Değişen ön amörtsiör keçesi ve yağ kaçağı NC700S
-
Hem danışmak hem de canım sıkıldı paylaşmak istedim
İki hafta önce NC700S in ön keçelerinin patladığını farkettim
( Kronik sorunmuş arkadaşlar alacak arkadaşlar NC700 serilerinde dikkatli olsunlar.)
Servisin tanesine 110 TL fiyat çekmesi nedeni ile orjinal honda yedek parça satan bir yerden tanesi 76 TL ye 2 adet takım(tozlukla beraber) aldım.
(Aldığım şey motosiklet için iki plastik conta onun için nasa yapıyor diye pahalı gömmeyin şimdi Hondayı !!!)
Arkadaşın tavsiyesi ile gittiğim ustada değişimini yaptırdım.
Değişim esnasında bir tarafın içine bir parça koymayı unutan usta tekrar çaktığı keçeyi söktü ve tekrar çaktı
Yağ olarakta amörtisör yağı diye ATF2 yağı koydu
O gün bunlara canım sıkılmıştı ama bir şey dememiştim ustaya.
Değişim için işçilik 100 yağ içinde 1.04 Lt 20 Tl ödedim.
Önemli Not: Sızdırmazlık sağlayan keçeler çakıldıkları yuvadan tekrar çıkarıldıklarında, asla tekrar kullanılmamalıdırlar.
Ve
şu anda ön sol amörtisör tekrar kaçırmaya başladı.
Sizce orjinal kapalı ambalajıyla verdiğim ürünün bir işe yaramamasının cezasını yine ben mi ödemeliyim ?
Telefonla cevabını merak ederek yokladım ustayı yeni keçe getirmemi istedi
Bende Makine Mühendisiyim; Bu ara ustalar, sorunlar ve insanlar yüzünden motoru benzin döküp yakabilirim.Sadece parasında da değilim işin davranışlar hoş değil. Motosikletin tek amörtisörünün 4 audi amörtisörü parasında olmasını da tahammül edemiyorum.
bu tür işlerde canımın sıkılmayacağı hakkını alan, hakkımı yemeyen usta arıyorum istanbul avrupa yakasında var mı böyle bir şey ?
Yoksa bu bir şehir efsanesi mi?
"Edeple gelen lütufla gider"
Reklamlar
-
Moderatör
Bizim oktay abi var, Oktay Motor. Ustalığı tartışılmaz, işçiliği otur seyret. Bir şey olması gerektiği gibi olmaz ise, senden önce kendisi dertlenir, ve doğru çözüme kavuşturmadan da bırakmaz motosikleti.
Tavsiyedir. Selamimi iletsen kafi.
-
Geçmiş olsun beceriksiz usta hikayesi :(
Fakat nc de keçe patlama diye kronik bi sıkıntı yoktur
15000 km dır yayla yayla gezerim daha patlatamadım
Fakat gel gelelim sert bi çukura girersen patlar jant ta patlayabilir bu Bahsettiğim olay her motorda olabilir nc ye has bi durum değildir
Birde motor 2012 ise ufaktan çatlamalar oluşmaya başlar sonuçta her parçanın bi Ömrü var miyadı dolduğunda değiştirmek gerekli
-
Ben orjinal diye keçe tanımam...
Zamanında titan için 25 lira dedikleri keçeyi pahalı diye almadık...
Kartalda keçe imal eden yere gittik,numune ve ölçü elimizde...
Elimde yok ama yaparım akşama alırsın,ama en az 10 tane yaparım dedi.
Korktuk tabi kalın olacak diye..
Fiyatını sorduk...
1 lira dedi...
Tanesi mi?
Hayır 10 tanesi....
Şimdi hesaplayın,aynı süre aynı işi yapıyor ama yarı olduğunu düşünün...
25 LİRA mı 10 kuruşmu?
Kaç kat ediyor yahu?
-
nc700 özelinde bir sorun değil bu durum şehir için üretilmiş ağır ve konforlu motorların hepsinde başınıza gelebilir.Keçeyi bulacağınız ustaya değiştirirken biraz da konfordan feragat edebilirseniz tavsiyem ön amortisörün yağında biraz kalın yağ kullandırtarak süspansiyonu sertleştirin kullanım açışından rahat edersiniz. Kendi alışkanlıklarımı kimseye doğruymuş gibi anlatmayı sevmem fakat sert süspansiyon yumuşaktan her zaman iyidir yolu hissedersiniz virajda dalma yapmaz kafa sallamaz ve çukurlardan haberiniz olur temkinli sürersiniz. nc700 ün suçu yok bizim ülkenin yolları rally yolu...
-
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
Bizim oktay abi var, Oktay Motor. Ustalığı tartışılmaz, işçiliği otur seyret. Bir şey olması gerektiği gibi olmaz ise, senden önce kendisi dertlenir, ve doğru çözüme kavuşturmadan da bırakmaz motosikleti.
Tavsiyedir. Selamimi iletsen kafi.
Hocam yeri nerdedir, iyi usta her zaman lazım muhakkak giderim.
F54 adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun beceriksiz usta hikayesi :(
Fakat nc de keçe patlama diye kronik bi sıkıntı yoktur
15000 km dır yayla yayla gezerim daha patlatamadım
Fakat gel gelelim sert bi çukura girersen patlar jant ta patlayabilir bu Bahsettiğim olay her motorda olabilir nc ye has bi durum değildir
Birde motor 2012 ise ufaktan çatlamalar oluşmaya başlar sonuçta her parçanın bi Ömrü var miyadı dolduğunda değiştirmek gerekli
enderbilgi adlı üyeden alıntı
nc700 özelinde bir sorun değil bu durum şehir için üretilmiş ağır ve konforlu motorların hepsinde başınıza gelebilir.Keçeyi bulacağınız ustaya değiştirirken biraz da konfordan feragat edebilirseniz tavsiyem ön amortisörün yağında biraz kalın yağ kullandırtarak süspansiyonu sertleştirin kullanım açışından rahat edersiniz. Kendi alışkanlıklarımı kimseye doğruymuş gibi anlatmayı sevmem fakat sert süspansiyon yumuşaktan her zaman iyidir yolu hissedersiniz virajda dalma yapmaz kafa sallamaz ve çukurlardan haberiniz olur temkinli sürersiniz. nc700 ün suçu yok bizim ülkenin yolları rally yolu...
2012 evet motor daha 12binde aynı yaş ve km cbf imde vardı onunkiler taş gibiyken bunun patlamasına anlam veremedim çukur yüzünden değilde malzeme özelliğini yitirdiğinden kaçırıyor. biraz araştırınca nc nin en çok satılan parçlarından biri olduğunu gördüm onun için kronik dedim. Yeni taktığımız keçelerde cbf1000 ve 600rr gibi modellerle aynı yani bence üzerinde gelenden daha kaliteli. Sertleştirmek için kalın yağ koymak gelmemişti aklıma bir dahaki yağ değişiminde aklımda olsun.
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Ben orjinal diye keçe tanımam...
Zamanında titan için 25 lira dedikleri keçeyi pahalı diye almadık...
Kartalda keçe imal eden yere gittik,numune ve ölçü elimizde...
Elimde yok ama yaparım akşama alırsın,ama en az 10 tane yaparım dedi.
Korktuk tabi kalın olacak diye..
Fiyatını sorduk...
1 lira dedi...
Tanesi mi?
Hayır 10 tanesi....
Şimdi hesaplayın,aynı süre aynı işi yapıyor ama yarı olduğunu düşünün...
25 LİRA mı 10 kuruşmu?
Kaç kat ediyor yahu?
Çok çok iyiymiş kendimiz üretsek sahibindende satsak amme hizmeti olur millete. Hocam aklıma deli fikirler sokuyorsunuz
"Edeple gelen lütufla gider"
-
Moderatör
karacabeg adlı üyeden alıntı
Hocam yeri nerdedir, iyi usta her zaman lazım muhakkak giderim.
Oktay Motor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)