Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Takviye yapılmasına rağmen şarz olmayan akü

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    dovahhkin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2011
    Şehir
    Bursa-Mudanya
    Motosikleti
    Xmax 250 ABS
    Merhabalar arkadaşlar xmax 250 motorum yaklaşık 2 aydır çalışmıyordu ve bunun öncesinde hergün marş alan bekleyen bir motosiklet değildi.

    Bu arada "akü" ye bağlı çakar lamba taktım son bir ay kullanıldı sonra motor iki ay yattı.

    Herneyse denedim marş almadı trrrr diye ses yaptı 3 4 kez denedim.

    Bir hafta geçti tekrar anahtarı taktım kontak gelmedi motosikletin hiçbir ışığı yanmadı yani.

    Bu şekilde de 1 hafta bekledi ve bugun aynı amper motosiklet aküsüyle takviye ile çalıştırdık.

    Akü bağlı olduğu zaman takviye ile sorun yok farlar çalışıyor

    5 6 dakika gaza bastım ama motor kontak gidip geldi ışıkları ve sayaçlar sıfırlayıp duruyor kendini gösterge çubukları tur atıyor yani.

    Takviye kablosu çıkardığında ışıklar kısılıyor istop edecek gibi oluyor bu şekilde de gaz verildi 5 dakika kadar ama değişen birşey yok istop ettiğimde gene hiçbir ışık çalışmadı.

    Ne gibi bir sıkıntı olabilir ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:17 ----------

    Çakarlar dışarıdan tuşla çalışıyor biri bastı büyük ihtimalle o yüzden bitti diye düşünüyorum akü kontak gelmeden açılıyor çünkü anahtar olmasa bişe


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    benim motorun kullanım klavuzunda en az 15 dakika rolanti veya 15 km yol diyor sanırım bu kadarı yeterli oluyor biraz yol yapabiliyorsan kullanmayı dene akünde ölmüş olabilir yeni akü almak zorunda kalabilirsin

  3. #3

    Üyelik
    18 Haziran 2012
    derin deşarj, yüksek ısı, titreşim aküye kalıcı hasar verir.

  4. #4
    dovahhkin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2011
    Şehir
    Bursa-Mudanya
    Motosikleti
    Xmax 250 ABS
    Alıntı ayzek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motorun kullanım klavuzunda en az 15 dakika rolanti veya 15 km yol diyor sanırım bu kadarı yeterli oluyor biraz yol yapabiliyorsan kullanmayı dene akünde ölmüş olabilir yeni akü almak zorunda kalabilirsin
    Hocam motor 10 dakika kadar 5 bin 6 bin 7 bin devir arası arka tekeri çevirdi ama akü şarz olmadı bende anlayamadım
    Suzuki AN125 47000Km,Sym Gts 250ievo 4000km,CBR 125 6500Km, ,Kawasaki Ninja 250R 14000km
    Yamaha Xmax250 ABS 7000km, KTM Duke 200 ABS 3100km Yamaha Xmax250 8000km, Xj6n 18000km Xmax 250 Yollarda..

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    o kadar kısa sürede toparlamaz..aküyü tampon şarz yapabilen cihazla en az 12 saat şarzda bırakın..

  6. #6
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Alıntı Alper Karademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam motor 10 dakika kadar 5 bin 6 bin 7 bin devir arası arka tekeri çevirdi ama akü şarz olmadı bende anlayamadım
    Valla dostum kışın en çok karşılaşılan problem akü oluyor genelde aküler soğuktan ve motor yatmasından ölüyor baska bi aku takıp biraz yol yapsan aküden olup olmadığına emin olurduk yada akünün değerlerini ölçüm yaptıracağın yakınlarında bir yer varmı
    Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..

  7. #7
    Chronix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 1200
    En iyi ihtimal akü bitmiş,en kötü ihtimal konjektörün bitmiş aküyü sarj etmeye çalışırken vefat etmiştir..

  8. #8
    dovahhkin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2011
    Şehir
    Bursa-Mudanya
    Motosikleti
    Xmax 250 ABS
    Alıntı Chronix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En iyi ihtimal akü bitmiş,en kötü ihtimal konjektörün bitmiş aküyü sarj etmeye çalışırken vefat etmiştir..

    Peki bu durum takviye sırasında mı olmuştur şayet öyle ise
    Suzuki AN125 47000Km,Sym Gts 250ievo 4000km,CBR 125 6500Km, ,Kawasaki Ninja 250R 14000km
    Yamaha Xmax250 ABS 7000km, KTM Duke 200 ABS 3100km Yamaha Xmax250 8000km, Xj6n 18000km Xmax 250 Yollarda..

  9. #9
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Tam bosalmis motosiklet akuleri genelde kurtarilamaz

  10. #10
    dovahhkin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2011
    Şehir
    Bursa-Mudanya
    Motosikleti
    Xmax 250 ABS
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam bosalmis motosiklet akuleri genelde kurtarilamaz
    Bakalım hocam görünen o ki akü değişecek
    Suzuki AN125 47000Km,Sym Gts 250ievo 4000km,CBR 125 6500Km, ,Kawasaki Ninja 250R 14000km
    Yamaha Xmax250 ABS 7000km, KTM Duke 200 ABS 3100km Yamaha Xmax250 8000km, Xj6n 18000km Xmax 250 Yollarda..

  11. #11
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    beklemeden dolayı akü içerisindeki plakalarda sülfatlaşma meydana gelir ve bu sülfatlaşma 12-13 volt ile şarz edilirse kalıcı hale gelip akü kullanılamaz hale gelir.zaten şarzda tutmaz.tavsiyem bir oto elektrikçiye 5-10 tl karşılığında şarz ettirin,16 volt ile şarza başlanması gerekir.

  12. #12
    banro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2003
    Şehir
    MUGLA
    Motosikleti
    CGL125-CBX250-XL700-CBF150-GW250
    Hiç uğraşma git yenisini al.Akü riske atmaya gelmez.

  13. #13
    dovahhkin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2011
    Şehir
    Bursa-Mudanya
    Motosikleti
    Xmax 250 ABS
    Alıntı banro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç uğraşma git yenisini al.Akü riske atmaya gelmez.
    Alırım almasına hocam da mecburi bekleyeceğiz sadece orjinal yuasa aküye 310 lira istediler ki xmaxın aküsü değişmesi için göstergeler dahi sökülüyor ön bölüm dağılıyor serviste 400 tutar diye düşünüyorum ondam başka çaresi varmı diye bakıyorum :D
    Suzuki AN125 47000Km,Sym Gts 250ievo 4000km,CBR 125 6500Km, ,Kawasaki Ninja 250R 14000km
    Yamaha Xmax250 ABS 7000km, KTM Duke 200 ABS 3100km Yamaha Xmax250 8000km, Xj6n 18000km Xmax 250 Yollarda..

  14. #14
    Chronix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 1200
    Alıntı Alper Karademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alırım almasına hocam da mecburi bekleyeceğiz sadece orjinal yuasa aküye 310 lira istediler ki xmaxın aküsü değişmesi için göstergeler dahi sökülüyor ön bölüm dağılıyor serviste 400 tutar diye düşünüyorum ondam başka çaresi varmı diye bakıyorum :D
    kendin bile yaparsın bence..video da 125 yazıyor ama 250 ile aynı yerde .



    ayrıca 300 tl nedir =)) motoruna uygun

  15. #15
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    Alıntı Alper Karademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alırım almasına hocam da mecburi bekleyeceğiz sadece orjinal yuasa aküye 310 lira istediler ki xmaxın aküsü değişmesi için göstergeler dahi sökülüyor ön bölüm dağılıyor serviste 400 tutar diye düşünüyorum ondam başka çaresi varmı diye bakıyorum :D
    bikere bitince bidaha kendine gelemez yenisini almak en iyisi. belki demesi kolay diye düşüneceksin ama yapışmış olabilir mi diye tek tek elinle ovalayıp saydıktan sonra vericen çaresi yok malesef


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)