Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Düşük Devir Yüksek Vites Kullanımı Nasıl Olmalı ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Merhaba arkadaşlar herkese kazasız belasız sürüşler dilerim . Kafama takılan bir konu oldu ve sizlere danışmak istedim . Motosikletimi yeri geldiğinde baya bi sakin kullanıyorum . Yol müsaitse , düşük devir yüksek vites kullanıyorum . Motosikletim toplam 10.500 devir çeviriyor . Maksimum gücünü 9.700 rpm'de veriyor ve maksimum torkunu da 8.200 rpm'de veriyor.

    Genel olarak sakin kullandığım zamanlar , vitesleri ortalama 5 bin devirde artırarak 6. viteste 4.000 - 6.000 devir arasında 60-80 km ile seyrediyorum. Merak ettiğim konu , motoru düşük devir yüksek viteste kullandığımızda motorun ömrü ne kadar uzun ömürlü olur ? veya sürekli motoru yavaş kullanmamızın motora bir zararı olur mu ? Düşük devir yüksek vites kullanımda , yakıtta ne gibi değişiklikler olur ?

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Daha uzun ömürlü olur, ne kadar olur? Kim bilir.
    Ne kadar çok gaz açma, ne kadar çok devir eşittir o kadar yakıt. Hiç bir zararı da olmaz, niye olsun
    Ezio41 bunu beğendi.

  3. #3
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    ssates ve Ezio41 bunu beğendiler.

  4. #4
    GB79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul, Kadıköy
    Motosikleti
    Honda NC750X
    Hiçbir zararı olmaz sadece motosiklet gitmez.
    Ezio41 bunu beğendi.

  5. #5
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    yol düz ise fevkalade olur. şahsen ben 3.000-3.500 devirleri pek geçmeyen biriydim cbf150 kullanırken.
    Ezio41 bunu beğendi.

  6. #6
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    sürekli redline yapmadıkça bi sıkıntı olacağını sanmıyorum.
    nasıl keyif alıyorsan o şekilde devam..
    Ezio41 bunu beğendi.

  7. #7
    Stunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2015
    Şehir
    KUŞADASI-ANTALYA
    Motosikleti
    çok var sığmıyor :)
    pistonun vuruntu yapması kesiciden kat kat zararlı
    Okan Sinan Ocan, Ezio41 ve gokberk6426 bunu beğendiler.

  8. #8
    gokberk6426 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    KTM DUKE 390 (2017)
    Alıntı Stunt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    pistonun vuruntu yapması kesiciden kat kat zararlı
    kusura bakmayin hic motor nilgim yokta o deyim ne oluyor bilelimde yapmayalim
    Ezio41 ve jimi_hendrix bunu beğendiler.

  9. #9
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Yanlış bilinenler:
    Düşük devir iyi değil aksine kötüdür. Yüksek devir de öyle. Toplam max devirin %60 ı gibi kullanmak idealdir.

    Düşük devirde yağlama yavaş olacağı için aşınma fazla olacaktır. Düz mantım ve en basit anlatımı böyle olur sanırım. Kim çıkartıyor düşük devir daha hzun ömürlü olur diye allahaşkına kuzum? Lütfen
    Ezio41, qsaaar, Mertcan39 ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  10. #10
    oguzhanlal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2013
    Burada üstünde durulması gereken bir konu daha var. Gazı ne kadar açtığınız. Gazı hafif açıp 3-4 bin devir 4-5. viteslerde sürmek ile yine aynı devir ve viteste gazı sonuna kadar açıp yokuş çıkmaya çalışmak çok farklı şeyler. İlkinde birim zamanda pistondan atıyorum 1 birim iş yapmasını beklerken ikinci durumda yine atıyorum 5 birim iş yapmasını bekliyorsunuz.
    İlk bahsettiğim şekilde kullanıyorsanız hiç bir sorun yaşayacağınızı sanmıyorum.Zira ben de öyle kullanıyorum. İvmelenmeye ihtiyacım olunca vitesi 3 e düşürüp öyle hızlanıyorum.
    jimi_hendrix ve Ezio41 bunu beğendiler.

  11. #11
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Düşük devir kullanmak her zaman motor ömrü için yakıt tasarrufu için çok iyidir.Ancak düşük devir derken motoru öldürmek değil 35005000 devir arası idealdir.Piston vuruntusu bu devirlerinde aşağısına düşüp motoru gebertmeye çalışmak anlamına gelir.Bir motor düşünün sürekli 7000 9000 devir arasında kullanılsın, motor ömrü önemli bir ölçüde azalacaktır.Düşük devir kullanan motordan neredeyse iki kat ve daha fazla aşınacaktır motor parçaları.Ancak Artçı varken yokuş çıkarken en düşük devir bandını ekonomik kullanımda 500 800 devir yükseltmek gerekir.Önemli olan motoru yormamaktır.

    Şöyle anlatayım hiçbir fark yok bu ikisi arasında.Bisikletle yokuş çıktığınızı düşünün o yokuşu en yüksek vitesle çıkmaya çalışırsanız daha az pedal çevirmenize rağmen vücudunuz çok daha fazla efor sarf edecek kalp atışlarınız ve vücut ısınız çok daha fazla yükselecektir.Çok düşük vitestede enerjinizi boşa harcamış gereksiz fazla pedal çevirmiş olacaksınız.İşte motorunuzu da böyle düşünmelisiniz.Sürekli yüksek devir motorun gereksiz yıpranmasını sağlayacak çok düşük devirde haddinden fazla yük yüklemenize neden olacaktır.Bunun için motorun karşılaştığı dış etkenler ne kadar çok artarsa(rüzgar-yokuş-artçı)vitesi bir düşürüp motorun rahat hareket edebildiği devir aralığında sürüşümüze devam etmeliyiz.Düz yolda ise sürüşümüz 3500 5000 devir arsında yumuşak ve konforlu bir gaz tepkisi ile motorla dost oluruz.Ne o bizi üzer ne biz onu..
    BatuhanK, emc2 ve Ezio41 bunu beğendiler.

  12. #12
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Motorun gucu devirle artar. Motoru zorlamayacak en dusuk devirde kullanmak mantikli.

    Ancak motorun guce ihtiyaci oldugunda vites dusmeden gaz vermek, ecnebilerin "lugging" dedigi sey, zararli.
    Ezio41 bunu beğendi.

  13. #13
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış bilinenler:
    Düşük devir iyi değil aksine kötüdür. Yüksek devir de öyle. Toplam max devirin %60 ı gibi kullanmak idealdir.

    Düşük devirde yağlama yavaş olacağı için aşınma fazla olacaktır. Düz mantım ve en basit anlatımı böyle olur sanırım. Kim çıkartıyor düşük devir daha hzun ömürlü olur diye allahaşkına kuzum? Lütfen
    Yiğitcim trollemiyosun değil mi:D Yağlama hızı elbette yavaş olacak. Yetişmesi gereken bir yer yok sonuçta. Vuruntu ile deviri düşük kukkanmak ayrı şeyler. Yani şimdi 15-16 bin devir çeviren r6 da 6. Vites 100-110 km hızda gitmek motoru mu bitirecek? Zaten motorda yağlama yetersiz olduğu An fikm kopar. Birazcık yağladı, biraz daha çok yağladı diye bir durum olmaz yani rn fazla 1-2 km de iş biter
    Ayrıca düşük devir çalığan motor elbette daha uzun süre gidecektir, birim zamandaki pistonun kaç kere hareket ettiğinden, krankın kaç kere hareket ettiğinden yola çıkarak bunun cevabını bulmak kolay. Motor katedilen mesafeyi nerden bilsin, o içerde hareket eder sadece

  14. #14
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    MT-7 nin en sevdiğim noktalarından biride bu işte.
    4 ila 5 bin d/d ile giderken 120-130 km/h hız yapabiliyorsun.

    Büyük hacimli motorlar da düşük devirle gitmek harareti etkiler. Çalıştığını hiç duymadığınız radyatör fanı çalışır ve ısıyı dengeler.
    Yüksek devirlerde sürekli kullanım motor ömrünü tüketiyor bu bariz bir gerçek.
    Düşük devirler için böyle bir kayıt yok.
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  15. #15

    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Bu düşük devir birazda motorun torku ile orantılı. Vuruntu olmadığı sürece düşük devirde seyahat etmenin bir zararı olmaz.
    Ezio41 bunu beğendi.

  16. #16
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Düşük devirde çok gaz açmanın sekmanları yıpratıp motor ömrünü olumsuz etkileyeceğini düşünüyorum. Yüksek devirde olacaklarla ilgili zaten hemfikiriz. En ideali orta devirlerde gidecek şekilde vites seçmek. Gaz kolunu sabit tutunca motor bir yerde o hızı yakalar ya, işte o noktadan ne kadar uzaklaşırsak motor o kadar çok yıpranır.
    Ezio41 bunu beğendi.

  17. #17
    kussy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Çorum
    Motosikleti
    Yamaha YZF R125 50th Anniversary
    Önceki yorumlarda geçen Vuruntu ibaresiyle ilgili bilgi sahibi olmayan arkadaşlara ihtafen yazıyorum.

    Vuruntu Sensoru (Knock sensor)

    Aracınızın motorundaki en önemli sensorlerden bir tanesidir.
    Belkide motoru kırmanızı engellediği için en önemlisidir.

    Motor, çalışması sırasında bir takım sesler çıkarır, bu mekanik sesler arasından “vuruntu sesini” algılamak için vuruntu sensoru kullanılır.
    Motor bloğuna monte edilmiştir.
    Aslında vuruntu sensörünü bir tür mikrofon gibi düşünebilirsiniz.


    Benzinin kendi kendine, zamanından önce patlamasına kısaca vuruntu diyoruz.
    Bu zamansız patlama, motora en çok zarar veren olaydır.
    Bu olayın gerçekleştiği an motor üzerinde bir takım yüksek frekanslı sesler oluşur.

    Vuruntu sensoru yardımı ile motor kontrol unitesi (ecu) vuruntu olduğunu algılar ve ona göre tedbir alır.
    Bu tedbirler üreticiden üreticiye değişir, öncelikle ateşleme avansı rotard edilir
    Vuruntu devam ediyorsa avans rotard edilmeye devam eder
    Motor yanma odaları soğusun diye daha çok benzin gönderilir
    Aracınız turbo ise turbo basıncı kısılır.

    Bütün bunlar vuruntu sonucu motorun kırılmaması için yapılan önlemlerdir.
    Farkındaysanız, motorda vuruntu varsa yukarıda saydığımız önlemlerden dolayı extradan yürümeyecek ve gücü düşecektir.

    Çok gelişmiş beyinlerde vuruntunun hangi silindirde meydana geldiği anlaşılabilir ve sadece o silindire müdahale edilir.
    Bazı motorlarda 2 adet vuruntu sensoru olabilir.
    Vuruntu sensoru bozuk veya takılı olmadığı zaman, beyin bunu anlar ve ona göre sanki vuruntu varmış gibi korumalı mod çalışabilir.

    Belki birgün lazım olur şu önemli bilgilerde bir köşede dursun;
    Vuruntu sensoru tamir olmaz.
    Vuruntu sensorunun civatasını servis manuelinde yazan tork değerine göre sıkınız.
    Vuruntu sensorunu blok üzerinde orjinal yerine takınız, frekans hesapları oraya göre yapılmaktadr, yeri değişirse sesin frekansıda-genliğide değişecektir
    Ezio41, gurkanerkan ve gokberk6426 bunu beğendiler.

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    4.vites 30 KMH ile gidiyorum genelde motor isteksiz oluyor ama yakıt tasarufu oluyor bayağı

  19. #19
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Bahsettiğiniz olay üst devirlerde gerçekleşen, benzinin erken patlamasından kaynaklı vuruntu. Konuda bahsedilen ise motorun hareketin devamını sağlayacak gücü ürrtemediği kadar düşük devirde kalıp, motosikleti silkelemeye başladığı an
    ergunnn bunu beğendi.

  20. #20
    fedos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2005
    Şehir
    istanbul
    Merhaba arkadaşlar ,Kussy arkadaşımız bence çok kıymetli bilgiler vermiş . Bazılarını ilk defa duyduğum terimler içeriyor
    Motorda vuruntu sensörü olduğunu bilmiyordum mesela .Yalnız Her motorun kullanım kitapçığında -Sağlıklı kullanabilmemiz için- Hangi devirlerde hangi vites aralığında gitmemiz gerektiği yazmıyor mu ?

    Alıntı kussy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önceki yorumlarda geçen Vuruntu ibaresiyle ilgili bilgi sahibi olmayan arkadaşlara ihtafen yazıyorum.

    Vuruntu Sensoru (Knock sensor)

    Aracınızın motorundaki en önemli sensorlerden bir tanesidir.
    Belkide motoru kırmanızı engellediği için en önemlisidir.

    Motor, çalışması sırasında bir takım sesler çıkarır, bu mekanik sesler arasından “vuruntu sesini” algılamak için vuruntu sensoru kullanılır.
    Motor bloğuna monte edilmiştir.
    Aslında vuruntu sensörünü bir tür mikrofon gibi düşünebilirsiniz.


    Benzinin kendi kendine, zamanından önce patlamasına kısaca vuruntu diyoruz.
    Bu zamansız patlama, motora en çok zarar veren olaydır.
    Bu olayın gerçekleştiği an motor üzerinde bir takım yüksek frekanslı sesler oluşur.

    Vuruntu sensoru yardımı ile motor kontrol unitesi (ecu) vuruntu olduğunu algılar ve ona göre tedbir alır.
    Bu tedbirler üreticiden üreticiye değişir, öncelikle ateşleme avansı rotard edilir
    Vuruntu devam ediyorsa avans rotard edilmeye devam eder
    Motor yanma odaları soğusun diye daha çok benzin gönderilir
    Aracınız turbo ise turbo basıncı kısılır.

    Bütün bunlar vuruntu sonucu motorun kırılmaması için yapılan önlemlerdir.
    Farkındaysanız, motorda vuruntu varsa yukarıda saydığımız önlemlerden dolayı extradan yürümeyecek ve gücü düşecektir.

    Çok gelişmiş beyinlerde vuruntunun hangi silindirde meydana geldiği anlaşılabilir ve sadece o silindire müdahale edilir.
    Bazı motorlarda 2 adet vuruntu sensoru olabilir.
    Vuruntu sensoru bozuk veya takılı olmadığı zaman, beyin bunu anlar ve ona göre sanki vuruntu varmış gibi korumalı mod çalışabilir.

    Belki birgün lazım olur şu önemli bilgilerde bir köşede dursun;
    Vuruntu sensoru tamir olmaz.
    Vuruntu sensorunun civatasını servis manuelinde yazan tork değerine göre sıkınız.
    Vuruntu sensorunu blok üzerinde orjinal yerine takınız, frekans hesapları oraya göre yapılmaktadr, yeri değişirse sesin frekansıda-genliğide değişecektir


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)