Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

AntiKa severler ((Alman NSU))

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Ekim 2009
    Motosikleti
    RAMZEY 124cm³
    adam 25 bin eder yazmış yaw antikadan anlamam ama okadar da olmaz heralde :

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...tosiklet/detay


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Yahu bu motor antika sınıfına girmez. Buna antika kelimesini "külüstür" anlamında kullanabiliriz.

    Buna gene de aynısı bulunamayacağı için birkaç bin lira verilebilir ve iyi bir masrafla süper birşey ortaya çıkarılabilir tabii ki.

  3. #3
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Yurtdışında eder...
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Bu milletin kerizi de uyanığı da bol.
    ortalama keriz avlama senaryosu şu şekilde gelişir:
    uyanığın biri hurda motor bulur,muhtemelen birinin avlusunda yer işgal ettiği için sevabına almıştır,sonra bir keriz bulur,yav bu işlerden sen anlarsın,uyanık adamsın ayakları ile
    motordan çok para kazanılacağını zanneden kerize motor satılır,keriz de başka keriz aramaya çıkar ,kendisi kadar keriz bulamayınca en sonunda sokaktan geçen hurdacıya naylon terlik ve leğen karşılığında satar.
    Ben yıllarca Amerikan arabaları ile uğraştım,50 li 60 lı yılların modelleriyle.
    ne adamlar gördüm hiç bir değeri olmayan arabalara salakça paralar harcamışlardı.
    sonra o arabaların antika değeri olmadığını anladıklarında perişan olmuşlardı.
    bir motorun antika olması için basit bir kaç özelliğinin olması gerekir.
    a-üretildiği yılda tutulan ve ender bulunan ekstrem özellikli olması
    b-üzerine uyduruk parçalar takılmamış,orijinalliği bozulmamış olması (orijinal etiketlerinin üzerinde olması bile çok önemlidir)
    c-kondusyonunun iyi olması.

    d-model yılı.
    dikkat ederseniz model en son aranan şey.,
    bu motoru alan da 4.000 Tl masraf eder,2000 Tl ye müşteri bulamaz.

  5. #5

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    e-üretim adedi Klasik ve antikayı birbirine karıştırmamak gerekir. Klasikler de yıllarına göre 25 seneden sonra genç klasik, 60'lar ,50'ler diye sıralanır. En başta sükse yapış olması gerekir sonra üretim adetinin sınırlı olması veya yürür haldeki toplam sayısı diye kıymetlenir...

  6. #6

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    nsu yu batıran model ro 80

    ilk rotary ve yağ yakıyordu

  7. #7
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Yurtdışında fanatikleri var, parça değişmemiş arıyorlar ve restore ediyorlar. aşağıdaki 1950 modeli ve 11.000 $

    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  8. #8
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Bir de şu var ki harika geliyor bana ama resim temsili olabilir...
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...ka-motor/detay

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Mart 2010
    Şehir
    istanbul florya
    Motosikleti
    mv agusta f4 2011
    Alıntı Qweasdnon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir de şu var ki harika geliyor bana ama resim temsili olabilir...
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...ka-motor/detay
    bana el yapımı gibi geldi teneke trampet gibi ama gidiyosa ayaklı fantezi :D

  10. #10
    Angel Spear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2009
    Şehir
    gunes vadisi, CA
    Motosikleti
    1977 cb750

    klasik motorlar ve ilanlar

    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu milletin kerizi de uyanığı da bol.
    ortalama keriz avlama senaryosu şu şekilde gelişir:
    uyanığın biri hurda motor bulur,muhtemelen birinin avlusunda yer işgal ettiği için sevabına almıştır,sonra bir keriz bulur,yav bu işlerden sen anlarsın,uyanık adamsın ayakları ile
    motordan çok para kazanılacağını zanneden kerize motor satılır,keriz de başka keriz aramaya çıkar ,kendisi kadar keriz bulamayınca en sonunda sokaktan geçen hurdacıya naylon terlik ve leğen karşılığında satar.
    burada (california'da) $1500-2000 etmeyen motorlara, Turkiyede $8-10bin yada daha fazla para istiyorlar, o yuzden hep goruyorum o ilanlar 3-4 ay orda oyle duruyor.

    eski olan sanki cok para etmesi gerekiyor??, Dunyanin cesitli ulkelerinde (turkiye dahil) 20 seneyi askin klasik otomobil ve motor isleriyle ugrasiyorum malesef bir cok kisi orda malin degerini istemektense karsisindaki insanin o mala nekadar deger verdigini dusunerek fiyat belirliyor, uzun lafin kisasi soruldugunda malini bi b*k zanediyor ve ucmaya basliyor.
    Sonundada savaskayan arkadasin cok guzel izah ettigi sekilde muradina eriyor ;)

    konuyla direkt alakali oldugundan! kendime turkiyede 63 oncesi bir motor bakiniyorum (trompet, bsa, norton, ariel olabilir) butcemde motorun durumuna gore 500-1000 lira civari, varsa lutfen pm yollayinz,

    sevgiler,
    alp
    www.sungurtekin.com

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı Angel Spear adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    burada (california'da) $1500-2000 etmeyen motorlara, Turkiyede $8-10bin yada daha fazla para istiyorlar, o yuzden hep goruyorum o ilanlar 3-4 ay orda oyle duruyor.

    eski olan sanki cok para etmesi gerekiyor??, Dunyanin cesitli ulkelerinde (turkiye dahil) 20 seneyi askin klasik otomobil ve motor isleriyle ugrasiyorum malesef bir cok kisi orda malin degerini istemektense karsisindaki insanin o mala nekadar deger verdigini dusunerek fiyat belirliyor, uzun lafin kisasi soruldugunda malini bi b*k zanediyor ve ucmaya basliyor.
    Sonundada savaskayan arkadasin cok guzel izah ettigi sekilde muradina eriyor ;)

    konuyla direkt alakali oldugundan! kendime turkiyede 63 oncesi bir motor bakiniyorum (trompet, bsa, norton, ariel olabilir) butcemde motorun durumuna gore 500-1000 lira civari, varsa lutfen pm yollayinz,

    sevgiler,
    alp
    90 lı yılların başında 57 Chevy toplarken internetten Amerika'daki fiyatları öğrendiğimde inanamamıştım.(o zamanın interneti de tam bir komediydi,bir fotoğraf indirmek için bile saatlerce beklenirdi,dos ortamında internet boru değil)
    Bizim nikelaj aksamını tamamlamak için harcadığımız paraya taş gibi arabalar satılıyordu ve o zamanlar Türkiye'deki en büyük klasik şuydu"bu arabayı fabrikası bilse hemen yerine sıfırını verir!.
    Nah verir,adamların ülkesinde civatasına lastiğine,ilk plakasına,kullanım kitapçığına,radyosuna,tüm servis kayıtlarına,hatta ilk silecek lastiğine kadar orijinal o kadar çok araba var ki,burada klasik denilen araçlara at arabası gözüyle bile bakmazlar.
    biz hala tırto 124 lere antika muamelesi yaptığımız sürece millet uçmaya devam edecektir.

  12. #12
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Antika diye birsey yoktur. Hatıra denen bısey vardır. Manevi deger vardır. 57 direksiz tek kapı 6 silindir fındık motor chevrolet le benim ne alakam varda tonla para harcayıp toplayayım. Anadol desen eyvallah o donemın ınsanı ıcın bircok hatırayı barındırdıgına emınım. Kulturel ve toplumsal bır degerı olduguda kesındır.

    Mesela kuzıne sobalar benım ıcın cok daha fazla anlam teskil etmektedir.

    Yada kucukken gıydıgım ve hep ayagıma ız yapan o salak sacma naylon ayakabı sandalet tarzı sey şimdi bile gozumun onunde ve bulsam emın olun 100-200 verıp alırım.

    Eskiyi degerli kılan eski olusu degıl ama ısrarla eskıyı geşçırmeye calısıyoruz.

    Eskı bir kılım elbettekı yenı bır halıdan daha kıymetlıdır dunyanın baska yerınde de eskı kılım sektoru oldugunu sanmıyorum.

    Ornekler cogaltılabılır elbette ama eskı araclar antıka esyalar manevı fegerı olmadugu surece anlamsız gelıyor.
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  13. #13

    Üyelik
    08 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    asya 150 t1
    özellikle forumdaki abilerimize seslenıyorum eminim zamanınd o motorlardan bi tanede bende olsun demişsinizdir şimdi bmw gsler 600rlar goldwingler çıktı diye onları bi köşeye atmak dogru olmaz!
    cihan

  14. #14

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Konuyu özetleyecek klasik internet haberciliği.

    10 bin dolarlık 1974 model Murat 124 - VİDEO
    http://www.haber7.com/video-galeri.php?cID=5785

    Bir de dünyanın her tarafından parça toplayıp getirdik diyor.

  15. #15
    askon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul-gaziosman paşa
    Motosikleti
    pıoneer 200cc 2007
    altındaki yazı da 5 hp güç yazmış benım bılgım yok ama herhalde satanında bılgısı yok gıbıme geldı ayrıca antıka değil tam bır hurdalık

  16. #16
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Alıntı G-han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    özellikle forumdaki abilerimize seslenıyorum eminim zamanınd o motorlardan bi tanede bende olsun demişsinizdir şimdi bmw gsler 600rlar goldwingler çıktı diye onları bi köşeye atmak dogru olmaz!
    G-han kardeş, okuduklarını anlamaya çalışırsan iyi olur. Burada o motor değil, onu antika diye kakalamaya çalışan zihniyet eleştiriliyor.

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki KLE 500
    Burada yazılanları okudukça 1967 model skoda kamyonet ( a dan z ye orjinal) arabamızı hurdaya ayırdığımız için üzüldüm, gerçekten eski model motorsikletler çok daha basit arızaya müdahalesi çok daha kolay motorsikletlerdi, bu günki motorlar ise teknolojiye bağlı olarak, çok fazla sofistike bir yapı içinde, buda ne kadar parça o kadar arıza anlamına geliyor.

    Antika konusuna gelince bu çok göreceli bir kavramdır, her eski antika olmuyor, bazı tecrübeli arkadaşlarında yazdığı gibi bazı özelliklerinin olma şartı vardır, hayatımda ilk kullandığım motorsiklet alman harbinden kalma 1945 BMW bu gün o motor olsa bana göre ne isterse vermeye hazırım diyebilirim, çünki bu güne kadar hiçbir motordan öyle bir keyif almadım..

    Antika diyince bir dostumuzun başından geçen ufak bir anıyı aktarmak istiyorum, bu arkadaşımız ist etilerde bir adamdan bakır bir ibrik alıyor antika değeride o günün parasıyla 50,000 lira, ve bu ibriği antika işi yapan bir arkadaşına götürüyor, (bende tanırım istanbulun en zenginlerindendir ) arkadaşı kaç para verdin buna diyor 50,000 lira verdim diyor, yahu bunlar iki üç binliralık ucuz şeyler fena bastırmışlar seni diyor, ama merak etme bir çaresine bakarız diyor, alıyor ibriği hilton oteli müzayede salonunda açık artırmaya çıkarıyor, tabi bu arada artırmayı yapan adamıda görüyor, adam ibriği bir anlatıyor, osmanlı hanedanlığından kalma, tarihi unutlumuş, bilmem hangi padişahın kızının ibriği falan, uzatmayalım bizim ibriği 350,000 liraya başkasına kaptırıyorlar, antika işi böyledir, bilmek lazım, yoksa antika diye ya hurdaya yada b*k tan bişey parayı basarız...

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı harbiturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Antika diye birsey yoktur. Hatıra denen bısey vardır. Manevi deger vardır. 57 direksiz tek kapı 6 silindir fındık motor chevrolet le benim ne alakam varda tonla para harcayıp toplayayım. Anadol desen eyvallah o donemın ınsanı ıcın bircok hatırayı barındırdıgına emınım. Kulturel ve toplumsal bır degerı olduguda kesındır.

    Mesela kuzıne sobalar benım ıcın cok daha fazla anlam teskil etmektedir.

    Yada kucukken gıydıgım ve hep ayagıma ız yapan o salak sacma naylon ayakabı sandalet tarzı sey şimdi bile gozumun onunde ve bulsam emın olun 100-200 verıp alırım.

    Eskiyi degerli kılan eski olusu degıl ama ısrarla eskıyı geşçırmeye calısıyoruz.

    Eskı bir kılım elbettekı yenı bır halıdan daha kıymetlıdır dunyanın baska yerınde de eskı kılım sektoru oldugunu sanmıyorum.

    Ornekler cogaltılabılır elbette ama eskı araclar antıka esyalar manevı fegerı olmadugu surece anlamsız gelıyor.
    57 direksiz fındık 6 silindir,gazlı klimalı ve orijinal bir aracın senin için manevi değeri olmayabilir ama maddi değeri bir kaç tane sıfır km yerli araç parasıdır.

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eB...4359&viewitem=

  19. #19

    Üyelik
    16 Temmuz 2010
    Şehir
    Bursa - Kütahya
    Motosikleti
    BMW F 650 ydi Şu An AFRİCA TWİN
    Çok büyük bir saçmalık bence .. neden derseniz 1985 model külüstür motora dağlar kadar para isteyenini ilk defa görüyorum .. Bence bırakalım satsın bakalım satabiliyor mu.. Bende 1948 model BSA ve 1938 Norton 500 var satmayı düşünmüyorum satıcak olsam bile bu adam gibi rakamlar yazamam heralde...
    [B]VeNi ViDi ViCi Yedi İçti...[/B]

  20. #20
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı baarmen_16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok büyük bir saçmalık bence .. neden derseniz 1985 model külüstür motora dağlar kadar para isteyenini ilk defa görüyorum .. Bence bırakalım satsın bakalım satabiliyor mu.. Bende 1948 model BSA ve 1938 Norton 500 var satmayı düşünmüyorum satıcak olsam bile bu adam gibi rakamlar yazamam heralde...
    Sen yarin buraya fotograflarini as.
    Biz sana satmayi dusundurecek rakamlari yazariz.
    Hele ki 38 Norton elinde orjinalse!!!!
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)