adam 25 bin eder yazmış yaw antikadan anlamam ama okadar da olmaz heralde :
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...tosiklet/detay
adam 25 bin eder yazmış yaw antikadan anlamam ama okadar da olmaz heralde :
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...tosiklet/detay
Yahu bu motor antika sınıfına girmez. Buna antika kelimesini "külüstür" anlamında kullanabiliriz.
Buna gene de aynısı bulunamayacağı için birkaç bin lira verilebilir ve iyi bir masrafla süper birşey ortaya çıkarılabilir tabii ki.
Yurtdışında eder...
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
Bu milletin kerizi de uyanığı da bol.
ortalama keriz avlama senaryosu şu şekilde gelişir:
uyanığın biri hurda motor bulur,muhtemelen birinin avlusunda yer işgal ettiği için sevabına almıştır,sonra bir keriz bulur,yav bu işlerden sen anlarsın,uyanık adamsın ayakları ile
motordan çok para kazanılacağını zanneden kerize motor satılır,keriz de başka keriz aramaya çıkar ,kendisi kadar keriz bulamayınca en sonunda sokaktan geçen hurdacıya naylon terlik ve leğen karşılığında satar.
Ben yıllarca Amerikan arabaları ile uğraştım,50 li 60 lı yılların modelleriyle.
ne adamlar gördüm hiç bir değeri olmayan arabalara salakça paralar harcamışlardı.
sonra o arabaların antika değeri olmadığını anladıklarında perişan olmuşlardı.
bir motorun antika olması için basit bir kaç özelliğinin olması gerekir.
a-üretildiği yılda tutulan ve ender bulunan ekstrem özellikli olması
b-üzerine uyduruk parçalar takılmamış,orijinalliği bozulmamış olması (orijinal etiketlerinin üzerinde olması bile çok önemlidir)
c-kondusyonunun iyi olması.
d-model yılı.
dikkat ederseniz model en son aranan şey.,
bu motoru alan da 4.000 Tl masraf eder,2000 Tl ye müşteri bulamaz.
e-üretim adedi Klasik ve antikayı birbirine karıştırmamak gerekir. Klasikler de yıllarına göre 25 seneden sonra genç klasik, 60'lar ,50'ler diye sıralanır. En başta sükse yapış olması gerekir sonra üretim adetinin sınırlı olması veya yürür haldeki toplam sayısı diye kıymetlenir...
nsu yu batıran model ro 80
ilk rotary ve yağ yakıyordu
Yurtdışında fanatikleri var, parça değişmemiş arıyorlar ve restore ediyorlar. aşağıdaki 1950 modeli ve 11.000 $
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
Bir de şu var ki harika geliyor bana ama resim temsili olabilir...
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...ka-motor/detay
burada (california'da) $1500-2000 etmeyen motorlara, Turkiyede $8-10bin yada daha fazla para istiyorlar, o yuzden hep goruyorum o ilanlar 3-4 ay orda oyle duruyor.
eski olan sanki cok para etmesi gerekiyor??, Dunyanin cesitli ulkelerinde (turkiye dahil) 20 seneyi askin klasik otomobil ve motor isleriyle ugrasiyorum malesef bir cok kisi orda malin degerini istemektense karsisindaki insanin o mala nekadar deger verdigini dusunerek fiyat belirliyor, uzun lafin kisasi soruldugunda malini bi b*k zanediyor ve ucmaya basliyor.
Sonundada savaskayan arkadasin cok guzel izah ettigi sekilde muradina eriyor ;)
konuyla direkt alakali oldugundan! kendime turkiyede 63 oncesi bir motor bakiniyorum (trompet, bsa, norton, ariel olabilir) butcemde motorun durumuna gore 500-1000 lira civari, varsa lutfen pm yollayinz,
sevgiler,
alp
www.sungurtekin.com
90 lı yılların başında 57 Chevy toplarken internetten Amerika'daki fiyatları öğrendiğimde inanamamıştım.(o zamanın interneti de tam bir komediydi,bir fotoğraf indirmek için bile saatlerce beklenirdi,dos ortamında internet boru değil)
Bizim nikelaj aksamını tamamlamak için harcadığımız paraya taş gibi arabalar satılıyordu ve o zamanlar Türkiye'deki en büyük klasik şuydu"bu arabayı fabrikası bilse hemen yerine sıfırını verir!.
Nah verir,adamların ülkesinde civatasına lastiğine,ilk plakasına,kullanım kitapçığına,radyosuna,tüm servis kayıtlarına,hatta ilk silecek lastiğine kadar orijinal o kadar çok araba var ki,burada klasik denilen araçlara at arabası gözüyle bile bakmazlar.
biz hala tırto 124 lere antika muamelesi yaptığımız sürece millet uçmaya devam edecektir.
Antika diye birsey yoktur. Hatıra denen bısey vardır. Manevi deger vardır. 57 direksiz tek kapı 6 silindir fındık motor chevrolet le benim ne alakam varda tonla para harcayıp toplayayım. Anadol desen eyvallah o donemın ınsanı ıcın bircok hatırayı barındırdıgına emınım. Kulturel ve toplumsal bır degerı olduguda kesındır.
Mesela kuzıne sobalar benım ıcın cok daha fazla anlam teskil etmektedir.
Yada kucukken gıydıgım ve hep ayagıma ız yapan o salak sacma naylon ayakabı sandalet tarzı sey şimdi bile gozumun onunde ve bulsam emın olun 100-200 verıp alırım.
Eskiyi degerli kılan eski olusu degıl ama ısrarla eskıyı geşçırmeye calısıyoruz.
Eskı bir kılım elbettekı yenı bır halıdan daha kıymetlıdır dunyanın baska yerınde de eskı kılım sektoru oldugunu sanmıyorum.
Ornekler cogaltılabılır elbette ama eskı araclar antıka esyalar manevı fegerı olmadugu surece anlamsız gelıyor.
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
özellikle forumdaki abilerimize seslenıyorum eminim zamanınd o motorlardan bi tanede bende olsun demişsinizdir şimdi bmw gsler 600rlar goldwingler çıktı diye onları bi köşeye atmak dogru olmaz!
cihan
Konuyu özetleyecek klasik internet haberciliği.
10 bin dolarlık 1974 model Murat 124 - VİDEO
http://www.haber7.com/video-galeri.php?cID=5785
Bir de dünyanın her tarafından parça toplayıp getirdik diyor.
altındaki yazı da 5 hp güç yazmış benım bılgım yok ama herhalde satanında bılgısı yok gıbıme geldı ayrıca antıka değil tam bır hurdalık
Burada yazılanları okudukça 1967 model skoda kamyonet ( a dan z ye orjinal) arabamızı hurdaya ayırdığımız için üzüldüm, gerçekten eski model motorsikletler çok daha basit arızaya müdahalesi çok daha kolay motorsikletlerdi, bu günki motorlar ise teknolojiye bağlı olarak, çok fazla sofistike bir yapı içinde, buda ne kadar parça o kadar arıza anlamına geliyor.
Antika konusuna gelince bu çok göreceli bir kavramdır, her eski antika olmuyor, bazı tecrübeli arkadaşlarında yazdığı gibi bazı özelliklerinin olma şartı vardır, hayatımda ilk kullandığım motorsiklet alman harbinden kalma 1945 BMW bu gün o motor olsa bana göre ne isterse vermeye hazırım diyebilirim, çünki bu güne kadar hiçbir motordan öyle bir keyif almadım..
Antika diyince bir dostumuzun başından geçen ufak bir anıyı aktarmak istiyorum, bu arkadaşımız ist etilerde bir adamdan bakır bir ibrik alıyor antika değeride o günün parasıyla 50,000 lira, ve bu ibriği antika işi yapan bir arkadaşına götürüyor, (bende tanırım istanbulun en zenginlerindendir ) arkadaşı kaç para verdin buna diyor 50,000 lira verdim diyor, yahu bunlar iki üç binliralık ucuz şeyler fena bastırmışlar seni diyor, ama merak etme bir çaresine bakarız diyor, alıyor ibriği hilton oteli müzayede salonunda açık artırmaya çıkarıyor, tabi bu arada artırmayı yapan adamıda görüyor, adam ibriği bir anlatıyor, osmanlı hanedanlığından kalma, tarihi unutlumuş, bilmem hangi padişahın kızının ibriği falan, uzatmayalım bizim ibriği 350,000 liraya başkasına kaptırıyorlar, antika işi böyledir, bilmek lazım, yoksa antika diye ya hurdaya yada b*k tan bişey parayı basarız...
57 direksiz fındık 6 silindir,gazlı klimalı ve orijinal bir aracın senin için manevi değeri olmayabilir ama maddi değeri bir kaç tane sıfır km yerli araç parasıdır.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eB...4359&viewitem=
Çok büyük bir saçmalık bence .. neden derseniz 1985 model külüstür motora dağlar kadar para isteyenini ilk defa görüyorum .. Bence bırakalım satsın bakalım satabiliyor mu.. Bende 1948 model BSA ve 1938 Norton 500 var satmayı düşünmüyorum satıcak olsam bile bu adam gibi rakamlar yazamam heralde...
[B]VeNi ViDi ViCi Yedi İçti...[/B]
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)