurur da.
    Hondolog bunu beğendi.

  4. #4
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Motosikletin bir denge merkezi vardır, bu da 0 derecedir.Motosikleti durdurduğunuzda açısı 0 derece olduğunda,bütün ağırlık dengeli bir şekilde tekerlekler tarafından taşınır,ve sürücü motosiklet düşmesin diye herhangi bir güç uygulamak zorunda kalmaz. Buna da motorun ağırlığını motosiklete taşıtmak denir.

    Eğer motosikleti 1-2-3-4-5 derecelik açılar ile sağa veya sola doğru yatırırsan, motosiklet yer çekimine karşı koyamaz ve yatırdığın tarafa doğru düşmek ister, sende taşıyamazsan altında kalırsın.


    450 kg'lık bir motosikleti üzerine binmeden, 0 derece açıda ayakta tutmak için işaret parmağınızın desteği yeterli olacaktır.
    127, KOBRA62, fazil ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    Ybr 130 kiloydu sürebiliyordum inazuma 190 kilo onu da sürebildim. Sürersin sıkıntı olmaz.

  6. #6
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Motosikleti durur vaziyette yere 90 derece açı ile tamamen dik tutup yere basan ayaklara yük bindirmeme olayı diyebiliriz.@Levent Gocmen de dediği gibi motosiklet sağa yada sola biraz yatmaya başladığında ayaklarınıza yük binmeye başlar.Özellikle bir de arkada artçı varsa artçınızın yükü de bu yüke eklenir.Sonuç olara motosikletin ağırlığını motosiklete taşıtamıyorsanız ayaklarınız belli bir açıdan sonra bu yükü taşıyamaz hale gelir olduğunuz yerde motosikleti yatırırsınız.

  7. #7

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Işıklarda dururken, diyelim, hafif gaz verip, yarı debriyaj, fren kombinasyonunda bir kaç cm ileri almaya çalışmak da çözüm olarak görülebilir; toparlaması amacıyla ...

  8. #8

    Üyelik
    05 Eylül 2016
    Biliyorsunuz, motor durunca devrilir. Sürücünün yaptığı iş, motoru belli bir asgari hızda tutup bu hızın sağladığı ivme ile onun devrilmemesini sağlamak. Bunu yaparken, belli bir hızın üzerine, mesela asgari yirmi km nin üzerine çıkınca motor zaten o hız yüzünden kendini ayakta tutuyor. Kastedilen motorun hızı ile kendini taşıması. Zaten motor sürerken yaptığınız şey kastediliyor.

  9. #9
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Tüm anlatılanlar, jiroskopiye dayalıdır.
    Bu olay, yalnız motosikletin kendini taşıması anlamına gelmiyor.
    Frenaj, kontra, virajda fren yapılması ya da yapılamaması, ön tekerin kizaklamasi , anı frende arka tekerin kuyruk sallaması filan hepsi aynı fizik kuralına dayanır.
    Motor, dik ve hareketsizken; yük her iki tekerde ℅50-50 olarak, aynı ağırlıkta yere basar.
    Gaz açıldığında, motorun yükü, ön tekerde ℅30 olurken, aradaki ℅20 ağırlık arka tekere geçer ve 30/70 oranda yere basar ( ortalama olarak bu değeri verdim. 25/75 de olabilir ) işte bu sayede arkadan çekişte motosiklet rahatlar, gidondaki ağırlık azalıp kontrolü artar. İşte frene basınca da o arkadaya kayan ℅20+ arkadan da ℅ 20-30 yük de öne geçer ve ℅30/70 oran terse geçer, 70/30 olur. Yük one binince ön tekere binen yük ile ön lastik fren etkisiyle kizaklayip kayar, arka teker yere tam basmaz ve kuyruk sallar. Virajda fren yapılmaz demelerinin sebebi bu yük dağılımı risklidir. Yoksa yapılabilir. Tank slapper sebeplerinden biri de budur. Yani jiroskopi iki tekerde her şeydir. Guc doğru uygulaninca motosiklet zaten devrilmez. Bozuk paranın yuvarlanması ve hızı bitince yan yatması da aynı fizik kuralıdır..

    Cep telefonuyla ancak bu kadar özetleyebilirim. Detaylar için soru-cevap şeklinde aciklayabilirim.

    Tekeriniz düz bassin..
    snappy x, GezeGeze ve barismanco bunu beğendiler.

  10. #10

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Park halinde iken hemen keskin bir U dönüşü ile geriye dönmek istediğinizde,

    dizinizi açıp, ayağınızı yere koyup, motosikletin ağırlığının bir kısmını bacağınıza verip

    düştüm düşüyorum diyerekten dönmek yerine ...

    zarif bir sol el, sağ bilek ve sağ ayak kombinasyonuyla

    dönüp, sıyrılıp çıkmak demektir ...

  11. #11
    Akhunturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    1.90 boyu güçlü kasları ile yağız bir delikanlının 150 kiloluk motoru ayakta tutamaması, park edememesi, sağa sola yatırmamak için afallamasına karşın, 1.50 boyunda 55 kilo bir kızın 400 kiloluk motorla tango yapmasıdır.

  12. #12
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    Alıntı Akhunturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1.90 boyu güçlü kasları ile yağız bir delikanlının 150 kiloluk motoru ayakta tutamaması, park edememesi, sağa sola yatırmamak için afallamasına karşın, 1.50 boyunda 55 kilo bir kızın 400 kiloluk motorla tango yapmasıdır.
    Okadar da basit deildir..
    Duz egimsiz bir yolda evet ayagi yere az da olsa deger hir insan motora sahip cikabilir ama salliyorum gultepenin bir yokusunda yok burasi yanlis yol deyip donmek istediginizde kasli adamla ciliz kadin arasindaki fark teknik bilse de ortaya çıkacaktır.. motor icin en onemli sey kendinize uygun motor secmektir kilo boy motordaki agirlik merkezi sizin tecribeniz bilginiz.. ama gene de o tango sacma sapan bir yolda daha cok horona doner soyliyim...
    serkany bunu beğendi.

  13. #13
    SolidSnake - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Arkadaş haklı yalnız, 1.60 veya 1.55 boyunda minyon ve zayıf kiloda kızların 350 400 kilo harleyler ile neler yaptığını gördüm internette. Yokuş yukarı aşağı farketmiyor da. Bisiklet gibi sürüyorlardi.

  14. #14
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı SolidSnake adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, benim motosikletlerden korkmamın asil sebebi ( zaten hız yüzünden altima işeyen biri olarak gezi tipi motorlara yönelen birisiyim ) ağırlık.

    AEA videolarinda barkın sürekli bir şeyden bahsedip duruyor. Motorun ağırlığını ayaklara yüklemeden motorun kendi ağırlığını kendisine taşıtmaktan söz ediyor. İlk duyduğumdan beri hep aklima takılır, bu ne demek?
    şu şekilde oluyor:

    https://www.youtube.com/watch?v=or5ZOe_adO4


    Düşen ağır bir motor da şu şekilde kaldırılıyor:

    https://www.youtube.com/watch?v=vzRmCVpf3Hw


    Sağolasın izocam
    http://www.izocam.com.tr/userfiles/images/slider/IZOCAM_MANTO_SLIDER_610x370_2.jpg

  15. #15
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Geri vitesi olmayan ve iki tekerlek uzerinde duran bir aractan bahsediyoruz.

    Duz yolda benim kedi de surer (gaz kolu sabitleyicisini tak, devam)

    Yeri geliyor asagi dogru rampa olan bir yerde geri geri cikmaniz gerekiyor, yeri geliyor dengesiz ve kilolu artciniz ecel teri dokturuyor. Bunlari goz onunde bulundurup, orantiyi iyi yapmak lazim, 60 kusur kiloluk birisi 300 kiloluk makineyi surer ama guresir.

  16. #16
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı Sokollu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geri vitesi olmayan ve iki tekerlek uzerinde duran bir aractan bahsediyoruz.

    Duz yolda benim kedi de surer (gaz kolu sabitleyicisini tak, devam)

    Yeri geliyor asagi dogru rampa olan bir yerde geri geri cikmaniz gerekiyor, yeri geliyor dengesiz ve kilolu artciniz ecel teri dokturuyor. Bunlari goz onunde bulundurup, orantiyi iyi yapmak lazim, 60 kusur kiloluk birisi 300 kiloluk makineyi surer ama guresir.
    Cok gucendim simdi fero;)

  17. #17
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cok gucendim simdi fero;)
    Aa neredeyse seni tarif etmistim

    Arkadaslar kendisinin 4 kati agirliginda motosikleti kullanan (guresmeden) suren deneyimli abilerimiz var evet

    Ama bana gelmez iste
    --------------------------------------

    Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.

  18. #18
    gSol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2016
    Şehir
    Bilecik
    Motosikleti
    Pulsar NS150 İnşallah :)
    sağlam bir hortlama olsun

    [IMG][/IMG]

    işte tam olarak bu dostum
    yaşlıveacemi, hasmet ve oluroyle bunu beğendiler.
    Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür, ve bir orman gibi kardeşçesine...

  19. #19
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Beyin yaktıran bir soru olmasına rağmen 1. sayfayı bile aşamaması hayret verici. Ben de bi mesaj atayım belki 2. sayfa açılır

  20. #20
    gSol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2016
    Şehir
    Bilecik
    Motosikleti
    Pulsar NS150 İnşallah :)
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyin yaktıran bir soru olmasına rağmen 1. sayfayı bile aşamaması hayret verici. Ben de bi mesaj atayım belki 2. sayfa açılır
    bence hiç beyin yaktırıcı değil, hala korkuyorum en yakın arkadaşımın Kawasakı KLE-500ünü kullanmaya, o kadar ısrar etti bi tur at diye ama, cesaret edemiyorum hala özgün bir sanat bence gerçek motosiklet kullanıcısı olmak...
    Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür, ve bir orman gibi kardeşçesine...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)