Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Lastik Gümledi...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Bugün Kadıköye gittim geldim. Daha önce michelin pilot street cbf 150 deki arka lastiğim Ferhatpaşada lastiğe saplanan iğne kadar ince ne olduğu belirsiz bir cisimle inmişti. Orada en yakın lastikçide "fitil" attırdım. Bunlara yama tutmuyor fitil atılıyor dedi. Daha sonra Pendik Honda servise danıştım onlarda sorun olmaz abi bunlara fitil atılıyor problem de olmuyor dediler. Lastikler daha 2500 km de değiştitiriz biraz daha binelim o zaman dedik.

    Neyse bugün Kadıköy altıyoldan sahile doğru inerken arkadan güm diye bir ses geldi. Sağda durup baktım ama birşey görünmüyordu. Sanırım birşeyin üzerinden geçtim diye düşündüm ama yol temizdi. Olsaydı zaten görürdüm ki yolda birşeyde görmemiştim.

    Motoru park ettim 15 dk sonra işim bitti döndüğümde arka lastik canta kadar neredeyse oturmuştu. Aynı anda başlayan sert rüzgar ve yağmurla birlikte eyvah dedim. Sordum lastikçi yok dediler. Dedim bari Hasanpaşa da servisler var oraya kadar bir şekilde gidebilir miyim? Başka pek seçenekte yoktu. Giderken oradaki petrol ofisini gördüm. Lastiği en azından iyice şişirip düşük sürat servise kadar giderim dedim ama hava pompası bozuktu.

    Birden aklıma arabada daha önce kullandığım lastik tamir kiti geldi. Hemen aldım bir tane benzinliğin marketinden. Ve lastik gayet güzel oldu. Baktığımda önceki fitil atılan noktadan patladığını gördüm. Neyse gittim kadıköyde ki michelin lastik bayiine ve 300 tl ye ön arka aynı lastiklerden 2 adette çelik sibop taktırdım.

    Demek ki neymiş servisin her dediğine bakmayıp kendi fikrini kenin üreteceksin. Yani lastik bir kez patladıysa değiştirmek gerekliymiş. Bu patlama düz yolda oldu eğer yatık vaziyette olsaydı iyi olmazdı kanımca. Michelin lastikler çok iyiler ama bu iyilik yani aşırı yumuşaklığında kolay patlama riski oluyor. Daha doğrusu patlama değilde yabancı bir cisim çok rahat saplanabiliyor.

    Birde mutlaka bir şişirme aparatı taşımak lazım yolda olup olmadık yerlerde kalmamak için. Hatta mümkünse 2 adet. Zira inik lastikler benzinciye kadar bile kaydım kayacamla gittim. Rüzgarında etkisiyle...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    oguzhanlal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2013
    Ben yanimda anahtar takimi,sembrel ve bisiklet pompasi tasiyorum. Patlarsa sembrelliye cevirir yola devam ederim. Lastikci aramakmis fitilmis cok uzun hikaye. Tak sembreli devam et.

  3. #3
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı oguzhanlal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben yanimda anahtar takimi,sembrel ve bisiklet pompasi tasiyorum. Patlarsa sembrelliye cevirir yola devam ederim. Lastikci aramakmis fitilmis cok uzun hikaye. Tak sembreli devam et.
    Kardeş sorması ayıp arka lastik patladığında onu nasıl söküp iç lastik takıp tekrar şişirmeyi hedefliyorsun enteresan geldi.
    berk_cglr bunu beğendi.

  4. #4
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    vede şambrelin siboblarını nerededen çıkarıcan hadi çıkarttın o siboblar ne kadar dayanıcak

  5. #5
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı Adl Belge adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün Kadıköye gittim geldim. Daha önce michelin pilot street cbf 150 deki arka lastiğim Ferhatpaşada lastiğe saplanan iğne kadar ince ne olduğu belirsiz bir cisimle inmişti. Orada en yakın lastikçide "fitil" attırdım. Bunlara yama tutmuyor fitil atılıyor dedi. Daha sonra Pendik Honda servise danıştım onlarda sorun olmaz abi bunlara fitil atılıyor problem de olmuyor dediler. Lastikler daha 2500 km de değiştitiriz biraz daha binelim o zaman dedik.

    Neyse bugün Kadıköy altıyoldan sahile doğru inerken arkadan güm diye bir ses geldi. Sağda durup baktım ama birşey görünmüyordu. Sanırım birşeyin üzerinden geçtim diye düşündüm ama yol temizdi. Olsaydı zaten görürdüm ki yolda birşeyde görmemiştim.

    Motoru park ettim 15 dk sonra işim bitti döndüğümde arka lastik canta kadar neredeyse oturmuştu. Aynı anda başlayan sert rüzgar ve yağmurla birlikte eyvah dedim. Sordum lastikçi yok dediler. Dedim bari Hasanpaşa da servisler var oraya kadar bir şekilde gidebilir miyim? Başka pek seçenekte yoktu. Giderken oradaki petrol ofisini gördüm. Lastiği en azından iyice şişirip düşük sürat servise kadar giderim dedim ama hava pompası bozuktu.

    Birden aklıma arabada daha önce kullandığım lastik tamir kiti geldi. Hemen aldım bir tane benzinliğin marketinden. Ve lastik gayet güzel oldu. Baktığımda önceki fitil atılan noktadan patladığını gördüm. Neyse gittim kadıköyde ki michelin lastik bayiine ve 300 tl ye ön arka aynı lastiklerden 2 adette çelik sibop taktırdım.

    Demek ki neymiş servisin her dediğine bakmayıp kendi fikrini kenin üreteceksin. Yani lastik bir kez patladıysa değiştirmek gerekliymiş. Bu patlama düz yolda oldu eğer yatık vaziyette olsaydı iyi olmazdı kanımca. Michelin lastikler çok iyiler ama bu iyilik yani aşırı yumuşaklığında kolay patlama riski oluyor. Daha doğrusu patlama değilde yabancı bir cisim çok rahat saplanabiliyor.

    Birde mutlaka bir şişirme aparatı taşımak lazım yolda olup olmadık yerlerde kalmamak için. Hatta mümkünse 2 adet. Zira inik lastikler benzinciye kadar bile kaydım kayacamla gittim. Rüzgarında etkisiyle...

    başına kötü birşey gelmemesi sevindirici.

    Ayrıca her lastik yamanır kaldı ki bisiklet lastiklerini yamatırdık cocukken. Böyle herkesin her söylediğine inanma. Cıkarttığın ders doğru, biraz oku araştır neyin yapılıp neyin yapılmayacağını kendin tahlil edebilirsin. Ayrıca lastiğe fitil atmak lastiği rezil eder çok imkansız ise şartlar mecburen atilir ve lastikçiye gidilip yama yaptırırılır. Tamir kitleri daha efektiftir tamirciye gitmek için. Zira 1.300 TL lastik setine para ödeyen tipler olarak biz böyle bilir böyle yapariz. öyle bir çivi girdi diye değiştirmek bize pek gelmez, zaten doğru da değil.
    OğuzÖztürk ve godfather bunu beğendiler.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    her zmaan iç yama daha güvenlidir boşverin siz servisi felan

  7. #7
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    2500km iki adet çivi ile gezdim. siz yapmayın ama, tehlikeli
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  8. #8
    oguzhanlal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2013
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeş sorması ayıp arka lastik patladığında onu nasıl söküp iç lastik takıp tekrar şişirmeyi hedefliyorsun enteresan geldi.
    Neden enterasan geldi anlamadım. Bu ebattaki lastikleri defalarca söküp taktım. Levyeye ihtiyaç bile duymadım. Hele zorda kalırsam kesin yaparım. Sibobu sökmekte öyle ahım şahım birşey değil. Yani umarım başıma gelmez ama gelirse video çeker gösteririm.
    Anahtar takımı taşıdığımı söylemiştim.
    Arka lastiği jantla beraber sökerim.
    Daha sonra 16-17 anahtarı lastik ile jant arasına sokup biraz zorlayarak lastiği janttan ayırırım.
    El ve göz muayenesi ile giren cismi bulup çıkartırım.
    Daha sonra janttaki sibobu pense ile parçalayarak sökerim.
    Şembreli janta oturtup üstüne lastiği takarım.
    Pompa ile şişirip lastik ve jantı arka maşaya geri takarım.
    İşlem bu kadar.
    Bisiklet lastiği tamir etmiş birisi yanında anahtar takımı ve pompa varsa kolaylıkla yapabilir. Ama büyük motosikletlerin lastiklerini sökmek baya zor. Arkadaşın CBF 150 si için kolay olur.
    oyunageldim ve yusufbaris bunu beğendiler.
    http://ikitekersizasla.blogspot.com.tr/

  9. #9

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Yama yapmak sağlıklı olur mu peki? Fitil deliği yırtıyor ve zorluyor bundan dolayı patladığını düşünüyorum. Yama sağlam olur gerçi doğru ama hem lastikçi hemde servisin ısrarla yama tutmaz demesini anlamışta değilim. Bu arada faydalı öneriler için çok teşekkürler.

  10. #10
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı oguzhanlal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden enterasan geldi anlamadım. Bu ebattaki lastikleri defalarca söküp taktım. Levyeye ihtiyaç bile duymadım. Hele zorda kalırsam kesin yaparım. Sibobu sökmekte öyle ahım şahım birşey değil. Yani umarım başıma gelmez ama gelirse video çeker gösteririm.
    Anahtar takımı taşıdığımı söylemiştim.
    Arka lastiği jantla beraber sökerim.
    Daha sonra 16-17 anahtarı lastik ile jant arasına sokup biraz zorlayarak lastiği janttan ayırırım.
    El ve göz muayenesi ile giren cismi bulup çıkartırım.
    Daha sonra janttaki sibobu pense ile parçalayarak sökerim.
    Şembreli janta oturtup üstüne lastiği takarım.
    Pompa ile şişirip lastik ve jantı arka maşaya geri takarım.
    İşlem bu kadar.
    Bisiklet lastiği tamir etmiş birisi yanında anahtar takımı ve pompa varsa kolaylıkla yapabilir. Ama büyük motosikletlerin lastiklerini sökmek baya zor. Arkadaşın CBF 150 si için kolay olur.
    Gel bir de R6'ya yap bunu
    seta34 bunu beğendi.

  11. #11
    RedCBR125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2016
    Şehir
    İZMİR. Karşıyaka.
    Motosikleti
    z-ones180 CBR125 CBR250 CBF150 YZFR125 YZFR25
    Geçmiş olsun hocam iyi bari hızlı giderken falan patlamamış.

    Ben her zaman cbr ın bagajında yedek akü taşırım aküm biterse hemen değiştiririm.Yedek jantta var bagajda, jant falan kırılırsa diye.Yedek tubeless lastik ve lastiğe hava basabilmek için de kompresör taşırım onlar da bazen yolda lazım oluyor.
    mesmeyut ve godfather bunu beğendiler.

  12. #12

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Alıntı RedCBR125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun hocam iyi bari hızlı giderken falan patlamamış.

    Ben her zaman cbr ın bagajında yedek akü taşırım aküm biterse hemen değiştiririm.Yedek jantta var bagajda, jant falan kırılırsa diye.Yedek tubeless lastik ve lastiğe hava basabilmek için de kompresör taşırım onlar da bazen yolda lazım oluyor.
    Gerçekten mi? Şaka yaptım desenizde inanırım şu anda. Bu arada geçmiş olsun dilekleriniz içinde herkese teşekkür ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:21 ----------

    Acaba bu arada (bu ikinci oldu) 1000 metre kadar hafif şişik lastikle gittim. Acaba cant yamulmuş mudur?

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Şubat 2016
    Motosikleti
    BAJAJ PULSAR 200 NS
    geçmiş olsun...

  14. #14
    oguzhanlal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2013
    Alıntı RedCBR125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun hocam iyi bari hızlı giderken falan patlamamış.

    Ben her zaman cbr ın bagajında yedek akü taşırım aküm biterse hemen değiştiririm.Yedek jantta var bagajda, jant falan kırılırsa diye.Yedek tubeless lastik ve lastiğe hava basabilmek için de kompresör taşırım onlar da bazen yolda lazım oluyor.
    Mesajinizi aldim hocam

  15. #15
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Fitil sacmaliktir, yama tutmuyor diye bir sacmalik olamaz. Tamamen adamin ugrasmak istemeyisidir.
    Millet arabasina fitil attirmiyor(ben dahil) motosiklette lastik bu kadar onemliyken kesinlikle fitil attirmayin. Yama yaptirin. Sokmek zor geliyor millete.
    Fitilden patlamis iste is.

    Diger konu da, celik siboplar ne kadar dogru bilmiyorum, hiz yapan motoiskletlerde problem oluyor.
    Belki hatirlayan olur bi konu vardi, sibopa el bombasi seklinde sibop kapagi takan arkadasin, hizli giderken sibopu kopmustu kokten. Cbr 600 u vardi sanirim. Zor topladim diyordu. O hizda donen tekerler icin celik siboplar ayri bir kuvvet yaratacaktir, balans farki yaratacaktir. Nacizane fikirlerimdir.
    Gecmis olsun, tesekkurler.
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  16. #16
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Meslek ölmüş ağa herkes kolay yoldan para kazanırım mantıgında eskşden şamyelli bisiklet lastiğimiz patladığında açhatırlıyorumda yama yapar binerdik şimdi tamir etmiyorlar iç lastik satıyorlar veya fitil atıyorlar muhakkak yama olması lazım fitil bi yere kadar ufacık delik için fitille deliği büyültüyorlar lastik zırhları ufak deliklerden kurtarıyor aslında
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  17. #17
    mesmeyut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF 150
    Alıntı RedCBR125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun hocam iyi bari hızlı giderken falan patlamamış.

    Ben her zaman cbr ın bagajında yedek akü taşırım aküm biterse hemen değiştiririm.Yedek jantta var bagajda, jant falan kırılırsa diye.Yedek tubeless lastik ve lastiğe hava basabilmek için de kompresör taşırım onlar da bazen yolda lazım oluyor.


  18. #18

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Cbf 150 nin eti budu belli çelik siboptan sorun yapmaz diye düşünüyorum.

    Alıntı sey_47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fitil sacmaliktir, yama tutmuyor diye bir sacmalik olamaz. Tamamen adamin ugrasmak istemeyisidir.
    Millet arabasina fitil attirmiyor(ben dahil) motosiklette lastik bu kadar onemliyken kesinlikle fitil attirmayin. Yama yaptirin. Sokmek zor geliyor millete.
    Fitilden patlamis iste is.

    Diger konu da, celik siboplar ne kadar dogru bilmiyorum, hiz yapan motoiskletlerde problem oluyor.
    Belki hatirlayan olur bi konu vardi, sibopa el bombasi seklinde sibop kapagi takan arkadasin, hizli giderken sibopu kopmustu kokten. Cbr 600 u vardi sanirim. Zor topladim diyordu. O hizda donen tekerler icin celik siboplar ayri bir kuvvet yaratacaktir, balans farki yaratacaktir. Nacizane fikirlerimdir.
    Gecmis olsun, tesekkurler.

  19. #19
    truck123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Motosikleti
    Mh Drift 125
    Ben 5000 kmdir fitilli lastik kullaniyorum herhangi bi sikinti olmadi

  20. #20

    Üyelik
    13 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul üsküdar
    Motosikleti
    yamaha tracer 700 2016
    Benim cbf deki michelin pilot lastiklere daha 100 km bile olmadan yassi bi demir parcasi girmisti..lastikci fitil atti 1100 km oldu halen daha kullaniyorum ve bu olay beni baya korkuttu.

    Biraz daha kullanalim bakalim ne olacak gorecegiz


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)