Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet'te transitör nedir ??

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Arkadaşlar ben MotoGP istanbul grand prixinde Paddockta tanıtılan motosikletlere göz attık. Hepsinin özelliklerinde Bilmem kaç bin transitör var diye bas bas bağırıyolar ( 990cc ) anlamadım gitti. Bir arkadaşımda bu parçanın eğerki motorda destekliyorsa takıldığında motosikletin performansını etkilediğini filan söyledi. Anlayamadım, merak ettim yoksa benmi yanlış anladım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    halilertan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Aprilia Tuono Factory
    transistör diyelim biz ona
    let it be

  3. #3
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Elektronik ateşleme ile ilgili. Platin yerine transistör ve manyetik kontak kullanılıyor. Daha yüksek kıvılcım ve devir elde ediliyor.

  4. #4

    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Sanıyorum markası Magneti Marelliydi . Ama transistör olduğunu bilmek iyi oldu.

  5. #5
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    belkide işlemci wardır?_?.. sonuçta bilgisayrlrdaki işlemcilerde transistrlerden oluşuyo.. sonuçta ECU war o araçlarda..
    CBR 600F Honda,

  6. #6

    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Yol bilgisayarının işlemcileri
    Ama transistör dediğimiz olay nasıl etkiliyo bu motoru .

  7. #7
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Notlarımı bulursam yazayım
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  8. #8
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Elektronik konusundan pek anlamam ama. entegrelerin gücünü belirtmek için şu kadar transistör gücünde (yani bu sayıda transistörün yaptığı işi tek başına yapabilir) gibi bir ifade kullanılıyordu.

    Ama bu işin motosikletle ne alakası olabilir pek çözemedim.
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  9. #9

    Üyelik
    03 Nisan 2006
    Selamlar Arkadaşlar;

    Günümüzde transistörler elektrik akımını kontrol etmekten tutunda ABS fren sistemlerinin sensörlerine, elektronik ateşlemeden sinyal lambalarının kontrolüne, hatta gösterge panellerine kadar geniş bir alanda kullanılırlar. İşlemci Eprom PIC dediğimiz ateşleme sensör vb. ıvır zıvır devreleri kontrol eden Entegre adını verdiğimiz elektronik devre elemanları da çeşitli türlerde transistörlerin bir araya getirilmesiyle oluşur ve temel taşı olan transistör sayılarından bahsetmek gerekirse milyonlara ulaşan rakamlar konuşulabilir, gayet normal ve abartısızdır.

  10. #10
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Platinli klasik ateşlemede platin kapalıyken akım geçmez sente pozisyonunda platin kontakları açılır ve bujiye akım gider. Bujiye giden akım yüksek olursa platin çok çabuk yanar ve meme yapar bu nedenle akım düşük tutulur ve ateşleme zayıf olur. Elektronik ateşlemede platin yoktur yerine temas bulunmayan manyetik bir kontak bulunur. Manyetik kontağın iki ucu bir araya geldiğinde rada çok küçük bir akım oluşur bu akım transistör vasıtasıyla güçlendirilip Bujiye gönderilir. Bu akımın şiddetini ve süresini ayarlamak mümkün olduğu için ateşleme çok daha düzgün ve güçlü olur platinin meme yapması problemi ortadan kalkacağı gibi daha yüksek devrilrde de yeterli ateşleme sağlanır. Sonuç olarak elktronik ateşleme modern ve kullanışlı ateşleme sistemidir. Yüksek devirlerde de başarılı sonuçlar vermektedir.

  11. #11
    Sadobey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Jinlun Marauder JL 150
    Alıntı Ertuğrul_Öz adlı üyeden alıntı
    Elektronik konusundan pek anlamam ama. entegrelerin gücünü belirtmek için şu kadar transistör gücünde (yani bu sayıda transistörün yaptığı işi tek başına yapabilir) gibi bir ifade kullanılıyordu.

    Ama bu işin motosikletle ne alakası olabilir pek çözemedim.
    Fantom 10 kaplan gücünde ya o zaman oda 10 transistör lü.
    Sadobey

  12. #12

    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı
    Platinli klasik ateşlemede platin kapalıyken akım geçmez sente pozisyonunda platin kontakları açılır ve bujiye akım gider. Bujiye giden akım yüksek olursa platin çok çabuk yanar ve meme yapar bu nedenle akım düşük tutulur ve ateşleme zayıf olur. Elektronik ateşlemede platin yoktur yerine temas bulunmayan manyetik bir kontak bulunur. Manyetik kontağın iki ucu bir araya geldiğinde rada çok küçük bir akım oluşur bu akım transistör vasıtasıyla güçlendirilip Bujiye gönderilir. Bu akımın şiddetini ve süresini ayarlamak mümkün olduğu için ateşleme çok daha düzgün ve güçlü olur platinin meme yapması problemi ortadan kalkacağı gibi daha yüksek devrilrde de yeterli ateşleme sağlanır. Sonuç olarak elktronik ateşleme modern ve kullanışlı ateşleme sistemidir. Yüksek devirlerde de başarılı sonuçlar vermektedir.
    Çok güzel açıklamışsın. Yani kısaca performansı direk olarak etkiler öyle mi ?

    Alıntı Sadobey adlı üyeden alıntı
    Fantom 10 kaplan gücünde ya o zaman oda 10 transistör lü.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler