Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yav Vites Küçültecem de işte

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    08 Nisan 2016
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150 (2011)
    İyi akşamlar, forumun nezih beyefendileri, hanım efendileri. Motorsiklet dünyasına yeni adım atan bir kardeşiniz olarak, 1 aydır kullanmama rağmen, internette onlarca video yazı okumama rağmen vites küçültürken doğru yapmadığımı hissediyorum. Aynen şu şekilde yapıyorum;
    3. Viteste 40 kmde giderken, yavaşlamam gerekti, 35-30-25 derken ikiye takmam gerekti ve;
    1) Debriyajı sıktım,
    2) Vitesi küçülttüm,
    3) Debriyajı hafifçe salarken ara gaz verdim ama bazen abanabiliyorum gaza enteresan sesler geliyor şanzımandan,7

    Bu üç adımı her zaman uygularım, ama ya motor debriyajı bırakınca ileri tazı gibi fırlıyor, ya da ani yavaşlama yapıyor.
    Kullandığım motorsa, TVS Apache 150 :D evet ondan :D

    Ayrıca sol ayaklığından motor yağı gibi kapkara sıvı akıyor, alt grenaja parmak attım kapkara elime geldi yağ gidip sanayiye mi versem?

    Teşekkür ederim hızlıca cevap alacağımdan eminim :D


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    bpak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yine msx 125
    Bildiğim kadarıyla cevaplayayım.
    Vites düşürürken debriyaj sıkılıyken deviri yükselttikten sonra vitesi düşürmen gerek diye biliyorum.
    Ayaklıktaki yağ ise zincirden olabilir, zinciri nasıl yağlıyosun?
    NeVerQuaKe bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    gt250r
    1.Debriyaji sık
    2.ara gazi ver
    3.vitesi düşür
    4.elini debriyajdan yavaşca salmana gerek yok.
    1 saniyede yap bunların hepsini zaten zamanla alisir rahatça yaparsin.

    Yağ konusuda bakmadan birşey söylenemez. Zincir yağ,yağ tapasi,ön dişli keçesi gibi bi çok ihtimal var bi kaç ustaya göster eğer yakin tanidik ustan yoksa.
    NeVerQuaKe ve Romedon bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    08 Nisan 2016
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150 (2011)
    Teşekkürler arkadaşlar, bence motor yağ sızdırıyor, 2. viteste 30 kmsyi görünce motor vuuzzzzz diye ses veriyor, yani çığlık atar gibi, yağını 50lik değilde 40lık mı yapmam lazım acaba? Bir de babam sanayiye götürmüş motoru orda full bakım yapmışlar debriyaj balatası felan değilmiş, o sırada zinciri de yağlamışlar, ama kap kara yağ vardı sol ayaklıkta, zincirden geliyosa sorun olmaz sanırım.

  5. #5

    Üyelik
    16 Ağustos 2014
    Bende vitesli motora yeni başladım. Vites dusurme de yabancılık cekiyorum.
    Alisana kadar su yöntemi kullanıyorum.
    - debriyaji sıkıp 1-2 kısa ara gaz verip vitesi düşünüyorum.
    - gene küçük bir aragaz verip debriyaji bırakırken çok hafif gaza dokunuyorum.

    İlk zamanlara göre daha iyiyim, fazla ileri - geri gitmiyorum, kulaklarım motorun devrine ,kısacası vücudum motora daha da alışmaya basladi. İnş 1 ay içinde hepsini tek bir aragaz ile tek seferde yapicam

  6. #6
    Jester8 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Bende yeni baslayan biri olarak nasil yaptigimi anlatayim. Yanlisim varsa bilen bir arkadas duzeltsin.
    Ben ara gazi verirken dusurmuyorum vitesi. Debriyaja bastiktan sonra, vitesi dusuruyorum. Sonra hafif aragazi verip, devir tam dusmeden debriyaji birakiyorum.
    Yani ara gazi verirken vitesi dusurmenin ise yarar bi tarafi yok bence cunku disliler zaten birbirinden ayri. Ara gazinin mantigi disliler birlesirken (debriyaji birakirken) birbirlerini daha rahat kavramasini saglamak.

  7. #7
    Hondolog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2015
    Zamanla olacak birşey, mesela 3ten 2ye atacaksam ayağım vites pedalının üzerinde elim debriyajda, Gazi kapattığımda debriyajı sıkmam, gaz vermem akabinde azaltmam ve vitesi ikiye atıp debriyajı hızlıca bırakmam (ki bunlar aynı anda olacak) lazım.

  8. #8

    Üyelik
    23 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul/Moda
    Motosikleti
    KTM Duke 250
    Keoma bunu beğendi.

  9. #9
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Debriyaj dan sonra vereceğiniz ara gaz, gaz vs.. hiç bir etkisini göremezsiniz. Sadece yakıtınız gider.
    Debriyajı bırakırken vereceğiniz ara gaz değil, gaz ile hızınıza uygun devire motorun devirini eşitlemeye çalışın, bırakınca yığılmayı önlemiş olursunuz.
    tr100a ve Olcay Avşar bunu beğendiler.
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  10. #10
    eren3736 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2015
    Şehir
    Ümraniye/İST
    Motosikleti
    Mondial Drift - TVS APACHE 150(çalındı) - Cbr 125
    Bende daha acemi sayılırım ama nasıl yaptığımı anlatayım,

    40-50 ile gidiyorsun frenledin hızın düşüyor bu sırada debriyajı kavradın vitesi aşağı çektin eğer 2.vites için yeterince yavaşlamadıysan vın vınn diye ara gazı veriyorsun hemen arkasından devir düşmeden debriyajı bırakıp sabit bir gazlama ile yola devam

    Pratikle ilgili bişey zamanla ekin alışıyor istemsiz yapıyorsun

    Bu arada bende apache kullanıyorum 1.ve 2. viteslerde çok ses çıkarması normal düşük viteslerde fazla devri yükseltmemeye çalış 1-3 arası vites aralıkları biraz kısa sık sık vites değiştirirsin

    Sanırım senin yaptığın hata debriyajı bırakırken ara gaz veriyosun kavrama noktasında motor kendini ileri atıyor olabilir

  11. #11
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Hızımı düşürmem gerektiğinde önce motor frenine bırakıyorum, motorun sesi yeterince düştüğünde debriyaj, vites düşürme ve hafif ara gaz vermeyi aynı anda yapıyorum. Hep o videolarda gördüğüm "rev match" zımbırtısına en çok bu şekilde yaklaşabildim.

    Duracaksam da, debriyajı freni sıkar, tek debriyajda 1'e inene kadar vitesleri düşürüp her düşürüşte de hafif ara gaz veriyorum.

    Doğru mu bilmem; ama rahat, sarsıntısız ve sorunsuz sürüyorum bu şekilde.

  12. #12
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    Aragazı salla 150lik motor sonuçta. Motoru bağartmayacak devire gelmeden vites düşürme bu kadar basit.
    Aragazı zaten kompresyona birden girmesin diye verilir. Şanzıman yük biner çünkü. Bu da yüksek devir alırsa olan bir olay.

    Yani 5.vites 6000 devirden 4.vitese attın, devir atıyorum 9000olur.
    Şanzıman yük aldı şimdi. Motor bağırdı. Gaz vererek alırsan motor ile şanzıman aynı deviri çevirip tutunursa şanzıman yük almamış olur.

    Ya da 6000 değil de 4000de atarsın 4.vitese, o zaman direk 6000e geleceği için hem fazla yük binmez, hem de gaz vermekle falan uğramamış olursun, hem de motor bağırmaz.

  13. #13
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj dan sonra vereceğiniz ara gaz, gaz vs.. hiç bir etkisini göremezsiniz. Sadece yakıtınız gider.
    Debriyajı bırakırken vereceğiniz ara gaz değil, gaz ile hızınıza uygun devire motorun devirini eşitlemeye çalışın, bırakınca yığılmayı önlemiş olursunuz.
    aksine debriyaj ile verilen ara gaz vites geçişini yumuşatır. Tabi debriyajı çekip bi kaç sn bekledikten sonra vites değiştirmeye çalışmıyorsak
    Az silindir, çok iş

  14. #14
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Ara gaza hiç gerek yok

    Kesinlikle depriyajı yavaş salıcan bütün yük vites dişlisine ve zincire biniyor biryerlerini kırabilir veya kaplin lastiğini bozar depriyajı yavaşca bırakıcan hatta tam kavradığı yerde 1 saniye tutup öyle sal motor hırpanmaz

    Elin alışıp motora tam hakim olduğunda uygun deviri yakaladığında aniden salabilirsin
    Olcay Avşar bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    17 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul/Avrupa
    Motosikleti
    nc700x
    Alıntı kahraman1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1.Debriyaji sık
    2.ara gazi ver
    3.vitesi düşür
    4.elini debriyajdan yavaşca salmana gerek yok.
    1 saniyede yap bunların hepsini zaten zamanla alisir rahatça yaparsin.

    Yağ konusuda bakmadan birşey söylenemez. Zincir yağ,yağ tapasi,ön dişli keçesi gibi bi çok ihtimal var bi kaç ustaya göster eğer yakin tanidik ustan yoksa.
    Açık ve net

  16. #16
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    Bu arada ara gaza gerek yok dediğim şey küçük cc ve dolayısı ile düşük kompresyon oranlı ve nispeten düşük devirli motorlar. Bunlarda zaten sıkıştırma az olduğu için motor kompresyon çok azdır. 4.viteste hiç hissetmezsin bile neredeyse. Doğru devire getirip ara gazı vermeden bir cbf 150 hiç bir zarar görmeden sürülebilir.

    Bu yüzden burda bir doğru devirde değişmeyi öğrenirsen, ilerde yüksek kompresyon oranlı motor sürerken uygun devire aragaz ile getirip sürmeyi de öğrenirsin.

    Bu kadar kasmayın özet olarak. Motoru bağırtma yeter.

  17. #17

    Üyelik
    23 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul/Moda
    Motosikleti
    KTM Duke 250
    Ara gazın önemi kompresyondan ziyade dişli ömrü. Bunun da cc ayrımı yok. Vitesli kullanıyorsanız ara gazla vites düşürmek makbul olanıdır.

  18. #18
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    Alıntı sinan.erkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ara gazın önemi kompresyondan ziyade dişli ömrü. Bunun da cc ayrımı yok. Vitesli kullanıyorsanız ara gazla vites düşürmek makbul olanıdır.
    Vay vay. Demek öyle. Dişli üzerindeki yükü oluşturan etmen nedir peki? Motor olabilir mi?

  19. #19

    Üyelik
    27 Mart 2016
    Debriyajı sıktığın an motorla dişliler(vites kutusu) arasındaki bağlantıyı engellersin. Arka tekerin dönme hızına bağlı kalır tamamen dişliler.

    Yapman gereken şey; düşürdüğün vitesle o anki hızına göre uygun deviri yakaladığın an debriyajı bırakmak. Örnek;

    4'ten 3'e ineceksin diyelim. Debriyajı sıktın. Vitesi 3'e indirdin. O anki hızın atıyorum 40 olsun. 3'cü viteste 40 ile giderken devir normalde kaç olmalı? (Motordan motora değişir, kendi motorunu bilmen lazım.) Atıyorum 4000 devir. 4000 devirde debriyajı bırakırsan yağ gibi akar gider motor. Eğer bu işi çabuk yaparsan gazla oynamana gerek kalmaz. Eğer yavaş kalırsan hafif gaz vermen lazım çünkü muhtemelen sen yapana kadar devir düşecek.

  20. #20

    Üyelik
    23 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul/Moda
    Motosikleti
    KTM Duke 250
    Alıntı MD.Murat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vay vay. Demek öyle. Dişli üzerindeki yükü oluşturan etmen nedir peki? Motor olabilir mi?
    Tamam en doğrusunu sen biliyorsun.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)