Motosiklet'te transitör nedir ??
-
16 Haziran 2006, 15:18
#1
Arkadaşlar ben MotoGP istanbul grand prixinde Paddockta tanıtılan motosikletlere göz attık. Hepsinin özelliklerinde Bilmem kaç bin transitör var diye bas bas bağırıyolar ( 990cc ) anlamadım gitti. Bir arkadaşımda bu parçanın eğerki motorda destekliyorsa takıldığında motosikletin performansını etkilediğini filan söyledi. Anlayamadım, merak ettim yoksa benmi yanlış anladım
Reklamlar
-
16 Haziran 2006, 15:21
#2
transistör diyelim biz ona
-
16 Haziran 2006, 15:24
#3
Elektronik ateşleme ile ilgili. Platin yerine transistör ve manyetik kontak kullanılıyor. Daha yüksek kıvılcım ve devir elde ediliyor.
-
16 Haziran 2006, 15:26
#4
Sanıyorum markası Magneti Marelliydi . Ama transistör olduğunu bilmek iyi oldu.
-
16 Haziran 2006, 15:27
#5
belkide işlemci wardır?_?.. sonuçta bilgisayrlrdaki işlemcilerde transistrlerden oluşuyo.. sonuçta ECU war o araçlarda..
-
16 Haziran 2006, 15:34
#6
Yol bilgisayarının işlemcileri
Ama transistör dediğimiz olay nasıl etkiliyo bu motoru .
-
16 Haziran 2006, 15:37
#7
Notlarımı bulursam yazayım
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
16 Haziran 2006, 15:38
#8
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Elektronik konusundan pek anlamam ama. entegrelerin gücünü belirtmek için şu kadar transistör gücünde (yani bu sayıda transistörün yaptığı işi tek başına yapabilir) gibi bir ifade kullanılıyordu.
Ama bu işin motosikletle ne alakası olabilir pek çözemedim.
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
-
16 Haziran 2006, 15:45
#9
Selamlar Arkadaşlar;
Günümüzde transistörler elektrik akımını kontrol etmekten tutunda ABS fren sistemlerinin sensörlerine, elektronik ateşlemeden sinyal lambalarının kontrolüne, hatta gösterge panellerine kadar geniş bir alanda kullanılırlar. İşlemci Eprom PIC dediğimiz ateşleme sensör vb. ıvır zıvır devreleri kontrol eden Entegre adını verdiğimiz elektronik devre elemanları da çeşitli türlerde transistörlerin bir araya getirilmesiyle oluşur ve temel taşı olan transistör sayılarından bahsetmek gerekirse milyonlara ulaşan rakamlar konuşulabilir, gayet normal ve abartısızdır.
-
16 Haziran 2006, 15:46
#10
Platinli klasik ateşlemede platin kapalıyken akım geçmez sente pozisyonunda platin kontakları açılır ve bujiye akım gider. Bujiye giden akım yüksek olursa platin çok çabuk yanar ve meme yapar bu nedenle akım düşük tutulur ve ateşleme zayıf olur. Elektronik ateşlemede platin yoktur yerine temas bulunmayan manyetik bir kontak bulunur. Manyetik kontağın iki ucu bir araya geldiğinde rada çok küçük bir akım oluşur bu akım transistör vasıtasıyla güçlendirilip Bujiye gönderilir. Bu akımın şiddetini ve süresini ayarlamak mümkün olduğu için ateşleme çok daha düzgün ve güçlü olur platinin meme yapması problemi ortadan kalkacağı gibi daha yüksek devrilrde de yeterli ateşleme sağlanır. Sonuç olarak elktronik ateşleme modern ve kullanışlı ateşleme sistemidir. Yüksek devirlerde de başarılı sonuçlar vermektedir.
-
16 Haziran 2006, 15:47
#11
Ertuğrul_Öz adlı üyeden alıntı
Elektronik konusundan pek anlamam ama. entegrelerin gücünü belirtmek için şu kadar transistör gücünde (yani bu sayıda transistörün yaptığı işi tek başına yapabilir) gibi bir ifade kullanılıyordu.
Ama bu işin motosikletle ne alakası olabilir pek çözemedim.
Fantom 10 kaplan gücünde ya o zaman oda 10 transistör lü.
-
16 Haziran 2006, 16:03
#12
yucika adlı üyeden alıntı
Platinli klasik ateşlemede platin kapalıyken akım geçmez sente pozisyonunda platin kontakları açılır ve bujiye akım gider. Bujiye giden akım yüksek olursa platin çok çabuk yanar ve meme yapar bu nedenle akım düşük tutulur ve ateşleme zayıf olur. Elektronik ateşlemede platin yoktur yerine temas bulunmayan manyetik bir kontak bulunur. Manyetik kontağın iki ucu bir araya geldiğinde rada çok küçük bir akım oluşur bu akım transistör vasıtasıyla güçlendirilip Bujiye gönderilir. Bu akımın şiddetini ve süresini ayarlamak mümkün olduğu için ateşleme çok daha düzgün ve güçlü olur platinin meme yapması problemi ortadan kalkacağı gibi daha yüksek devrilrde de yeterli ateşleme sağlanır. Sonuç olarak elktronik ateşleme modern ve kullanışlı ateşleme sistemidir. Yüksek devirlerde de başarılı sonuçlar vermektedir.
Çok güzel açıklamışsın. Yani kısaca performansı direk olarak etkiler öyle mi ?
Sadobey adlı üyeden alıntı
Fantom 10 kaplan gücünde ya o zaman oda 10 transistör lü.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler