Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

250 cc'ler yokuşta bayılıyor mu?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı -ZERO- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yillardir su forumu takip ediyorum ilk defa beton mikseriyle motosikletin karsilastirildigini gordum. Ne kadar da renkli bir siteyiz. Eskiden hep ybr cbf apache karsilastirilirdi.
    Emin olabilirsin ki ilk defa değil.

    En az iki kamyon ve bir traktör karşılaştırması yaptık daha önce.
    Belki benim kaçırdıklarım da vardır.

    Traktör meselesini ben yapmıştım gerçi ama burada yazdığım gibi derdim karşılaştırma değil tork meselesinin anlaşılmasıydı.

    Burada da aynı amaç var aslında fakat konunun gidişatı 250cc motosikletleri küçümseme amacına yönelik gibi bir durum oluştu.
    Arkadaşların savunma amaçlı yazdıkları doğru,
    yaptıkları hesap yanlıştı.
    Mustaphalanx ve -ZERO- bunu beğendiler.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı serkany adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yokuşa uygun vitesde çıkmıyordur/FİZİK ten 4 işlemden haberi yoktur olabilir,matematik görmemiştir,motor bilgisi yoktur,
    4işlem bilen birisi için veya uygun vites de çıkan birisi için bu dediğin çok olası değil..

    Senaryo 1 250cc motor için =150K(Motor)+65(surucu)+65(surucu)=280KG 25HP/280KG= 0,09 KG/HP
    Senaro 2 250cmotor için =150 KG + 80 KG(surucu) +70KG (yolcu)=300KG 25/300=0,083

    Mikser kamponyları ;350HP civarındaymış
    http://www.mercedes-benz.com.tr/cont.../modeller.html

    350HP/0,09KG/HP=3900KG,
    350HP/,083=4200KG

    Mikser kamyonu 3900KG den ağır olacağı için bu dediğin senin Bilime göre aykırı,

    Hesaplamalarda sürütünme ihmal edilmiştir, Zaten düz yolda motorun daha hızlı kabul edildiği için sürütünme hesaba katılmasına gerek yoktur...


    Ama Türükiye de evrensel hukuğun kanunların işlemediği gibi Bilimin Kanunları da işlemiyor olabilir onuda kabul ederiz ne olacak..
    Neler kabul etmiyoruz ki :((

    Bu benim dediğim kapukuleden sonrası için geçerlidir, Kapukulenin dogusunda bazan bu kanunlar çalışır bazan çalışmaz , Mukaderat işte..
    ona 350 beygir demeyelim de, 2000nm diyelim. yokuşu çıkaran nm oluyor çünkü. ee, motosikletlerinde ekserisi torkundan çok (nm cinsinden) beygir ürettiği için (hp cinsinden) bu yüklü senaryoda, beton mikseri isterse yokuşta sollayabilir. zira bu arkadaşlarda takometre derdi var.

    edit: coq'un mesajına kadar okumadığım için yazmıştım. silsen silinmiyor. adam haklı beyler.

    coq +1
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  3. #23
    HamzaBey95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    GT250R
    Yav abartmayın abi Yokuş dediğinizden kasıt ne bilmiyorum ama dağa tırmanmıyorsan eğer ben daha Hyonun bayıldığını görmedim Canavar gibi bayır yukarı vites artıra artıra çıkıyorum evelallah...
    HYO-GT250R
    İstanbul

  4. #24

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    motorlarda öyle problemler olmaz

  5. #25
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    İnanmıyorum ilk defa bir konu ybr mi cbf mi olayına dönmeden bilimsel olarak tork,hp/ağırlık oranları ile çözülmeye gidilmiş. Kim demiş Türkiye gelişmiyor diye(COQ fransadan ama olsun o da bizden biri)

  6. #26
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    hocam eski kasa cbr ile sertavul geçidine çıktık anamur'dan bayılma yok.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  7. #27
    eminemre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2016
    Şehir
    Beşiktaş / İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250 Ironmax
    Alıntı -ZERO- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yillardir su forumu takip ediyorum ilk defa beton mikseriyle motosikletin karsilastirildigini gordum. Ne kadar da renkli bir siteyiz. Eskiden hep ybr cbf apache karsilastirilirdi.
    Hocam tebrikler. Konuyu çok net özetlemilsiniz
    Piaggio Carnaby 200
    Yamaha XMax 250 Ironmax

  8. #28
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı redlion999 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o da bizden biri
    Hayır ağlamıyorum gözüme bişey kaçtı.
    redlion999 ve yürekçe bunu beğendiler.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  9. #29
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı serkany adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yokuşa uygun vitesde çıkmıyordur/FİZİK ten 4 işlemden haberi yoktur olabilir,matematik görmemiştir,motor bilgisi yoktur,
    4işlem bilen birisi için veya uygun vites de çıkan birisi için bu dediğin çok olası değil..

    Senaryo 1 250cc motor için =150K(Motor)+65(surucu)+65(surucu)=280KG 25HP/280KG= 0,09 KG/HP
    Senaro 2 250cmotor için =150 KG + 80 KG(surucu) +70KG (yolcu)=300KG 25/300=0,083

    Mikser kamponyları ;350HP civarındaymış
    http://www.mercedes-benz.com.tr/cont.../modeller.html

    350HP/0,09KG/HP=3900KG,
    350HP/,083=4200KG

    Mikser kamyonu 3900KG den ağır olacağı için bu dediğin senin Bilime göre aykırı,

    Hesaplamalarda sürütünme ihmal edilmiştir, Zaten düz yolda motorun daha hızlı kabul edildiği için sürütünme hesaba katılmasına gerek yoktur...


    Ama Türükiye de evrensel hukuğun kanunların işlemediği gibi Bilimin Kanunları da işlemiyor olabilir onuda kabul ederiz ne olacak..
    Neler kabul etmiyoruz ki :((

    Bu benim dediğim kapukuleden sonrası için geçerlidir, Kapukulenin dogusunda bazan bu kanunlar çalışır bazan çalışmaz , Mukaderat işte..
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlis hesap bagdattan dönsün.
    Matematik fizik iyidir ama yanlis degerleri baz alirsan yanlis sonuç verir.
    Yokus çikarken yük çekerken beygir gücü tek basina bir isinize yaramaz.
    Bakacaginiz ilk rakam tork.

    Beton mikseri 7500 kg
    250cc motor 250 kg
    kabul edelim.
    Mikser 1850 nm
    Yani
    1850/7500=0.24nm/kg

    Motosiklet 22.6 nm
    Yani
    22.6/250=0.090nm/kg

    Yani beton mikseri 250cc bir motosikletten yaklasik 3 kat daha güçlüdür.
    Ya da baska bir deyisle miksere daha o kadar agirlik koysan yine de 250cc den daha rahat çikacaktir.
    Iste bunlar hep bilim.

    Yine de yukaridaki hesap bile tartismaya açik.
    - Alıntıdır:

    Tork döndürme kuvveti demektir. Motorların gücünün yanında torku da belirtilir, örneğin, 3800 dakika/ devirde 145 Nm gibi. Ne işe yarar? Basit olarak açıklamaya çalışırsak, bir otomobilin, daha doğrusu motorunun torku iyiyse kullanımı daha rahat olur çünkü motor daha geniş bir devir aralığında vites değiştirmeden kullanılabilir. Ya da acil durumlarda yine daha az vites değiştirme ihtiyacı hissedilir. En yüksek tork olarak belirtilen rakamın yanında bu rakamın elde edildiği devir de önemlidir. Motorlar daha çok düşük ve orta devirlerde kullanıldığı için özellikle şehir içinde, torkun düşük devirlerden itibaren yüksek olması çok kullanışlıdır. Böylece alt vitese geçmeden hareketi sürdürmek mümkün olur. Genel olarak motor hacmi yükseldikçe tork artar ama aynı motor hacmine sahip motorların torkları ve "tork eğrileri" farklı olabilmektedir. Bunun nedeni de motor tasarımındaki farklılıklardır. Silindirlerin çapı ve stroku, ateşleme zamanlaması ve diğer bazı niteliklerden oluşan genel olarak "teknoloji" diyebileceğimiz özelliklerdir bu farkı yaratan. Ayrıca herkesin bildiği gibi dizeller "torklu" motora sahiptir. Bunun anlamı düşük devirde yüksek tork sağlıyor olmasıdır. benzinli motorlardan farklı olarak dizel motorlarının en yüksek torku 1800-2500 dakika/devirde elde edilir. Bu sayede çok devire gerek kalmadan motor "çeker". Diyelim ki bir benzinli motorla bir dizel aynı en yüksek torka sahip olsun, yine dizel motor daha avantajlıdır çünkü bu torku daha düşük devirde sağlıyor. Bunun pratik avantajı, örneğin bir yokuş çıkarken üçüncü viteste 2000 d/d'de iken dizel motorlu arabada gaza basarsınız ve araba hızlanabilir, benzinli motora sahip araba ise hızlanamaz ve büyük bir olasılıkla bir alt vitese geçmek zorunda kalır. Düşük devirlerde yüksek çekiş gücü sağladığı için dizel motorlar özellikle ticari araçlarda kullanılmaktadır. Motorun beygir gücü ile torku karıştırılmamalıdır. Bunlar farklı şeylerdir. Torkun anlamını somut olarak anlamak için şöyle bir örnek de verilebilir. Diyelim ki iki tane aynı beygir gücüne sahip araba var. Torkları ise farklı. Her iki arabayı arkaları birbirine doğru gelecek şekilde yanaştırıp bağladığınızda, iki araç birden hareket ettiğinde (halat çekme oyunu gibi) beygir güçleri aynı olmasına rağmen, torku yüksek olan diğerini çeker.

    -Alıntıdır.

    serkany hız faktörünü baz alarak mukayese etmiş, siz kuvvet faktörünü. İkisinde de doğrular var, yanlışlar var. Doğru olan tek şey, eğer o yokuşta seni mikser geçebiliyorsa uygun devirde olmadığındır veya makinenin -içinde bulunduğu şartlarda- limitlerindesindir.
    tinerci bunu beğendi.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  10. #30

    Üyelik
    03 Eylül 2015
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    Kawasaki EL-250 ,Mondial Z-ONE 150
    250cc yi küçümseyen beton mikseriyle apexe girsin :p yokuşta tabiki motor 600lük gibi gitmez ama sizide tırın altına atmaz , en kötü pozisyon artçılı yüklü en dik yokuş düşersin vites yükseltirsin devri tırmanana kadar acık bağırır o kadar.

    Biz mecburiyetten 250cc ömür idare eder / 250 üstü lükse girer vs diyoruz biraz. Bana sorarsan olması gereken 350-400cc ama devletim 250 sınırına ötvyi köklemiş bütün firmalarda şıkır şıkır 300cc leri 50 keserek getirmek zorunda kalıyor ,bizde bize 250 yeter diyoruz napak..
    alicanblmts bunu beğendi.

  11. #31

    Üyelik
    21 Mart 2016
    Motosikleti
    MT-25 ABS
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlis hesap bagdattan dönsün.
    Matematik fizik iyidir ama yanlis degerleri baz alirsan yanlis sonuç verir.
    Yokus çikarken yük çekerken beygir gücü tek basina bir isinize yaramaz.
    Bakacaginiz ilk rakam tork.

    Beton mikseri 7500 kg
    250cc motor 250 kg
    kabul edelim.
    Mikser 1850 nm
    Yani
    1850/7500=0.24nm/kg

    Motosiklet 22.6 nm
    Yani
    22.6/250=0.090nm/kg

    Yani beton mikseri 250cc bir motosikletten yaklasik 3 kat daha güçlüdür.
    Ya da baska bir deyisle miksere daha o kadar agirlik koysan yine de 250cc den daha rahat çikacaktir.
    Iste bunlar hep bilim.

    Yine de yukaridaki hesap bile tartismaya açik.
    Hocam 160 beygir 1200 lük multistrada 250 kg.250 cc lik ortalama bir motor 170 kg civarıdır normal olarak...

  12. #32

    Üyelik
    24 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Activa-Pcx-cbr250r-Xj6N-BAVYERALI :) K1200R
    Ah bu bilim yokmu ah bu bilim
    Peki ya unutulan bir kaç detay nelerdir?
    Sürtünme kaynaklı oluşacak direnç,
    Kütle kaynaklı oluşacak olan direnç,

    Bunlari hesaba kattığınızda ortaya aynı sonuç çıkarmı sizce?

  13. #33
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Alıntı -ZERO- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yillardir su forumu takip ediyorum ilk defa beton mikseriyle motosikletin karsilastirildigini gordum. Ne kadar da renkli bir siteyiz. Eskiden hep ybr cbf apache karsilastirilirdi.
    Beton mikseri ile karşılaştırmak 250cc motosikletin hantallığını vurgulayabilmek için yapılmış olabilir.
    250 cc scooter kullanıcısı olarak gerçek durumu merak ettim. Araştırdım karşıma aşağıdaki tablo çıktı. Motosikletin beygir gücü baz alındığında(hp) mikserden 4 kat daha güçlü çıkıyor. Tork baz alındığında(nm) beton mikseri çok az bir farkla daha güçlü çıkıyor. Bu da şunu gösterir; Hafif yokuşlarda mikserin sürücüsüne sırıtarak "alırım anahtarını" diyebilirsiniz. Fakat yokuş dikleştikçe efendi olunuz. Çok dik bir yokuşta "Önden buyur abi" deyip arkasından gitmenizde fayda var. Artçınız yoksa fazla yüz vermeyin

    Arkadaş tam yüklü bir motosiklet ile karşılaştırmış. Aşağıdaki örnekte tam yüklü beton mikseri ve tam yüklü motosiklet var.
    Örnek beton mikseri : Mersedes AXOR 3236B
    360 HP- 1850 nm tork
    boş ağırlık 9700kg
    kapasite 9m3, 1m3 beton=1500kg, 9x1500=13500kg

    Toplam ağırlık = 9700+13500=23200kg.
    kilogram başına Tork = 0,079
    kilogram başına HP = 0,0155

    Örnek Motosiklet = Yamaha XCITY250

    Boş ağırlık = 173kg.
    sürücü = 82kg.
    yolcu= 60kg
    yük=15kg.
    Toplam ağırlık =330kg.
    kilogram başına Tork = 0,065
    kilogram başına HP = 0,0633
    computeus ve tinerci bunu beğendiler.

  14. #34
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    YBR'm ciyerli, yokuşlar acılı

  15. #35

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlis hesap bagdattan dönsün.
    Matematik fizik iyidir ama yanlis degerleri baz alirsan yanlis sonuç verir.
    Yokus çikarken yük çekerken beygir gücü tek basina bir isinize yaramaz.
    Bakacaginiz ilk rakam tork.

    Beton mikseri 7500 kg
    250cc motor 250 kg
    kabul edelim.
    Mikser 1850 nm
    Yani
    1850/7500=0.24nm/kg

    Motosiklet 22.6 nm
    Yani
    22.6/250=0.090nm/kg

    Yani beton mikseri 250cc bir motosikletten yaklasik 3 kat daha güçlüdür.
    Ya da baska bir deyisle miksere daha o kadar agirlik koysan yine de 250cc den daha rahat çikacaktir.
    Iste bunlar hep bilim.

    Yine de yukaridaki hesap bile tartismaya açik.
    şimdi Scania R730 730 hp 3500 Nm tork mevcut v8 Euro 6 Adblue yok ve tonajları 30 40 ton arası yüklü iken
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  16. #36
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    herşey tork demek de değildir. şanzıman denilen bi malzeme var ve tekere gelen torku değiştiriyor bence onu da bi hesaba katın.
    motorun çevirdiği o kadar devir boşa mı gidiyor.
    e90 BMW 318i nin tork u 180nm ve hemen hemen her viteste benim motorun 8.000 devirde gittiği hızı 4.000 devirde gidiyor. yani BMW nin redüksiyon oranı x ise benim motorun redüksiyonu 2x...
    BMW 1500 kg boş kütle sürücü ile beraber 1570kg diyelim. hesaplarsak 0.1146 nm/kg tekere gelen 0.1146*X nm/kg (tekere gelen)
    benim motorun ise torku 23.3 nm boş ağırlık 161 kg sürücü ile beraber 231 kg ... hesaplarsak 0.1008 nm/kg redüksiyon oranı ile çarparsak 0.1008*2x yani 0.2016*x nm/kg (tekere gelen)
    sonuç olarak aynı sürücü ve aynı hızlar ile benim motor tekere e90 318 i den neredeyse 2 katı tork veriyor.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  17. #37
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    .Bayılmaz.

  18. #38
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    ayılana gazoz bayılana limon

  19. #39
    125cm3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2009
    honda VTR250 (transalp gibi V çift silindir ve injeksiyonlu) olay bitmiştir. yakıt tork sağlamlık süper...

  20. #40

    Üyelik
    13 Nisan 2016
    Ustune az daha koyup beton mikseri alacam ben
    jimi_hendrix, SAZMAN, shruikan ve 4 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)