Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

AEA Viraj Önerileri vs. Yol Eğitimleri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    feti_can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Çok güzel ve faydalı bir yazı olmuş. Forumda sürekli görmek istediğimiz hareketler.

    Emeğine sağlık @Zaferce
    zaferce bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Norton772 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda Dio
    Bilen biri cevaplarsa sevinirim. Bu şekilde virajlara 150'lik sıradan motor ile girilebilir mi? Yani yatma açısı farkeder mi diye soruyorum. Neticede 125 yada 150'lik motorların lastikleri daha ince ve daha basit büyük cc motorlara göre. Elbette yarışçı gibi yatmasını beklemiyorum ama nispeten yatırmak mümkünmüdür yada ne derece yatırılabilir bunun sınırını nasıl bilebilirim? Ben bajaj discover 150f kullanıyorum ve mesela antalya kemer tarafına gittiğimde duruma göre virajlarda hareket etmek istiyor ve olabildiğince güvenli de hareket etmek istiyorum. Ama viraja da 50-60 ile de girmek istemiyorum yeri geldikçe.

  3. #23

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Norton772 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilen biri cevaplarsa sevinirim. Bu şekilde virajlara 150'lik sıradan motor ile girilebilir mi? Yani yatma açısı farkeder mi diye soruyorum. Neticede 125 yada 150'lik motorların lastikleri daha ince ve daha basit büyük cc motorlara göre. Elbette yarışçı gibi yatmasını beklemiyorum ama nispeten yatırmak mümkünmüdür yada ne derece yatırılabilir bunun sınırını nasıl bilebilirim? Ben bajaj discover 150f kullanıyorum ve mesela antalya kemer tarafına gittiğimde duruma göre virajlarda hareket etmek istiyor ve olabildiğince güvenli de hareket etmek istiyorum. Ama viraja da 50-60 ile de girmek istemiyorum yeri geldikçe.
    https://youtu.be/obnAcxCgI3g?t=2m8s

  4. #24
    Norton772 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda Dio
    @zaferce, link için teşekkür ederim. İzledim ve kafamdaki soru işareti gitti. Limiti aşmamak kaydıyla yatarak ve doğru pozisyon ve hız ile girebilirim viraja. 👍
    zaferce bunu beğendi.

  5. #25
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Ankara-Muğla-İzmir
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O iş beni aşar.
    farkındayım
    2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25

  6. #26

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı -ZERO- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    farkındayım
    Farkındalık mühim tabii. Bravo. Ciddiye alıp cevap yazanda kabahat.

  7. #27
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Virajda gaz her zaman sürekli ve muntazam bir şekilde açılır. Virajına, virajı almak istediğiniz hıza, motorun gücüne ve güç aktarımına göre sonuna kadar açılmayabilir tabii ki.

    Bunun neresinde yanlışlık olduğunu düşünüyorsunuz ? A twist of the wrist'de neden böyle yapılması gerektiği fiziksel sebebiyle birlikte anlatılmıştır.

  8. #28
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Hocam ellerine sağlık konu için ve onca trol konu içinde uzun zamandır böyle güzel konu görmemiştim emeğin için teşekkürker..

    Benim asıl kafama takılan konu şu aea hani diyor ya viraja girmeden gazı tamamen kapatıp motpru yatırdıktan sonra gazı açıyoruz kısmı denedim çok düşündüm bana pek uymadı açıkcası kafamda deli sorular modundayım bu zaman kadar hızımı ayarlayıp sabit gaz ike motoru yatırıp çıkışa doğru hem gaz açarak viraj almışımdır ve bu sayede motpr hep stabil gitmiştir şimdi aea dediğini denediğimde ise tam viraja giricem gazı kapıyorum hop 1 mptprun ağırlık merkezi değişmeye başladı hop 2 daha bi dengesizken ve arka tekerde güç yokken motoru yatırdım hop 3 gazı verdim ve motor yatıkken ağırlık merkezini değiştirdim (gaz fazla açıldığında arka tekeri kaydırıp motoru yatırmak yüksek ihtimal )
    Bana öğretilen ve uygulayarak tecrübe edindiğim bilgiye göre tezat bir durum ileri seviye eğitimmidir yada bu şekilde dahamı iyidir tam karar veremedim sanırım bol bol pratik yaparak tecrube edilinebilir
    Yoksa aea nın demek istediği tam olarak bu mudur
    https://m.youtube.com/watch?v=V5_HKFq6S7Q

  9. #29

    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cıks
    emeğinize yüreğinize sağlık
    ne zamandan beridir bu denli bir konuya takılıp kalmamıştım, diğer paylaşımlarınızın da bundan aşşağı kalır yanı yok
    siz bolca yazın teşekkürler
    zaferce bunu beğendi.

  10. #30

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunun neresinde yanlışlık olduğunu düşünüyorsunuz ? A twist of the wrist'de neden böyle yapılması gerektiği fiziksel sebebiyle birlikte anlatılmıştır.
    "Düşünüyorsunuz".

    Düşündüğüm bir şeyi değil de bir öğretiyi yazdım. Yani benim evde düşüne düşüne bulacağım, icat edeceğim şeyler değil bu işler. Yani o yüzden, düşündüğüm filan yok.

    "yanlışlık".

    AEA'ın anlattığı şeylere yanlış da demedim yazıda. Bu şekilde algılama işi basitleştirerek algılama veya iki kategorili algılama meylinden kaynaklanıyor. Yazıda ne demişim? AEA önerileri ile Yol eğitimi arasındaki benzerlikler ve farklar. Yani bu konuda yol eğitimleri AEA dediğini takip etmiyor. Bambaşka bir şeyler söylüyor. Bunun hangisinin doğru ya da yanlış olduğuna dair bir yazı yok yukarıda. İsteyen okuyucu AEA'ın dediklerini takip eder, isteyen okuyucu yol sanatı öğretisi, canı çeken Honda'yı takip eder. PArası olan gider CSS'den öğrenir, onu yolda uygular. Veya bir başkası her ekolü dener, bazı şeyleri ordan bazılarını burdan alıp kafasına göre bir sentez yapar. O konuda benim bir sözüm olmaz. Diğer yazdıklarımdan da anlaşılacağı üzere ben yol sanatı öğretisi takip eden eğitimleri daha verimli buluyor. Orada öğrendiklerimi uygulamaya çalışıyorum. Benim yolda sürmek istediğim gibi bir sürüşü bu öğreti sağlıyor. Sessiz bir verimlilik veya güvenlikten ödün vermeyen bir çabukluk... BUnları ben yol eğitiminde bulduğum için bu öğreti ile AEA'ın dedikleri arasındaki farkları sıraladım sadece. AEA gibi sürmek isteyen onu takip eder, Honda eğitmeni gibi sürmek isteyen de öbürünü. O konuda şuna yanlış buna doğru demedim. Demeyi de düşünmüyorum.

    "A twist of the wrist ii".

    Motora ilk başladığım zamanlarda kitabın orjinalini de TÜrkçe'sini de bir kaç kere okudum. Videoyu da torrent'ten indirip birden çok kere izledim. İzleyip izleyip dışarı çıkıp oradakileri pratik ettiğim de oldu. Doğru dürüst bir yol eğitimi alıncaya kadar (Aslına bakarsanız Uğur Ertekin beni VStrom'umun arkasında yolcu olarak alıp demo sürüşü yapıncaya kadar) öyle devam etti. Sonra yolda yapmak istediğim sürüşün bu olmadığına yol sanatı kafasında devam etmek istediğime karar verdim. Ha, çok param olur, RoSPA testini geçmiş bir sürücü olurum. Ondan sonra zevk için pistte bir CSS eğitimi denenebilir.

    Dediğim gibi o doğru bu yanlış kararı okuyucuların, sizin ve benim kendi kendimize kişisel olarak vereceğimiz bir karar. Aslında doğru ve yanlıştan çok nerede ve nasıl sürmek istediğimiz konusu var. O da yine kişisel bir karar.

    "sonuna kadar".

    Gaz kolunu sonuna kadar aç diyen de yok, gaz kolunu sonuna kadar aç dediler diyen de yok. SOnuna kadar lafı nereden çıktı şimdi?

  11. #31
    Merdo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2015
    O kadar uzun yazıyı mı okuyacağım şimdi yav, sen filozof musun, düşünür müsün, yazar mısın da sana vakit ayırayım. video çek bir prodüksiyon yap, hayatından ayır ve bu işi bedava yap izleyelim. atıp tutmak kolay.

  12. #32

    Üyelik
    18 Aralık 2012
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4. Viraja erken girmek önemli ve yaygın bir acemi hatasıdır. Viraj çıkışında bizi dışarı savurur. (bkz: https://www.youtube.com/watch?v=xhGFyWW6w90 Uğur Ertekin Viraj Yanlışlıklar)
    Uzun uzun yazmışsınız, bir kaç defa okudum, çok cevaplar yazılabilir ama özellikle yukarıdaki filmi ele almak isterim.

    Bu filmde Uğur Ertekin Bey'in yaptığına tam anlamıyla taciz denir. Gopro'nun geniş açılı olduğunu düşünürsek, Uğur Bey'in "ders vermeye başladığı" ilk virajda öndeki sürücünün arka tekerleğinin içine kadar girdiğini görüyoruz. Arkadan koşarak gelen mamut büyüklüğündeki BMW GS Adventure'ı aynada gören sürücü (aynadan BMW görünüyor)haliyle ne olduğunu anlamaya çalışırken dışarı açılmış olabilir, hoş, dışarı açıldığı falan da yok.

    Sonrasında kendisini anlamsızca "kovalayan" ve bir ders konusu olduğundan habersiz olduğu için neden geçip gitmediğini anlayamadığı bu devasa araçtan kaçmak için haliyle gaz açıyor. Bu hızlar, o sürücünün alışık olmadığı hızlar olabilir. Önde gelen kör virajlar öncesi frene anlık dokunması her türlü öğreti kuralları içinde "legal"dir. Legal olmasa da doğal sayılır. Herşey bir kitap değildir.

    Bu film, öndekinin değil, arkadakinin ne yapmasını gösteren bir filmdir. Bir şey gösterilmek isteniyorsa, işin doğrusu adamın virajda arka tekerleği ile aynı hizaya gelerek ve sürekli üzerine yüklenerek değil, bunu hissettirmeden ve aradaki mesafeyi koruyarak yapılır.

    Bunu kendisine, videonun altına da 2010'da da yazdım, ancak yayınlanmasına onay vermedi.

    ---------------

    Sizin yazdığınız hocalar ve öğretileri, güvenli sürüş ağırlıklıdır. Oraya bak, buraya bak, konumlan, bu konudaki çoğu eğitim birbirine benzer. Değişen hocaların yoğurt yiyişi, anlatış stilidir.

    Barkın orada güvenli sürüş değil, genel olarak tekniğini anlatmakta. Ha, yoldaki tehlikeler falan da işin içindedir ama asıl amaç gaz kontrolü, bakış ve viraj tekniğidir. Bu ders, Barkın söylememiş ancak, CSS'nin ilk kurunun neredeyse aynısıdır. Anlattıkları, yıllardır onlara çevirmenlik yaparak ve uygulayarak kafasında oturttuğunu yorumlamasıdır ve işkembeden atılan bir şey -en azından tarafsız gözle bakınca- yoktur. Bu kursları defalarca almış biri olarak anlatımını ben çok beğendim. Bazı manevralar kasti olarak abartılı gösterilmiş olabilir, bu, tahminen hareketin iyi anlaşılması içindir, yoksa normal öğretide bu kadar abartılı manevralar tabii ki yoktur.

    S.
    Guven, RAMİREZ ve capozzz bunu beğendiler.

  13. #33

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı sanausbe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin yazdığınız hocalar ve öğretileri, güvenli sürüş ağırlıklıdır. Oraya bak, buraya bak, konumlan, bu konudaki çoğu eğitim birbirine benzer. Değişen hocaların yoğurt yiyişi, anlatış stilidir.

    Barkın orada güvenli sürüş değil, genel olarak tekniğini anlatmakta. Ha, yoldaki tehlikeler falan da işin içindedir ama asıl amaç gaz kontrolü, bakış ve viraj tekniğidir. Bu ders, Barkın söylememiş ancak, CSS'nin ilk kurunun neredeyse aynısıdır. Anlattıkları, yıllardır onlara çevirmenlik yaparak ve uygulayarak kafasında oturttuğunu yorumlamasıdır ve işkembeden atılan bir şey -en azından tarafsız gözle bakınca- yoktur. Bu kursları defalarca almış biri olarak anlatımını ben çok beğendim.
    Barkın gibi veya forumdaki bazı arkadaşlar gibihiç hayatında yol eğitimi almadan yol eğitimleri hakkında ne olduğuna dair açıklamalarda bulunuyorsanız, söyleyin lütfen ciddiye almayayım. Ancak, benim bahsettiğim hocaları ve öğretiyi bu şekilde özetlediğinize göre, bu genellemeyi yapabilecek kadar çok sayıda yol eğitimi almış birisiniz demek ki. Yoks böyle bir lafı neden edesiniz ki? Hem yol eğitimleri hem de CSS eğitimleri almış biri olarak sürüşünüze daha fazla katkı sağlayacak olan şeyin ve takip etmek istediğiniz ekolün CSS/AEA ekolü olduğuna karar verdiyseniz görüşünüze saygı duymaktan başka yapılacak bir şey yok. Gayet güzel.

  14. #34

    Üyelik
    18 Aralık 2012
    Ben sizin yazdıklarınızı ciddiye aldım, cevap yazdım. Laf yetiştirmek için yazmadım. İş ona dönerse, o kadar vaktim ve sabrım yok açıkçası.

    AEA ekolü diye bir şey yok, CSS'nin ilk kurunu kendine göre yorumlamış. CSS ilk kuru, isterseniz 10 yol eğitimi alın, ilk defa gelen herkesin başlayabileceği bir kurstur. "O mu, bu mu?" diye bir seçimim de yok. Herkes arzu ettiği yoldan yürüyebilir. Siz nasıl yol eğitimini anlatmışsınız uzun uzun, Barkın'ın yaptığı da bundan farklı değil. O sadece videoya dönüştürmüş.

    S.

  15. #35

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı sanausbe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben sizin yazdıklarınızı ciddiye aldım, cevap yazdım. Laf yetiştirmek için yazmadım. İş ona dönerse, o kadar vaktim ve sabrım yok açıkçası.

    AEA ekolü diye bir şey yok, CSS'nin ilk kurunu kendine göre yorumlamış. CSS ilk kuru, isterseniz 10 yol eğitimi alın, ilk defa gelen herkesin başlayabileceği bir kurstur. "O mu, bu mu?" diye bir seçimim de yok. Herkes arzu ettiği yoldan yürüyebilir. Siz nasıl yol eğitimini anlatmışsınız uzun uzun, Barkın'ın yaptığı da bundan farklı değil. O sadece videoya dönüştürmüş.

    S.
    Yol eğitimi almadınız yani? Ama yol eğitiminin ne olduğunu (oraya bak buraya bak), eğitmenler arasındaki farkların ne olduğunu anlatan bir mesaj yazmışsınız. E güzel, o da bir yaklaşım tabii. Zaten forumda yol eğitimi almamış ama yol eğitiminin ne olduğunu herkesten iyi bilen onlarca adam var. No problem, saygı duyarım.

  16. #36
    RAMİREZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM duke 125-- BMW F650 CS
    Barkın beyi pek sevmem. Arasıra takip ediyorum programlarını falan. Eskiden daha çok ilgimi çekerdi. yalan yok, artık tavırlarını itici buluyorum ...
    Ancak şu bir gerçek. Siz burada, "yol eğitimi, css eğitimi, rahmi, uğur, rospa, rasta masta...." gibi laflarla milletin kafasını nasıl karıştırıyorsanız, Barkın bey'de, o karışmış kafalara bişeyler sokmaya çalışıyor. Durum öyle bir yere geldi ki artık motosiklet sürmeye korkar olduk. Biri çıkacak "sen hangi yol eğitimini, kimden aldın bakiiim?" diye fırça kayacak diye.

    Bırakın Allah aşkına yaa... Eğitim kurumlarından eğitimi alın. Sürün gidin. Virajıda azıcık yavaş dönün.

    Bu nedir arkadaş? Biri video çeker, öbürü yanlış yapıyor der, öbürü eleştirene kızar...

    Adam,uğraşmış yapmış. Hee yanlışsa eyvallah. Sonuna kadar taşlayalım hep beraber. Ama bu kadar kolayda olmamalı bence.

    Dünyanın en kolay kullanılan ulaşım aracını uzay mekiğine çevirdik.

    Birde şu "yol ekolü, pist ekolü," gibi laflar varya, bayılıyorum yaa...
    Taner YILMAZ, Quad87 ve drumstar bunu beğendiler.

  17. #37
    bumbala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha MT 07
    Viraj için aşağıdaki videoyu izleyin. Adam kitabını yazmış. Virajın kutsal kitabı olarak geçiyor.

    The Cornering Bible, Keith Code
    https://youtu.be/_EEfke1eyng

  18. #38

    Üyelik
    18 Aralık 2012
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yol eğitimi almadınız yani? Ama yol eğitiminin ne olduğunu (oraya bak buraya bak), eğitmenler arasındaki farkların ne olduğunu anlatan bir mesaj yazmışsınız. E güzel, o da bir yaklaşım tabii. Zaten forumda yol eğitimi almamış ama yol eğitiminin ne olduğunu herkesten iyi bilen onlarca adam var. No problem, saygı duyarım.
    2002-2004 Arasında Omm döneminde çok eğitime gittim. Sonrasında pistlere gitme şansım oldu. Yol eğitimleri biraz fazla artistik, katıldığım bazı yol eğitimlerinde iş kişisel şova döndüğünü görünce,(Bkz. Barkın'ın kazasından bir kaç saat sonra kazayı yorumlama şovları-kimse kusura bakmasın ama bu bir şovdur- ) bana bir soğuma geldi. Css veya her ne ise, pist pek yola benzemiyor. Eğitmenler de benmerkezci olamıyorlar. Çünkü bir adamı hızlandırmak pek kolay bir iş değil.

    Çok üzülerek görüyorum ki siz işi bağcıyı dövmeye çeviriyorsunuz. Hem yol, hem pist eğitimi almış biri olarak karşılaştırdığınız her iki tarafın da farklı yararları olduğu konusu doğrudur, ama bir taraf ötekine üstün değildir. Barkın'ın gaz açıp kapatmasını pratik eden de kendisinde kafa karışıklığı olmadan ilerleme sağlar. Siz uzun uzun mantıklı şekilde yazmışsınız ama Css eğitimi almadığınız için (sizin gibi yaklaştım ) öteki taraf haliyle daha güvenli gelmiş.

    Bu arada Css eğitimi pistte verilir ama normalde bir viraj eğitimidir. Gözümde her iki yöntem de değerlidir.

    Ramirez, sana katılıyorum, son cümlelerine moda deyişle artı 1.
    zaferce, Kargaburun ve Quad87 bunu beğendiler.

  19. #39
    Salvation - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2006
    Şehir
    Ankara
    Gayet güzel bir yazı olmuş zafer hocam eline sağlık.Ben herhangi bir yol eğitimi veya bir viraj eğitimi almadım ancak bu söylediklerinizin yani eğitimde anlatılanlar diye bahsettiklerinizin birçoğunu (heralde içgüdüsel) yaptığımı düşünüyorum.Konumlanma, virajın kapanması veya açılmasına göre gaz kontrolü ile pürüssüz bir dönüş açısı yakalama, viraj içinde anlık bakış ile neredeyim falso bir durum var mı bakışı gibi gibi.Motorunü tanıyan, kendini tanıyan aklı başında olan iyi bir trafik bilgisi ile birlikte bu işe vakit ayıran araştıran okuyan herkesin bunları otomatik olarak yaptığını düşünüyorum.Eminim siz de bu şekildeydiniz.Eğitim aldınız (özellikle yol eğitimi) ne oldu?Ne değişti?Ben eğitim aldığımda daha çok risk alacağımı düşünüyorum bu sebeple çekiniyorum.(lan ben oldum psikolojisi yani).Birgün beraber turlamak dileğiyle selamlar
    zaferce bunu beğendi.

  20. #40

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Salvation adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eminim siz de bu şekildeydiniz.Eğitim aldınız (özellikle yol eğitimi) ne oldu?Ne değişti?Ben eğitim aldığımda daha çok risk alacağımı düşünüyorum bu sebeple çekiniyorum.(lan ben oldum psikolojisi yani).Birgün beraber turlamak dileğiyle selamlar
    Ben yol eğitimim henüz yokken 700. km'mde düştüm. Limit noktası bilmediğimden. Yol eğitimi aldıktan sonra da düştüm. Gizli buzlanmanın olduğu bir yolda yolun kenarına fazla yanaştım. Yani bende pek içgüdüsel olmadı. Hatta eğitimler sonrasında bile gelişim kısıtlı oldu. Benim alacak daha çok yolum var.

    Bahsettiğiniz ben oldum hissi sebebiyle kaza yaşama riskinin artmasına dair bir makale var. (bkz: http://www.artmotoakademi.com/akadem...eler.php?id=33)

    Sürelim mutlaka.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)