Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Baktığım Yere Dönemiyorum...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    brigantes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Falcon Freedom 250
    Merhaba arkadaşlar. başlangıç olarak falcon freedom 250 almıştım. ehliyetim yok ve daha önce motor tecrübem de yoktu. ehliyet sınavı için trafiğin az olduğu yerlerde alıştırma yapıyorum. bi yerden bi yere giderken herhangi bir sıkıntı olmuyor normal yolda iyi bir şekilde ilerliyorum , ama şu ehliyet sınavındaki 8 olayını bir türlü beceremedim. acaba motorla mı alakalı ? motor ağır ve gidon açısı çok yüksek değil. yavaş hızda ilerlerken u dönüşünde mesela dengeyi pek sağlayamıyorum ve ayağımı yere koymak zorunda kalıyorum.

    https://www.youtube.com/watch?v=oLbU...kx0J49AgZV6rIQ

    şu gidon kilit olayını çalışıyorum onu becerebildim biraz. gerçi tam olmadı ama , 2 3 dönüşte bir ayağımı koydum. ama 8 olayı bir türlü olmuyor. ehliyeti alamiyacam diye korkmaya başladım. bide döneceğin yere bak diyorlar ama öyle yapınca da yoldan çıkıyor motor :D


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Motorla alakalı değil. Her motor o manevrayı yapar:

    https://www.youtube.com/watch?v=q3DtCiqp9d8
    https://www.youtube.com/watch?v=q3DtCiqp9d8" width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false">

    Gazı aç-kapa yapma mümkün mertebe sabit tut. Hemen 2. vitese geç dengelemeyi arka frenle yap. Yere değil gideceğin yöne bak. (videodaki adamlara dikkat et)

    https://www.youtube.com/watch?v=M2UmEJIjI0E (1:07'den sonrası)
    https://www.youtube.com/watch?v=M2UmEJIjI0E" width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false">

    https://www.youtube.com/watch?v=4bWlQXptfx8 (10:44'den sonrası)
    https://www.youtube.com/watch?v=4bWlQXptfx8" width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false">

    Lastik havalarını kontrol et mutlaka ve mutlaka kitapçıkta söylenen değerde olsun(çok far ettirir)
    brigantes bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    01 Şubat 2016
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Jawa 250 cafe racer
    Pratik pratik pratik ve gaz kontrolü bunlarin halledersen motoru istedigin sekle sokarsin
    brigantes bunu beğendi.

  4. #4
    Ufuk ARSLAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul - Sefaköy
    Motosikleti
    GT250R
    gidecegin yere gözlerinle bakmayla dönemezsin zaten bu cok dogal.

    şöyle hayal et cenende bir göz var ve o göz gidecegin yere bakacak dönecegin tarafa dogru başını cevir çenen motorun gidecegi yönü göstersin. gidona sıkı sıkıya ayrılmayacak kadar baglanma kibar bir tutuş yap kollarını kasma ve bileginle dirsegin arası yere paralel şekilde olmasına özen göster
    polemos ve brigantes bunu beğendiler.

  5. #5
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Üç faktörü tam olarak uygulamadan 8 çizemezsin :
    1- gyroskopik kuvvet yeterli olacak yani arka teker itiş gücünü kaybetmeyecek,
    2- kolların omuzdan çok serbest kalmalı, bakışın ve motorun dönse de kollar gergin olursa kasılıp kalırsın,
    3- bakışın gözlerle değil boyundan dönerek olacak, ilk başlarda refleks olarak alışmak zordur ama sola dönerken ve sağa dönerken başını çevirip bakabildiğin kadar arkaya bakmaya çalış,

    Elbette kalçadan da counter balancing yapmak gerek, bir de bacaklarını depodan ayırma.

    Moralini de bozma sakın, hepimiz yaşadık bunları, zaman ve bol pratikle oturur herşey ...
    polemos ve brigantes bunu beğendiler.

  6. #6
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Araba kullanirken bile virajlarda kafami ceviririm... arabada bile bircok tehlikeyi onceden gormemi saglamistir.. aliskanlik etmek lazim... kafa donecek omuzlar hafif donecegin tarafa egimli dirsekler kirik gidon bayan bilegi tutar gibi olacak.. kukalarin yanindaki bosluklara bakmani tavsiye ederim yani gidecegin tekerinin basacagi yere..

  7. #7
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    Darkfriairs ve biyeybaraküs bunu beğendiler.

  8. #8
    GB79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul, Kadıköy
    Motosikleti
    Honda NC750X
    Alıntı brigantes adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar. başlangıç olarak falcon freedom 250 almıştım. ehliyetim yok ve daha önce motor tecrübem de yoktu. ehliyet sınavı için trafiğin az olduğu yerlerde alıştırma yapıyorum. bi yerden bi yere giderken herhangi bir sıkıntı olmuyor normal yolda iyi bir şekilde ilerliyorum , ama şu ehliyet sınavındaki 8 olayını bir türlü beceremedim. acaba motorla mı alakalı ? motor ağır ve gidon açısı çok yüksek değil. yavaş hızda ilerlerken u dönüşünde mesela dengeyi pek sağlayamıyorum ve ayağımı yere koymak zorunda kalıyorum.

    https://www.youtube.com/watch?v=oLbU...kx0J49AgZV6rIQ

    şu gidon kilit olayını çalışıyorum onu becerebildim biraz. gerçi tam olmadı ama , 2 3 dönüşte bir ayağımı koydum. ama 8 olayı bir türlü olmuyor. ehliyeti alamiyacam diye korkmaya başladım. bide döneceğin yere bak diyorlar ama öyle yapınca da yoldan çıkıyor motor :D
    Eğer bu işe ciddi bakıyorsan, Caner Atagün hocadan eğitim almanı tavsiye ederim.
    brigantes bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    06 Şubat 2016
    Şehir
    Tokat-Merkez
    Hocam benim söyleyeceğim 8 çizmeye girerken gazı sabitle sonra 8 in dışına cikmamak için arka frenden yardım al.
    brigantes bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    10 Mart 2015
    Motosikleti
    Duke 200
    tersi iddia edilse de o tip motorların dönüş kabiliyeti daha azdır.
    öneriler:
    -kollar gergin olmamalı dizlerinle depoyu sık kafanı 8 in içine doğru çevir çizgilere bakma
    -yarım debriyajda tutarak aragazı vererek dönersen daha kolay olabilir
    -arka freni azar azar sık
    -çok pratik yap
    brigantes bunu beğendi.

  11. #11
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    en son dış kukadan çıktıktan sonra dikkat burası çok önemli, tam geriye dönüş yapacağından kafanı çevirebildiğin en son noktaya kadar arkaya çevir ki motor daha dar bir alanda dönüş yapsın.

  12. #12
    Hubalahubhub - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2016
    Şehir
    istanbul/bingol
    Motosikleti
    Caponord 1200 adv
    Tam 8 in ustunde gitmeyi kafana takma az da olsa disari cikabilirsin genelde 8 uzakta oluyor zaten ve gozetmenler genelde sadece ayaginizi koyup koymadiginiza bakiyorlar, onun haricinde ise kendinizi sartlandirmayin ileriye bakcam yapcam ayagimimi koyacam dusecem mi diye, yapacam yapacam yapacam isin sirri bu. Motora binince baska seylere degil onunuze yolunuza dikkat edin rahat olun yaparsiniz.

  13. #13
    brigantes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Falcon Freedom 250
    teşekkürler arkadaşlar yorumlarınız çok faydalı oldu. şimdi gidip daha fazla çalışıcam )

  14. #14

    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan 250C
    O simava chopperla girmiceksin manevra kabiliyeti daha yuksek bi motorla sokucaklar seni. Ve ceneyi gidecegin yere sabit gazla ikinci viyeste tamamlarsin iki uc saat pratikle halletmistim ben sende yaparsin merak etme

  15. #15
    seta34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CBR 250R - 2014
    bunu beceremiyorsan ehliyet için yeterince pismemissin demektir

  16. #16
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    motosikletini bilemedim ama, scooter değilse yarım debriyaj ve arka fren. Scooter sa sadece arka fren ile ayarla. gazla oynama.

  17. #17
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Baktığın yere dönemiyorsan motora hakim değil ve acemisin demektir bu. Korkma kalıcı bir şey değil geçici bir durum
    İlacı ise;
    Düz gitmeyi bırakıp 1-2 viteste bol dur-kalk-dönüş talimi yapman gerekiyor.
    "-Öğrendim lan ben işi" dediğinde arkana bir de artçı alıp yap aynı şeyleri.
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  18. #18
    Stunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2015
    Şehir
    KUŞADASI-ANTALYA
    Motosikleti
    çok var sığmıyor :)

  19. #19
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı brigantes adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar. başlangıç olarak falcon freedom 250 almıştım. ehliyetim yok ve daha önce motor tecrübem de yoktu. ehliyet sınavı için trafiğin az olduğu yerlerde alıştırma yapıyorum. bi yerden bi yere giderken herhangi bir sıkıntı olmuyor normal yolda iyi bir şekilde ilerliyorum , ama şu ehliyet sınavındaki 8 olayını bir türlü beceremedim. acaba motorla mı alakalı ? motor ağır ve gidon açısı çok yüksek değil. yavaş hızda ilerlerken u dönüşünde mesela dengeyi pek sağlayamıyorum ve ayağımı yere koymak zorunda kalıyorum.
    şu gidon kilit olayını çalışıyorum onu becerebildim biraz. gerçi tam olmadı ama , 2 3 dönüşte bir ayağımı koydum. ama 8 olayı bir türlü olmuyor. ehliyeti alamiyacam diye korkmaya başladım. bide döneceğin yere bak diyorlar ama öyle yapınca da yoldan çıkıyor motor :D
    https://www.youtube.com/watch?v=oLbU...kx0J49AgZV6rIQ

    Hocam söylemeden geçmeyelim, motosiklette oturuş pozisyonu da çok önemli:

    https://www.youtube.com/watch?v=v-qyGTSbylo
    https://www.youtube.com/watch?v=v-qyGTSbylo" width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false">

    Bi dene, bak; farkı göreceksin.

    Unutma motosikleti dengeli hale getiren tek kumanda gaz koludur, gazı aç-kapa yapma sakın gazı az aç ve sabit tut.

    Şuradakileri zaten izlemişsindir ama tekrar izle derim:
    https://www.youtube.com/watch?v=Hvun...kx0J49AgZV6rIQ
    polemos bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)