Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Michelin City Grip Ömrü

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 ns 2017
    İyi akşamlar,

    Forumda çoğu scooter ve maxi scooter kunlanıcısının Michelin City Grip kunlandığını düşünüyorum.Size göre City Griplerin ömrü nedir?En fazla ne kadar kunlanılabilir bu lastikler?Diğer forumlarda 25.000 - 30.000 km kadar kunlananların olduğunu okudum.Sizce bu riski almaya değer mi ? City Gripler hangi km'lerde değiştirilmelidir ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Lastik eskidikce kalitesini yitiriyor.bence max 20k dir.25-30k gitmez.

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Ben hiçbir motosiklet lastiğinin 10 bin km'den sonra işe yarayacağını düşünmüyorum. Daha fazla dayanan lastik varsa naylondur taş gibi olduğundan aşınmıyordur. O lastikler de zaten ıslak yolda buzdaymış gibi dans ediyor, kalkışta patinaj falan çekiyor.

  4. #4
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    10 bin yada 20 bin gider en fazla demek biraz düz mantık geliyor. Etkileyen faktörler yol ve ağırlık değişimleri. Pistte 0 lastiği bitirebilirsin mesela.Diğer bir örnek de rosso 2 250cc de 15 binleri rahat görürken 600cc ss de 6-7 bibde bitebiliyor.

    Motosiklet pcx gibi ufak scooter ise 20 bin yeter diye düşünüyorum. Maxiscooter da 15 bin sonrası sıkıntı yaratır.

    Birde kullanmaya başladıktan 2 sene sonra km dolmasa bile lastiğe güle güle denebiliyor. (Arkadaşım 0 gibi road 4 attı bu yüzden)
    BlackGhost bunu beğendi.

  5. #5
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Gazlarsan lastik cok cabuk eriyor ama 70 80 yada 100 km nin gecmeden rahatlikla kullanabilirsin michelin yumusak hanurlu oldugundan cok cabuk deliniyo patliyo bridgestone batlaxla 80 bin hatta uzerini deviren var ama bu verdigim ornek adamlar dunya turu yapio surekli geziyorlar alim 5 sene bineyim olayi yok altarnatif olarak metzeller e de bi bak dun kursun motoruna takim olarak aldik me 22 mumlu ve yagisa ragmen hayran kalmadim desem yalan olur motor kendine geldi resmen o sartlarda panik frende bile onume araba kirdi frenleme yaparken aklimdan ahanda patladik mesafe yok diye dusunurken rahatlikla durdum mesafe bile kaldi

  6. #6

    Üyelik
    29 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 ns 2017
    Başka tecrübesi olan paylaşabilir mi ? City Grip kunlananlar kaç km'de bir lastiklerii değiştiriyorlar ?

  7. #7
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Sevgili dostlar,

    1 Motosikletin lastiği 5 binde de bitebilir, 40 bindede. Bu kullanım ve koruma şartlarına göre değişiklik gösterir. Genel olarak önerilen 2 yıl içerisinde lastik değişimidir. Bu da hamurun özelliğini yitirmesi ile alakalı bir durum, fakat uygun koşullarda saklanan lastik 2 yıl içerisinde değiştirilmek zorunda değildir hele ki kaliteli markalar. Motosikletin lastiği hızlı ısınır ve geç soğur. Yani bu doğrultuda ömrü çabuk tükenir. Siz kullanımı ne kadar soft tutarsanız lastiğiniz o kadar uzun ömürlü olabilir.

    Kış şartlarında yaz lastikleri ile gezerseniz bu söylediklerimin hepsini unutun. Çünkü yazın ısınan, kışın donan lastik özelliğini çok çabuk yitirir.. Ve bizim milletimizde 4 mevsim diye bir hastalık var maalesef. O yüzden lastik ömürlerimiz yol şartlarına da bağlı olarak çar çabuk bitiyor.

    SS'de 4 -5 binde lasatik bitiren insanlar var, benim motosikletim 10035 km'ye geldi ve lastikleri bitmiş sayılmazdı. Tabi bunda uygun kullanım ve saklama şartlarının etkeni çok yüksek. O yüzden iyi davranırsanız lastiğinize 3 sene de gider 30 bin km'yi de stabil bir şekilde yapabilir.

  8. #8
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    lastik konusunda ben ketum düşünenlerdenim.Yani 3-5 kuruşun hesabı yapılıp alt kalite lastik almak bana göre riskli bir tutum.city grip lastikleri eski motorumda kullandım ve çok memnun kaldım.Şehir içinde bu tür yumuşak lastikler 15-20bin km ortalama ile kullanılır (aktif olarak kullanılır ise,ama uzun süreli kullanım olmadan motor yatırılmış durumları varsa ömrü dahada kısalır,bu her lastik için geçerli bir durum)

    Özellikle istanbul yol şartları kalın hamur lastiklerin yol tutuşunu olumsuz etkiliyor.Bir motor lastikleri ile yolu tam kavrayamaz ise en basit örneği yol çizgileri üzerinden geçtiğiniz an yalpalarsınız,fren mesafeniz uzar ve ıslak yolda çok kayma riskiniz olur.Bu istanbul yollarında kullanlar daha net şekilde hissederler zira yollar çok bozuk dolayısıyla en iyi lastik seçimini yapın,şu kadar km gider-gitmez hesabı yapmayın derim ben.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  9. #9
    ernaltnts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul 03
    Motosikleti
    Honda pcx
    Honda pcx imin lastikleri city grip ilk sahibi alır almaz taktırmış şu an motor 21 bin km de.. 20bin bakımına gittiğimde ustadan özellikle rica ettim lastikleri kontrol etmesini. Bana söylediği lastiklerin gayet iyi durumda olduğu oldu bana kalırsa 30 bin km yi de rahatlıkla görebilirim.

  10. #10

    Üyelik
    29 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 ns 2017
    Alıntı ernaltnts adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda pcx imin lastikleri city grip ilk sahibi alır almaz taktırmış şu an motor 21 bin km de.. 20bin bakımına gittiğimde ustadan özellikle rica ettim lastikleri kontrol etmesini. Bana söylediği lastiklerin gayet iyi durumda olduğu oldu bana kalırsa 30 bin km yi de rahatlıkla görebilirim.
    Bizde 30.000 km görmesini isteriz ama biraz zor gibi geliyor bana.Bundan 1 ay önce buz motordaki bir yetkiliyle konuştum ve bana 15.000 kmden sonra virajda kayma olasılığının olduğunu ve hamurunun sertleştiği söyledi.Aklım almıyor arabaların lastikleri 50.000 km görürken bizimkiler neden bu kadar erken bitiyor acaba.Bu konu hakkında daha çok tartışmamızın ve bilgi edinmemiz gerekiyor.Başka bilgisi olan var mı ?

  11. #11
    ernaltnts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul 03
    Motosikleti
    Honda pcx
    Alıntı Kenway adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizde 30.000 km görmesini isteriz ama biraz zor gibi geliyor bana.Bundan 1 ay önce buz motordaki bir yetkiliyle konuştum ve bana 15.000 kmden sonra virajda kayma olasılığının olduğunu ve hamurunun sertleştiği söyledi.Aklım almıyor arabaların lastikleri 50.000 km görürken bizimkiler neden bu kadar erken bitiyor acaba.Bu konu hakkında daha çok tartışmamızın ve bilgi edinmemiz gerekiyor.Başka bilgisi olan var mı ?
    Ben anlamadığım için özellikle ustadan rica ettim test sürüşü yaptırdım ve onun söylediklerini buraya aktardım ben onun yalancısıyım☺

  12. #12

    Üyelik
    01 Ağustos 2016
    Şehir
    Istanbul Ataşehir-Levent
    Motosikleti
    Honda PCX150 >>> PULSAR NS200
    Arkadaşlar merhaba ben bu konuyu hortlatacağım. Ama mantıklı bir nedenle 😉Çünkü city grip lastik üretim haftası ve yılı konusunda kafam karıştı ve google'dq aradığımda hep bu konu karşıma çıktı. Belki ihtiyacı olan başkaları da bu bilgiden yararlanacaktır.

    Bugün pcx için yeni city grip taktırdım ve lastik 2016 üretim diye biliyordum ama eve gidip incelerken lastik üzerindeki bir numara kafamı katıştırdı. Lastiğin üzerinde N sembolü yanında 002627/2012 yazan bir yer var. Bir de DoT kodları sonrası oval bir alan içinde 3316 yazan bir yer var. Benim kanım lastiğim 33 hafta 2016 üretimi olduğu şeklinde. Ama bu 2012 li numara da bir endişe yaptı bende. Benim lastikler 2012 üretimi eski lastik değildir değil mi?

    Fotoğrafta var ama mobilden yazdığımdan ekleyemiyorum şu an. Teşekkürler

  13. #13
    Dublebas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2016
    Şehir
    Alaska
    Motosikleti
    Pulsar NS150
    15 000 Km ya da 3 Yıl

  14. #14
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Kullandığım City Grip 3 yılda değişti. Fakat2 yıl sonunda bütün özelliğini kaybetti.
    Dublebas bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Regal Raptor 150
    Ya Amerikayı yenidenmi keşfediyorsunuz ??? ne mantıksız ve bilgiisiz paylaşımlar var lastiği ustaya gösteren adam teker yapmasını bilir viraj yapmasını bilir teknik mekanikten mafiş, TÜV e gittiğinizde eksper elindeki aygıtla ölçüyor minimu diş derinliği 1.5 mm den aşağı olmaması gerekiyor, hepsi bukadar yanlı şunuda unutmamak gerekir çekiş gücü arka lastikte olduğu için ön lastikten daha çabu aşınır ancak değiştirirken her ikisinide takım olarak değiştirilmesi gerekir, herkese selamlar.

  16. #16
    Tefoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul - Memleket: Manisa
    Motosikleti
    Kymco People S200
    Alıntı umutss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba ben bu konuyu hortlatacağım. Ama mantıklı bir nedenle ��Çünkü city grip lastik üretim haftası ve yılı konusunda kafam karıştı ve google'dq aradığımda hep bu konu karşıma çıktı. Belki ihtiyacı olan başkaları da bu bilgiden yararlanacaktır.

    Bugün pcx için yeni city grip taktırdım ve lastik 2016 üretim diye biliyordum ama eve gidip incelerken lastik üzerindeki bir numara kafamı katıştırdı. Lastiğin üzerinde N sembolü yanında 002627/2012 yazan bir yer var. Bir de DoT kodları sonrası oval bir alan içinde 3316 yazan bir yer var. Benim kanım lastiğim 33 hafta 2016 üretimi olduğu şeklinde. Ama bu 2012 li numara da bir endişe yaptı bende. Benim lastikler 2012 üretimi eski lastik değildir değil mi?

    Fotoğrafta var ama mobilden yazdığımdan ekleyemiyorum şu an. Teşekkürler
    3316 2016 nın 33. haftası demek. Yani yeni. 2012 muhtemelen başka bir şeydir.
    umutss bunu beğendi.
    Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.

  17. #17

    Üyelik
    13 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı umutss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba ben bu konuyu hortlatacağım. Ama mantıklı bir nedenle 😉Çünkü city grip lastik üretim haftası ve yılı konusunda kafam karıştı ve google'dq aradığımda hep bu konu karşıma çıktı. Belki ihtiyacı olan başkaları da bu bilgiden yararlanacaktır.

    Bugün pcx için yeni city grip taktırdım ve lastik 2016 üretim diye biliyordum ama eve gidip incelerken lastik üzerindeki bir numara kafamı katıştırdı. Lastiğin üzerinde N sembolü yanında 002627/2012 yazan bir yer var. Bir de DoT kodları sonrası oval bir alan içinde 3316 yazan bir yer var. Benim kanım lastiğim 33 hafta 2016 üretimi olduğu şeklinde. Ama bu 2012 li numara da bir endişe yaptı bende. Benim lastikler 2012 üretimi eski lastik değildir değil mi?

    Fotoğrafta var ama mobilden yazdığımdan ekleyemiyorum şu an. Teşekkürler
    Dot yazan yerden sonrasına bakacaksın 33 hafta 2016 oluyo senin lastikler yani. Lasik ile ilgili tüm bilgiler şurada var;
    http://www.motolastik.com/main/links.asp?link_ID=35
    umutss bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    01 Ağustos 2016
    Şehir
    Istanbul Ataşehir-Levent
    Motosikleti
    Honda PCX150 >>> PULSAR NS200
    Tefoo ve Doruq verdiğiniz cevaplar için çok teşekkürler. Tam olarak aradığım bilgi buydu.

    Ayrıca IRC'den citygripe geçince motosikletin konforu ve dengesi bile arttı sanki. Havalar serinlediğinden beri lastikler yüzünden motordan bir soğumuştum ve yağmura yakalanırım diye pek kullanmak istemiyordum. Ama bugün üstünden inesin gelmedi... Ve ayrıca yağmur yoktu ama ıslak zeminli bir kaç yolda gayet bana güven verdi. Rodajda olmasına rağmen şimdilik tuttum bu lastiği 👍🏽

  19. #19
    MeNGuC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2011
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    KYMCO SÜPER 8 Kara Şimşek :)
    Alıntı umutss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tefoo ve Doruq verdiğiniz cevaplar için çok teşekkürler. Tam olarak aradığım bilgi buydu.

    Ayrıca IRC'den citygripe geçince motosikletin konforu ve dengesi bile arttı sanki. Havalar serinlediğinden beri lastikler yüzünden motordan bir soğumuştum ve yağmura yakalanırım diye pek kullanmak istemiyordum. Ama bugün üstünden inesin gelmedi... Ve ayrıca yağmur yoktu ama ıslak zeminli bir kaç yolda gayet bana güven verdi. Rodajda olmasına rağmen şimdilik tuttum bu lastiği ����
    Aklında bulunsun aldığın lastiğin ıslak zeminde başarılı ama kuru havada o kadar başarılı deyil yumuşak hamur olduğu için ömrü diyer lastiklere göre kısa olucaktır
    umutss bunu beğendi.
    CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..

  20. #20

    Üyelik
    01 Ağustos 2016
    Şehir
    Istanbul Ataşehir-Levent
    Motosikleti
    Honda PCX150 >>> PULSAR NS200
    Alıntı MeNGuC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aklında bulunsun aldığın lastiğin ıslak zeminde başarılı ama kuru havada o kadar başarılı deyil yumuşak hamur olduğu için ömrü diyer lastiklere göre kısa olucaktır
    Teşekkürler bilgi için. Bu lastiği almadan önce baya inceleme okudum ve bu yönde şikayetleri farkettim. Ama bence kauçuk ve kaliteli bir lastik yine de Nylon olan orjinal IRC'den iyi olacaktır.

    Ancak honda servisinden öğrendiğim kadarıyla IRC zaten 32 derecenin üstündeki sıcaklıkta iyi iş yapan bir lastikmiş. Yani Türkiye için yaz ortasında 40 derece asfalatta IRC'de kötü olmayabilir. Şu an IRC'leri depoya kaldırdım ve toplamda 2000 km kullandım. Yazın sıcağında bir sezon daha onları kullanırım belki (Eğer dediğiniz gibi city griplerin kuru performansından memnun kalmazsam ve bir sonraki kışa daha sağlam kalmalarını sağlamak amacıyla). Her iki lastik seti de 2016 üretimi ve aslında kullanmak için daha süreleri var sonuçta.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)