Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Küçük cc motosikleti küçük görmemek

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Şubat 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ninja 250 SL abs
    Merhaba,

    İlk paylaşımımninja 250 sl kullanıcısıyım. Sayenizde pek çok bilgiyi buradan okuyarak öğrendim. Ben de naçizane şu videoyu paylaşarak altımızdaki motosikletin gücü değil de kendi limitlerimizi güvenlik ve yol şartları doğrultusunda geliştirmek olduğunu vurgulamak istedim.

    https://www.youtube.com/watch?v=GKDN3okg4ko

    Videoda özetle şu söylenmekte;
    1.İnsanlar küçük cc alır ve hemen sıkılır ancak motosikletinin kabiliyetinin ancak %20-30'unu kullanmıştır.
    2.Küçük ccyi küçük gören kişiler şu sürüş kalitesine sahip midir acaba?Düşük hızda yatık vaziyette daha zordur.
    3.Önemli olan cc değil, motosiklete hakim olmaktır.

    Genelleme yapmak istemem ama malum satış sitesinden gördüğüm kadarıyla düşük cc'ler hep düşük kmlerde. Hep bir model yükseltme peşindeyiz. Hatamızı kapatacak abs, yeni ve kaliteli lastik, kaydırmalı debriyaj, ab ve muadil normlarnda ekipman (EN1621-1:1997,89/686/EEC,EN1621-2:2003,Snell, Dot vs.) hepimizin dediği gibi tam korumayla sürüş (neck brace/collar dedikleri boyun koruma 50ye de var axo 100lerde, ufo 180, moveolar 700-800 ama bence hiç takmamaktan iyidir en kötüsü bile) gibi şeyler cc'den daha önemli değil mi? Gazlamak çok keyifli ama daha önemlisi hakimiyet, yol/trafik bilgisi, öngörü ve her daim gaza gelmemedir bence.
    Herkese güvenli sürüşler ve saygılar..
    GezeGeze, cihan54, Mustaphalanx ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    18 Mart 2014
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Tracer700
    büyük cc ile gazlamak küçük cc ye göre daha güvenli yalnız yolda rüzgar savurmaz virajı daha güvenlidir duruşu daha güvenlidir kendini kaybetmezsen büyük cc daha iyidir bence

  3. #3
    kursaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R125-Mt-09-CBR650R
    Alıntı Schafaque adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    İlk paylaşımımninja 250 sl kullanıcısıyım. Sayenizde pek çok bilgiyi buradan okuyarak öğrendim. Ben de naçizane şu videoyu paylaşarak altımızdaki motosikletin gücü değil de kendi limitlerimizi güvenlik ve yol şartları doğrultusunda geliştirmek olduğunu vurgulamak istedim.

    https://www.youtube.com/watch?v=GKDN3okg4ko

    Videoda özetle şu söylenmekte;
    1.İnsanlar küçük cc alır ve hemen sıkılır ancak motosikletinin kabiliyetinin ancak %20-30'unu kullanmıştır.
    2.Küçük ccyi küçük gören kişiler şu sürüş kalitesine sahip midir acaba?Düşük hızda yatık vaziyette daha zordur.
    3.Önemli olan cc değil, motosiklete hakim olmaktır.

    Genelleme yapmak istemem ama malum satış sitesinden gördüğüm kadarıyla düşük cc'ler hep düşük kmlerde. Hep bir model yükseltme peşindeyiz. Hatamızı kapatacak abs, yeni ve kaliteli lastik, kaydırmalı debriyaj, ab ve muadil normlarnda ekipman (EN1621-1:1997,89/686/EEC,EN1621-2:2003,Snell, Dot vs.) hepimizin dediği gibi tam korumayla sürüş (neck brace/collar dedikleri boyun koruma 50ye de var axo 100lerde, ufo 180, moveolar 700-800 ama bence hiç takmamaktan iyidir en kötüsü bile) gibi şeyler cc'den daha önemli değil mi? Gazlamak çok keyifli ama daha önemlisi hakimiyet, yol/trafik bilgisi, öngörü ve her daim gaza gelmemedir bence.
    Herkese güvenli sürüşler ve saygılar..
    niyahet benim gibi düşünen birisi çıktı..
    GezeGeze bunu beğendi.
    Varlığım TÜRK varlığına armağan olsun.
    NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

  4. #4
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Gerektiğinde ortamdan çabucak uzaklaşabilmek kullanışlı bir güvenlik özelliği ;)

    Şaka şaka. Genel olarak katılıyorum. ABS dışında.

    ABS hata örtmek için değildir, güvenlik içindir, her motorsiklete lazımdır, gerektiğinde insanın yapamayacağı şeyi yapar.

  5. #5

    Üyelik
    18 Şubat 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ninja 250 SL abs
    kesinlikle abs standart olmalı, zaten avrupa birliğinde 125 cc üzeri için abs standart olma sartı getirilecek gibi haberler var (sanırım üreticiye gelecek maliyet baskısı bunu geciktiriyor (http://www.visordown.com/motorcycle-...016/21856.html). daha geçen önümde giden bir scooterlı önündeki araç ani fren yapınca önü kilitleyip düştü, arada mesafe de olduğu için bu hatasını abs kapatacaktı belki

  6. #6
    Sti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2015
    Şehir
    Istanbul
    Bi ust cc ye gecip emekleyecegime,once alt cc de koşarim sonra cc yukseltmeye bakarim. Soylediklerinizde cok haklisiniz katiliyorum.
    GezeGeze bunu beğendi.

  7. #7
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    biz gerçekten çok zengin bi ülkeyiz bu kadar tüketim başka bi yerde yoktur

  8. #8

    Üyelik
    18 Şubat 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ninja 250 SL abs
    tesekkürler, ben de dediğiniz gibi ilerlemenin daha doğru olduğunu düşünüyorum, daha bir kaç binde tamam ben oldum öz güveni var sonra bazı motorların adı çıkıyor sanki motor adamı sürüyormuş gibi suç motora lastiğe vs. atılıyor.

  9. #9
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    biz gerçekten çok zengin bi ülkeyiz bu kadar tüketim başka bi yerde yoktur
    Gunun esprisi

  10. #10
    Halil Salih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2015
    Şehir
    Manisa Turgutlu
    Ya 1000 rr kullanıp viraj dönemeyen otobanda 290 koyan tanıdığım var boşver sen kendini gelistirmeye bak zaten teker teker patlıyolar orada burada ...
    Schafaque bunu beğendi.

  11. #11
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Kimileri G kuvvetini arar, bu orgazm gibidir. Tadını bir kere aldın mı canın sürekli ister bu hazzı.
    Motora 1 kere biner artçı veya pilot farketmez. O ivmelenme anında insanın içi çekilir ya..
    İşte bu zehir kana karıştımı bunun kurtuluşu yoktur.
    Ara hızlanmalar, gazı açınca kadrandaki değer 50-62-78-102-115 diye atlaya hoplaya yükselir ya..
    İşte bu olayı ben burada kelimelerle anlatamam çünkü ifade edecek karşılığı olan bir kelime yok.

    Kısaca büyük CC ye geçenlerin amacı motora hakim olmak, kariyer yapmak, yükselmek, bundan para kazanmak değildir.
    Adam otobana çıkar 1 saat boş yolda hazzın zirvelerine çıkarak yaşar orgazmını ve gelir park eder.
    Bu adamı yargılayamazsın sen viraja yatamıyorsun tekere gelemiyorsun diye. Yapmaz çünkü amacı o değildir.

    Herkes sex yapar.
    Senin kıyaslaman sex yapıyorsun ama neyin ne olduğunu bilmeden yapıyorsun gibi bir olay.
    Jinekolog ve üroloji uzmanları hariç kimse anatomisini ve olayın kimyasını bilmez zaten bilmesi de gerekmez.
    egiray, ayzek, potasyum ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  12. #12

    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2011 Triumph Tiger 800
    Alıntı Schafaque adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    İlk paylaşımımninja 250 sl kullanıcısıyım. Sayenizde pek çok bilgiyi buradan okuyarak öğrendim. Ben de naçizane şu videoyu paylaşarak altımızdaki motosikletin gücü değil de kendi limitlerimizi güvenlik ve yol şartları doğrultusunda geliştirmek olduğunu vurgulamak istedim.

    https://www.youtube.com/watch?v=GKDN3okg4ko

    Videoda özetle şu söylenmekte;
    1.İnsanlar küçük cc alır ve hemen sıkılır ancak motosikletinin kabiliyetinin ancak %20-30'unu kullanmıştır.
    2.Küçük ccyi küçük gören kişiler şu sürüş kalitesine sahip midir acaba?Düşük hızda yatık vaziyette daha zordur.
    3.Önemli olan cc değil, motosiklete hakim olmaktır.

    Genelleme yapmak istemem ama malum satış sitesinden gördüğüm kadarıyla düşük cc'ler hep düşük kmlerde. Hep bir model yükseltme peşindeyiz. Hatamızı kapatacak abs, yeni ve kaliteli lastik, kaydırmalı debriyaj, ab ve muadil normlarnda ekipman (EN1621-1:1997,89/686/EEC,EN1621-2:2003,Snell, Dot vs.) hepimizin dediği gibi tam korumayla sürüş (neck brace/collar dedikleri boyun koruma 50ye de var axo 100lerde, ufo 180, moveolar 700-800 ama bence hiç takmamaktan iyidir en kötüsü bile) gibi şeyler cc'den daha önemli değil mi? Gazlamak çok keyifli ama daha önemlisi hakimiyet, yol/trafik bilgisi, öngörü ve her daim gaza gelmemedir bence.
    Herkese güvenli sürüşler ve saygılar..
    Bu biraz da ihtiyaçla ve kişi ile doğru orantılı sanırım. İlk motorum Regal' di, 2010 da almıştım, bir sezon zor sabrettim. Çünkü uzun yola meyilli bir insan için zor motor. Vibrasyon, bel ağrısı vs vs. sıkıntı işler. VN' yi aldıktan sonra her şey değişti mesela. Motordan daha çok zevk almaya, daha uzun yollar yapmaya başladım. Vibrasyon, bel ağrısı, k.ç ağrısı bitti, virajlardaki haz zaten paha biçilemez (Bkz: Cruiser ile viraj yaptığını sanan insan ). Daha uzun yollar için artık Tiger bakmaya başladım mesela. Kişi ve ihtiyaç...

    Motorun kabiliyetinin %20-30 unu kullanma olayını anlamadım mesela? Stunt mı yapalım motorlarla? Motor hangi tarz ise ona göre kullanırsın, yolsa yol arazi ise arazi...

  13. #13
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA

    600 cc de bunları yapayan adam gördü bu gözler
    berk_cglr ve GezeGeze bunu beğendiler.

  14. #14
    Eagle7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kimileri G kuvvetini arar, bu orgazm gibidir. Tadını bir kere aldın mı canın sürekli ister bu hazzı.
    Motora 1 kere biner artçı veya pilot farketmez. O ivmelenme anında insanın içi çekilir ya..
    İşte bu zehir kana karıştımı bunun kurtuluşu yoktur.
    Ara hızlanmalar, gazı açınca kadrandaki değer 50-62-78-102-115 diye atlaya hoplaya yükselir ya..
    İşte bu olayı ben burada kelimelerle anlatamam çünkü ifade edecek karşılığı olan bir kelime yok.

    Kısaca büyük CC ye geçenlerin amacı motora hakim olmak, kariyer yapmak, yükselmek, bundan para kazanmak değildir.
    Adam otobana çıkar 1 saat boş yolda hazzın zirvelerine çıkarak yaşar orgazmını ve gelir park eder.
    Bu adamı yargılayamazsın sen viraja yatamıyorsun tekere gelemiyorsun diye. Yapmaz çünkü amacı o değildir.

    Herkes sex yapar.
    Senin kıyaslaman sex yapıyorsun ama neyin ne olduğunu bilmeden yapıyorsun gibi bir olay.
    Jinekolog ve üroloji uzmanları hariç kimse anatomisini ve olayın kimyasını bilmez zaten bilmesi de gerekmez.
    hahahah. Valla ne diyeceğimi bilemedim. Haklısın mı yazayım haksız mı
    Mustaphalanx bunu beğendi.
    Kelimelerini yükselt sesini değil, yağmurdur çiçekleri büyüten gök gürültüsü değil.

  15. #15

    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2011 Triumph Tiger 800
    Alıntı ayzek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.youtube.com/watch?v=I1h-yEiRjuI
    600 cc de bunları yapayan adam gördü bu gözler
    Yapamayabilir, bana ver ben de yapamam şu anda... Ama;

    Ekonomi düzeldi, tl euro hemen hemen eşdeğer oranlara geldi, ülkede vergiler daha cüzi bir miktara çekildi, her türlü motor için pist/parkur yaptın, bunu da cüzi bir ücretle vatandaşlarına açıyorsun...O zaman görürüm o 600 lük motorla viraj alamayan adam neler yapıyor. Bu konu için uzun uzun 5-6 paragraf yazı yazılır ama kısaca durum yaşadığın yer ve şartlarla alakalı.

  16. #16
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Alıntı RamuthRa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yapamayabilir, bana ver ben de yapamam şu anda... Ama;

    Ekonomi düzeldi, tl euro hemen hemen eşdeğer oranlara geldi, ülkede vergiler daha cüzi bir miktara çekildi, her türlü motor için pist/parkur yaptın, bunu da cüzi bir ücretle vatandaşlarına açıyorsun...O zaman görürüm o 600 lük motorla viraj alamayan adam neler yapıyor. Bu konu için uzun uzun 5-6 paragraf yazı yazılır ama kısaca durum yaşadığın yer ve şartlarla alakalı.
    Tabi aynen katiliyorum adanlarda boyle yerler mevcut hafta sonu mesela arkadaslariyla gidip hep egleniyorlar hem gelistiriyorlar bizim ulkede gencler bozuk olan yollarda yapiyorlar ve bir cogu kaza ile sonuclaniyor bizde bi go cart var oda kol gibi piste cikayim desen 300 euro gibi ulkede tesvik malesef yok
    RamuthRa bunu beğendi.
    Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..

  17. #17

    Üyelik
    18 Şubat 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ninja 250 SL abs
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kimileri G kuvvetini arar, bu orgazm gibidir. Tadını bir kere aldın mı canın sürekli ister bu hazzı.
    Motora 1 kere biner artçı veya pilot farketmez. O ivmelenme anında insanın içi çekilir ya..
    İşte bu zehir kana karıştımı bunun kurtuluşu yoktur.
    Ara hızlanmalar, gazı açınca kadrandaki değer 50-62-78-102-115 diye atlaya hoplaya yükselir ya..
    İşte bu olayı ben burada kelimelerle anlatamam çünkü ifade edecek karşılığı olan bir kelime yok.

    Kısaca büyük CC ye geçenlerin amacı motora hakim olmak, kariyer yapmak, yükselmek, bundan para kazanmak değildir.
    Adam otobana çıkar 1 saat boş yolda hazzın zirvelerine çıkarak yaşar orgazmını ve gelir park eder.
    Bu adamı yargılayamazsın sen viraja yatamıyorsun tekere gelemiyorsun diye. Yapmaz çünkü amacı o değildir.

    Herkes sex yapar.
    Senin kıyaslaman sex yapıyorsun ama neyin ne olduğunu bilmeden yapıyorsun gibi bir olay.
    Jinekolog ve üroloji uzmanları hariç kimse anatomisini ve olayın kimyasını bilmez zaten bilmesi de gerekmez.
    hocam size kesinlikle katılıyorum, zaten farkında olsak da olmasak da herkes bu hazzı bir şekilde, kimisi hafif hafif vuran rüzgarla kimisi ani ivemelenmeyle (horizontal axis g-force dediğiniz gibi)kimisi de vites dşürünce egzozdan gelen sesle yaşıyor. Buradaki odağım, yeni başlayanların kendilerini geliştirip üst segmente geçmesi.İnsan ilişkileri de böyle,zaman vermeden tanımadan bazı şeylerin yaşanması ilişkinin gelişimi çoğunlukla kötü etkiliyor. Yoksa tanımadığı biriyle korunmadan sex yapan adamın risk almasına eşit bence. O da onun bileceği iş ileride bize tavsiyeler verir ben yaptım siz yapmayın diye.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:25 ----------

    Zümer hocam size kısmen katılıyorum, zaten farkında olsak da olmasak da herkes bu hazzı bir şekilde, kimisi hafif hafif vuran rüzgarla kimisi ani ivemelenmeyle (horizontal axis g-force dediğiniz gibi)kimisi de vites düşürünce egzozdan gelen sesle yaşıyor. Buradaki odağım, yeni başlayanların kendilerini geliştirip üst segmente geçmesi.Benim sözüm tek gecelik ilişki değil sağlam birliktelik araynlara.İnsan ilişkileri de böyle,zaman vermeden tanımadan bazı şeylerin yaşanması ilişkinin gelişimi çoğunlukla kötü etkiliyor. Yoksa tanımadığı biriyle korunmadan sex yapan adamın risk almasına eşit bence. O da onun bileceği iş..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:29 ----------

    zümer hocam size kısmen katılıyorum, zaten farkında olsak da olmasak da herkes bu hazzı bir şekilde, kimisi hafif hafif vuran rüzgarla kimisi ani ivemelenmeyle (horizontal axis g-force dediğiniz gibi)kimisi de vites dşürünce egzozdan gelen sesle yaşıyor. Buradaki odağım, yeni başlayanların kendilerini geliştirip üst segmente geçmesi.Tek gecelik mi sağlam birliktelik mi, bunu kimse yargılayamaz o kişini bileceği şey, doğru yanlış değişir.İnsan ilişkileri de böyle,zaman vermeden tanımadan bazı şeylerin yaşanması ilişkinin gelişimi çoğunlukla kötü etkiliyor. Yoksa tanımadığı biriyle korunmadan sex yapan adamın risk almasına eşit bence. O da onun bileceği iş.
    ZümeR ve ayzek bunu beğendiler.

  18. #18
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    katıldım,katılıyorum,kısmen katılıyorum,ara ara katılmasammı diyorum ,kısmen katılmıyorum,aaaa katılmıyorum hahaha böyle gidecek sandım bir ara
    Schafaque bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Hep değinmek istediğim konuydu bu; iyi denk geldi; görüşlerimi yazayım.

    Uzun yol sürüş konforu, ağırlığından dolayı rüzgardan daha az etkilenme (etkilenmeme), ihtiyaç anında, sollamalar olsun, sıkışık trafikte olsun, aradan sıyrılıp gidebilmek için gazı açtığında hemen ivmelenip 130-140'lara rahat çıkabilmesi vb gibi konular açısından elbette büyük motosikletin yeri, önemi ve kullanıma uygunluğu ayrıdır. Ama bunları bile zaten 250 cc'likler karşılıyor...

    Büyük motor için diğer bir beklenti de şekil olabilir. O da tamam.

    Viraja yatmasa bile, düz yolda yüksek hızlara çıkmak isteyen ve sadece o amaçla motosiklet alan kullanan olabilir. O da tamam...

    Ama viraja yatmak isteyenler için; gördüğümüz gibi becerilerin geliştirilmiş olması motosiklet cc'sinden daha önemli.

    Burada büyük cc küçük cc ayırımı da yapmıyorum; ki zaten ülkemizde 250 cc küçük cc sayılmaz; çoğumuz 150 cc ve altına biniyoruz. 250 cc tam bir ara kategori aslında ve düşününce de yeterli gibi ...

    Amaç viraja yatmanın hazzına varmaksa; viraja böylesine yatmayı becerebilmekse, diziniz yere değecek kadar olmasa bile, sarkaç gibi viraja yatmanın hazzına varmaksa, bunun için illa yüksek hızlara çıkmanıza gerek yok arkadaşlar.

    Viraja düşük hızlarda da yatabilirsiniz. Ve riski daha az olur.

    Bunun için öyle büyük alanlara, pistlere de gerek yok.

    Genişliği 8 metre olan ara sokakta, ayağınızı yere koymadan, temiz bir U dönüşü yapabiliyor musunuz mesela?

    Veya o her zaman 40-50 ile döndüğünüz viraja belki daha bir yatarak girmeyin deneyin.

    Motosikletin virajı almasıyla ilgili viraj genişliği, hızınız ve yatma açınızdan oluşan parametreleri keyfinizce değiştirin.

    Virajı değiştiremezsiniz, viraj sabittir Daha keskin bir viraj veya daha geniş bir viraj "seçebilirsiniz".

    Seçtiğiniz viraj artık sabit olduğuna göre; yani bu viraja göre "konumlanacağınıza" göre, geriye hızınız ve yatış açınız kalıyor.
    Aynı virajı (keskin viraj veya hafif meyilli genişçe bir viraj, her nasıl ise artık), dönmeniz gereken o virajı:
    Daha yüksek hızda dönmek istiyorsanız daha çok yatmanız gerekir.
    Daha yatık dönmek istiyorsanız daha hızlı dönmeniz gerekir.

    Tabii, 3 yaşında 3 tekerli bisiklet kullanır gibi de dönebiliriz. Baktım olmuyor, öyle dönmekten çekinmem! Veya gelen trafik falan vardır. Dururum bile.

    Ama, diğer taraftan, motosikletin hakkını da vermek lazım.

    Lastiklerin yanlarının aşınmaması illa yüksek hızlarda otoyolda viraja yatmadığımızın göstergesi değildir; düşük hızlarda da belki yeterince motosiklet sürüş tekniğine uygun viraj dönmüyoruz demek olabilir.

    Ustalıksa eğer, motosiklete hakimiyetse konu, olay budur: düşük hızlarda öncelikle motosikletin hakkını vermek lazım.

    Geçende lastiğin yan tarafına doğru profilinde bulgur tanesi kadar küçücük bir taş farkettim, profilinde. Taşı çıkarırken, bu kadar ne zaman yattım diye geçti aklımdan, hafif bir tebessümle, kendi kendime

    Düşük hızda, dönüşleri daha yatarak almaya çalışıyorum; debriyaj+gaz+arka fren kombinasyonlarıyla ...

    Bunun için de otobana, çevre yoluna falan çıktığım da yok; eve dönüşte sokağa girişte mesela, keskin bir sağa geriye dönüş var... 10-20 km/h ile ancak dönebiliyorsun... Önceleri 3 tekerli bisikletle döner gibi durma noktasına yaklaşıp öyle dönüyordum; şimdi daha temiz dönüyorum....

    Veya kavşaklarda. Işıklarda. Daha bir temiz dönüyorum; yattığını hissediyorsun motorun. Az da olsa. Motogp'de virajdan çıkanlar gibi döndüğümü söylemiyorum. Muhtemelen dıştan pek belli de olmuyordur. Ama, tin tin kavşak döndüğüm zamanlar da oldu... Şimdi, daha bir yattığını hissederek dönmeye çalışıyorum. Daha zevkli oluyor! Işıklarda, en öndesiniz ve hafif yatarak temiz bir dönüşle kavşaktan çıkıyorsunuz, motoru kaldırıp yolunuza devam ediyorsunuz

    Bunlar, işte, düşük hızlarda da zevk alabileceğimiz noktalar! Benim o kavşaktaki yatış açıma ulaşmak için otoyolda en az 70-80 falan yapmak lazım gelir oysa... riski daha yüksek ...

    Hem, otoyolda kimse görmüyor o yatışınızı . Kavşakta ise, ne güzel döndü diyorlardır

    Düşük hızlarda motosiklete binmenin hakkını vermeniz dileğiyle...
    Schafaque ve bilirkişi bunu beğendiler.

  20. #20
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Bence 250cc ogrenmek icindir. Istisnalar olmakla birlikte kullanim icin minimum 500c sart. Zaten batida boyle. Ulkemiz fakir, o yuzden bizde boyle.

    Ureticiler de bunu bildikleri icin kucuk motorsiklete ona gore suspansiyon koyuyorlar. Bir cok 1 litre, hatta bazi 600cc motorsikletlerin sadece on catallari 250cc Japon motorsiklet fiyati. E on catal 250cc motorsiklette de var? Demek ki kalite farki var.

    Demek istedigim o ki motorsiklet hacmi buyuyunce sadece hiz artmiyor. O hacimle birlikte, hem daha rahat olup hem de daha iyi his ve guven veren ayarli suspansiyon, daha kolay kontrol edilebilen fren, daha az esneyen sase, vs. geliyor.

    Yani yuksek hacimli motorsiklet cok daha iyi, akli basinda adam icin guvenli, ve bazi istisnalar olmakla birlikte zannedilenin aksine daha kolay ve zevkle kullanilabilen bir motorsiklet olmus oluyor. Evet genelde biraz daha agir oluyor, ama yine zannedilenin aksine dayanikli ama hafif malzeme kullanip, daha kucuk hacimli motorsikletlerden hafif olan o kadar cok motorsiklet var ki.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler