Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

DIREKSIYON SINAVI

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Option - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2015
    Şehir
    Muğla/Bodrum
    Motosikleti
    Kısmetse YBR125
    Selam abilerim,ablalarım kardeşlerim.Kısaca değerli mt.net üyeleri
    Bugun acıklanan sonuclarda yazılı sınavdan 94 aldıgımı ogrendim
    Bir yandan da üzücü haber olarak 2016 ybrlerin 6.180 tl oldugunu :(
    Geriye direksiyon kalıyor ve benim debriyajlı tecrubem azımsanacak derecede
    Cup motosikleti sorunsuz kullanıyorum tecrübeli abilerimin kardeşlerimin ablalarımın tüyolarını alabilirsem ne mutlu bana şimdiden çok teşekkür ederim değerli mt.net ailesi
    mehmetenis bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    ben de ybr düşünüyordum fakat bajaj discover 125 veya honda cb125e ye kaymış bulunmaktayım

  3. #3
    EthanHunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2015 Honda Cbf 150
    Alıntı bilirkişi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben de ybr düşünüyordum fakat bajaj discover 125 veya honda cb125e ye kaymış bulunmaktayım
    Sebeplerin ne? Belki işimize yarar, bende motor değiştirmeyi düşünyorum o yüzden sordum.

  4. #4
    okan kükner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Avenger Street 150
    Ben eğitim aldığım kursa kontra tekniği dediğim zaman onlar da bana "o ney abi" demişlerdi. İnternetten bol bol eğitim videoları izle. Kurstaki eğitime güvenme.

  5. #5
    nuwanda324 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj PULSAR 200 RS
    Ucuz olsun 0 olsun diyorsanız bajaj boxer'da düşünebilirsiniz. Sıfırı 3500 tl. Japon kadar kaliteli değildir ama çinli gibi yolda bırakmaz. Masraf çıkarmaz. Köylü motorudur. Güçlüdür.

  6. #6

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    Fiyat farkı honda ile 1000 lira bajaj ile 2000 lira... Tamamen duygusal . Son hız ivmelenme rahatlık olarak bariz farkları yok .

  7. #7
    Option - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2015
    Şehir
    Muğla/Bodrum
    Motosikleti
    Kısmetse YBR125
    Abiler ben size direksiyon sinavi hakkinda soru sordum tiyolar verebilirmisiniz

  8. #8

    Üyelik
    10 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R25
    Kardeşim Merhaba,
    rampaya çıkarken 2 viteste ön tekeri çıkarınca biraz gaz aç sorun yaşamadan geçersin. ehliyet kursunda motoru getiren arkadaşa söyle rolantiyi yükseltsin 8 den gaz vermeden döner çıkarsın. ancak çıkınca vitesi 1 e alıp devam et yoksa stop edebilir. son olarak da seninde çok iyi bildiğin gibi panik yapma nereye bakarsan oraya gidersin. başarılar dilerim.
    Love Me Back...

  9. #9
    Option - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2015
    Şehir
    Muğla/Bodrum
    Motosikleti
    Kısmetse YBR125
    Alıntı banasorma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim Merhaba,
    rampaya çıkarken 2 viteste ön tekeri çıkarınca biraz gaz aç sorun yaşamadan geçersin. ehliyet kursunda motoru getiren arkadaşa söyle rolantiyi yükseltsin 8 den gaz vermeden döner çıkarsın. ancak çıkınca vitesi 1 e alıp devam et yoksa stop edebilir. son olarak da seninde çok iyi bildiğin gibi panik yapma nereye bakarsan oraya gidersin. başarılar dilerim.
    Degerli tavsiyeniz icin tesekkurler hocam umarim basarili olurum

  10. #10

    Üyelik
    10 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R25
    İnşallah kardeşim. kendine güven sende hepimiz kadar yeteneklisin. tekrar başarılar.
    Love Me Back...

  11. #11
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    kursun eğitimlerine git hiçbirisini eksik etme elin tam alışsın orada hazır motor bulunuyorken. Ben 15 saatlik eğitimin hepsine gittim; maksat motor sürme alışkanlığımız kaybolmasın(2 senedir motor kullanmıyorum). Mesela 8 i 2. viteste gaz vermeden dönmek yerine 1. viteste hafif gaz açarak aynı hızda girip çıkmayı dene elin gazda sabit kalmaya alışsın hem gaz hassasiyetin de olur( ama sınavda bunu yapma).mesela slalomların içinde vites değiştirmeyi dene hakimiyetin artar(sınavda bunu yapabilirsin sıkıntı olmaz ama hakim olamayacak gibiysen yapma). yani demek istediğim tüm eğitimlere git ama bu yazdığım gibi şeyler dene. Beleşten kendini geliştirmiş olursun

  12. #12
    PatientZer0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    şu an yok
    Hocam istanbulda direksiyon eğitimi veren bir tane kurs biliyorum o da anadolu tarafında.Kursun eğitimi diye bişey yok yani.

  13. #13
    Option - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2015
    Şehir
    Muğla/Bodrum
    Motosikleti
    Kısmetse YBR125
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kursun eğitimlerine git hiçbirisini eksik etme elin tam alışsın orada hazır motor bulunuyorken. Ben 15 saatlik eğitimin hepsine gittim; maksat motor sürme alışkanlığımız kaybolmasın(2 senedir motor kullanmıyorum). Mesela 8 i 2. viteste gaz vermeden dönmek yerine 1. viteste hafif gaz açarak aynı hızda girip çıkmayı dene elin gazda sabit kalmaya alışsın hem gaz hassasiyetin de olur( ama sınavda bunu yapma).mesela slalomların içinde vites değiştirmeyi dene hakimiyetin artar(sınavda bunu yapabilirsin sıkıntı olmaz ama hakim olamayacak gibiysen yapma). yani demek istediğim tüm eğitimlere git ama bu yazdığım gibi şeyler dene. Beleşten kendini geliştirmiş olursun
    Baya cup suruyorum hocam gaza hakimiyette sorun yok ayni devirde kalabiliyorum da su lanet olasi debriyaj korkutuyor beni

  14. #14
    nuwanda324 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj PULSAR 200 RS
    Alıntı Option adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Baya cup suruyorum hocam gaza hakimiyette sorun yok ayni devirde kalabiliyorum da su lanet olasi debriyaj korkutuyor beni
    Debriyajda kendinden emin değilsen tamamiyle bırakmamak işine yarıyabilir. Yani bir kere kavrama noktasını bulduktan sonra tamamiyle bırakmazsan hep yarım debriyaj gidersen çok daha rahat edersin. Sınava başlarken gazı ver yavaşça. Motorun devrini yükselt sonra debriyajı yavaşça bırakmaya başla. Bir yerde motorun ileriye doğru çekildiğini hissediceksin. Orası kavrama noktası. Orda tut motoru gaz hep biraz açık kalsın. Debriyajı biraz bırakırsan hızlanır sıkarsan yavaşlar. Hızını debriyajla ayarlarsan motor çok daha az sarsılır. Sabit hızda slalom yapman 8 çizmen kolaylaşır. Eğer kalkıp debriyajı tamamiyle bırakırsan rolantide gazı açıp kaparken motor ani tepki verir. Aşırı hızlanırsın yada yavaşlarsın. Dengen bozulabilir. Benim dediğim yöntemle daha prüzsün sürebilirsin. Ben sınava girdiğimde motorun rolantisi yüksekti. Sınav rahat olsun diye kurs çakallık yapıp aşırı yükseltmiş rolantiyi. Slalomda ve 8 de hep rolantide kaldım rahat oldu. Motorun zinciri gevşekti. 1. viteste gaz açınca saçma sapan hareketler yapıyordu. O yüzden 2. viteste kalkıp 2. viteste sürdüm sınav boyunca. Benim dediğimi yapabilirsen çok daha rahat edersin. Rolantinin yüksek düşük olması umrunda olmaz. Çünkü hızını debriyaj ile ayarlayacaksın. Umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir. Biraz karışık oldu ama idare et artık.

  15. #15

    Üyelik
    01 Haziran 2014
    Şehir
    kocaeli körfez
    Motosikleti
    mondial mct 250 2006 mondial mc honda 125 titan
    sınavdan önce bir arkadaşından birinden alıştırma antreman yaparsan yani arkadaşının motoruyla, kendini sınava hazırlamış olursun inşallah.

  16. #16
    Option - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2015
    Şehir
    Muğla/Bodrum
    Motosikleti
    Kısmetse YBR125
    Alıntı nuwanda324 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyajda kendinden emin değilsen tamamiyle bırakmamak işine yarıyabilir. Yani bir kere kavrama noktasını bulduktan sonra tamamiyle bırakmazsan hep yarım debriyaj gidersen çok daha rahat edersin. Sınava başlarken gazı ver yavaşça. Motorun devrini yükselt sonra debriyajı yavaşça bırakmaya başla. Bir yerde motorun ileriye doğru çekildiğini hissediceksin. Orası kavrama noktası. Orda tut motoru gaz hep biraz açık kalsın. Debriyajı biraz bırakırsan hızlanır sıkarsan yavaşlar. Hızını debriyajla ayarlarsan motor çok daha az sarsılır. Sabit hızda slalom yapman 8 çizmen kolaylaşır. Eğer kalkıp debriyajı tamamiyle bırakırsan rolantide gazı açıp kaparken motor ani tepki verir. Aşırı hızlanırsın yada yavaşlarsın. Dengen bozulabilir. Benim dediğim yöntemle daha prüzsün sürebilirsin. Ben sınava girdiğimde motorun rolantisi yüksekti. Sınav rahat olsun diye kurs çakallık yapıp aşırı yükseltmiş rolantiyi. Slalomda ve 8 de hep rolantide kaldım rahat oldu. Motorun zinciri gevşekti. 1. viteste gaz açınca saçma sapan hareketler yapıyordu. O yüzden 2. viteste kalkıp 2. viteste sürdüm sınav boyunca. Benim dediğimi yapabilirsen çok daha rahat edersin. Rolantinin yüksek düşük olması umrunda olmaz. Çünkü hızını debriyaj ile ayarlayacaksın. Umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir. Biraz karışık oldu ama idare et artık.
    Umarim kalmam hocam tavsiyeniz icin sag olun

  17. #17
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    ybr de 6 lira oldu ya.. enjeksiyon koymuşlar mı


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)