Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Cruiser motosiklet ile nasıl viraj alınır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Virajlarda gazı hayvan gibi şey yapmazsanız; gaz açabilirsiniz, kapatabilirsiniz. Yarım debriyaja gerek kalmaz.

    İster yavaş olun ister hızlı, altınızdaki motorun lastiklerinde sorun yok ve zemin düzgünse istediğiniz kadar yatırabilirsiniz.
    Düşmüyor emin olun.
    Yukarıda eklediğim fotoğrafların tamamında pegleri sürtüyorum ve hızım ortalama 15 civarı hepsinde.

    Tabi en önemli noktalardan biri olan bakışı unutmamak lazım. Bakışı gözlerle değil kafanızı çevirerek yapmanız gerekiyor.
    Yani döneceğiniz noktaya sadece gözünüz değil burnunuz da bakmalı.
    Bu bakacağınız nokta virajın en uç noktası olmalı.

    Yamulmuyorsam Uğur Ertekin isminde bir hoca vardı. Eğitim verdiği elemanlardan biri yada bir kaçı güzel bir video hazırlamış verdiği eğitimle ilgili olarak. Viraja giriş ve virajda yapılacaklar ve virajdan çıkış hakkında çok güzel bilgiler var videoda. İzlemenizi şiddetle tavsiye ederim. Forumda konusu açılmıştı. Bulabilirsem ben de eklerim buraya.

    Son olarak; motorun tipi ne olursa olsun, viraja giriş, virajda yapılacaklar ve virajdan çıkış işlemleri aynıdır. Bunu hem v-strom 1000 hem de shadow 750 sahibi olmuş biri olarak söylüyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Cruiser motorlar virajlara tepki olarak üretilmiştir bence
    COQ bunu beğendi.

  3. #23
    isfa67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2014
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    DRAGSTAR 650
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman biraz artizlik yapayım

    Şöyle yatırılır
    http://img.prntscr.com/img?url=http:...om/CDj9A2T.jpg

    Yada şöyle
    http://img.prntscr.com/img?url=http:...om/WSIsiZ9.jpg

    Böyle de yatırabilirsiniz
    http://img.prntscr.com/img?url=http:...om/xRiIgrp.jpg

    peg'leriniz biraz törpüleniyor ama olsun
    bu eğitim ve bu pist sanki bir Murat Denizhan eğitimi gibi bencede eğitim şart.motor araba gibi değil ki baktığın yere gider.
    MotorKafa bunu beğendi.
    2007 GV 250 SATILDI
    2008 DRAGSTAR 650

  4. #24
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Genelde çene dikiz aynasına bakacak şekilde dönük olması firketeler hariç yeterlidir.

  5. #25

    Üyelik
    01 Haziran 2014
    Şehir
    kocaeli körfez
    Motosikleti
    mondial mct 250 2006 mondial mc honda 125 titan
    benimde ilk motorum mct 250 ydi ve hala aklımdan çıkmıyor o motor yivlenmesi hızı tabiki vibrasyon titreşmesi mct iyi motorlardır hayırlı olsun kardeşim ALLAH kaza bela vermesin res,mlerini atarsan sevinirim.chopper makinalar hız motorları gibi virajları çabuk ve seri almazssın ağır oldukları için viraj ve dönüşlerde oldukça dikkatli olmalısın bende chopper hastasıyım ama durumlar msait olmadığı için honda t,tan 125 biniyorum kullanımı rahat ama mct yi hala arıyorum en yakın zamanda bir mct sahibi olmak isterim.bol bol antreman yap ve bununla ilgili videolar izle bende öyle yapmıştım ve yararını fazlasıyla gördüm mctenle kazasız ve keyifli sürüşler dilerim.

  6. #26
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Cruiser'da viraj almak bence cok daha kolay. Ek olarak:

    1. Ful kontra verin. Yatirin gitsin. Motorsikletin agirligini kullanin. Vucudunuzu kullanmayin. Kollarinizi kasmayin. Serbest kalsin.

    2. Baska bir arkadas soylemis; cok onemli: Onunuze ve yola degil, gitmek istediginiz yere bakin. Motor sizin gozunuzu takip edip oraya gider; daha dogrusu denge hissiniz ve kollariniz siz farkinda olmadan gerekeni yapar.

    3. Biri yazmis; sakin viraj esnasinda arka fren falan kullanayim demeyin. Yavaslama viraj oncesi yapilir, viraj esnasinda degil. Viraj oncesi yavasladiktan sonra motoru yatirir yatirmaz gaz vermeye baslayin. Motor hafifler, yukselir, suspansiyon mesafesi artar.

    Peg surtebilir, sorun degil. Kolay gelsin.

  7. #27
    TanerPasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin-Konya
    Motosikleti
    Mondial 250mct
    Herkese teşekkür ederim yardimlar icin. Hepsini dikkate alip arastirmalar yapacagim. Eger olmazsa bi sürüş akademisine giderim. Cok tesekkurler. Ilk ilk firsatta motosikletimin motosikletini atacağım isteyen arkadasa da. Daha tavsiye varsa dinlerim.

  8. #28
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Eski motosikletimde artçım ile beraber dönüş sırasında egsozunu yere sürttüğümden beri virajlar pek fazla sınırları zorlamıyorum.Kolay kolay devrilmez ama hem ayak peglerine yazık artçı varken bazı modellerde egsoza yazık.O yüzden pek zorlamaya gerek yok bence.

  9. #29
    Bthndmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    PCX150
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cruiser'da viraj almak bence cok daha kolay. Ek olarak:

    1. Ful kontra verin. Yatirin gitsin. Motorsikletin agirligini kullanin. Vucudunuzu kullanmayin. Kollarinizi kasmayin. Serbest kalsin.

    2. Baska bir arkadas soylemis; cok onemli: Onunuze ve yola degil, gitmek istediginiz yere bakin. Motor sizin gozunuzu takip edip oraya gider; daha dogrusu denge hissiniz ve kollariniz siz farkinda olmadan gerekeni yapar.

    3. Biri yazmis; sakin viraj esnasinda arka fren falan kullanayim demeyin. Yavaslama viraj oncesi yapilir, viraj esnasinda degil. Viraj oncesi yavasladiktan sonra motoru yatirir yatirmaz gaz vermeye baslayin. Motor hafifler, yukselir, suspansiyon mesafesi artar.

    Peg surtebilir, sorun degil. Kolay gelsin.
    Arka frenden bahseden benim amacım normal yollardaki virajlarda arka fren falan değil otoparktaki stunları kavşak olarak kullandığı için hani u dönerken arka fren gaz kombinlenir ya o kadar düşük hızdan bahsettim yanlış olmasın.

  10. #30
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    gidon geniş olunca da zorlar insan alışamaz başta oturuş sebebiyle biraz uğraş ister ama crusierle yat yata viraja girenleri gördüm.

  11. #31

    Üyelik
    01 Şubat 2016
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Jawa 250 cafe racer
    Ecnebilerin slow race denen olayini ve kontrayi ogren suruse dair sikintin hic kalmaz neredeyse her sorunun cevabini bu ikisinde bulacaksin


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)