Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Pulsar 150 ns ile 200 ns arasında kaldım? Yarına kadar karar vermem lazım yardım...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Şehir içine çıkmayacağınızı sanıyorsunuz. Emin olun öyle olmayacak
    Benim de bisiklet tecrübem var. Ehliyet kursunda 5 6 saat ders aldım. Bol bol video izledim. İlk 100 km trafiğe kapalı alanda pratik yaparım, rodaj bitene kadar otoyola çıkmam diyordum. 5. Km'de e5'te buldum kendimi. 50. Km'de işe gidip gelmeye başladım.

    Bir de pulsar'ı denediniz mi bilmiyorum. Selesi biraz yüksek. Ayağınız yere sağlam basmıyorsa ybr'ye dönün. Başlangıç motoru yere düşer. Hele ayaklar yere sağlam basmıyorsa daha da kötü düşer. Büyük hacim de daha ağır makine demek. Bu da düşmek demek.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    05 Aralık 2015
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şehir içine çıkmayacağınızı sanıyorsunuz. Emin olun öyle olmayacak
    Benim de bisiklet tecrübem var. Ehliyet kursunda 5 6 saat ders aldım. Bol bol video izledim. İlk 100 km trafiğe kapalı alanda pratik yaparım, rodaj bitene kadar otoyola çıkmam diyordum. 5. Km'de e5'te buldum kendimi. 50. Km'de işe gidip gelmeye başladım.

    Bir de pulsar'ı denediniz mi bilmiyorum. Selesi biraz yüksek. Ayağınız yere sağlam basmıyorsa ybr'ye dönün. Başlangıç motoru yere düşer. Hele ayaklar yere sağlam basmıyorsa daha da kötü düşer. Büyük hacim de daha ağır makine demek. Bu da düşmek demek.
    200 ns üzerindeyken ayaklarımın ucunda duruyorum 😁 Ybr yi kafamda feci sildim tipten ötürü. O zaman 150 ns de anlaşalım hocam😄

  3. #23
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Sevgili kardeşim, iyiliğin için söylüyoruz, lafımız tesir etmiyor. Ben fikrimi değiştirdim. Aslında 150 ile 200 cc arasında pek fazla bir fark yok. Madem 150'lik almayacaksın, 600 lük ile falan başla. Kawasaki Er 6F ve Yamaha XJ Diversion F sport touring makineler, uzun yolda işini görür.
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  4. #24

    Üyelik
    19 Nisan 2016
    Şehir
    izmir-aydın
    Motosikleti
    kawasaki z 250sl
    Alıntı lostmymindd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle cevaplar için teşekkürler.
    Ben aktif olarak bisiklet ve araba kullanıyorum. Ama dediğim gibi motor tecrübem yok. Yaşım 28, kamuda çalışıyorum. Belli bir olgunlukta olduğuma inanıyorum. Ama benden daha yaşça büyük motorcular 150 ns demiş. İbre şimdilik ona kaydı ama sabah kadar değişir mi bilemem. 😄 En büyük korkum 150 ns alarak uzun yol yapamamak(veya yaparken neden 200 ns almadım serzenişi) olacak.
    hocam 150likle de gidersin. 125likle bile belli mesafeler gidiliyor. alışmak daha önemli. o yüzden 150den başla zaten tecrübem yok demişsin. can bu, dikkat.

  5. #25
    MeNGuC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2011
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    KYMCO SÜPER 8 Kara Şimşek :)
    Alıntı lostmymindd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    200 ns üzerindeyken ayaklarımın ucunda duruyorum �� Ybr yi kafamda feci sildim tipten ötürü. O zaman 150 ns de anlaşalım hocam��
    Boy kaç ayak ucuyla bsıyorsunuz
    CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..

  6. #26

    Üyelik
    13 Eylül 2014
    Şehir
    Samsun
    şurasınıda unutmamak lasım, kimse ilk motoruyla ömrünün sonuna kadar gitmiyor 100cc de olsa 600cc de olsa
    işi kaptığında, altındaki motor sana yetmeyebiliyor, yenisini daha iyisini alıyorsun, burda mühim olan aceminin bu süre zarfında hayatta kalabilmesi, 150ns ile 200ns arasında şase kasa olarak fark yok, güç farkı var.

    yani 200ns bile almış olsan 2 3 yıl içinde muhtemelen değiştireceksindir, işi kaptığında..
    misal bu benim 3. motorum 600lüğe terfi etmeyi düşünüyorum, kesmediği yerler oluyor..

    ha burada ben deneyimim ile risk alıyor üst segmente geçiyorum, ns200 de beyin vardır, gücü kuvveti çekişi herşeyi ayarlar, çinli ybr de yokdur, rutin buji ateşlemesi ile hızlanırsın,

    ybr125 "125cc dir" pulsar200ns "200cc" dir, bak buradaki cc yani 75cc senin gözünü kör etmesin,
    mevzu cc değil, motor teknolojisidir, 2 si aynı teknolojide olsa aynı şekilde işliyor olsa 75cc çok bi fark ettirmez, ama ns200 ile ybr125 arasında güç tork çekiş hızlanma dağlar kadar fark var, git ns200 ün arka tekerini ybr125 e tak bak bakalım ne olacak.. seçimini iyi yap, korumalarını al hayatta kal, sakatlanma, yavaş kullan ilk 10bin km.

  7. #27
    eXcitinG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2014
    Şehir
    Philippines
    Motosikleti
    DavidmipAJ
    pulsar markası nasıl peki japonlara göre kalitesi motor ömrü vs ? nette bakıyorum 500 metre kullanan veya 1000 km kullanan hemen satıyor sebebi ne olabilir alıyorlarda memnun mu kalmıyorlar anlamadım gitti ? benimde niyetim var pulsara ama alıp da 2 gün sonra satma cabalarına girip de acıkcası zarar etmek istemiyorum.

  8. #28

    Üyelik
    01 Eylül 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    pulsar ns200
    pulsar 150ns güzel bir motor ama ybr125 alsan 2.el temiz 6 ay kullansan sonra pulsar mı olur cbr mi olur hem ybr den satınca değil zarar kazanç bile sağlayabilirsin.

  9. #29

    Üyelik
    06 Temmuz 2014
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 >> Bajaj Pulsar 200NS
    Uzun süre Ybr kullanmış ve Pulsar200ns almış birisi olarak bence 150Ns ile başla.

  10. #30
    Draconian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    Beylikdüzü/İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    200 cc enjeksiyonlu motor almak varken 150 cc karbüratörlü almak çok gereksiz ve saçma.

    Öyle bir anlatmışsınız ki sanki 300 yapıyor alet. Bildiğimiz pulsar işte. 150 alırsan çok üzülürsün, çok pişman olursun. Başka söze de gerek yok bence.
    RamuthRa bunu beğendi.

  11. #31

    Üyelik
    05 Aralık 2015
    Alıntı Draconian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    200 cc enjeksiyonlu motor almak varken 150 cc karbüratörlü almak çok gereksiz ve saçma.

    Öyle bir anlatmışsınız ki sanki 300 yapıyor alet. Bildiğimiz pulsar işte. 150 alırsan çok üzülürsün, çok pişman olursun. Başka söze de gerek yok bence.
    Doğru diyorsunuz aslında millet 600 cc motor başlangıç motoru olur mu diyecek cesareti kendinde buluyor ben 50 cc nin hesabını yapıyorum😀

  12. #32
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Kask eldiven mont dizlik al öncelikle.
    sonra paran kaldığı kadar bi motor alırsın. 50 cc ile bile uzun yola gidilir. uzun yoldan korkmayın?
    NoWyld bunu beğendi.

  13. #33
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Çok fazla fark olmaz diyenlere bakma lastik ölçüsü enjeksiyonu 6 vitesi torku ara hızlanması ns200 derim
    RamuthRa bunu beğendi.

  14. #34

    Üyelik
    30 Nisan 2016
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    SYM Joymax 250i, Bajaj Pulsal 150NS
    Bende ilk motor olarak 150NS aldım. Eğer satışçı para göz biri değilse ilk motor için 150NS'i tavsiye edecektir.

  15. #35

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Alıntı lostmymindd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesela şehir içine uzunca bir müddet çıkacağımı sanmam. ��
    Onu bir kalemde geçin en fazla 1 hafta dayanabilirsiniz sonra şehirde turlamaya başlayacaksınız. Söylemişti dersiniz. Ben de Salı Pazarı otoparkında 5 günden sonra sıkılıp kendimi sahil yolun atmıştım istanbulda.

    Ayrıca uzun yol dediğiniz şey hangi hızla gideceğinize ve tecrübenize ve ne kadar uzunlukta yola gideceğinize göre değişir. Bütçeniz varsa 200 NS tabii ki daha iyi, ama sıfır tecrübeyi kaldıramayabilir o alet, zira epeyce güçlü. 150NS bile sıradan commuterlere göre daha agresif ve güçlü. Bu arada ilk motor diye 150 alın demek istemiyorum ama benim bu 4. motorum ve 150NS aldım mesela. kullanım amacım genellikle şehir içi iş güç, olacağı için. Rodaj bakımım yeni bitti ve çok da memnunum. Bu arada biliyorsunuz zaten kasa aynı kasa.

    Ama ilk motorunu kısa sürede değişme bence ve bütçen de yetiyorsa 200NS al. Ve sana tavsiyem en az 10 - 15bin km yapmadan da satma. Bu arada motoruna alışma aşamasındayken yine naktin ve vaktin varsa Yamaha Riding Academy ya da Honda Güvenli sürüş 2 tarzı bir eğitim mutlaka al. Acaip faydası oluyor. 150 ns almış olmama rağmen bütçesi olana 200lüğü tavsiye ederim. Ben 150'liğimle şu anda çok mutluyum ve en az 3 sene de beraber olma planındayım bu arada.

    Motosiklete binmenin kendisi güzel zaten 150'de alsan tatmin edecektir merak etme ve acemilikle hemen ilk motoruna küsüp de çabuk değişme. 600'lükle başla diyenleri de sakın dinleme. Kimse kimsenin yeteneğini, dikkatini bilemez, git 600lük al demekle, hiç kaya tırmanışı yapmamış adama ipsiz, güvenliksiz tırman demenin bir farkı yok bence. Ya da yüzme bilmeyen adamı denizin en derin yerine cup diye atmanın.

    Hangisini alırsan al, git bir eğitim al arkadaşım.

    (Haa bu arada ybr, cbf filan bu aletlerle kıyaslanacak aletler değil, onların Bajaj daki muadilleri Discover modelleri, kıyaslayanlar Pulsarları düzgün incelememişlerdir bence. Adam Pulsarı Rouser NS200 ve RouserNS150 diye Kawasaki etiketiyle satıyor başka memleketlerde, zaten işçiliğini yakından gören bunu anlar. İnternette NS200'ün ilk test ediliği videolara bakın göstergelerinde Kawasaki Bajaj yazıyor. Ha bu çok da önemli mi, benim için değil ama marka tapıcılığından dandik motorları göklere çıkaranlar için önemli olabilir, ondan yazdım.)
    pea bunu beğendi.

  16. #36

    Üyelik
    05 Aralık 2015
    Alıntı Tundzhay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kask eldiven mont dizlik al öncelikle.
    sonra paran kaldığı kadar bi motor alırsın. 50 cc ile bile uzun yola gidilir. uzun yoldan korkmayın?
    Hocam yazlık korumalı montumu, sharptan 4 yıldız alan kaskım, eldivenim, motosiklet brandası, kiliti aldım. Bot, dizlik şu an kargoda tek eksiğim motor.

  17. #37

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Maddiyatınız varsa, Riski de alırım diyorsanız(kaza yapma/hayatınızı kaybetme riski bu) 200ns daha iyi seçenek.
    Ben 2 sene önce 32 yaşımda ilk motor olarak aldım 200ns'i, benim de amacım işe git-gel(25+25km) ve uzun yol da yapmaktı sizin gibi.
    İlk 500km 5bin devire, 500-1000km arası 6bin devire, 1000-1500'de 7000 devire, 1500-2000km arasında 8000'devire kadar kullandım genel olarak. Görece güzel bir rodaj ve iyi bir alışma süreci oldu(günde standart 50 km yol yapıyorum). Motorla uzun yola çıkışım(560km gidiş, 660km geliş) motoru aldıktan 1 yıl sonra 12bin km civarındayken kendime güvenim gelince oldu ancak.

    Motorun önünü kaldırmaya şimdiye kadar yeltenmedim bile,gerek de duymuadım hiç. Bir çok kişiye göre sakinimdir. Ekipmanlarım kasktan çizmeye, eldivenden korumalı pantolona,monta, sırtlığa-belliğe-dizliğe kadar tam.

    Bu kadar sakin, dingin olmama rağmen ilk başlarda motoru 2 defa elimden kaçırıyordum ön frene basarken istemsizce gaz açmaktan, daha güçlü bir motor olsaydı kafama geçirmiştim.

    1 defa 2bin km civarındayken panik fren dolayısıyla ön tekeri kilitleyip düştüm 15km/s hızla(vidyosu vardı ama yanlışlıkla silmişim), 1 ay sekeledim neredeyse, korumalı çizme olmasaydı daha da kötü olabilirdi.

    2 defa da bildiğin boş yolda virajda yol dışına çıkıyordum neredeyse, ilkinde bakışımın kilitlenmesi(sonrasında frenlemeyle kurtulma, hız 40-50km/s falandır), ikincisinde ise bir anlık dikkat eksikliği(bakışımı hemen düzelterek kurtulmuştum bundan, 8000km civarlarındaydım sanırım, hız 90-100km civarındaydı).

    Yokuşta nasıl durulur, nasıl dönülür bilmediğimden yokuşta olduğu yerde yana yatırmışlığım da var(Koruma demirleri iyi iş görüyor).

    Demem o ki, kendinize güveniyorsanız, "3-5bin km o bana ben ona alışana kadar sakin sakin giderim" derseniz ve öyle de yaparsanız, riskleri de göze alıyorsanız 200ns alabilirsiniz. Ama güvenmekle olacak bir şey değil bu ne yazık ki, yani güvenmek bir işe yaramıyor motor sürerken, hatta aşırısının zararı olabiliyor.

    Ayrıca bu motorla sakin gitmek çok da mümkün olmuyor, özellikle 7bin devirden sonra, demedi demeyin.

    Sonuç olarak 200ns alıp kullanabilirsiniz ancak buradaki herkes sizin iyiliğinizi düşünüyor, bir çoğu da sizinle aynı yollardan geçmiş kişiler. Benim başıma gelen ve hafifçe atlatmış olduğum şeyler sizin başınıza gelecek diye bir şey yok ancak gelirse de hafif atlatacaksınız diye bir şey de yok.

    Önerileri dinleyin, düşünün yorumlayın, ona göre kendi kararınızı kendiniz verin(zaten bunun için burdasınız). Sonuçlarına kendiniz katlanacaksınız nihayetinde(ki sizle birlikte aileniz de genelde)
    Cloud bunu beğendi.

  18. #38
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Alıntı lostmymindd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam yazlık korumalı montumu, sharptan 4 yıldız alan kaskım, eldivenim, motosiklet brandası, kiliti aldım. Bot, dizlik şu an kargoda tek eksiğim motor.
    Sigorta ve plaka (veya devir) masrafını ayır. paran 200 e yetiyorsa 200 ü al. yetmiyorsa 150. bu kadar kafa yorma
    Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!

  19. #39
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    Aklı başında sakin bir insana (ki sizin de öyle olduğunuz belli) 200le başlama demek abes olur.
    Motorun altından kalkabilecek bir seviyede, 200ns ile 150 arasındaki farkın bedavadan biraz fazla olduğunu görürsünüz. Bir kere enjeksiyonlu motor ile karbüratörlü motor bir olur mu? Ben 200ns den cbf ye geçtim maddi sıkıntıdan dolayı, attan inip eşeğe binmiş oldum. Motorun ısınması rölantiyi tutturması falan çok ilkel bunlar. Pulsarım ise fıtı fıtı giderdi enjeksiyonla ne rölanti sorunu ne bişey. Su soğutmanın farkını görmezsiniz belki bile ama, enjeksiyon ve arka disk fren için sadece 2000verilir.
    Cloud bunu beğendi.

  20. #40
    NoWyld - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X-Max 250
    Alıntı Draconian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    200 cc enjeksiyonlu motor almak varken 150 cc karbüratörlü almak çok gereksiz ve saçma.

    Öyle bir anlatmışsınız ki sanki 300 yapıyor alet. Bildiğimiz pulsar işte. 150 alırsan çok üzülürsün, çok pişman olursun. Başka söze de gerek yok bence.
    Değerli hocam. Bildiğiniz pulsar lafındaki pulsar, 2 tekerli bir motorsiklettir. Kazası araba gibi olmaz hepimizin bildiği gibi. bu motor ağır giden, sakin kalan bir makina değil. İkisini de kullandım, 10 sene profesyonel bisiklet tecrübem var. Denge kontra gibi tekniklere aşinayım hafif makinelerde işime yarıyorlar. Buna rağmen tabi ki 150 ns ile başladım. 200 lüğü sürdüm ve dedim ki hakikaten doğru bir karar vermişim. 200 lük makine bana sorarsanız başlangıçta hatayı DAHA AZ affeder. Bu hata da çok büyük sonuçlara yol açabilir. Abilerimizin de dediği gibi, bilinçi davranmakta fayda var.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)