Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Pulsar RS200 Nasıldır ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    cıbılduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2019
    Motosikleti
    Monster 696
    Alıntı EmreeL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir hort yapayım da güncel Bajaj yorumları alalım. Kimisi yerin dibine sokuyor kimisi övüyor kimisi sorunlara yalan diyor... Türkiye'de japon motorlarının dışındaki bütün motorlar tartışmalı galiba ben anlayamadım bu işi

    Ben başlangıç motoru olarak sıfır almayı planlıyordum. Japon piyasası uçuk. R25 bile 50bin olmaya yakın. Geçen sene 20bin civarına alanlar bu sene sarı siteye 40dan koyuyorlar. Sıfırı 27bin olan bu motorun bile ikinci el piyasası olmuş 20...
    Önceden ucuz ve mantıklı bir alternatifti. Evet sorunları olabiliyor ancak f/p motoru olduğu aşikardı. Şimdi ise ne konumda ben bilmiyorum açıkçası. Belki güzel bir yorum gelir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    29 Kasım 2016
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 RS

    Uzun Kullanım Testi Diyelim

    Alıntı cıbılduck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önceden ucuz ve mantıklı bir alternatifti. Evet sorunları olabiliyor ancak f/p motoru olduğu aşikardı. Şimdi ise ne konumda ben bilmiyorum açıkçası. Belki güzel bir yorum gelir.
    2016 Modelini 2017 Nisan ayında 0 olarak aldım 30000 km yi geçtik. Yaşadığım herşeyi detaylı yazmaya çalışacağım.

    1- Lastikler
    Orjinal lastikler hiç güven vermiyor ve 1 sene kullanım sonrasında kabak tadı vermeye başladı bende en ufak ıslak zeminde kayıyordu ve birkez düşmeme neden oldu, sonrasında direkt olarak michelin pilot street ile değiştirdim. Çokta iyi yapmışım diyorum.

    2- Zincir
    Orjinal zincirini gerdirmekten gına geliyordu. 8000 de yenisini taktırmıştım. 15000 de yine tükenince alternatif aradım ve cz yi buldum. Şuan Cz var 30000 de ve birkez dahi gerilmedi 15000 km oldu.

    3- Civatalar
    Motosikleti alırsanız eğer 0 yada 2.el her civatanın iyice sıkılmış olduğundan ve hatta servisten çıkınca bile kontrol edilmesini, veya kendiniz bir şekilde kontrol etmeyi unutmayın unutturmayın.
    Başıma gelenler;
    a- Arka diskteki bir civata yolda giderken fren balatasına sürterek civatayı kırdı. Çıkartmak için tornaya girmesi gerekti diskin.
    b- Arka lastiğin saplamasındaki fiberli somun, titreşim yüzünden, sök taktan dolayı fiber eskiyince yerinden çıkmış gitmişti. Allahtan lastiğide kaybetmedik.
    c- Yan ayaklığı tutan uzun bir civata var titreşim yüzünden onuda birgün kaybettiğimi motoru park ederken farkettim, çok zor bir gündü motordan inemiyordum.
    Loctite ile her civatanın üzerinden geçmeniz mutlaka faydalı olacaktır.

    4- Akü
    Orjinal akü enerji ve kalite bakımından hala(4Yıl) çalışıyor ve 12.3v veriyor. Markası Exide. Fakat aldığımdan beridir, 2020 Ekim ayında bosch akü alana kadar yani, kadranda saati doğru göremedim, her ayarladığımda sıfırlıyordu. Heleki soğuk havaya hiç gelemeyen bir akü. Sanırım Türkiye için üretilen bir akü değil. Avrupa markalarına yönelmek gerek diye düşünüyorum.

    5- Arka Kuyruk Bağlantısı
    Arka kuyruğu arka sele altında 3 civata ile tutan bir sac var. Lanet bir çukurdanmıdır veya bir tümsektenmidir, titreşimdenmidir bilmem sürekli kırılıyor. 2 kez kaynak yaptırdım 3. bir yerden kırıldı. hatta 2 yerden birlikte kırılmış ve 3.Civatanın bağlı olduğu yerde artık çürümüş ve dağılmış durumda. Artık Arka selenin olduğu plastiğe bağlı yaşıyor. 2.el alırken mutlaka kontrol edilmesi gerekir diye düşünüyorum. Nasıl bir çare bulursunuz bilemiyorum çünkü ben hala bulamadım

    6- Nacizane tavsiyem
    Debriyaj telinin 20000 km de 1
    Gaz telinin 25000 km de 1
    Debriyajın 30000 km de 1 (keyfi, bittiği için değil sürat düşüyor)
    değişmesini tavsiye ederim.
    Yağını 2500 de 1
    Genel bakımı 5000 de 1

    Bugüne kadar 2 kez yolda kaldım ve çekiciyle servise gittim.

    7-Aksilikler
    a- Lastik değiştiğimde köprü yolunda ön lastik patladı şansıma daha 30 km yapmışken Bu şans.
    b- Bilmediğim bir sebepten dolayı Bilye dağıldı çok ufak bir rulman var motorun içerisinde o dağılmıştı. Buda 25000 km de iken oldu. Krank zincirini falanda değiştirttim açılmışken, 0 halinde gibi oldu çıktığında. 2019 da masrafı 1000 tl idi işçilik dahil. Yağ falanda dahildi fiyata. (O zaman araba almıştım binmiyordum kıskanıp yaptığını düşünüyorum. Kasten).
    c- Kontağın altından geçen kablolar sürtünmeden dolayı koptu, düz kontak halinde servise giderek kabloları yenilettim. Tasarım harikası duruyordu. Yeni modellerde sanırım düzeltmişler. 2016 ve öncesi çok sürtünen bir şekildeydi.

    8- Aynalar
    Bir süre ayna almaktan gına gelmişti. İlk zamanlar ucuzdu alınıyordu. Şuan gereksiz pahalı. En ufak bir yere değse kırılıyorlar dikkat edilerek kullanılması gerek. 2016 nın aynaları hiç bir şey göstermiyor. 17 lerinki güzel. Hem tasarım hem görüş açısı olarak.

    Şimdiye kadar tüm yaşadıklarımız bunlardan ibaret.
    Öyle abartıldığı gibi ciddi bir kronik sorunu falan yok. Tamamen giderilebilecek şeyler ki aldığınız üründe hint malı, bir japon veya alman falan değil. Ki bunlar onlarda da başınıza gelebilir.
    Tasarım hoş ve modifiye edilebilecek yapıda. Zevkinize göre istediğinizi yapabiliyorsunuz.
    Şuan ki piyasada halen parça ucuzluğu konusunda bana göre önde.
    Yakıt konusunda ise oldukça tutarlı.
    Abs olması bir avantaj bir çok kez hayatımı kurtardı diyebilirim. Sert frende arka kaymıyor değil %70 e%30 iyi gibi
    Titreşimi var evet ama bir süre sonra alışıyorsunuz. Uzun yol motoru kesinlikle değil 50 km de 1 dinlenmek gerekiyor. 100 km dayanabilirsiniz ama inince yürüyemeyebilirsiniz. Enduro falan tavsiye ederim
    Gidon açısı, yatışı, yol tutuşu (michelin ile) çok iyi. Trafikte çok zaman harcatmıyor.
    Dikkat çekiciydi. Zamanla tanınınca o çekicilik gitti. İlk zamanlarda görenler 600 mü abi bu diyordu. Artık biliniyor.
    200cc nin az geldiği zamanlar oluyormu oluyor fakat bunu dinlenmek için durduğunuzda hemen unutuyorsunuz.

    Söyleyeceklerim bu kadar. Herkese keyifli sürüşler sağlık dolu günler dilerim.
    tommygun, BloodyBaron, arndiol ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #43

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı TrkSngl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2016 Modelini 2017 Nisan ayında 0 olarak aldım 30000 km yi geçtik. Yaşadığım herşeyi detaylı yazmaya çalışacağım.

    1- Lastikler
    Orjinal lastikler hiç güven vermiyor ve 1 sene kullanım sonrasında kabak tadı vermeye başladı bende en ufak ıslak zeminde kayıyordu ve birkez düşmeme neden oldu, sonrasında direkt olarak michelin pilot street ile değiştirdim. Çokta iyi yapmışım diyorum.

    2- Zincir
    Orjinal zincirini gerdirmekten gına geliyordu. 8000 de yenisini taktırmıştım. 15000 de yine tükenince alternatif aradım ve cz yi buldum. Şuan Cz var 30000 de ve birkez dahi gerilmedi 15000 km oldu.

    3- Civatalar
    Motosikleti alırsanız eğer 0 yada 2.el her civatanın iyice sıkılmış olduğundan ve hatta servisten çıkınca bile kontrol edilmesini, veya kendiniz bir şekilde kontrol etmeyi unutmayın unutturmayın.
    Başıma gelenler;
    a- Arka diskteki bir civata yolda giderken fren balatasına sürterek civatayı kırdı. Çıkartmak için tornaya girmesi gerekti diskin.
    b- Arka lastiğin saplamasındaki fiberli somun, titreşim yüzünden, sök taktan dolayı fiber eskiyince yerinden çıkmış gitmişti. Allahtan lastiğide kaybetmedik.
    c- Yan ayaklığı tutan uzun bir civata var titreşim yüzünden onuda birgün kaybettiğimi motoru park ederken farkettim, çok zor bir gündü motordan inemiyordum.
    Loctite ile her civatanın üzerinden geçmeniz mutlaka faydalı olacaktır.

    4- Akü
    Orjinal akü enerji ve kalite bakımından hala(4Yıl) çalışıyor ve 12.3v veriyor. Markası Exide. Fakat aldığımdan beridir, 2020 Ekim ayında bosch akü alana kadar yani, kadranda saati doğru göremedim, her ayarladığımda sıfırlıyordu. Heleki soğuk havaya hiç gelemeyen bir akü. Sanırım Türkiye için üretilen bir akü değil. Avrupa markalarına yönelmek gerek diye düşünüyorum.

    5- Arka Kuyruk Bağlantısı
    Arka kuyruğu arka sele altında 3 civata ile tutan bir sac var. Lanet bir çukurdanmıdır veya bir tümsektenmidir, titreşimdenmidir bilmem sürekli kırılıyor. 2 kez kaynak yaptırdım 3. bir yerden kırıldı. hatta 2 yerden birlikte kırılmış ve 3.Civatanın bağlı olduğu yerde artık çürümüş ve dağılmış durumda. Artık Arka selenin olduğu plastiğe bağlı yaşıyor. 2.el alırken mutlaka kontrol edilmesi gerekir diye düşünüyorum. Nasıl bir çare bulursunuz bilemiyorum çünkü ben hala bulamadım

    6- Nacizane tavsiyem
    Debriyaj telinin 20000 km de 1
    Gaz telinin 25000 km de 1
    Debriyajın 30000 km de 1 (keyfi, bittiği için değil sürat düşüyor)
    değişmesini tavsiye ederim.
    Yağını 2500 de 1
    Genel bakımı 5000 de 1

    Bugüne kadar 2 kez yolda kaldım ve çekiciyle servise gittim.

    7-Aksilikler
    a- Lastik değiştiğimde köprü yolunda ön lastik patladı şansıma daha 30 km yapmışken Bu şans.
    b- Bilmediğim bir sebepten dolayı Bilye dağıldı çok ufak bir rulman var motorun içerisinde o dağılmıştı. Buda 25000 km de iken oldu. Krank zincirini falanda değiştirttim açılmışken, 0 halinde gibi oldu çıktığında. 2019 da masrafı 1000 tl idi işçilik dahil. Yağ falanda dahildi fiyata. (O zaman araba almıştım binmiyordum kıskanıp yaptığını düşünüyorum. Kasten).
    c- Kontağın altından geçen kablolar sürtünmeden dolayı koptu, düz kontak halinde servise giderek kabloları yenilettim. Tasarım harikası duruyordu. Yeni modellerde sanırım düzeltmişler. 2016 ve öncesi çok sürtünen bir şekildeydi.

    8- Aynalar
    Bir süre ayna almaktan gına gelmişti. İlk zamanlar ucuzdu alınıyordu. Şuan gereksiz pahalı. En ufak bir yere değse kırılıyorlar dikkat edilerek kullanılması gerek. 2016 nın aynaları hiç bir şey göstermiyor. 17 lerinki güzel. Hem tasarım hem görüş açısı olarak.

    Şimdiye kadar tüm yaşadıklarımız bunlardan ibaret.
    Öyle abartıldığı gibi ciddi bir kronik sorunu falan yok. Tamamen giderilebilecek şeyler ki aldığınız üründe hint malı, bir japon veya alman falan değil. Ki bunlar onlarda da başınıza gelebilir.
    Tasarım hoş ve modifiye edilebilecek yapıda. Zevkinize göre istediğinizi yapabiliyorsunuz.
    Şuan ki piyasada halen parça ucuzluğu konusunda bana göre önde.
    Yakıt konusunda ise oldukça tutarlı.
    Abs olması bir avantaj bir çok kez hayatımı kurtardı diyebilirim. Sert frende arka kaymıyor değil %70 e%30 iyi gibi
    Titreşimi var evet ama bir süre sonra alışıyorsunuz. Uzun yol motoru kesinlikle değil 50 km de 1 dinlenmek gerekiyor. 100 km dayanabilirsiniz ama inince yürüyemeyebilirsiniz. Enduro falan tavsiye ederim
    Gidon açısı, yatışı, yol tutuşu (michelin ile) çok iyi. Trafikte çok zaman harcatmıyor.
    Dikkat çekiciydi. Zamanla tanınınca o çekicilik gitti. İlk zamanlarda görenler 600 mü abi bu diyordu. Artık biliniyor.
    200cc nin az geldiği zamanlar oluyormu oluyor fakat bunu dinlenmek için durduğunuzda hemen unutuyorsunuz.

    Söyleyeceklerim bu kadar. Herkese keyifli sürüşler sağlık dolu günler dilerim.
    bende ns200 kullanıyorum 27000 oldu.
    1 defa yolda kaldım. benim hatamdı. yakıt pompası sigortasını yeniledim yola devam.
    servis kitabı ne yazıyorsa o vakit bakım yaptım.
    6. vites dişlimde sorun çıktı. dağıttım motoru (kendim yapıyorum) dişliyi değiştirdim. açmışken tüm rulmanları değiştirdim. o minicik ufacık rulmanı sanayide 2 saat aradım. içinden alman ina marka rulman çıktı. japon nsk buldum öyle taktım. diğer rulmanlar ise isveç skf marka idi. gayet sağlamlar skf türkiye'de nispeten ucuz diye açmışken yeniledim.
    arka disk civatası bende de gevşedi. civataları değiştirdim. taktıklarım ise inox olmadığı için paslandı, orijinallerini aldım. üşenmezsem takacağım.
    4 yıllık yuasa akü takılı. daha yeni yeni ekran resetleme yapmaya başladı.
    TrkSngl bunu beğendi.

  4. #44

    Üyelik
    23 Temmuz 2016
    Alıntı emreyil34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzeldir güzel alır binersin,japonculara bakma sen 15-16 bin versinler 250 cc makinelere..
    15-16... 250cc makine...

  5. #45
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı TrkSngl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun yol motoru kesinlikle değil 50 km de 1 dinlenmek gerekiyor. 100 km dayanabilirsiniz ama inince yürüyemeyebilirsiniz. Enduro falan tavsiye ederim
    Kesinlikle doğru. Yazdıkların bir İstanbul-İzmir seyahatimi hatırlattı.

    Bir keresinde Mudanya'dan İzmir'e giderken 4-5 araçlık RS200 konvoyu yanımdan geçti. O anda 120 km/h hızdaydım. Beni geçip ileride gözden kayboldular. "Vay be. RS200 iyi gidiyormuş" dedim. Fakat, konfor konusunu da duymuştum. Normalde 120 km/h sabit hızla gitmem. Fakat, bir deneme yapmaya karar verdim. Gaz açıp onları yetişmeye çalışmayacaktım. 120 km/h sabit hızda gidip onları yakalayacaktım. Çünkü, RS200 onları mola vermeye zorlayacaktı. Öyle de oldu. Onlar mola verince ben onları geçiyordum. Daha sonraRS200 grubu arkada beliriyor, beni geçip gidiyordu. Bu defalarca oldu. Yalnız yaptığım seyahatte bana eğlence çıkmıştı. En sonunda RS200 grubunu arkada görünce "Geçip gidecekler. Ve eğlence devam edecek" diye düşündüm. Fakat bunu yapmadılar. Ve eğlence bitti.
    TrkSngl bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)