Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosikletinizin işletme masrafı ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Nisan 2016
    Arkadaşlar motosikletinizin işletme masrafını hesapladınızmı hiç ? Benzin konusu hariç motosikletinize yıllık ne kadar para harcıyosunuz ? İşletme masrafına benzinde dahildir ancak bu kişiden kişiye kullanımdan kullanıma ve makineye göre değişeceği için biz bunu hesaba dahil etmeyelim ve motorunuza aldıgınız aksesuarlarıda dahil etmeyelim mesela çanta ve egzoz gibi.

    Kısaca işletme masrafına dahil edeceğiniz ücretler şunlar olsun

    -Yıllık vergi
    -Sigorta masrafı
    -Arızalar
    -Yağ değişimleri ve bilimum ıvır zıvır ( yakıt hariç )
    -Periyodik bakımlar ( bakım ücretleri )
    -Lastik değişimleri ( ne kadar sürede değişiyosunuz bilmiyorum )
    -Eklemek istediğiniz herhangi bişey. ( aksesuarlar ve yakıt hariç )


    Motosikletiniz bakalım size yılda kaç liraya maloluyor bir hesap kitap görelim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Çok önemli bir nokta. "cost of ownership" diye geçiyor ecnebicede. Çoğu zaman aracın satış fiyatıyla tezat oluşturabiliyor.

    Mesela eski Ducatiler 6bin km'de valf aralaligi ayari istiyor, ve $600-$800 arası servis ücreti var. 8-10 bin km'de lastik değişimi $450 civarı... Maximum 4 senede bir akü $150. Zincir, dişli, debriyaj, balata katmadım daha. Hele bir de elektronik problem çıktı mı, ki Allahın emri gibi birşey, neden eski ikinci el Ducatiler hesaplı hemen kavrıyoruz ;)

    Malesef benim şimdiki alet için de çok kötü. 15000km de bir büyük bakım $700 civarı. Hesaplarıma göre Porsche Boxter neredeyse yarı yarıya daha ucuz bakım olarak... Yağını, filtresini, suyunu kendim değiştiriyorum ama valf olayına girer miyim bilemiyorum...

    900cc Honda fireblade mükemmeldi. Valf ayar aralığı 25 bin km, ama forumda 25 bin de açıpta ayar isteyen çıkmamıştı... O yüzden 50 binden önce valf ayarı için açilmiyor genelde. Hatta 75 binde de açıp valf ayarı istemediğini söyleyen biri olmuştu. Ben 45 bin de hava filtresi ve bujiye bakmıştım, ikisi de tertemizdi.

  3. #3
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    AT la deve
    berk_cglr bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    16 Nisan 2016
    Evet daha fazla cevap bekliyorum bence motosiklet alırken bu motosikletin size yansıtacağı işletme maliyetinide hesaba katmak gerek. Yakıcağınız tahmini benzine kadaar hesaplayıp aya döküp ayda bu miktarı karsılamak ne kadar mantıklı diye bütçenize görede düşünmenizi tavsiye ederim.

  5. #5
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    kanuni bretons 125 2013 model
    vergi 118tl
    sigorta 175tl
    yağ castrol power1 10w40 en son 25e aldım galiba yılda 2 kez değişse 50tl
    servise yerine sanayiye gidiyorum değişmesi gerekenler vs. olursa diye mayıs ayında gitmiştim 100tl
    fren hidrolik yağı değiştirdim 2 ay önce ne kadar olduğunu unuttum işçilik bedava
    toplam 450tl tuttu galiba

  6. #6
    Blindfire - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2011
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Bu sene en fazla sigorta masrafı beni zora soktu. Eski tadı kalmadı motosikletin, arabaya ödediğim kadar sigorta ödüyorum :(

  7. #7
    mrt20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2011
    Şehir
    Denizli
    Nisanda almıştım. Drivvo adlı uygulamayla giderlerimi hep kayıt etmiştim.
    Aletin bana masrafı günlük 25tl.
    1 kere bakıma girdi
    sigortasını yaptırdım diğerleride benzin masrafı.
    Temmuz mtv si yok daha içinde.
    Arabadan dahada masraflı aletlere biniyoruz.

  8. #8
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    "Benzer konu"yu 2013 de açmışım. İncelemeni tavsiye ederim
    BENZER KONU

  9. #9
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Yıllık vergi : 1.500 TL
    Trafik Sigortası : 650 TL
    Kasko : 2.900 TL
    Yağ-filtre bakımı: 290 TL
    Aksesuarlar : Anasının nikahı
    Lastik takımı : 1.500 TL
    Ş.İçi Yakıt : 7-7.5lt/100km

    olsun seviyom koca oğlanı
    MR.BERK bunu beğendi.

  10. #10
    Bthndmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    PCX150
    Pcx150 2015 model
    Sigorta 550tl
    Vergi 110 tl civarıydı sanırım.
    Bakımlar
    1000km 35 tl
    4000km 60 tl
    6000 yağ değişimi 45 tl (motul 5100)
    8000km 100 tl (10500 km civarındayım)
    Bundan başka bi sorun yok.

  11. #11
    saltuque - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F650gs
    BMW F650gs 2006 model... Mayıs 2013 te aldım ve düzenli olarak masraflarını bir uygulamayla tutuyorum. (ios ta "road trip" uygulaması...) Uygulama istatistiklerine göre:

    Yıllık ortalama 4400 km yol yapıyormuşum. Bu süre zarfında vergi, kasko, sigorta, kaza sigortası, arıza, bakım, benzin, zamanı gelen parçaların değiştirilmesi dahil günlük maliyeti 13.50tl.

    Bunun 2.6 tlsi benzin
    5.84 tlsi servis masrafları (lastik ve daha arızalanmadan km geldiği için değişenler dahil)
    5.06 tlsi vergi, kasko, sigorta, kaza sigortası

    Görünen o ki bu yıl yaptığım devirdaim pompası, debriyaj seti ve lastik yenileme belimi baya bi bükmüş )

  12. #12

    Üyelik
    16 Nisan 2016
    Alıntı saltuque adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BMW F650gs 2006 model... Mayıs 2013 te aldım ve düzenli olarak masraflarını bir uygulamayla tutuyorum. (ios ta "road trip" uygulaması...) Uygulama istatistiklerine göre:

    Yıllık ortalama 4400 km yol yapıyormuşum. Bu süre zarfında vergi, kasko, sigorta, kaza sigortası, arıza, bakım, benzin, zamanı gelen parçaların değiştirilmesi dahil günlük maliyeti 13.50tl.

    Bunun 2.6 tlsi benzin
    5.84 tlsi servis masrafları (lastik ve daha arızalanmadan km geldiği için değişenler dahil)
    5.06 tlsi vergi, kasko, sigorta, kaza sigortası

    Görünen o ki bu yıl yaptığım devirdaim pompası, debriyaj seti ve lastik yenileme belimi baya bi bükmüş )
    uygulamayı öğrendiğim iyi oldu ya kullanırım tesekkür ederim

  13. #13
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Yakıt maliyeti,
    İşletme maliyeti,
    Yürütme maliyeti,

    İle ilgili olarak elinde güncel bilgi olan var mıdır?

  14. #14
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakıt maliyeti,
    İşletme maliyeti,
    Yürütme maliyeti,

    İle ilgili olarak elinde güncel bilgi olan var mıdır?
    en son hesapladığımda yakıt dahil herşeyiyle yıllık 10 binlira gidiyordu işletmesine

    şimdi tekrar hesap yapsam 10 binlira çıkartamayabilirim. her hesapladığımda 7 ile 10 bin arası gidip geliyor.
    arada hesaplarken bazı şeyleri ara ara unutup hatırlıyorum
    since 1987

  15. #15
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Ben km başına,
    Yakıt maliyeti
    İşletme maliyeti
    Yürütme maliyeti (yakıt+işletme)
    Şeklinde hesaplıyorum.

    Buna göre motorum şehir içi 100 km de 2.32 lt yakıyor.

    2 yılda 20.000 km lik masraflara bakınca,
    işletme maliyetim 100km için , 3.93 lt yakıt bedeli.

    Bu durumda 2 yıl için 20.000 km lik bir perspektifte,
    Her bir 100km için yürütme maliyetim 6,25 lt yakıt bedeli çıkıyor.

    Yakıt bedeli için 7.2 tl / litre kullanıldı.

    Bir çok arkadaş hep motorunun ne kadar az yaktığından bahseder ama aslında işletme maliyetimiz, kullandığımız yakıttan çok daha fazla...

    Bu arada hesaplarıma kaza, arıza tamir dahil değil.

    2 yıl 20.000 km için hesaba kattıklarım
    7 kez yağ ve filtre değişimi
    2 kez hava filtresi değişimi
    2 kez 2şer adet buji değişimi
    1 kez zincir ve dişli seti değişimi
    5 kutu zincir yağlama spreyi
    1 takım debriyaj baskı plakası
    1 takım ön/arka fren balatası
    1 takım lastik
    2 kez MTV
    2 kez trafik sigortası

    Benzinin litresi 7.2 tl iken, 100 kmde 16.7 TL yakıt kullanıyorum. Başka bir deyişle km de 16.7 kuruş yakıyorum.

    Motoru yürür tutabilmek içinse, her 100km için 3.93 lt benzin bedeli harcıyorum. Yani 100 km de 28.3 TL
    Başka bir deyişle, km başına 28.3 kuruş.

    Bu durumda motorumla 1 km yol gidebilmek için yaptığım yakıt+işletme maliyetim 45 kuruş çıkıyor.
    Başka bir deyişle 100 kmde 45 TL yakıt kullanıyorum.

    Yine yürütme maliyeti açısından,
    Motorum 100km de 2.32 lt yaksada
    Cebimden çıkan 100km de 6.25 lt benzin bedeli.

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Duke 390,vergi 180,yag filtre iscilik 200,sigorta 400...toplam 780...
    5 yilda degiscekler 2bin lira lastik,300 aku,2 hava filtresi 250,5 antifriz 250,on arka balata 300,zincir disli 1200,2 buji 200,2 kez fren sivisi 100,zincir yagi 10 kutu 700,balata spreyi 10 kutu 700... Toplam 6bin tl,700 civarida bu larin isciligi 6700 / 5 1350 gibi bisey...
    780 + 1350 yillik toplam tum bakimlar + iscilik
    2130 ediyor...aylik size 200 civari gideri var benzin haric....

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------

    Balata spreyi ve zincir yagi cokmus be hahahhahaha

  17. #17
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Yumuşak spor lastik kullanıyorsak o da ciddi masraf, özellikle kocaman arka lastikleri çok çabuk harcayan güçlü motosikletler için...

  18. #18

    Üyelik
    01 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special, Peugeot Django 150 Sport
    Hesapladım hatta kilometreye böldüm: 100 km'de 3 litre yani km başına yaklaşık 25 krş yakıyor, 25 krş de km başı masrafı var. Motoruma binmemin 1 km'si bana yarım liraya mal oluyor..

  19. #19
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Oncelikle yillik kavrami kisiden kisiye degisir, o yuzden ortak bir deger olarak KM kullandim. Sifir alip, 10.000km kullandigim Forza 250 icin 2019 yilinda;

    - Vergiler 190TL
    - Sigorta 650TL (Bu kisiye gore degisiyor, KM bazli degil)
    - Arizalar 0 TL
    - Periyodik bakimlar 850TL
    - Yakit 2319 TL

  20. #20
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Geçen yıl Haziran ayında XJ6 Diversion F aldım. 2016 model abs'li. Pandemi yasaklarından dolayı 4.200 km kullanabildim sadece.

    - 1050 TL periyodik bakımlar tuttu. Yağ ve hava filtresi değişimi, yağ değişimi, fren hidrolik sıvıları değişimi, radyatör sıvısı değişimi ve senkron ayarı.

    - 2100 TL de lastik değişimlerine gitti. Michelin Road 4.

    - 390 TL sigorta.

    - 150 TL 6 aylık MTV.

    - Km'de ortalama 30 kuruş yakıyor.

    - 1600 TL arka topcase orijinal demirine ve Shad SH48 çantaya gitti.

    - 500 TL'ye Givi 56 santim uzun tur camı aldım 2.el.

    - 250 TL ön çamurluk ledlere gitti.

    - 200 TL'ye Motowolf telefon tutucu aldım.

    - 100 TL de usb çakmaklığa gitti.

    - 80 TL'ye ön çamurluk uzatıcı aldım.

    - 150 TL'ye de radyatör koruma aldım.

    Ufak tefek bir kaç şey daha alacağım uzun yol için. 1800 km sonra 20 bin bakımı gelecek. Yağ ve yağ filtresi değişecek. 4 buji değişecek.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)