Acemi Soruları vol 2.120.213
-
29 Haziran 2016, 22:34
#1
Merhabalar.
Cuma gününden beri CBR 250 kullanıcısıyım. Alaylıyım, herhangi bir eğitim almadım / alamadım. Durumu toparlayana kadar en azından bu şekilde devam edeceğim. Fakat sanıyorumki yanlış yaptığım birşeyler var, onlarla ilgili fikir almak istedim.
1- Öncelikle bugün bir salaklık yaptım, hatta aynı şeyi iki kez yaptım. Şanzımanı elime alır mıyım, ya da aldım haberim mi yok merak ettim. Motorumu 2.700km de aldım, şu an 3.000 oldu. Sabah alale acele hastaneye yetişmeye çalışırken, 6.viteste köprü çıkışında trafik oluştu, bir an heyecan yaptım frenlerken tak tak vites küçülttüm (debriyajı sonuna kadar çektim). Ve sanırım 2' den 1'e inerken TAAK diye bir ses geldi. Demin AEA' nın videsounda gördüm ve epey içime oturdu anlattıkları. Şanzıman kırmaktan bahsetti ve epey yanlış yaptığımı farkettim. Sizce epey zarar vermiş miyimdir ? Yoksa birkaç hatayı kabul eder mi ? Daha sonrasında yaklaşık 40-50 km lik yol yaptım (tek marş değil). Herhangi bir sorun yakalayamadım motorda. Cuma günü 2.500 bakımı var (sağolsun motor sahibi yaptırmamış), orada desem şu motoru baştan aşağı inceleyin, yaparlar mı ? Honda Yeniköy servisi.
2- Virajlara giremiyorum, konu lastikle mi ilgili ya da ben mi korkağım bilmiyorum. Kontra ile yapıyorum, epey de oturttum aslında. En büyük hatam salak gibi dik karşıya bakmakmış, viraj çıkışına baktığım zaman çok sorun yaşamıyorum fakat motor üstündeki IRC lastiklerle (3.000 kmde daha) sanki kayıyormuş gibi hissediyorum. Epey tırsıyorum bazen, hatta ana yollarda bile viraja girerken şeridi tamamen kapatıp ağır ağır dönüyorum ve arkadan korna yiyorum.
3- Sıkışık trafikte pizzacı motorları gibi oluyorum. Sürekli aralara girip çıkıyorum ve bu sırada vitesi 1 - boş - 2 olarak sürekli değiştiriyorum. Motora çok zararlı mıdır ? Sıcak özellikle çok acele ettiriyor beni, dayanamıyorum çünkü işe gittiğimde sırılsıklam oluyorum neredeyse.
4- Ofis çalışanları giyim - kuşamı nasıl ayarlıyorsunuz ? Takım elbise olmasa da kanvas pantolon giyiyorum. Yazın güzel çok sıkıntı yok, fakat kış gelince ne halt yiyeceğim merak ediyorum. Yağmurdan falan komple koruyan birşey yok mu ? Motorda çanta olmadığı için ıvır zıvır işyerine elimde geliyorum. Dolabım var, fakat kışın nasıl başa çıkacağımı bilmiyorum.
5- Lastikleri değiştirmeli miyim ? Gerçi o masrafa en yakın yaz sonunda girebilirim. IRCler çok çok mu kötü ? Yağışsız havada idare eder mi en azından ?
6- Motorla Yunanistan' a gitmek istiyoruz hanımla. Gideceğimiz mesafe tam olarak 400km. CBR 250 ile baktım epey insan gezmiş etmiş fakat artçılı göremedim hiç. Çok mu yorucu olur ? Acelemiz yok bol bol mola verebiliriz. Gerçi gümrüğe kadar çok şansımız yok mola açısından sanırım. Ayrıca ortalama hızım 100-110 olsa çok mu yorucu olur hem motor hem bizim için onu merak ediyorum. Zira 100km hızda titreşim ve motorun çıkardığı sesler öyle aman aman uzun soluklu motor için pek sağlıklı olacak gibi gelmedi.
Epey sordum, şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
29 Haziran 2016, 22:52
#2
valla hocam acemi soruları hep böyle olsun can kurban.
Kesinlikle benden daha bilgili ustalara kulak verin üstün körü cevap veriyorum.
1: Honda blokları genelde sağlamdır 1-2 defa yapılan o hatayı affedecektir. İçiniz rahatlıcaksa serviste blok sesini dinletin ustaya.
2: Kesinlikle eğitim almalısınız. Kontra tekniği eğitmen eşliğinde çok daha sağlıklı oluyor kendimden biliyorum. Lastik konusunda İRC sert hamurlu olması sebebiyle o hissi veriyor, ısındıktan sonra eğitimli kişilerin bilen bilir Darlık yolunda neler yaptığına şahit oldum neyse siz yinede iyi bir lastik alın kafanız rahat etsin en kısa zamanda.
3: Motorun uzun ömrü açısından sadece zararı olabilir. yani dediğim gibi honda sağlam motordur ama mümkün mertebe sıkmayın motoru rahat olsun blok.
4: Buna ofis çalışanları cevap versin atölyeciyim
5: 2 cevap bakınız.
6: Uzun yol eğitimi almadan riske girmeyin cidden gerek yok illa gideceğim derseniz bu sene pişin seneye erteleyin. ama ss bir motor ile (Süpersport ) heleki artçılı olarak o iş gerçekten yaşlandırır insanı.
Selametle.
-
29 Haziran 2016, 23:39
#3
Jeeztro adlı üyeden alıntı
Merhabalar.
Cuma gününden beri CBR 250 kullanıcısıyım. Alaylıyım, herhangi bir eğitim almadım / alamadım. Durumu toparlayana kadar en azından bu şekilde devam edeceğim. Fakat sanıyorumki yanlış yaptığım birşeyler var, onlarla ilgili fikir almak istedim.
1- Öncelikle bugün bir salaklık yaptım, hatta aynı şeyi iki kez yaptım. Şanzımanı elime alır mıyım, ya da aldım haberim mi yok merak ettim. Motorumu 2.700km de aldım, şu an 3.000 oldu. Sabah alale acele hastaneye yetişmeye çalışırken, 6.viteste köprü çıkışında trafik oluştu, bir an heyecan yaptım frenlerken tak tak vites küçülttüm (debriyajı sonuna kadar çektim). Ve sanırım 2' den 1'e inerken TAAK diye bir ses geldi. Demin AEA' nın videsounda gördüm ve epey içime oturdu anlattıkları. Şanzıman kırmaktan bahsetti ve epey yanlış yaptığımı farkettim. Sizce epey zarar vermiş miyimdir ? Yoksa birkaç hatayı kabul eder mi ? Daha sonrasında yaklaşık 40-50 km lik yol yaptım (tek marş değil). Herhangi bir sorun yakalayamadım motorda. Cuma günü 2.500 bakımı var (sağolsun motor sahibi yaptırmamış), orada desem şu motoru baştan aşağı inceleyin, yaparlar mı ? Honda Yeniköy servisi.
2- Virajlara giremiyorum, konu lastikle mi ilgili ya da ben mi korkağım bilmiyorum. Kontra ile yapıyorum, epey de oturttum aslında. En büyük hatam salak gibi dik karşıya bakmakmış, viraj çıkışına baktığım zaman çok sorun yaşamıyorum fakat motor üstündeki IRC lastiklerle (3.000 kmde daha) sanki kayıyormuş gibi hissediyorum. Epey tırsıyorum bazen, hatta ana yollarda bile viraja girerken şeridi tamamen kapatıp ağır ağır dönüyorum ve arkadan korna yiyorum.
3- Sıkışık trafikte pizzacı motorları gibi oluyorum. Sürekli aralara girip çıkıyorum ve bu sırada vitesi 1 - boş - 2 olarak sürekli değiştiriyorum. Motora çok zararlı mıdır ? Sıcak özellikle çok acele ettiriyor beni, dayanamıyorum çünkü işe gittiğimde sırılsıklam oluyorum neredeyse.
4- Ofis çalışanları giyim - kuşamı nasıl ayarlıyorsunuz ? Takım elbise olmasa da kanvas pantolon giyiyorum. Yazın güzel çok sıkıntı yok, fakat kış gelince ne halt yiyeceğim merak ediyorum. Yağmurdan falan komple koruyan birşey yok mu ? Motorda çanta olmadığı için ıvır zıvır işyerine elimde geliyorum. Dolabım var, fakat kışın nasıl başa çıkacağımı bilmiyorum.
5- Lastikleri değiştirmeli miyim ? Gerçi o masrafa en yakın yaz sonunda girebilirim. IRCler çok çok mu kötü ? Yağışsız havada idare eder mi en azından ?
6- Motorla Yunanistan' a gitmek istiyoruz hanımla. Gideceğimiz mesafe tam olarak 400km. CBR 250 ile baktım epey insan gezmiş etmiş fakat artçılı göremedim hiç. Çok mu yorucu olur ? Acelemiz yok bol bol mola verebiliriz. Gerçi gümrüğe kadar çok şansımız yok mola açısından sanırım. Ayrıca ortalama hızım 100-110 olsa çok mu yorucu olur hem motor hem bizim için onu merak ediyorum. Zira 100km hızda titreşim ve motorun çıkardığı sesler öyle aman aman uzun soluklu motor için pek sağlıklı olacak gibi gelmedi.
Epey sordum, şimdiden teşekkürler.
Sevgili Kardeşim iyi akşamlar;
1. Honda'nın vites geçişleri hep takırtılıdır, özellikle 1. vites hep ses yapar korkacak bişey yok.
2. Viraja girememenin sorunu tamamen sensin. Daima viraj çıkışına bak önüne bakarsan virajı kaçırırsın. İşte bunun için eğitim şart.
3. Sıkışık trafikte tüm motorcular aralara girer hiç sorun yok bu şekilde devam, Sadece yarım debriyaja dikkat et yapma.
4. Torch marka izmirde dikilen bir tulum var. Aerositich' in aynısı. Bence ondan al içine takım elbisede giyersin, şort ta giyersin.
5. Lastiklerin kaç yaşında? Kaç kilometre yapılmış? eğer 5 yaşından büyükse, çok yıpranmış diş kalmamışsa yada 15-20 bin kilometre yapılmışsa değiştir. Değilse gerek yok.
6. Artçılı sürüşünü bilmiyorum. Uzun yol dikkat edersen şehir içinden daha emniyetlidir, ancak çokta hata götürmez. sık sık mola ile halledersin. Yalnız şunu söylemek isterim, eğitim şart. Mutlaka eğitim al. Kendine iyi bak kazasız belasız....
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)